Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hieman noloa teit tai sanoit synnytyksen

Vierailija
09.01.2015 |

aikana?

Minä kehuin kätilöille kuinka hyvä mieheni on sängyssä :)

Miten ihanaa oli tehdä poikaa ja nyt saan kärsiä siitä kun se oli niin kivaa,höpötin.

Kertoilin ihan yksityiskohtia mitä teemme ja sanomme.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko nyt kovin noloja mutta itseä on jälkeenpäin naurattanut (vaikka synnärillä ei yhtään). Ykkösen kanssa halusin kotiin kun ponnistaminen oli niin kauheaa :D siis olin niin kipuharhoissa että luulin homman loppuvan kunhan pääsen pois sairaalasta. Toista synnyttäessä huusin kuolevani, yleinen luulo kai tuokin.

Vierailija
24/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista synnyttäessäni huusin: "ottakaa se saatana nyt pois sieltä". Ihmislapsi onneksi tuli.

Vierailija
25/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä esikoistani. Siihen aikaan en vielä suuremmin ajellut alapäästäni karvoja pois, hieman vaan siistin välillä. Kätilön sitten piti hieman höylällä ottaa karvoja vähemmäksi, olivat ilmeisesti haitolla. Hän höyläsi karvat pois toispuoleisesti, niin että toinen puoli oli "kalju" ja toisella puolella kunnon pusikko. Siinä sitten pistin asiat tärkeysjärjestykseen ja kysyin häneltä että voisiko ajella karvat toiseltakin puolelta. Jälkikäteen on kyllä ihan itseäkin naurattanut että on siinä mahtanut porukka kuunnella että tuolle ei enää yhtään lisää lääkkeitä :D

Vierailija
26/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään :) 

Vierailija
27/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannoin ikuista rakkautta anestesialääkärille joka kerta epiduraalin ruvetessa vaikuttamaan (pitkä synnytys ja pahat repeämät joita korjattiin leikkaussalissa, sain useamman annoksen) esikoista synnyttäessäni. Samassa synnytyksessä tuli ponnistusvaiheessa hieman kakkaa ja koin tarpeelliseksi selitellä kuinka olin saanut suolihuuhtelun joten niin ei olisi pitänyt käydä, ja taisin siinä sivussa haukkua Naistenklinikan ruoat kun "menevät suoraan läpi" - lounaasta tosin oli semmoiset 12 tuntia siinä vaiheessa...

Vierailija
28/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:53"]

Ponnistusvaiheessa huusinkin sitten että nyt tulee paska enkä voi pidättää, onneks tuli vaan pieni, suloinen poika

[/quote]

Ai se paska vai?

Vierailija
29/64 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasu vaikutti ihanasti: kutsuin kätilöäni lempinimellä Pikkumyy (toivottavasti se ei suuttunut),ja sitten kun huusin tuskissani epiduraalia ja lääkäri saapui tosi nopeesti paikalle niin ihmettelin ääneen kuulemma että miksi mun pomoni tuli mukaan synnytykseen :))))) olivat kai niin samannäköisiä :)

Vierailija
30/64 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huusin et "mulla tulee kakka!!!" Kätilö sanoi että ei vaan lapsi..

Vierailija
31/64 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi herkkänä kun alettiin lopuksi kursimaan mua kokoon. Kätilö/hoitaja kyl sanoi että välillä saattaa sit vähä nipistää!
Noh, johonki liian herkälle alueelle kun neulan tökkäs tuli refleksinä tavallaan pompahtaa ilmaan ja se kätilö meinas tökätä itseään sit sillä neulalla!
Joo kyllä hävetti kun huus mulle sieltä haarojen välistä.. onneks ei osunu se neula hoitajaan kuitenkaan

Vierailija
32/64 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys oli todella nopea enkä ehtinyt saada puudutuksia ja odotetusti hieman repesinkin siinä hötäkässä. En meinannut antaa kätilön ommella repeämää kun olin vieläkin ihan pyörällä päästäni, menin vaan karkuun siinä sängyllä. :D Lopulta kätilö tiukasti sanoi "Se on nyt pakko!" Ja sen jälkeen olin kiltisti irvistellen paikallani sen parin pistoksen verran. Noloa. :)

Vierailija
33/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa :D

En muistaakseni sanonut synnytyksen aikana mitään tyhmää, (toisaalta olin salissa 1,5 vrk ja suurin osa siitä painajaisesta ei painunut muistiin.)

Mutta synnytyksen jälkeen harmitti, kun hormonihuuruissa pillahdin itkuun mitä typerimmistä pikkuasioista! En aina pystynyt lopettamaan lausetta hoitajalle alkamatta itkeä, ilman mitään kunnon syytä. Nolotti.

Vierailija
34/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis onko tää mun, oikeesti?"

Vierailija
35/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää viides, vika synnytys. Meillä oli rahkaa jälkiruuaks päivää aikasemmin. Sitä jäi yli, ja mä hyvällä ruokahalulla söin järkyttävän määrän suoraan kulhosta. Yöllä alkokin synnytys, ja sitä ripulipaskan määrää ja ääntä... Ihan sairaan noloa..

Vierailija
36/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin #2, olin kunnon rääkymaija salissa. Ensin vedin epiduraalista paniikit ja itkin kun kuvittelin että se sattuu kauheasti. Sitten kesken synnytyksen minut piti katetroida (rakko täynnä ja se aiheutti infernaalisen kivun) niin jotenkin ajattelin että sekin tuntuu ihan kauhealta ja kiljuin ja itkin kuin hullu. Itken tosi harvoin, sinä päivänä tuli kyllä pillitettyä.

(sama kommentti löytyy myös tuolta uimahallipieruketjusta, puhelin ja sen käyttäjä sekoili)

Vierailija
37/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostin, ja se haisi...

Hoitsuopiskelija tuli tarkistamaan kuntoni, kun mut oli jätetty hetkeksi yksin ilokaasun jälkeen. Huudahdin hilpeästi "Moi!" ja jäin virnuilemaan leveästi.

Vierailija
38/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista omia sanomisiani, mutta kummastakin synnytyksestä jäi mieleeni tietyt kätilön sanat..

Vierailija
39/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen ajatellen taisin potkia kätilöitä aika lujaa ponnistaessa. Oli rankka ponnistusvaihe kyllä muutenkin. Ensin kätilöt pyysivät ottamaan sukista tukea ja ponnistamaan siten, mutta en saanut siihen tarpeeksi voimaa, niin sitten he sanoivat, että voin tukea jalat heidän kylkiin. En ymmärrä miksi synnytyssängyissä ei ole jalkatukia...

Vierailija
40/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin heräämössä ja odottelin, että spinaali puudutus loppuu ja tunto palaa. Takana 29 tunnin synnytys ja spinaalin alla vielä epiduraali oli todella sekava olo jo ihan pelkästä väsymyksestä. Kätilö toi sitten meille hienot lasit täynnä pommacia tai jotain hedelmämehua pommacilta maistui. Minä siinä sitten vauvat tissillä lasien saapuessa "Skumppaa!" ei ehkä ihan. Nolottaa, pitivät minua varmaan aivan kauheana alkoholistina tai jotain. Esikoista olin synnyttämässä :D