Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
Takin taskusta löytyy muutama euro.
Vierailija kirjoitti:
Lottovoittaja kirjoitti:
Kerran 10 vuotta sitten tili oli taas aika tyhjänä ja oli pari päivää vielä palkkapäivään. Kurkkasin nettipankissa saldoani ja se olikin reilut 3600 euroa. Ajattelin ensin, että palkka oli maksettu etukäteen ja siinä oli mukana jotain bonuksia. Mutta kun katsoin maksajaa niin se olikin Veikkaus! Mulla oli tapana lotota ja laittaa mukaan tilinumero voittojen varalle. En koskaan tarkistanut lottoa, joten olihan tuo superhieno ylläri.
Joojoo, Veikkauksen mainostamista.
Aha penaa se ei ikinä onnista.
Annoin kolme Pelargoniaa ja sain Juhla-Mokka paketin, iloinen yllätys.
Laitoin kaupassa kimppaloton 1/5 osuus ja siinä oli 7 oikein sitten. Voitin 660000 euroa. Olin kyllä järkyttynyt ja tarkistin lappua moneen kertaan vaikka veikkauksen oma sivuille tuli voitto näkyviin myös.
Löysin lompakon jossa oli yli 700. Ei kortteja, henkkareita tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kaupassa kimppaloton 1/5 osuus ja siinä oli 7 oikein sitten. Voitin 660000 euroa. Olin kyllä järkyttynyt ja tarkistin lappua moneen kertaan vaikka veikkauksen oma sivuille tuli voitto näkyviin myös.
Saako udella, mitä rahoille kuuluu nyt? Ostitko jotain isompaa (auto, asunto) vai menivätkö säästöön tai vain kulutukseen?
Löysin maasta 50 euroa. Se oli silloin iso raha. En vieläkään marinoidu euroissa ja olisin onnellinen jos löytäisin 50 euron setelin, mutta silloin se oli valtava pelastus kun rahaa ei oikeasti ollut yhtään ylimääräistä.
joku muutti taloyhtiössä ja vei roskakatokseen isoja limsapulloja jätesäkillisen
palautin ne ja sain parikymppiä
Opiskeluaikoina päädyin niin vaikeaan tilanteeseen, että ei oikeasti ollut enää varaa ostaa ruokaa. Söin vehnäjauhoista ja maustekaapista löytyneistä mausteista ja liemikuutioista tekemääni ruskeaa kastiketta ja makaronia, eikä minulla ollut varaa ostaa esim. vessapaperia tai kuukautissuojia. Normaalistikin elin aika tiukilla, mutta se tilanne oli oikeasti paha. Ystäväni oli sitten järjestänyt pienen keräyksen ja käynyt ostamassa kaikkea tarpeellista, ja ilmestyi ovelleni noin kymmenen kauppakassin kanssa. Siellä oli ruokaa ja hygieniatarvikkeita, mutta myös luksustavaraa, kuten herkkuja, hiustenhoitoainetta jne. En ikinä unohda sitä helpotuksen, kiitollisuuden ja huolehdituksi tulemisen tunnetta, ja olen viimeiset 25 vuotta yrittänyt laittaa sitä eteenpäin.
Vein pyörän korjaukseen, sovin että korjataan yksi tietty vika, jolla sen saa taas ajokuntoon. Hakiessa korjaaja luetteli hyväntuulisesti pitkän listan mitä kaikkia oli korjannut. Järkytykseni syventyi kohta kohdalta, sillä minulla ei ollut juuri yhtään rahaa. Selitin lopuksi, että minulla ei taidakaan olla riittävästi rahaa mukana. Korjaaja sanoi, että maksaa 20e, millä ei todellakaan saa edes niitä uusia osia hankittua. Olen ikuisesti kiitollinen korjaajalle tästä. Vanha romu oli korjauksen jälkeen kuin uusi.
Jonain syksynä läheisellä omakotitaloalueella tien varressa kaksi kassillista omenoita, ja lukee "saa ottaa". Kiitin, otin, ja keittelin omenasosetta koko talven tarpeiksi. Osan söin siltään, olivat ihania.
