Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe syksy 2021

Liirumlaarum
01.11.2021 |

Keskustelua amk syksyn valintakokeesta 2021

Kommentit (1474)

Vierailija
21/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koe yleisesti ottaen samaa tasoa kuin kevät ja syksy 2020, mutta enkku oli vaikeampi.

Mulla loppui aika kesken ja aiemmat pisteet enkusta noin 8,6/10 tms. Nyt tuntuu, että meni kyllä huonommin. Harmittaa.

Vierailija
22/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä meni tokalla kerralla tekemään koetta ja ei luulee pääsevänsä läpi. Mä hain kerran kevällä 2019, mutta en mennyt siihen pääsykokeeseen. Sitten osallistuin viime kevällä en pääsyt läpi ja täällä kerralla en usko, että pääsisin, koska aika monta tehtävä jäi tekemättä. Sit täytyy vaan hakea uudestaan ensi kevällä eli niin paljon yritystä ku jaksa vaikka en jaksa olen koti äiti valmistuin keväällä 2019 lukiosta😒

Oliko tämä sun kolmas osallistumisesta vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä meni tokalla kerralla tekemään koetta ja ei luulee pääsevänsä läpi. Mä hain kerran kevällä 2019, mutta en mennyt siihen pääsykokeeseen. Sitten osallistuin viime kevällä en pääsyt läpi ja täällä kerralla en usko, että pääsisin, koska aika monta tehtävä jäi tekemättä. Sit täytyy vaan hakea uudestaan ensi kevällä eli niin paljon yritystä ku jaksa vaikka en jaksa olen koti äiti valmistuin keväällä 2019 lukiosta😒

Kylläpä oli. Ei-ensikertalaisena fysioterapiaan pääkaupunkiseudulle ei ihan helppo päästä, paikkoja 3kpl tai mitä lie… Suunnilleen ainakin. Keväällä irtosi paikka Lahteen, mutta en lopulta ottanut sitä vastaan.

Jäin 2. varasijalle Helsinkiin, ja ekalla yrittämällä 6. varasija.

Vierailija
24/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli. Ei-ensikertalaisena fysioterapiaan pääkaupunkiseudulle ei ihan helppo päästä, paikkoja 3kpl tai mitä lie… Suunnilleen ainakin. Keväällä irtosi paikka Lahteen, mutta en lopulta ottanut sitä vastaan.

Jäin 2. varasijalle Helsinkiin, ja ekalla yrittämällä 6. varasija.

Oho, ei ollutkaan kysymys minun kommenttiin, mutta minullakin nyt kolmas kerta kokeessa.

Vierailija
25/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako, joku nyt selittämään kenelle sanotaan ennsikertalainen?

Vierailija
26/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa saa osallistua valintakokeeseen. Esim mitä kannattaa tehdä jos ei pääsee neljällä kerralla?

Vierailija
27/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalainen on henkilö joka ei ole ottanut vastaan koulupaikkaa tai päässyt korkeakouluun.

Vierailija
28/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEVAAN .. kirjoitti:

Ensikertalainen on henkilö joka ei ole ottanut vastaan koulupaikkaa tai päässyt korkeakouluun.

No onko sillä sitten jotain hyötyä?

Vierailija
29/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ammattikorkeaan ihan tuosta noin vaan kävellä. Ja hyvä niin. Taso on hyvä pitää korkeana. 

Samaa mieltä. Kaikista ei ole korkeakouluun. Eikä kaikkien pidäkään käydä. Kyllä toisen asteen koulutuksellakin on työpaikkoja.

Aina teitä ylimielisiä riittää näissä keskusteluissa kertomaan ventovieraille kokeen ihmettelijöille tätä samaa tuubaa. Nykyinen koe on ihan typerä verrattuna vanhoihin. Ja meissä hakijoissa on monia alanvaihtajia, joilla on jo jokin korkeakoulututkinto taskussa.

Vierailija
30/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SEVAAN .. kirjoitti:

No onko sillä sitten jotain hyötyä?

