elämäkerran kirjoittaminen psyykkisten oireiden kera
Kirjoitanko tapahtumat pääpiirteittäin ja oireet vai painotanko vain oirekuvausta?
Tahtoo tulla aika pitkä tarina.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:38"]Ei ketään tule kiinnostamaan mitkään oirekuvaukset, jätä mielummin pois.
[/quote]
Nimenomaan. Lääkäri pyysi.
Ei mua kiinnosta kenenkään elämänkerrat, vielä vähemmän jonkun mielisairaan joita tuntuu olevan joka toinen vastaantuleva.
Jos tuollaisen elämäkerran kirjoittaminen auttaa sinua hyväksymään itsesi, niin anna palaa. Muussa tapauksessa se on vain menneisyydessä rypemistä ja ongelmilla mässäilyä, mikä ei mitenkään vie sinua eteenpäin.
Käännä katse pois menneestä ja suuntaa tulevaan! Ei kaikkea tarvitse prosessoida juuriaan myöten - sen kuin osaa elää tässä ja nyt ja nauttii elämästä!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:42"]Ei mua kiinnosta kenenkään elämänkerrat, vielä vähemmän jonkun mielisairaan joita tuntuu olevan joka toinen vastaantuleva.
[/quote]
Ei se sulle tule enkä ole mielisairas.
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 12:44"]Jos tuollaisen elämäkerran kirjoittaminen auttaa sinua hyväksymään itsesi, niin anna palaa. Muussa tapauksessa se on vain menneisyydessä rypemistä ja ongelmilla mässäilyä, mikä ei mitenkään vie sinua eteenpäin.
Käännä katse pois menneestä ja suuntaa tulevaan! Ei kaikkea tarvitse prosessoida juuriaan myöten - sen kuin osaa elää tässä ja nyt ja nauttii elämästä!
[/quote]
Ei. Se on lääkäriä varten, ei minulle.
Jos se on lääkärille, minkä helvetin takia olet täältä kysymässä ohjeita etkä lääkäriltä? Huomionkipeys?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:47"]
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 12:44"]Jos tuollaisen elämäkerran kirjoittaminen auttaa sinua hyväksymään itsesi, niin anna palaa. Muussa tapauksessa se on vain menneisyydessä rypemistä ja ongelmilla mässäilyä, mikä ei mitenkään vie sinua eteenpäin. Käännä katse pois menneestä ja suuntaa tulevaan! Ei kaikkea tarvitse prosessoida juuriaan myöten - sen kuin osaa elää tässä ja nyt ja nauttii elämästä! [/quote] Ei. Se on lääkäriä varten, ei minulle.
[/quote]
Hän ilmeisesti kuvittelee, että siitä on sinulle hyötyä. En välttämättä ole samaa mieltä.
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:47"]
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 12:44"]Jos tuollaisen elämäkerran kirjoittaminen auttaa sinua hyväksymään itsesi, niin anna palaa. Muussa tapauksessa se on vain menneisyydessä rypemistä ja ongelmilla mässäilyä, mikä ei mitenkään vie sinua eteenpäin. Käännä katse pois menneestä ja suuntaa tulevaan! Ei kaikkea tarvitse prosessoida juuriaan myöten - sen kuin osaa elää tässä ja nyt ja nauttii elämästä! [/quote] Ei. Se on lääkäriä varten, ei minulle.
[/quote]
Hän ilmeisesti kuvittelee, että siitä on sinulle hyötyä. En välttämättä ole samaa mieltä.
[/quote]
Ei minulle vaan lääkäriä varten. Varmaan ajan säästämiseksi.
Ei ketään tule kiinnostamaan mitkään oirekuvaukset, jätä mielummin pois.