Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
Mun iloinen ylläri oli pari viikkoo sitten, kun joku oli lahjoittanut kahvipaketteja jaettavaksi. Ihan Juhla Mokkaa sain. Säästyi monta euroa, kun ei tarvinnut ostaa kahvia. Ruokajakelussakin sattui olemaan jauhelihaa joka on harvinaista, useimmiten kanaa jossain muodossa sieltä saa joten oli hyvät antimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kaupassa kimppaloton 1/5 osuus ja siinä oli 7 oikein sitten. Voitin 660000 euroa. Olin kyllä järkyttynyt ja tarkistin lappua moneen kertaan vaikka veikkauksen oma sivuille tuli voitto näkyviin myös.
Moro vaan sinne Veikkauksen mainostoimistoon.
Oletatko oikeasti, ettei kukaan koskaan voita?
Harva voittaa, mutta joillain voi onnekkaasti käydä hyvä tuuri.
Työskentelin pankissa ja olen kahdella asiakkaalla nähnyt tileillä tiedot suurista voitoista. Toinen maksoi pois kaikki lainat, toinen osti auton.
Mistäs sä muka tiedät että auton osti. On se voinut vaikka traktorin ostaa autokaupasta. Ihan noin yleisesti, eikös pankin henkilökunnalta vaadita suuta suppuun toisten raha-asioista, eikä niistä julkisesti kirjoitella, vaikkakaan et maininnut sijaintia etkä nimeä. Ammattietiikka taitaa sulta puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Piti tähänkin ketjuun sitten tunkeutua nillittäjiä ja besserwissereitä. Ette varmasti tiedä sitä valtavaa helpotuksen tunnetta, kun tiukassa tilanteessa saa jonkun onnenkantamoisen.
Ilahduttavaa, jos löytää jotain, mikä kuuluu itselle tai jonka on itse ansainnut.
Varastaminen muilta hämmästyttää minua, esim. löytötavaroiden tai suuren löydetyn käteissumman pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kaupassa kimppaloton 1/5 osuus ja siinä oli 7 oikein sitten. Voitin 660000 euroa. Olin kyllä järkyttynyt ja tarkistin lappua moneen kertaan vaikka veikkauksen oma sivuille tuli voitto näkyviin myös.
Moro vaan sinne Veikkauksen mainostoimistoon.
Oletatko oikeasti, ettei kukaan koskaan voita?
Harva voittaa, mutta joillain voi onnekkaasti käydä hyvä tuuri.
Työskentelin pankissa ja olen kahdella asiakkaalla nähnyt tileillä tiedot suurista voitoista. Toinen maksoi pois kaikki lainat, toinen osti auton.
Mistäs sä muka tiedät että auton osti. On se voinut vaikka traktorin ostaa autokaupasta. Ihan noin yleisesti, eikös pankin henkilökunnalta vaadita suuta
Tilanne oli historian hämärissä ja näin viesteistä, mihin rahat käytettiin.
Et ilmeisesti huomannut, etten maininnut mitään kyseisistä ihmisistä, koska tai missä tilanteet tapahtuivat?
Katkeruus varmasti hankalottaa elämääsi, olen pahoillani.
Löysin metalliroskiksesta ison kassillisen pantti tölkkejä,, kerran hylätyt täydet 5 pulloa olutta tien laidasta. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin bussikortin (kertamatkoja) talvella kun jouduin kävelemään 4km suuntaansa yliopistolle säällä kuin säällä (pyörä oli varastettu). Vähän omaatuntoa kolkutti se pitää mutta olin köyhä kuin kirkonrotta ja tuo kävely väsytti oikeasti. Joten pidin kortin, siinä oli 12 matkaa.
Olisi pitänyt palauttaa tai viedä Löytötoimistoon. Ne on voineet olla jonkun viimeisillä rahoilla ostetut liput.
Jos löydetyn esineen tai rahan arvo on 20 euroa tai alle, löytäjä saa pitää . Jos arvelee esineen olevan vähempiarvoinen, mutta että sillä voi olla tunnearvoa jollekin, se pitäisi siinäkin tilanteessa viedä Löytötavaratoimistoon.
Löytötavara-asioita hoitaa ainakin pienemmillä paikkakunnilla poliisi.
Löysin kerran ulkoa 50 €:n setelin ja sen vein ko paikkakunnan poliisilaitokselle. Aikanaan sitten sain takaisin 45 € säilytyskuluihin 5€ vähennettynä, kun ketään ei ollut tullut kyselemään setelin perään.
Ei ihme ettei kristillinen puolue oilein saa kannatusta vaaleissa kun ihmiset suurelta osin muitta mutkitta kavaltelevat löytötavaroitakin. - "Valhetta he puhuvat toinen toisellensa."
Olin pienen vauvan yksinhuoltaja ja työtön työnhakija. Joku oli laittanut joulun alla postilaaatikkooni 50€ lahjakortin S-kauppaan. Kuoressa luki ainoastaan tarvitset tätä enemmän kuin minä. Koskaan ei selvinnyt kuka tuon lahjakortin sinne jätti. Kyselin kaikki sukulaiset ja ystävät läpi. Kukaan ei myöntänyt tietävänsä. Olisi kiva saada se vielä näin monen vuoden jälkeen selville ja antaa edes osa takaisin
Sain Kelalta tiedon, että he olivat virheellisesti antaneet vanhemmilta saadun avustuksen vaikuttaa asumistukeeni. Tililleni maksettiin keralla saamatta jääneet summat tuesta, eli reilusti yli 1000€.
Mulla meni opiskeluaikoina pesukone rikki. Talossa ei ollut pyykkitupaa joten jotain oli kehiteltävä siksi aikaa että löydän uuden. Pesin pientä pyykkiä käsin ja isompia satseja kävin pesemässä vanhempien luona
Yksi ilta tätini tuli serkkujeni kanssa kahville ja täti antoi kirjekuoren. sanoi että se on aikainen synttärilahja. Pyysi avaamaan myöhemmin
Sisällä oli 500€ ja kirje jossa täti kertoi voittaneensa 10 000 lotossa ja jakoi nyt voittoja läheisimmilleen
Ostin uuden pesukoneen ja säästöön jäi vielä melkein 200€. Niitä käyttelin aina kun oli tiukkaa saada ruuat kustannettua
Joskus rahat olivat aivan loppu ja vielä olisi viikko-pari pitänyt riittää. Sain postissa 50€ S-ryhmän lahjakortin, jonka olin voittanut jostain arvonnasta. Kyllä Jumala totisesti omistaan huolta pitää, minä olenkin uskossa!
Naapurin lihava setämies maksoikin 100 € ryppyisen pienen munansa imemisestä vaikka 80 eurosta oli sovittu.
Joskus Nuorena oli tili finaalissa. Sattumoisin parkkipaikalla joku peruutti autoni lonkkaan. Siitä saamani 800 markkaa pelasti kuukauden. Riitti just rahat ruokaan ja vuokraan. Sen jälkeen sain taas töitä ja ongelmat poistui. Viimevuonna taas sain joulurahat samoin. Kaupan pihalla eräs vanha ukko peruutti autoni nokkaan ja sain siitä 1400 euroa. Auto vanha eli ei haittaa mitenkään. Kulkee noinkin eli paljon ulkonäkö haittaa.
Voitin lotossa, pienen summan, 50e, mutta tuli tarpeeseen. Oli rahat ihan loppu just silloin.
Toisen kerran löysin pankkikortin ja etsin omistajan. Hän maksoi löytöpalkkion.
Viimeksi oli rahat loppu, ja menin kauppaan, toivoen että olisi jotain ruokaa alessa. Oli kananmunat, 15 kpl, 19 senttiä. Tuntui jotenkin tosi kivalta vastaukselta toiveeseen.
Töissä oli säästökausi menossa ja minutkin yllättäin "vähennettiin" työvoimasta. Olin ihan masentunut ja mietin vain että mitäs tästä nyt tulee kun asunto oli työpaikan ja vaikka olin jonottanut omaa jo vuosikaudet, eivät pisteet riittäneet minkäänlaiseen luukkuun. Eikä tod ollut rahaa ostaa omistusasuntoa.
No soitin silti sitten hädissäni sinne asuntotoimistoon missä olin jonossa, ja sieltä sai pelkkää kylmää kättä ensin. Mutta sitten sanoin että työpaikka meni alta ja siinä samalla työsuhdeasunto muutaman viikon päästä, niin muijan äänensävy vaihtui heti ja pääsin jonon etupäähän!
Kyllä tuntui hyvältä kun sain toisen kämpän ihan muutaman päivän päästä, eikä se ollut mitenkään huonompi kuin se työsuhdeasunto, päin vastoin. Muistan vieläkin sen hyvän tunteen vaikka tuo tapahtui 1992.
Löysin uuden työpaikankin muutaman kk päästä, ja siitä lähtien olen tullut omillani toimeen.
Muutama muukin täällä maininnut samankaltaisen onnen. Itse olin maksanut kanssa 3 kuukauden sähkölaskun vahingossa kahdesti ja sain tiukkaan taloudelliseen rakoon mukavat 80€ palautuksia
Löysin joskus köyhänä opiskelijana kaupan kassojen päädyssä olevasta kuittiroskiksesta kympin setelin. Se oli kuittilapun sisään taitettuna. Joku oli vahingossa laittanut sen kuitin välissä roskiin. En siis mitenkään penkonut roskista vaan se vain sattui silmiin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Oston köyhänä opiskelijana siistit housut kirpparilta työnhakuun. Housujen taskusta löytyi 50€ seteli. Söin tuolla rahalla kaksi viikkoa ja olin kiitollinen. Sain työpaikan myös, oli onnea tuovat housut.
Olikohan jäänyt sinne se seteli, vai oliko joku ollut niin hyväsydäminen, että oli laittanut Pelastusarmeijan tai vastaavan instanssin vaatekeräykseen menevien housujen taskuun viiskymppisen 🙂
Itse en ole koskaan järjestänyt itseäni niin vähiin varoihin ettenkö olisi pärjännyt, mutta poikani kun muutti kotoa omilleen oli aika hukassa raha-asioitten hoitamisessa ensi alkuun.
Ei hän minulta mitään pyytänyt, mutta kerran tuli jotenkin sellainen olo että kun hänen asuntonsa ohi kuljen, hän oli töissä eikä kotona silloin, niin pudotan muovipussillisen pikkukolikoita joita olin säästänyt, hänen postilaatikkoonsa.
Siinä oli varmasti ihan kiva summa, en ollut laskenut.
Minä sain iloisen viestin että kiitos äiti rahasta! Olikin rahat loppu eikä ruokaa kaapissa. Pelasti tilipäivään!
Tuli kyllä hyvä mieli.
Oppihan sitä hänkin sitten, ja hyvin pärjää. Elämä opetti.
Rahat oli vähissä ja olin sairaana. Tilasin ruokaostokset Woltin kautta kotiin. Kuski toi vahingossa myös jonkun toisen asiakkaan ostokset. Soitin kauppaan. Niitä ei enää voinut ottaa takaisin, joten siinä oli minulle sitten n. viikon ruuat ilmaiseksi.
nosto