Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsi yo kirjallinen syksy 2014

Vierailija
19.09.2014 |

Moi! Fiilikset kokeesta, miten meni? Mielestäni luetunymmärtämiset olivat supervaikeita!!! Ytl odottaa B-ruotsin kirjoittajalta liikaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko helpot rakennetehtävät, luetut itsestäkin vaikeita..-.-

Vierailija
2/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Luetun ymmärtämiset aivan liian vaikeita B-ruotsin opiskelijoille.. Illan tuloslähetystä odotellen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:35"]Samaa mieltä! Luetun ymmärtämiset aivan liian vaikeita B-ruotsin opiskelijoille.. Illan tuloslähetystä odotellen
[/quote]

Nimenomaan, kohtuutonta vaatia noin vaikean tekstin ymmärtämistä, kyseessä kuitenkin keskipitkäruotsi.

Vierailija
4/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ollut ainoa kenen mielestä luetunymmärtämiset olivat vaikeita. Ensimmäinen yo-koe ja ajankäyttö meni kyllä pieleen; jouduin kiireessä tekemään avot, viestinnällisen ja pitkän kirjoitelman. Lopussa vielä heitin muutamaan tyhjäksi jätettyyn monivalinta kohtaan esteettisyydeltään parhaimman vaihtoehdon :/ Aika vaan tuntui olevan liian niukka minulle.

Vierailija
5/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä vähän liian vaikea tosiaan esim se "blå väg" teksti missä mentiin suomea ympäri ja puhuttiin hulluna tatjanan puutaiteesta, arvaamalla meni kai kaikki siinä osassa :D

Vierailija
6/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta rakennetehtävät taas oli vaikeampia mitä oon tottunut tunneilla tekemään (sekä vanhoja yo-tehtäviä että meijän open omia sovelluksia:-D), ei ollut ollenkaan sellasia "peruskielioppeja", enemmänkin verbejä ja niiden ymmärtämistä... Luetunymmärtämiset oli mustakin vähän haastavia, varsinkin ne avot kun eläinsanasto jäi mulla kokonaan lukematta :-D TOivotaan kuitenkin että kaikilla meni hyvin!

Vierailija
7/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ihan paskasti :(

Vierailija
8/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan ne vastaukset tulee nettiin? :) Toivottavasti meni hyvin kun kuuntelu meni ihan pieleen ;D

Vierailija
9/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetunymmärtäminen oli kyllä tosi haastava mutta ne avot ei niinkään. Toivottavasti ne pisterajat tippuis iha reilusti tää vuonna :D

Vierailija
10/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te laitoitte siihen et miten se tutkittava sisilisko laji eros niistä muista? laitoin siihen että se ei laske muniaan ennen ku se synnyttää eläviä poikasia mutta en tiiä itekkään mitä se tarkottaa ees suomeks XD et mikä se vastaus mahto siihen olla? häiritsi niin paljon!

Vierailija
11/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muni vaan synnyttää eläviä poikasia :)

Vierailija
12/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NONIIMPÄ TIETENKIn, voi jeesus oon tyhmä :-DDDD

Vierailija
13/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pikaisesti tehtävät katsoen todella helpolta näyttää. Ruotsin yo-kokeen vaatimustaso on kyllä laskenut kuin lehmän häntä vuosien aikana.

Vierailija
14/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luentunymmärtämiset oli munkin mielestä tosi vaikeita. Mulla tuli hirveesti aata niin alko tuntua että nyt on joku pahasti pielessä :D Avoihin sain vastattua paremmin kun mitä olin etukäteen olettanut. Kielioppi oli taas aika lottoomista. Rakennetehtävän oletin etukäteen menevän nollille mutta ehkä sieltä jopa muutama piste tulee. Kirjotelmien aiheet oli ok, ainakin sain jotsin väännettyä. No pääsen pääsen aika varmasti läpi ja saan lakin mikä on pääasia. Jos saisin ceen niin oisi ikionnellinen mutta ei kannata toivoa liikoja.
Oon kyllä sitä mieltä että toi koe on ylippänsä todella vaativa keskipitkään ruotsiin. Esim. rakennetehtävät on periaatteesa vaativimpia kuin pitkässä enkussa?! Ja sitten ne tekstien tasot on kylä jotain paljon vaativampaa kun mitä tunneilla on käyty.

Vierailija
15/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään tallella niitä kysymyksiä monivalintoihin? Monivalinnoista näkee YTL:n sivuilta oikeat vastaukset, mutta ne eivät juuri auta, jos ei muista kysymyksiä.

Vierailija
16/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kysymysvihko on kai julkastu jo..? :-)

Vierailija
17/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se on ladattu?

Vierailija
18/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää ku meni monivalintoihin niin paljon aikaa, että kirjotelmat tein tunnissa enkä kerenny kunnolla etes tarkistaa niitä... Olis pitäny tehä ne kirjotelmat ensin. Siinä meni varmaan paljon pisteitä ku joutu kiireellä niitä väsäämään. Itestä kuitenki tuntu että monivalinnat meni ihan ok.

Vierailija
19/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, YLEn abitreeneistä löytyy :)

Vierailija
20/40 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan kummallinen oli se luetunymmärtäminen niistä jostain Suomen nähtävyyksistä... meni kyllä vähän arvaamalla. Rakennetehtävä oli mustakin vaikeampi kuin edellisten vuosien (sekä 2014 kevään ja tämän syksyn prelin...). Onneksi kirjoitelmien aiheet oli helppoja.