Ei toki. Muuten vaan noin 80% tai enemmänkin paikoista menee ensikertalaiskiintiön mukaan ensikertalaisille. Riippumatta siitä, saavatko nämä parempia pisteitä kuin ei-ensikertalaiset. 

Vierailija
31/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa saa osallistua valintakokeeseen. Esim mitä kannattaa tehdä jos ei pääsee neljällä kerralla?

Ihan niin monta kertaa kuin haluaa. Toki aina yhdellä hakukierroksella on vain yksi osallistumisoikeus, mutta mikään ei estä hakemasta vaikka 10 vuotta putkeen. 

Vierailija
32/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oli helppo koe, mutta englanti oli vaikea. En oikein ymmärrä, mikä idea on kysyä tuollaisia kovin epäolennaisia sanoja. Ennemmin kannattaisi kysyä suomenkielen osion tavoin luetunymmärtämiskysymyksiä. Kokonaisuuden hahmottamista tarvitaan opinnoista. Yksittäisten täytesanojen osaamista ei niinkään. Ja jos tarvitaan, sanakirjat on keksitty. 

Vierailija
33/1474 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika samoja fiiliksiä... Englanti oli tosi vaikea, vaikka vuosia käyttänyt sitä päivittäin. Muut osiot oli ihan ok, aika vaan loppui kesken. Matemaattisluonnontieteellinen osio oli helpompi kuin odotin, aika pitkälti perus kaavaan sijoittamista... mutta 5 min olisin vielä tarvinnut lisää että olis ehtinyt tehdä kaikki. Tämän päivän perusteella ei oo kovin luottavaisia odotuksia..

Vierailija
34/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka oli mun mielestä hankala, en ole mikään murtoluku tai yhtälö osaaja, enkä kyllä oikein tiedä tarviiko sosionomin työssään tosiaankin niiden osaamista

Enkun osio oli myös haastava vaikka kieltä osaankin ihan kohtuullisen hyvin

Ihmeellistä on jollain tavalla se, ettei kukaan ole kiinnostunut siitä, miksi hain sosionomiksi opiskelemaan.

En kokeen perusteella kyllä odota paikkaa saavani

Vierailija
35/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka oli mun mielestä hankala, en ole mikään murtoluku tai yhtälö osaaja, enkä kyllä oikein tiedä tarviiko sosionomin työssään tosiaankin niiden osaamista

Enkun osio oli myös haastava vaikka kieltä osaankin ihan kohtuullisen hyvin

Ihmeellistä on jollain tavalla se, ettei kukaan ole kiinnostunut siitä, miksi hain sosionomiksi opiskelemaan.

En kokeen perusteella kyllä odota paikkaa saavani

Täällä myös sosionomi-opintoihin hakenut, allekirjoitan ihmetyksen siitä, että mikä tuossa kokeessa kertoo kenestä olisi alalle?

Vierailija
36/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nyt joku ystävällisesti tulla selittämään mitä tarkoittaa varasija?

Vierailija
37/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nyt joku ystävällisesti tulla selittämään mitä tarkoittaa varasija?

Jos paikkoja on 20 ja sä olet varasijalla 5

Saat paikan JOS sua paremmat pisteet saaneista 25stä viisi jättää ottamatta paikan vastaan

Vierailija
38/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö omat pisteet jossain?

Eilen olin pääsykokeissa

Vierailija
39/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin pääsykokeissa

Ei näy. Kunhan tuloksia alkaa tulla, näet kokonaispisteesi Opintopolusta, mutta sitä ennen et, etkä näe sieltä myöskään osiokohtaisia pisteitä.

Vierailija
40/1474 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin pääsykokeissa

Ei näy. Kunhan tuloksia alkaa tulla, näet kokonaispisteesi Opintopolusta, mutta sitä ennen et, etkä näe sieltä myöskään osiokohtaisia pisteitä.

Harmillista, olisi ollut kiva nähdä miten huonosti matikka ja enkku menivät ja menikö muut hyvin niin kuin itsestä tuntuu

Osaako joku sanoa, että painotetaanko eri aloille hakeneilla noita osioita erilailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän