Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
En tiedä, olenko tämän jo kirjoittanut. Sain perintöä 15 tuhatta euroa. Pieni raha jonkun mielestä mutta koska tuli täysin yllättäen niin asia ilahdutti.
Vierailija kirjoitti:
Löysin bussikortin (kertamatkoja) talvella kun jouduin kävelemään 4km suuntaansa yliopistolle säällä kuin säällä (pyörä oli varastettu). Vähän omaatuntoa kolkutti se pitää mutta olin köyhä kuin kirkonrotta ja tuo kävely väsytti oikeasti. Joten pidin kortin, siinä oli 12 matkaa.
Mikä iloinen yllätys tämä muka on?
Löysinpä kaupasta linssejä yllättävään hintaan. Pullolöytö riitti juuri ja juuri maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Myin somen kautta kolme pelargoniaa ja sain vaihdossa kahvipaketin.
Harmi, kun vaihtokaupat kuihtui. Joskus 10 v sitten niitä tein jatkuvasti.
Nykyään halutaan kahvipaketteja, jotka pitää ostaa.
Kerran rahapulassa löysin passini välistä 50e setelin. Se oli vararahani, jonka olemassaolon olin autuaasti unohtanut. Olin laittanut sen sinne pari vuotta aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin bussikortin (kertamatkoja) talvella kun jouduin kävelemään 4km suuntaansa yliopistolle säällä kuin säällä (pyörä oli varastettu). Vähän omaatuntoa kolkutti se pitää mutta olin köyhä kuin kirkonrotta ja tuo kävely väsytti oikeasti. Joten pidin kortin, siinä oli 12 matkaa.
Mikä iloinen yllätys tämä muka on?
Näköjään varastaminen on iloinen yllätys. Sitten kumminkin omatunto kolkutti. Eihän se sitten vilpitön iloinen yllätys ollutkaan loppujenlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään, mikä tässä on yläpeukutettavaa. Moni opiskelija kävelee/pyöräilee pitkiäkin matkoja kouluun ja takaisin, säällä kuin säällä, eikä siltikään aleta varastaa toisten bussikortteja/lippuja (eri asia, jos oikeasti joku antaa sinulle bussilippuja). Ja moni opiskelija on köyhä, harva rahassa ui. Ei minulla olisi kanttia ottaa käyttöön bussikorttia, jos sellaisen löytäisin jostain maasta.
Viikko sitten kaksi taulua meni kaupaksi. Olen kiitollinen ja teen lahjoituksen osasummasta kun rahat tulevat tililleni tällä viikolla. Vielä puuttuu noin 60.000 euroa tavoitteesta, että saan maksettua erään laskun ilman sanktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään, mikä tässä on yläpeukutettavaa. Moni opiskelija kävelee/pyöräilee pitkiäkin matkoja kouluun ja takaisin, säällä kuin säällä, eikä siltikään aleta varastaa toisten bussikortteja/lippuja (eri asia, jos oikeasti joku antaa sinulle bussilippuja). Ja moni opiskelija on köyhä, harva rahassa ui. Ei minulla olisi kanttia ottaa käyttöön bussikorttia, jos sellaisen löytäisin jostain maasta.
Ja se bussikortti voi olla jonkun nimissä, vaikka nimeä ei näkyisi päällisin puolin.
Jonkun tyyliin yhden kertamatkaisen bussilipun voisi itse käyttää, jos sellainen löytyisi jostain. Olettaen, että siinä ei ole nimeä tms. Eikä ole mikään sarjalippu.
Laitoin 10e eurojackpottiin ja voitin 120miljoonaa. Kyllä tuli hyvä mieli parilla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin 10e eurojackpottiin ja voitin 120miljoonaa. Kyllä tuli hyvä mieli parilla eurolla.
Näit unta.
Löysin 2 lounasseteliä kun rahat olivat aivan finaalissa: ilman niitä en olisi syönyt niitä kahta lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Löysin 2 lounasseteliä kun rahat olivat aivan finaalissa: ilman niitä en olisi syönyt niitä kahta lounasta.
Onks tää jatkoa tolle löysin bussilipun jostakin jutulle?
Jouduin työttömäksi yt:ssä ja onnistuin sen jälkeen löytämään suht pian työpaikan kun aloin opiskella yt:n jälkeen. Tosin tämä uusi työ oli määräaikainen ja palkka oli ihan minimissä, mutta olin ikionnellinen että sain sen paikan. Firmassa oli mieletön tappotahti ja resurssipula, mutta siitä huolimatta minun työsuhdetta ei jatkettu määräajan jälkeen kun johtotaso oli päättänyt ettei ketään palkata. Olin siis taas työtön ja masentunut ja rahat oli tosi tiukassa. Laskeskelin euroja ja yritin tulla taas toimeen pienellä ansiosidonnaisella. Mitään ylimääräistä en pystynyt ostamaan. Siinä sitten olin kotona ja odotin, että lähettäisivät sieltä työpaikasta työtodistuksen. Viikkoja meni mutta sitä ei kuulunut. Otin yhteyttä entiseen pomooni, ja hän sanoi että on lähettänyt sen kyllä mutta laittaa uudestaan tulemaan. Meni ehkä viikon verran ja postiluukusta kolahti kirje. Hämmästys oli suuri kun kuoressa oli työtodistus ja sen mukana 2 kpl S ryhmän lahjakorttia kummallekin ladattuna 10€. Toinen kortti oli siitä kun entinen tiimini oli ylittänyt tavoitteet ja palkittu parhaana ja toinen oli minulle kiitokset hyvästä työstä. Riemulla ei ollut rajaa ja oli kuin olisin saanut lottovoiton. Toisen kortin käytin ruokaan ja toista säilytin pitkään kunnes tarjosin itselleni kahvit&pullat.
Vierailija kirjoitti:
Rahan löytäminen kadulta ns. "kreivin aikaan" taitaa olla aika yleistä. Kaverin köyhä yh-äiti löysi kadulta noin 40€ vastaavan summan (markka-aika), kun rahat oli finaalissa. Sai sillä ostettua vauvalle (=kaveri) vaippoja ja itselleen ruokaa.
On rikos pitää löydetty raha itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä joku voitti 2 miljardia
https://powerball.com/
Vierailija kirjoitti:
Vien joka 2 kk itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin.
Pienin summa on 15 euroa, kerran tuli 120 euroa. Silloin tuntui on juhlat.
Taloyhtiössä on kierrätyshylly ja vien edelleen kirppikselle myyntiin.
Tavoitteena on ostaa Hakolan sohva Habitaresta, syksyllä. Rahaa on koossa 812 euroa.
Ellei ihmeitä tapahdu, en saa summaa kokoon. Toive laitetaan vuodella eteenpäin
Taloyhtiön kierrätyshyllyt ei ole sitä varten että sieltä viedään tavarat myyntiin kirppikselle.
Aikoinaan olin avioeron myötä todella tiukilla, olin tulossa töistä, kun bensamittarin valo alkoi vilkuttaa punaista, tiesin lähellä olevan huoltoaseman ja ajoin sinne. Ajattelin soittaa parille ihmiselle, joilta olisin voinut lainata, koska tiesin, että olin aivan p.a ja tiliin olisi vielä pari päivää aikaa. Joku tunne sai kuitenkin käymään siinä pankkiautomaatilla ja yllätys oli, kun tilillä olikin melkein 50 e rahaa!
Olin maksanut jossain vaiheessa sähkölaskun kahteen kertaan ja olivat palauttaneet rahat. Jotenkin tuntui siinä epätoivon tilanteessa lohdulliselta ja ajattelin että selviän tästäkin elämäntilanteesta.
Mä oon saanut melkoisia juttuja vaihtokaupoissa. Oon tutustunut hammashoitajaan ja oon saanut satoja hammastahnanäytteitä ja hammasharjoja vaihtokaupoissa.
On ollut kyllä kiva etu moiset.
Nyt koti on perattu. Tarpeetonta ei enää ole