Nuorena kerran kun oli pienet lapset ja sattui niin ettei oikeen ollu rahaa niin äiti oli ovella ruokakassin kanssa ja toi vielä kalliita vaippoja vauvalle. Hän harrasti sitä muutenkin joskus mutta silloin tuli tärkeään aikaan ja tippa silmässä olin. Yritän olla samanlainen äiti nyt omien lasten perheille
Tämä oli jo 90-luvulla opiskeluaikoinani. Kuljeskelin sellaisella kirpparilla, josta saa vuokrata pöydän päiväksi. Oli jo lähes sulkemisaika, ja joku myyjä kai halusi vain pian pois, ja antoi ilmaiseksi nätin suihkuverhon, jota olin pysähtynyt katselemaan. Oli siinä jotain muutakin mitä sain, taisin ottaa juustohöylänkin (vaikkei juustoon usein varaa ollut), mutta sen suihkuverhon muistan kun se oli niin kaunis ja olin ajatellut, ettei minulla ole siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli potti oli 3.3 miljoonaa? Mikä vuosi oli? Kerro miten elämäsi muuttui?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kertonut jo tämän tässä ketjussa, mutta kerrotaan nyt vielä, kun joulukin lähestyy. Olimme vähissä varoissa. Mieheni oli ollut syyskuusta asti sairaalassa saatuaan aivoverenvuodon. Äitini menehtyi saman joulun alla. Olimme isäni luona viettämässä joulua ja kun palasimme illalla kotiin, niin postiluukusta oli tiputettu kirjekuori. Kuoressa oli joulukortti, jossa luki "Hyvää Joulua" ja 500 euroa. Olin aivan hämmästynyt ja liikuttunut. En pitkään aikaan tiennyt, kuka sen oli laittanut, mutta sekin aikanaan selvisi kyllä. Se raha helpotti elämäämme pitkään, enkä voi olla kuin kiitollinen. Antaja ei tiedä, että tiedän kuka hän on, mutta ehkä hänen ei tarvitsekaan tietää.
Erittäin hyvä muistutus ja liikuttavaa, että hyviä ihmisiä on oikeasti olemassa. Jos minulla olisi varaa, voisin auttaa monia ahdingossa eläviä.
En muista, olenko jo kertonut, mutta ennen vanhaan, kun bonukset tuli kuponkeina kotiin, niin olin saanut bonussetelit ja unohtanut ne kaappiin. Oli kaikenlaista isoa rahanmenoa, tili nollilla ja rahaa ei tulossa... Ja sitten löysin sen kuoren, jossa bonussetelit olivat! Ai että, se oli todellinen pelastus ja iso ilo silloin.
Nykyään ei bonuksia juuri enää kerry, tai jotenkin tuntuu siltä, eikä niitä edes noteeraa. :)
Rahaa oli tilillä mutta pankkikortti ja muutkin kortit hukassa. Kun pullot oli viety, rahat käytetty ja peritty velat niin näytti huonolta. Olin laskenut uuden pankkikortin ja tunnuslukujen tulevan ennen viikonloppua.
Valitettavasti en saanutkaan tunnuslukuja eli edessä näytti olevan nälkäinen viikonvaihde. Pakon edessä soitin siskolle jos hän lainaisi vähän rahaa mutta sekin oli turha toivo kun ei sattunut olemaan paikkakunnalla.
Kävin vielä läpi vaatteita jos löytyisi edes pari euroa ja löysinkin 20 euroa Canada Goose takin taskusta ja tiesin selviäväni. Lidlistä ostin vähän herkkuja kuten pizzaa ja elämä alkoi tuntua paremmalta.
Olin ollut yrittäjänä vajaan kaksi vuotta ja vaimo lähti lasten kanssa yllättäen, oli aika tiukkaa, olin ostanut myyntivarastoa ja työvälineet firmaani. Töitä oli kyllä enemmän kuin riittävästi ja se oli hyvä, ei ollut aikaa miettiä ja surra asioita. Ilmeisesti olin maksanut liikaa ennakkoveroja ja alvejakin tuli takaisin isojen ostojen takia. Joten sain 14 000 markkaa veronpalautusta. Oli aika mukava joululahja silloin, nyt sen voisi muuntaa jo suoraan euroiksi.
Kerran olin laittamassa farkkuja pesukoneeseen ja tyhjensin taskuja. Takataskussa oli 300 markkaa. Varmaan rahaa jäänyt jostain baari- illasta enkä muistanut yhtään.
Lapsena löysin maasta 5 euron setelin ja tunsin itseni rikkaaksi 😄