Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
Aikana ilman mobiiliäppejä ym. oli rahat pitkään vähissä. Jossain välissä tajusin, että S-tilillekin on voinut kertyä rahaa ja kävin kysymässä asiaa Prisman asiakaspalvelusta. Rahaa oli toistasataa euroa ja olin niiiin onnellinen.
Kerran opiskelusikoina 0 euroa rahaa ja viikonloppu tulossa, maanantaina oli tulossa opintotuki. Mietin, pärjäänkö viikonlopun pulloja palauttamalla ja kuivamuonalla. Yhtäkkiä muistin, että jossain laatikon pohjalla on jotain reissulta unohtuneet 150 dollaria. Rahat vaihtoon ja viikonloppu oli pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Sain isän auton lainaan muutamaksi päiväksi (asui 200km päässä) kun piti hakea isohko postipaketti postista. Parkkeerasin auton ja olin menossa ostamaan parkkilippua niin joku mies antoi minulle omansa kun ei sitä aikaa enää tarvinnut. Vaikka ihan 2e säästöstä puhuttiin niin siitä tuli silti hyvä mieli. Pistin myöhemmin hyvän kiertämään samassa asiassa.
Minä pistän julkisten liput aina kiertoon, jos niissä on vaihtoaikaa. Yleensä siis kertalippuja lahjoittelen, kerran kyllä lahjoitin 90-päivän korttini, jolla oli matkustusaikaa joku pari viikkoa jäljellä. Olin lähdössä matkalle kolmeksi viikoksi, eikä minulla ollut kortille käyttöä. Lipunmyyntijonosta bongasin naisen, jonka ulkoinen habitus antoi olettaa, ettei hän ollut niin varoissaan. Menin hänen luokseen, ja kysyin, haluaako hän matkakorttini. Hän ilahtui aivan suunnattomasti ja kiitteli kovasti. Tuli hyvä mieli itsellekin.
Nuorena, sain uuden työpaikan, pitkän työttömyyden jälkeen. Olin niin iloinen, mutta ei ollut varaa ostaa bussilippua ja eväitä töihin, kun ensimmäinen palkka tulisi vasta kuukauden jälkeen. Lottosin muutamalla markalla ( markka- aikaan), ja voitin 700 markkaa. Sain ostettua bussilipun ja eväät. Ostin myös uudet kengät. Tämä jäänyt mieleeni, miten pienestä asiat joskus ovat kiinni.
Olin ostanut halvimman mahdollisen kymmenen matkan bussikortin ja kaikki matkat oli käytetty. Piti päästä kotiin ja harmitti jo valmiiksi, kun kortti pitäisi ladata uudelleen vähistä rahoista. Päätin kuitenkin kokeilla korttia lukijaan ja hämmästys oli valtava, kun kortti olikin taas täynnä. Hipsin vähin äänin paikalleni ja kiitin onneani. Kuulin myöhemmin, että kortin lataamisessa tms. oli jokin häiriö ja sen vuoksi korttiin ilmestyi uusia matkoja "tyhjästä".
Ei ole ollut rahasta puutetta sen jälkeen kun pankkikirjan säästöpankiin sain.
Opiskelijana minulla oli kuun viimeiset ruokarahat menossa ja mietin, mitä pientä järkevää ostaisin. Sain jotain räävittyä kokoon ja kun poistuin kassalta, käytävässä oli kuluttajapaneelin haastattelijoita, jotka pysäyttivät minut ja kysyivät, haluaisinko arvioida pizzan. Sain siis mukaan ison ja mehevän pakastepizzan ja täytin siitä kyselylomakkeen. Aika hyvään tilanteeseen sattui, sain ainakin kunnolla syödäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000 euroa ässäarvasta, saatiin lapsille kesälomareissu. Vielä podin huonoa omaatuntoa sen ostamisesta tiukassa taloudellisessa tilanteessa, kun yleensä en arpoja ostele, mutta kesäloman kunniaksi päätin tuhlata vitosen. Olisi sille muutakin käyttöä ollut, mutta joskus lapsillekin jotain kivaa. Ihan kaikki ei mennyt, ihan vaan kotimaassa käytiin reissussa. Ruokaankin jäi.
Ässäarpa maksaa 4€
Jos ei usein ostele, ei muista maksaako viis vai kuus.
Ostin lapselle talvihaalarin, saman viikon lotossa voitin täysin saman summan takaisin. Tuntui ihmeelliseltä. Ajattelin, että kun sydämestään antaa niin saa takaisin, ehkä jotain tuollaista…
Oston köyhänä opiskelijana siistit housut kirpparilta työnhakuun. Housujen taskusta löytyi 50€ seteli. Söin tuolla rahalla kaksi viikkoa ja olin kiitollinen. Sain työpaikan myös, oli onnea tuovat housut.
Tuli ero ja olin pienen lapsen kanssa rahat tiukalla, eikä mitään säästöjä. Exä oli vienyt tavaraa niin että nukuin varapatjalla lattialla. Laskin euroja että meillä riittäisi rahat ruokaan kun lopussa.
Siivosin exän jättämiä romuja, ja paperien välistä löysin käteisellä 1000 euroa. Olin niin onnellinen, me päästiin lapsen kanssa kesälomalla risteilylle sinä vuonna. Oli ihanaa, kun se raha ei ollut ruuasta pois. Käytin sitä rahaa harkiten muutaman vuoden ajan tuollaiseen ylimääräiseen luksukseen, kunnes olin saanut vähitellen kerrytettyä säästöjä.
Olin nuorena baarissa töissä. Paikassa oli sellainen sääntö, että jos asiakas oksentaa lattialle, niin siitä tulee maksaa 50 euron "siivoussakko", jonka siivoaja sai sitten tippinä. Olin iloinen kun kerrankin vuorollani joku oksensi lattialle ja jäi siitä kiinni, eli tuo sakko saatiin perittyä, minä siivosin jäljet ja sain vartin hommasta viidenkympin tipin.
Onni onnettomuudessa, että ykäjauhe oli keksitty, helpotti siivoamista aika reilusti :D
Menin kauppaan ostamaan vaippoja, hyllyssä nököttikin yksi paketti juuri sopivan kokoisia Muumi-vaippoja -50% alennuksella, koska oli poistotuote. Juuri minua varten säästynyt tuo yksi ainokainen paketti. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana minulla oli kuun viimeiset ruokarahat menossa ja mietin, mitä pientä järkevää ostaisin. Sain jotain räävittyä kokoon ja kun poistuin kassalta, käytävässä oli kuluttajapaneelin haastattelijoita, jotka pysäyttivät minut ja kysyivät, haluaisinko arvioida pizzan. Sain siis mukaan ison ja mehevän pakastepizzan ja täytin siitä kyselylomakkeen. Aika hyvään tilanteeseen sattui, sain ainakin kunnolla syödäkseni.
Mun poika kertoi ihan samanlaisen tilanteen, Tampereen Hervannan Duosta muistaakseni, siellä kun asui.
Minulla on tapana tiputttaa muutama kymppi jos näen tarvetta :) Ehkä jokunen teistä ovat saaneet tuta tätä:) Se on ihanaa, kokeilkaapa itsekin. Salaa tehdä hyvää on parasta ikinä. Kukaan ei tiedä. ja se riemu että elämä kantaa rahan saajalla on suuri. Siunausta kaikille.
Joskus kun elin kädestä suuhun ja tein siivouskeikkaa niin sen kerran kun ajattelin että pelaan veikkauksen pelejä netissä niin voitin 50llä sentillä 500 euroa :)) Vuokranmaksuun tuo raha kyllä meni.. mutta silti :)
Löysin farkkutakkini taskusta 50 €. Muistin, että olin laittanut sen sinne "hätävaraksi" Italian matkallani puolitoistavuotta aikaisemmin. En ollut käyttänyt tuota takkia matkan jälkeen.
Miten monille voi sattua tuollaisia ihme tuuria mulle ei ikinä satu mitään köyhänä tuollaisia juttuja niinkuin täällä kerrottu, päinvastoin elämä se vaan jaksaa heittää p""kaa mun päälle! Epäonnea vuodesta toiseen!
Sain isän auton lainaan muutamaksi päiväksi (asui 200km päässä) kun piti hakea isohko postipaketti postista. Parkkeerasin auton ja olin menossa ostamaan parkkilippua niin joku mies antoi minulle omansa kun ei sitä aikaa enää tarvinnut. Vaikka ihan 2e säästöstä puhuttiin niin siitä tuli silti hyvä mieli. Pistin myöhemmin hyvän kiertämään samassa asiassa.