Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS: "Käyttäkää maskia julkisissa tiloissa ja julkisessa liikenteessä influenssan takia." Vie nuoriakin teholle. Eli maskit jäävät ikuisesti käyttöön???? :(

Vierailija
01.11.2021 |

Peskää käsiä ja ottakaa rokote.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4348347

Influenssan sairastaneena sanon sydämeni pohjasta, että voi rokottamattomia.... :(

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Ainakin Aasiasta löytyy esimerkkejä, että maskin käyttö on yleistä normaalistikin. Esim. jos on influenssakausi tai on itse flunssassa, näin käsitän.

Entä sitten? On siellä ollut yleistä tyttölapsien murhat ja jalkojen typistäminenkin, mutta ei se tarkoita sitä, että meidän täytyy tehdä samaa.

Vertaat sitten maskien käyttöä lasten murhaamiseen? Tiedoksi, että nämä eivät ole toisiinsa verrattavia asioita, vaikka sinusta tuntuu siltä.

Pointti oli se, että Aasian maat eivät ole meille mitään roolimalleja. En sanoisi niitä ihannevaltioiksi millään lailla. Mieluummin ottaisin mallia muista Pohjoismaista kuin jostain Kiinasta.

Vierailija
22/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä ihmettä se maski haittaa vaikka sitä käytettäisiin jatkossa aina julkisilla paikoilla ja ihmisten ilmoilla?

Haittaa se hyvin paljonkin. En ainakaan itse halua elää mitään maskielämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem kirjoitti:

Ainakin Aasiasta löytyy esimerkkejä, että maskin käyttö on yleistä normaalistikin. Esim. jos on influenssakausi tai on itse flunssassa, näin käsitän.

Ei vaan niitä käytetään ilmansaasteiden vuoksi.

Vierailija
24/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää maskia. On vähentänyt itselläni huomattavasti sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Kasvoissani on arpia, jotka jäävät maskin alle ja saan maskillisena parempaa kohtelua kanssaihmisiltä.

Vierailija
25/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kyllä huolestuttaa, jos koronakammo laajenee yleiseksi sairastumisen kammoksi. Mitä seuraavaksi, etätyöpakko influenssakaudelle? Kokovartalomaski? Ymmärrän, että korona oli vaarallinen, tuntematon tauti, ja toki olen käyttänyt maskeja koko tämän ajan ja ottanut rokotteet. Mutta kyllä tässä pitäisi uskaltaa taas kohta elääkin, ihan yhteiskuntana. 

Vierailija
26/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista lakia mikä pakottaisi käyttämään maskia. En käytä enää maskia koska on jo kaksi koronarokotusta.

M34

Vierailija
27/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Entä sitten? On siellä ollut yleistä tyttölapsien murhat ja jalkojen typistäminenkin, mutta ei se tarkoita sitä, että meidän täytyy tehdä samaa.

Vertaat sitten maskien käyttöä lasten murhaamiseen? Tiedoksi, että nämä eivät ole toisiinsa verrattavia asioita, vaikka sinusta tuntuu siltä.

Itse asiassa se maskia käyttämätön saattaa hyvinkin käytännössä m u r h a t a jonkun sillä piittaamattomalla asenteellaan.

Tuskin tyyppi on muussakaan tekemisessään vastuullinen.

Vierailija
28/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista lakia mikä pakottaisi käyttämään maskia. En käytä enää maskia koska on jo kaksi koronarokotusta.

M34

Rokotus ei suojaa tartunnalta eikä estä viruksen levittämistä. Eikä se estä sairaalahoitoon joutumista koronatartunnan takia eikä edes siihen kuolemista.

Eikä noilta suojaa rokotepassikaan.

Vierailija
29/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Ei vaan niitä käytetään ilmansaasteiden vuoksi.

Käyttävät tuonkin takia, mutta myös noiden flunssien vuoksi.

Vierailija
30/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Rokotus ei suojaa tartunnalta eikä estä viruksen levittämistä. Eikä se estä sairaalahoitoon joutumista koronatartunnan takia eikä edes siihen kuolemista.

Toisaalta ei suojaa maskikaan.

Vierailija
31/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen päättänyt, että pandemian jälkeen aioin pitää pienissä flunssaoireissa maskia kaupoissa ja työpaikalla. Miksi ihmeessä levittäisin flunssaani muille, kun voin sen tarttumista ehkäistäkin.

En pidä maskeista, mutta ei ole myöskään iso vaiva ajatella muitakin kuin itseään.

Vierailija
32/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Pointti oli se, että Aasian maat eivät ole meille mitään roolimalleja. En sanoisi niitä ihannevaltioiksi millään lailla. Mieluummin ottaisin mallia muista Pohjoismaista kuin jostain Kiinasta.

Niin kuin maskinkäyttö olisi jotain ihan kamalaa ja paheksuttavaa :D

Vierailija
33/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Itse asiassa se maskia käyttämätön saattaa hyvinkin käytännössä m u r h a t a jonkun sillä piittaamattomalla asenteellaan.

Samalla logiikalla voitaisiin ottaa käyttöön ikuinen ulkonaliikkumiskielto, koska julkisilla paikoilla liikkuva "voi käytännössä m u r h a t a jonkun piittaamattomalla asenteellaan". Eristäytyminen on nimittäin kaikkein tehokkain keino tautien leviämistä vastaan. Eli kontakti muiden kanssa on suurin tartuntariski. Pitäisikö kieltää kontaktit?

Vierailija
34/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Toisaalta ei suojaa maskikaan.

Älä jauha pa... kaa!

https://scholar.google.fi/scholar?q=reviewed+research+covid+masks+2021&…

Vierailija
35/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa asiantuntijat ovat saaneet jo alustavaa tietoa siitä, että koronarokote heikentää ihmisen luontaista immuniteettia ja nyt varmuuden vuoksi kehottavat käyttämään maskia influenssan vuoksi.

Itse ainakin sain rokotteesta pitkäaikaisen herpesoireilun, joskus nuorena ollut aikoinaan eikä sen koommin ole oireillut. Nyt on sitten jo monta kuukautta jatkuvasti herpestä. Kiva.

Vierailija
36/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Niin kuin maskinkäyttö olisi jotain ihan kamalaa ja paheksuttavaa :D

Maskin käyttö ei ole paheksuttavaa, mutta maskipakko tai ikuinen maskisuositus olisi sitä. Ja kyllä maskin käyttö monelle on kamalaa, ja uskallanpa väittää, että se on melkein kaikille ainakin jossain määrin epämukavaa. Suurimman osan mielestä on miellyttävämpää olla ilman maskia. Joillekin se aiheuttaa hankaluuksia näkemisen kanssa, kun silmälasit huurustuvat, jotkut eivät saa selvää muiden puheesta, jotkut kokevat sen hiostavana. Sitten vähän hankalammissa tapauksissa maski tuntuu ahdistavalta tai aiheuttaa iho-ongelmia. Kaikkein hankalimmillaan se aiheuttaa tunteen, ettei pysty kunnolla hengittämään. Jotkut saavat siitä migreeniä ja päänsärkyä. Oikeasti on vain häviävän pieni vähemmistö, joiden mielestä on ihan yhtä miellyttävää olla maskin kanssa kuin ilman (ja osa näistäkin luultavasti valehtelee). Vielä pienempi vähemmistö ovat ne, joiden mielestä on kamalaa ja luonnotonta olla ilman maskia, ja jotka kokevat kaikkein luontevimmaksi olotilaksi sen, kun kasvot on peitetty maskilla.

Vierailija
37/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti maskien käyttöä ja tehostetua hygieniaa influenssakautena. Niin vältetään turhat influenssakuolemat. Maskit ja hygieniatietoisuus ovat korona-ajan hyviä käytäntöjä, joita pitää jatkaa.

Vierailija
38/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielenterveysongelma on ihmisellä joka nauttii maskeista? Poislukien nyt rumat ja ihmiset joilla on kasvoissa jotain rumia luomia tai arpia.  Heillä sen ymmärtääkin.  Muslimeilla on kasvojensa peittämis tarkoitukseen ihan vaate ja sitä saa käyttää kulttuurista riippumatta jos on pakottava tarve piiloutua. Myös terapiaa voi koittaa.

Vierailija
39/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

Samalla logiikalla voitaisiin ottaa käyttöön ikuinen ulkonaliikkumiskielto, koska julkisilla paikoilla liikkuva "voi käytännössä m u r h a t a jonkun piittaamattomalla asenteellaan". Eristäytyminen on nimittäin kaikkein tehokkain keino tautien leviämistä vastaan. Eli kontakti muiden kanssa on suurin tartuntariski. Pitäisikö kieltää kontaktit?

No Päivi Räsästä syytetään/vainotaan juuri samaisen logiikan perusteella - että hänen kirjoituksensa v o i aiheuttaa mielipahaa tai johtaa toisten tekemiin väkivallantekoihin.

Vierailija
40/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No problem kirjoitti:

No ota sitten mallia esim. Japanista tai Taiwanista - demokratioita molemmat. Ja molemmissa näkee maskien käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan