Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Onks muita, joiden opintopolun hakemus-osio ei aukea?
Osaako joku sanoa, että voiko olla mahdollista, että ensi viikolla pystyisi jo vastaannottaa alempia hyväskyttyjä hakukohteita? Kenties aiemmassa syksyn yhteishaussa pystyi?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa, että voiko olla mahdollista, että ensi viikolla pystyisi jo vastaannottaa alempia hyväskyttyjä hakukohteita? Kenties aiemmassa syksyn yhteishaussa pystyi?
Katsoin, että keväällä tuli tuloskirje ehkä pari päivää ennen sitä kun koulujen piti ilmoittaa tulokset viimeistään. Ja siis silloin pystyi ottamaan paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida olla enää kuin yhdestä koulusta (Humak) kiinni. Kunhan se ilmoittaa tulokset, yhteishaku on valmis ja alempia toiveita pääsee ottamaan vastaan. Siellä ei ollut AMK-valintakoetta tällä kertaa, pelkästään kirjallisia ennakkotehtäviä, ja niiden arvosteluun menee aikaa.
Te, jotka jatkuvasti kyselette täällä, miten voi vastaanottaa opiskelupaikan, kuinka kysellä kokeen tuloksia jne sitä ja tätä.... Te ette ole korkeakoulukelpoisia, jos teillä ei tuon vertaa ole tiedonhankintataitoja!
Toivottavasti noin avuttomat ihmiset eivät läpäise koetta.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka jatkuvasti kyselette täällä, miten voi vastaanottaa opiskelupaikan, kuinka kysellä kokeen tuloksia jne sitä ja tätä.... Te ette ole korkeakoulukelpoisia, jos teillä ei tuon vertaa ole tiedonhankintataitoja!
Toivottavasti noin avuttomat ihmiset eivät läpäise koetta.
En ole kysellyt, mutta vastaanpa silti. Onhan tämäkin tapa hankkia tietoa, jopa vielä aika helppo, nopea, vaivaton…
Lisäys ok, ei välttämättä aina luotettava. Mutta yleensä väärän tiedon korjaa joku tai useampikin henkilö.
Tässä kysyttiin kokemusta ja parhaiten sitä täältä saa 😂😂 aina pitää kommentoida. Jännää kun joku aina luulee tietävänsä kuka on korkeakoulu kelpoinen ja kuka ei xD minä siis kysyin ja olen korkeakoulussa jo käynyt😂😂 mutta hei! Mukavaa sunnuntaita sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida olla enää kuin yhdestä koulusta (Humak) kiinni. Kunhan se ilmoittaa tulokset, yhteishaku on valmis ja alempia toiveita pääsee ottamaan vastaan. Siellä ei ollut AMK-valintakoetta tällä kertaa, pelkästään kirjallisia ennakkotehtäviä, ja niiden arvosteluun menee aikaa.
Uskoisin, että Humakilta saahaan tulokset heti alkuviikosta. Opintopolkuun tulleet nyt (perjantaina) näkyviin kohdat "alimmat hyväksytyt pisteet" ja "omat pisteet". Pisteitä ei vielä tosiaan näy, mutta eipä ennen perjantaita ollut näitä näkyvissä.
Pääsin Vamkiin ekalta varasijalta! Nyt kyllä vähän jännittää, että mihin sitä tulikaan päänsä lykättyä. :D
Mitä uskotte, onko vielä mahdollista päästä varasijalta opiskelemaan ensihoitoa?
Kertokaa sitten kun humakista alkaa tulee tuloksia. Itse en siis ole hakenut vaan venailen 1 varasijalla😊
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa sitten kun humakista alkaa tulee tuloksia. Itse en siis ole hakenut vaan venailen 1 varasijalla😊
Mihin varasija?😊
Liikkuuko varasijat siinä kohtaa kun pääsee hyväksymään alempia hyväksyttyjä opiskelupaikkoja?
Ärsyttävää olla Metropoliaan 2.varasijalla ja Laureaan 1.varasijalla, kun mitään liikettä ei tunnu varasijoissa tapahtuvan... kun tulokset julkaistiin, oli iloinen fiilis, että kyllä varmaan sisään pääsee noilla varasijoilla, mutta nyt olen jo alkanut epäilemään, että varasijat jää lopullisiksi...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää olla Metropoliaan 2.varasijalla ja Laureaan 1.varasijalla, kun mitään liikettä ei tunnu varasijoissa tapahtuvan... kun tulokset julkaistiin, oli iloinen fiilis, että kyllä varmaan sisään pääsee noilla varasijoilla, mutta nyt olen jo alkanut epäilemään, että varasijat jää lopullisiksi...
Mikä ala? Itse jäin keväällä 2 & 3 sijoille fysioterapiaan Laurea & Metropolia. Nyt varasija 4, ja luulen että jään lopulta just 1. tai 2. varasijalle…
Keväällä pääsin Labiin, mutta jouduin lopulta hylkäämään päivälinjan.
Mutta kyllä sulla mahdollisuudet on nousta 👍
Liikettä tapahtuu sitten kun vastaanottaminen paikkoihin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Itse jäin keväällä 2 & 3 sijoille fysioterapiaan Laurea & Metropolia. Nyt varasija 4, ja luulen että jään lopulta just 1. tai 2. varasijalle…
Keväällä pääsin Labiin, mutta jouduin lopulta hylkäämään päivälinjan.
Mutta kyllä sulla mahdollisuudet on nousta 👍
Liikettä tapahtuu sitten kun vastaanottaminen
paikkoihin onnistuu.
Itse 2. Varasijalla XAMK ensihoitoon ei-ensikertalaisena. Keväällä jäin varasijalle 1 ensihoitoon. Alkaa itelläkin toivo olla menetetty sisäänpääsyn suhteen. 🥺
Varasijat kun ei enää ole liikkuneet. Alunperin olin varsijalla 4. Eli pari pykälää laskenut ja kaikki tuloksetkin tainnut jo tulla?
Kiitos tästä ja muista vastauksesta! Arvostan kaikkien ajatuksia, pystyy itse myös laittaa tilanteen perspektiiviin. Tällaisia ajatuksia olin itsekin pyöritellyt, mutta on aina jotenkin hyvä saada omille ajatuksille vahvistusta. Periaatteessa olen itsekin alanvaihtaja, ja työn ohessa tätä tarkoitus opiskella mutta onneksi työ joustaa jonkun verran... ensikertalaisuutta ei kuitenkaan tän jälkeen ole. Tota mahdollisuutta jatko/""muunto""kouluttautua sosiaalipuolelle olin myös miettinyt, hyvä et se on tosiaan mahdollista.
Pidän kaikille peukkuja tt-haaveiden suhteen, kilpailu on kyllä kovaa! Olisipa paikkoja vähän enemmän edes tarjolla, ja toiskertalaisena hakeminen tehty inhimillisemmäksi...