Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Ei näy kyllä täälläkään mitään. Sosionomi Laurea, Ensihoito LAB/Lahti sekä Sosionomi Kemi.
No minulle on ainakin tullut näkyviin ”lisätiedot” -kohta, johon tulee näkyviin pisteet ja sijoitus. Sen ”lisätiedot”- kohdan kun avaa, näkyy vielä vaan viivat ja ”opiskelijavalinta kesken”. Mutta tuo lisätiedot - kohta ei ole tossa aiemmin ollut.. että veikkaisin että pisteitä tulee joko tänään tai ens viikolla näkyviin..?
Vierailija kirjoitti:
No minulle on ainakin tullut näkyviin ”lisätiedot” -kohta, johon tulee näkyviin pisteet ja sijoitus. Sen ”lisätiedot”- kohdan kun avaa, näkyy vielä vaan viivat ja ”opiskelijavalinta kesken”. Mutta tuo lisätiedot - kohta ei ole tossa aiemmin ollut.. että veikkaisin että pisteitä tulee joko tänään tai ens viikolla näkyviin..?
Kyllä tuo lisätiedot-kohta on ollut näkyvissä, kun siellä näkyy todistusvalinnan pisteet.
Mutta onko siellä AMK-valintakoerivi? Ei minulla ainakaan. Se saattaa tulla näkyviin tyhjänä, ennen kuin pisteet.
Mullakin on ollut lisätiedot -kohta jo pitkään ja siellä näkyy todistusvalinnan pisteet, mutta ei ole ilmestynyt sitä valintakoe -riviä. Jännittääääää!!!!!
Aijaa! Jännä kun minulle ilmestyi tuo lisäkohdat - juttu vasta eilen illalla 😀 noh, saa nähdä tuleeko sitten vielä mitään tietoja . Pitää nyt keksii jotain muuta ajateltavaa…
Kevään pääsykokeet olivat iso farssi. Meni maku sosiaali- ja terveysalasta. Päättäjät ja koulutuksen järjestäjät tulevat huomaamaan, että suurin osa alalle pääsevistä ei aio jatkaa työuraansa alalla, kun kohtaavat oikeat tosiasiat työelämässä.
Jos vertaa viimevuoden aikatauluun (eli kuinka kauan kokeesta kuluu tuloksien saamiseen), alkaa tuloksia varmaan tulla ensi viikolla. Loppuviikosta mahdollisesti pk-seudun hakukohteisiin ja aiemmin mm Mikkeliin ja Turkuun. Tämä vain jos vertaa viime vuonna tulleisiin tuloksiin. Tänä vuonna tilanne voi tietysti olla ihan eri, mutta esim. Metropoliaan ja Haaga-Heliaan tulokset tulee yleensä viimeisellä viikolla, jopa ihan viikon lopulla.
Joten tänä viikonloppuna tuskin kannattaa stressata tuloksista, koska niissä varmasti vielä kestää useampi päivä. 🌝
Ei malttaisi odottaa enää tietoa siitä, että alkaako alanvaihto toteutumaan vai ei....
Päivittyykö opintopolku monta kertaa päivässä vai johonkin tiettyyn aikaan
Vierailija kirjoitti:
Ei malttaisi odottaa enää tietoa siitä, että alkaako alanvaihto toteutumaan vai ei....
Mistä mihin tarkoitus alaa vaihtaa?
Jos en ole päässyt englantia läpi, tuleeko minulle näkyviin valinnan tulos kohtaan "hylätty"?
Kyllä sylettää. Mitä laskeskelin, niin pitäisi päästä muuten heittämällä sisään, vaikka englanti menisi miinuspisteille. Toivottavasti tätä pääsykoe systeemiä järkeistetään englannin kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos en ole päässyt englantia läpi, tuleeko minulle näkyviin valinnan tulos kohtaan "hylätty"?
Kyllä sylettää. Mitä laskeskelin, niin pitäisi päästä muuten heittämällä sisään, vaikka englanti menisi miinuspisteille. Toivottavasti tätä pääsykoe systeemiä järkeistetään englannin kohdalta.
Kaikista osioista pitää saada pisteitä. Englannista muistaakseni 0.5p, jotta olisi hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kevään pääsykokeet olivat iso farssi. Meni maku sosiaali- ja terveysalasta. Päättäjät ja koulutuksen järjestäjät tulevat huomaamaan, että suurin osa alalle pääsevistä ei aio jatkaa työuraansa alalla, kun kohtaavat oikeat tosiasiat työelämässä.
Ala ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitusalalta tradenomi ja sosionomiksi hain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitusalalta tradenomi ja sosionomiksi hain
Moni työkaveri on tehnyt saman.
Terveisiä vakuutusyhtiöstä!
Vierailija kirjoitti:
Malttakaa nyt.
Jos teissä on ainesta korkeakouluun niin tulee se opiskelupaikka. Jos taas ei ole niin ei se ole häpeä. Ei kaikki voi olla korkeastikoulutettuja. On muillekin hommia.
Sun kaltaisille on tässä ketjussa jo monta kertaa kerrottu ja perusteltu, miksi väitteessäsi ei ole järjen hiventäkään. Nykyinen amk-koe on typerä eikä se mittaa juuri mitään järkevää mitä opinnoissa ja työelämässä tarvitsisi. Tunkekaa tuo lapsellinen ylimielisyys vaikka ahteriinne.
Terv. Toinen alanvaihtoa yrittävä, useita tutkintoja ja vuosien työelämää sekä ulkomailla asumista takana
Muistaako kukaan, miten paljon miinuspisteitä englannin osiossa sai vääristä vastauksista?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma vai veikkaatko vain.
Mullakaan ei näy vielä. Hain Kareliaan fyssariksi.