NYT OIKEASTI REKKARIPAKKO POISSA!!
Kommentit (86)
Odottakaas vaan kun kohta tulee Facebook- tunnuksilla kirjautuminen..
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:00"]
Olisko tämä tosiaan toimiva ratkasu kaikille että rekisteröityminen on pakollinen mutta halutessaan voi kirjoittaa niin että nimimerkki ei näy muille? Säilyisi se korkea-arvoisille niin tärkeä anonyymiys ja voisivat edelleen kirjoitella kaikesta arkaluontoisestakin mitä ei työn puolesta voisi omalla nimellä kirjoittaa ja mitä kaikkia selityksiä niitä nyt oli miksi se kirjautuminen oli niin kamalaa :D Mutta sitten yhden kirjoittajan viestit on ylläpidon varmaan helpompi löytää ja poistaa kun kaikki kuitenkin tehdään nimimerkillä? Ja ennen kun joku alkaa nillittään että sekin on sananvapauden rajoittamista niin kai te nyt ymmärrätte että varmaan 98 % viesteisä on ennenkin ollut täysin jäljitettävissä kirjoittajaansa vaikka ei ole mitään kirjautumisia ollut, en jaksa uskoa että kovin moni täällä vaivautuu ip-osoitettaan vaihteleen tai piilottaan kun alkaa valittaan miehen rikkinäisistä kalsareista.
[/quote]
Ei ole toimivaa. Tän palstan vilkkauden ja toimivuuden tae on ollut se, että tänne on voinut eksyä kuka tahansa kirjoittelemaan nopeasti ja hetken mielijohteesta. Se takaa hurjan käyttäjämäärän, joka puolestaan takaa sen, että täältä saa vastauksen melkein mihin tahansa kysymykseen milloin vain. Kun kysyy biisin nimeä epämääräisen tidiin perusteella tai haluaa tietää miksi omalle parvekkeelle kuuluu jostain mökää, käytännössä aina sattuu paikalle joku joka tietää. Tai haluaa tietää mitä tänään kannattaisi tehdä paikkakunnalla x, paikalla on aina vähintään 10 vastaajaa, jotka tietävät mitä juuri siellä tapahtuu.
Ja kun joku googlaa ongelmaansa ratkaisua, oli aihe melkein mitä vain, löytyy googlen hakutuloksista melkein aina täältä keskustelu. Joka tekee tästä palstan, jonne seuraavallakin kerralla tullaan kyselemään ja pohtimaan asioita.
Rekkauspakko karkoittaa juuri hetken mielijohteesta paikalle eksyvät, joista monesta tulee vakkarikäyttäjä. Minä olen törmännyt moneen ihan kivaan palstaan, mutta en ole jäänyt, kun en ole jaksanut rekkautua vastatakseni sillä kertaa yhteen tai kahteen viestiin. Niitä jonneja ja häiriköitä taas ei varmasti jaksa pahemmin haitata vaikka rekkaisivat 50 eri tunnusta. Jos on niin tylsää, että jaksaa häiriköidä jatkuvasti, ei siinä yksi rekkautuminen hidasta. Sen sijaan vauva sylissä ja taapero jaloissa olevaa satunnaista tavallista käyttäjälle se ylimääräinen vaiva voi olla se, jonka takia ei viitsi ollenkaan. Aika monelle varmasti on, katsokaan ihan mitä tahansa palstaa, jolle on rekkautumispakko.
Ja kun palsta hiljenee, täällä käy entistä vähemmän porukkaa ja palsta hiljenee entisestään ja palstan luonne muuttuu.
oho, tänne ilmestyi liekki sillä aikaa, kun nukuin vauvan kanssa päikkärit :D Ap
Hurraa! I'm Back!!! Mistähän sitä aloittaisi ketjun?
Minusta kaikken typerintä on se, että mistään ei infota etukäteen. Tulee tunne, että ylläpito pitää palstaa käyttäviä itsestäänselvyytenä.
64: AAMEN! Noin minustakin tuli av mamma (vaikkakin olen lapseton). Aina kun googlasin jotain, päädyin tänne. Saatoin ohimennen lukea joitain sen hetken kuumia keskusteluja ja jossain vaiheessa jäin koukkuun. Olen kysellyt apuja ongelmiini, ja vastaillut muiden vastaaviin. Tämä on ollut mobiilissa helppo työtauolla tai vessareissulla selata. Koko palstan juju on siinä vastaamisen matalassa kynnyksessä! En tiedä yhtään toista palstaa jossa se olisi näin helppoa!
Kiitos meille, joukkovoima on vahva ase. Ihanaa, että kaikki on niin kuin pitäkiin. Meissä on voimaa.
Tais kävijämäärät romahtaa ja siitähän mainostajat tykkää :)
Ehdotan lakko. Olen ollutkiin poissa vähän aika, kunnes huomasin tää. Kuitenkiin tylsä kun monet jatkaa huolimatta.. Ei kannataa alistua koskaan.
Toivottavasti rekkauspakko tulee takaisin ja hyväksytään vain 1 samanlainen nikki per foorumi.
Moni kirjoittaa, että tunnukset on poistettu, miksi ei sitten kaikilta???
Ei parane vissiin kirjautua ulos, jos sillä saisi tän tunnuksen pidettyä voimissaan.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:01"]Toivottavasti rekkauspakko tulee takaisin ja hyväksytään vain 1 samanlainen nikki per foorumi.
[/quote]
Mikään ei estä sinua käyttämästä nimimerkkiä, vaikkei olisi rekkauspakkoa, arvoin vierailija.
Näen tässä selvän yhteyden Ranskan tilanteeseen. Mahdollisen terrori-iskun pelossa on sananvapautta yritetty rajoittaa täälläkin.
Je suis Charlie.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:16"]
Jos täällä ylläpito oikeasti koko ajan miettii sitä, että miten voi tehdä homman vaikeammaksi asiakkaille, niin pitäkööt palstansa. Olen pyörinyt täällä 11 (!) vuotta, mutta lopetan kyllä ja varmasti moni muukin, jos eivät anna pysyä anonyyminä. . Mun av mamma-tunnus oli poistettu, enkä enää rupea uusia luomaan.
[/quote]Minäkin olen pyörinyt täällä palstalla ihan liian monta vuotta ja päivittäin(!). Monesti illat on menneet pitkään palstaillessa. Eilen ei tullut kuin pyörähdettyä vaan yhdesti täällä. "Jaa, edelleen pitää rekisteröityä. Pitäkää tunkkinne." En rekisteröidy enkä jatka palstailua jos rekisteröintipakko tulee takaisin. Eipä se ylläpitoa paljon liikauta jos yksi mamma unohtaa av:n, mutta uskon, että meitä on paljon.
Toisaalta... noin pääsisi helposti irti tästä av-riippuvuudesta :D Että win-win situation minulle.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:55"]
Ehdotan lakko. Olen ollutkiin poissa vähän aika, kunnes huomasin tää. Kuitenkiin tylsä kun monet jatkaa huolimatta.. Ei kannataa alistua koskaan.
[/quote]
Itsekkin ajattelin että lopetan palstan käytön, mutta 6h asiaa mietittyäni kerkisteröidyin AV Mammakis ja tämähän on ihan kätevää kun ei tarvi näpytellä sitä tarkistususnumeroa ja halutessaa voi myös kirjoittaa nimettömänä.
Mahtavaa! Mutta jos tulee hätätilanne, niin täällä on AV Mammojen ja Henkilöiden varapaikka varmuuden vuoksi:
t. AV Mamma
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 10:05"]ylläpito iskee varmasti vielä lujemmin palstalaisten kimppuun. näimme vasta ensimmäisen näytöksen. päämäärä on tuhota tämä palsta sellaisena kuin me sen tunnemme.
[/quote]
Mutta kuka siitä hyötyy, onkin toinen kysymys.. käyttäjät kaikkoaa, mainostulot loppuu, lehden levikki laskee, sanoma joutuu yhä syvempään suohon...
[/quote]
Niin, ei tästä jäänyt hyvä fiilis Sanomaa kohtaan muutenkaan. Vaikuttaa suhtautumiseen konsernia ja heidän tuotteitaan kohtaan jatkossa.