Jo tytöille opetetaan, että nainen ei saa tehdä aloitetta. Että kiinnostunut mies kyllä lähestyy. Miehet, pitääkö tämä paikkansa?
Juoksetteko karkuun, jos nainen lähestyy? Tuleeko naisen pysyä passiivisena?
Kommentit (179)
Parempi jättää aloitteen tekeminen naisille niin ei tule mitään metoo tulkinnanvaraa.
Kyllä nainen osaa tehdä aloitteen jos on kiinnostunut.
No en ole tällaisesta opista kuullut. Itse olen ollut aloiteellinen ja olen saanut sen miehen, jonka olen halunnutkin.
Kyllä muistaakseni jopa naistenlehdissä on tällaista asennetta opetettu. Nuorena kun luin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkö niitä tyttöjä opettaa, vai miksi kysyt miehiltä tätä asiaa?
Kyllä minua miesten näkökulma tähän kiinnostaa. Vain mieshän voi tietää, juokseeko karkuun, jos nainen tekee aloitteen. Tai pitääkö naista liian helppona, jos tämä tekee aloitteen. Pitääkö siitä, että saa itse tehdä aloitteen ja nainen ei tee mitään muuta kuin hymyilee. ap
Naisethan pitää hymyä "aloitteena" 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies tekee aloitteen, siitähän naiset puhuvat nykyään avoimesti. Milloin dickpikkejä satelee pyytämättä, milloin huutelua ja kadulla seuraamista, stalkkausta, lähikaupassakaan voi käydä rauhassa ilman setämiesten ehdotuksia, lääppimistä ja rasvaisia vihjailuja ja tarjouksia tämän tästä jatkuvalla syötöllä milloin missäkin. Siitä vain valitsee parhaimmat päältä. Helppoa.
Ja vaikka sanoo ei ystävällisesti, niin 9/10:stä miehestä uskoo väsytystaktiikkaan ja ainoastaan jatkaa. Tämän vuoksihan niille on lopulta pakko opetella sanomaan hyvin ikävästi ja ilkeästi. Joskus olen joutunut lyömäänkin, kun edelleen on romehdittu tisseillä väkisin.
Niin, koska mies metsästää ja nainen on saalis. Siksi naiset eivät tee aloitteita, koska ovat tahdottomia nysväkkeitä, jotka hyppäävät heti tilaisuuden tullen kenen tahansa tarpeeksi sitkeän matkaan.
Tottahan tuo on. Miehet ei tosissaan sitoudu naiseen johon eivät itse ole olleet palavasti ihastuneita.
En juokse karkuun vaan jos vähänkään kiinnostun niin arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Miehet ei tosissaan sitoudu naiseen johon eivät itse ole olleet palavasti ihastuneita.
Niinpä. Tulee olo, että jos nainen tekisi aloitteen, mies saattaisi olla hänen kanssaan vähän aikaa ja jättää sitten. Sen sijaan jos mies on vain nähnyt naista jossain ja tehnyt niinsanotusti valintansa, ja ottanut selville naisen puhelinnumeron ja lähestynyt, mies voi olla valmis pidempään suhteeseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistaakseni jopa naistenlehdissä on tällaista asennetta opetettu. Nuorena kun luin. ap
Naisten lehdet on täynnä huuhaata, kuten horoskooppeja. Uskot sitten myös niihin, kun kerran oikein lehdessä luki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... missä näin opetetaan?
En osaa edes sanoa, missä, koska olen törmännyt tähän opetukseen niin paljon. Ihan tyttönä jo. Ihan yleisenä mielipiteenä pidän tätä. ap
Minulle opetettiin lapsena paljonkin asioita: Ahkeruutta, vastuullisuutta, rehellisyyttä, luotettavuutta, tavoitteellisuutta, avarakatseisuutta. Oletan että vanhempani ajattelivat minun pärjäävän paremmin ja pääsevän pidemmälle jos keskittyisivät kasvatuksessaan ihan muihin juttuihin kuin siihen, kenen pitäisi lähestyä, milloin ja miksi. Ja oikeassa olivatkin. Koulussakaan en muista saaneeni "lähestymiskasvatusta". Ehkä jossain päin Suomea on sitten toisin....
Vierailija kirjoitti:
Tosin eniten aloitteita tekevät miehet eivät taatusti ole kuin seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tulee olo, että jos nainen tekisi aloitteen, mies saattaisi olla hänen kanssaan vähän aikaa ja jättää sitten. Sen sijaan jos mies on vain nähnyt naista jossain ja tehnyt niinsanotusti valintansa, ja ottanut selville naisen puhelinnumeron ja lähestynyt, mies voi olla valmis pidempään suhteeseen. ap
samalla tavallahan se nainen voi olla aloitteen tehneen miehen kanssa hetken aikaa ja jättää sitten. Yleensä jättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten lehdet on täynnä huuhaata, kuten horoskooppeja. Uskot sitten myös niihin, kun kerran oikein lehdessä luki?
Ei, sanoin vain että MYÖS naistenlehdissä on ollut vallalla tämä asenne. En pidä naistenlehtiä tieteellisinä julkaisuina. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kirjotuksista tulee olo että olet oikeasti mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin tuossa vain miehen asemaan. Olen nainen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksi niistä miehistä, jotka operoivat kaikki päivät naisenpuutteensa ympärillä ja yrittävät keksiä sille kaikenlaisia selityksiä mistä tahansa muusta paitsi omasta luonteestaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet tee aloitetta vaikka olisivat kuinka kiinnostuneita,vähiten jos sitä naista pitää nähdä säännöllisesti myöhemminkin.
Pelätään ettei se onnistukaan ja sitten saa hävetä jos nainen ei suostukaan. Siksi moni yrittää iskeä sellaisessa paikassa, jossa ei pelkoa jälleennäkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksi niistä miehistä, jotka operoivat kaikki päivät naisenpuutteensa ympärillä ja yrittävät keksiä sille kaikenlaisia selityksiä mistä tahansa muusta paitsi omasta luonteestaan. :)
Tämä kommentti kertoo vain kommentoijan aivoituksista. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti kuvittelet että jos mies on vain nähnyt naista jossain eli tehnyt ulkonäön perusteella valintansa, hän olisi naisen kanssa tosissaan? Just joo. Lisäksi tuollainen tuntemattoman ihmisen puhelinnumeron selvittäminen on hemmetin creepyä. Mutta hei, mahtavaa jos tuollaisistakin lähestyjistä joku innostuu.
Kuka opettaa? Ei minulle 88 syntyneelle ole kukaan tuollaista asennetta tuputtanut. Enemmän sellaista asennetta että ole rehellinen siitä mitä tunnet. Oma 17 vuotta tähän asti kestänyt suhteeni alkoi siitä että tunnustin nuorelle miehelle olevani ihastunut häneen.