Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
Sisko toi ison herkkukassin pullaa, leipää leikkeitä, kahvia, olutta ja valmisruokia kun olin yh kotihoidontuella.
Sain ystävältä vinkin Hurstin ruokajakelusta. Pelastanut monta nälkäistä päivää.
Löysin kerran vauvanvaunujen sivutaskusta 50e, jonka olin unohtanut sinne joskus laittaneeni.
Saatiin joskus sossusta lahjakortti s-kauppaan jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Menin leipäjonoon tilin ollessa melkein tyhjä ja siellä oli sattumoisin juuri sinä päivänä jaossa myös villasukkia ja talvitakkeja. Sain siis samalla siistin, vähän käytetyn untuvatakin ja jonkun itse kutomat, lämpöiset villasukat. Molemmat on kestänyt käyttöä jo useamman vuoden.
Awww, jos mä laitan jollekin rahaa lahjaksi tuolleen piilottamalla, niin kysäisen myöhemmin mitä piti lahjasta, ja löytyikö se ylimääräinen yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin leipäjonoon tilin ollessa melkein tyhjä ja siellä oli sattumoisin juuri sinä päivänä jaossa myös villasukkia ja talvitakkeja. Sain siis samalla siistin, vähän käytetyn untuvatakin ja jonkun itse kutomat, lämpöiset villasukat. Molemmat on kestänyt käyttöä jo useamman vuoden.
Awww, jos mä laitan jollekin rahaa lahjaksi tuolleen piilottamalla, niin kysäisen myöhemmin mitä piti lahjasta, ja löytyikö se ylimääräinen yllätys.
Oho, kommentoin väärään viestiin. Piti kommentoida kirjalahjaa äidiltä, jonka välissä oli 300 mk rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikaisin aamuyöllä metsästämässä tölkkejä ja pulloja. Joku ystävällinen sielu oli jättänyt muovipussillisen tyhjiä pulloja ja tölkkejä kaupan parkkipaikalle, löytö tuli tarpeeseen.
Mä olen joskus jättänyt roskakatokseen pussillisen, kun olen siivonnut enkö ole jaksanut viedä kauppaan. Toivottavasti on olleet pullot tarpeeseen jollekulle.
Sain opiskeluaikana pahan angiinan ja siihen antibioottikuurin. Pitkän miettimisen jälkeen päädyin ostamaan lääkkeet, vaikka en tiennyt miten pärjäisin loppukuun. Apteekista ulos tullesani löysin kadulta 50 markkasen. Mikä ihana siunaus!
K-kaupan kassalla kone ilmoittaa, että on 5-15€ plussarahaa käytettävissä.
Lisää iloisia yllätyksiä? Näitä on niin kiva lukea.
Ostamassani s-ryhmän pakasteessa oli puunpalanen, kunnon lastu, joukossa. Sain korvaukseksi 20€ lahjakortin juuri kun oli kuun vaihde, eikä enää rahaa kunnolla edes ruokaan.
Olin säilönyt piirrustuksiani sängyn alla ja eräänä päivänä päätin katsoa ovatko edes säästämisen arvoisia. Välissä oli 50€ ja kuun viimeinen viikko oli pelastettu.
En ollut edes kertonut, että olen täysin rahaton, kun siskoni tuli käymään ja toi 4 kassillista ruokaa. Siitä riitti pitkään.
Pari kertaa on ollut hyvä tuuri kenkäostoksilla, kun olen sattumalta mennyt katsomana saman kaupan kenkiä eri asuinalueen kauppaan, ja ne onkin ollut siellä noin 10€ halvemmalla(muutnekin jo tarjouksessa):) Ihmetyttää kyllä vähän, että saman kaupan ale-tuotteiden hinta voi noinkin paljon poiketa...
Aikoinaan pidin pientä käteisvarastoa yhdessä rasiassa, mutta en enää muistanut edes kätköäni. Menin etsimään ihan muuta ja löysin sitten ne sieltä, oli todella köyhää aikaa. Kiva yllätys oli löytää sieltä sinne unohtamani rahat:) Niillä sain ruokaa pahimman yli. Joskus harvoin on löytynyt myös takin taskusta pieni summa joku vitosen seteli tai edes vähän kolikoita, mutta harvemmin kyllä, ku nyleensä tyhjennän taskut säännöllisin väliajoin ja pesun takia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000 euroa ässäarvasta, saatiin lapsille kesälomareissu. Vielä podin huonoa omaatuntoa sen ostamisesta tiukassa taloudellisessa tilanteessa, kun yleensä en arpoja ostele, mutta kesäloman kunniaksi päätin tuhlata vitosen. Olisi sille muutakin käyttöä ollut, mutta joskus lapsillekin jotain kivaa. Ihan kaikki ei mennyt, ihan vaan kotimaassa käytiin reissussa. Ruokaankin jäi.
Ässäarpa maksaa 4€
No ok, saattoi olla joku muukin arpa tai muistan hinnan väärin, saattoi tuohon aikaan olla jopa vähemmänkin. En ostele arpoja tosiaan niin paljon, että jaksaisin tarkkaan muistaa hintaa. Tuosta on jo monta vuotta aikaa, lapsetkin on jo aikuisia nykyään.
Nyttemmin veikkaan ja ostan tilipäivänä 50 sentillä nettiarpoja. Elokuussa voitin pikkurahalla arvalla tonnin. Mutta rahat ei ole tiukalla nykyään, siitä pistin puolet hyväntekeväisyyteen ja puolet säästöön ja tulin siihen tulokseen, että tässä hommassa on tuuri käytetty enkä enää osta nettiarpoja tai muitakaan arpoja.
Olin eräästä vaiheessa nuorena niin varaton, että kannoin muutamana päivänä töihin lounaaksi vain kaurapuuroa. Muuta ruokaa ei kertakaikkiaan enää huushollissa ollut. Sitten huomasin, että lompakossani oli käyttämätön luottokortti, joka tuli hommattua joskus uuden videotaiteen ostamisen yhteydessä (sai laitteen halvemmalla siten, tämä taisi olla 2000-lukua). Tuo kortti kävi onneksi myös Alepassa. Se pelasti kyllä ruokahuollon, ja pärjäsin taas seuraavaan palkkapäivään asti.
Muistan vain sen tunteen ruokakaupassa, miten mahtavaa oli, että nyt voin ostaa ihan mitä tahansa. Kahvia, leipää, juustoa jne.
Olin opiskeluaikana todella köyhä ja laiha. Opiskelija-asuntolan pyykkituvalla pyykätessä kävi joskus niin, että pyykkejä koneesta ottaessa mukana tuli jokin pieni seteli, kuten vitonen tai kymppi. Tätä sattui suhteellisen harvoin, ehkä muutaman kuukauden välein. Tätä tapahtui vuosien ajan, eli sattumastakaan ei ollut kysymys. En saanut koskaan tietää, kuka kaiken takana oli.
Miulla oli oma pyykkituvan enkeli <3
Tulin kerran joulukuussa darrassa kotiin ja tilillä oli joku 2€, niin ei olisi ollut varaa ostaa mitään darramättöä. Mutta kotona odottikin tätini lähettämä joululahja, joka sisälsi kortin lisäksi 20€! Sainpa siis darraheseni kuitenkin :D
Mulla oli tulossa työkaverin väitöstilaisuus. Olin 20 v. Ei hirveästi ollut rahaa vaatteisiin (olisi pitänyt olla mustaa tyylikästä iltajuhliin, varsinaiseen väitöstilaisuuteenhan voi mennä työunivormussa työaikana).
Viikkoa ennen väitöstilaisuutta olin baarissa Urho Kekkosen kadulla, lähdin yöllä pois, kävellen. Samalta kadulta porttikongista löysin 1 000 mk setelin. Oli varmaan tippunut jonkun ravintolan kassasta tai sitten joltain varakkaalta juhlijalta. Muista vieläkin housut jotka sain ostettua. Puseroa tai kenkiä en muista, mutta meinasin liukasta kengillä kun olin ruokaa ottamassa.
Ja tuo tohtoriksi väittelijä, hänestä tuli paras ja ihanin esimieheni ikinä❤ Lämmöllä muistelen häntä vieläkin, loistava kirurgi. Itse asiassa koko työpaikka ja muutkin työkaveri oli ihania. Väitöskirja löytyy vieläkin kotoa.
Iso yllätys oli löytää 50euron seteli pyörätieltä, mutta muistan myös aikuisopiskeluajaltani kuinka ilahduin kun löysin neljä palautuspulloa koulun pensaikosta. Silloin ei ollut yhtään rahaa, mutta sain niillä kaupan alennuskorista leivän.
Tätä nykyä ihmettelen kovasti kuinka nuoriso raaskii heitellä rahanarvoisia pulloja ja tölkkejä ympäriinsä.