Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hieman noloa teit tai sanoit synnytyksen

Vierailija
09.01.2015 |

aikana?

Minä kehuin kätilöille kuinka hyvä mieheni on sängyssä :)

Miten ihanaa oli tehdä poikaa ja nyt saan kärsiä siitä kun se oli niin kivaa,höpötin.

Kertoilin ihan yksityiskohtia mitä teemme ja sanomme.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

2/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo synnyttänyt, mutta koppeja olen ottanut ja kullutbyhtämjos toistakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

4/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasua olin henkäillyt hitusen liikaa. Nauraakikatin, että sattuu ihan oikeasti sika eikä tää kaasu mitään auta, mutta silti naurattaa. Sen jälkeen tulikin sitten hetkeksi paha olo ja yökkäilin. Sitten taas kaasua nassuun. En tiedä mitä mies ajatteli vieressä...

Vierailija
5/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulani ei ollut vielä lainkaan auki, kun synnytystä oltiin käynnistelemässä, mutta vauvan sydänäänissä alkoi olla laskua niillä pikkusupistuksillakin. Jouduin siis yöksi synnytyssaliin käyrille. Vaatimalla vaadin miehellekin omaa sänkyä (olisihan se voinut torkkua keinutuolissa), ja lopputuloksena mies lähetettiin kotiin nukkumaan. 

6/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kauhee paskahätä ja pyysin päästä vessaan, mutta sanoivat ettei nyt voi mennä. Ei tullutkaan kakkaa, tuli vauva. Mutta lohdutti kuulla, että tätä sattuu aika paljon muillekin. 

7/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti rekisteröityä, jotta voi kirjoittaa "2", jotta pääsee appsilla keskustelun toiselle sivulla.

8/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:49"]

Ponnistusvaihe kesti 2min ja tohon aikaan sisältyi vielä se hengitysteiden puhdistus, koska lapsivesi oli vihreää....pyysin naureskellen kätilöltä anteeksi synnytyksen jälkeen, kun en avannut jalkojani :D

[/quote]

Sulla on ollut niin nopea synnytys, ettei ihme jos pää ei ole pysynyt perässä.:) Mulla oli viiden minuutin synnytys, enkä ajatellut ollenkaan synnyttää vielä siinä vaiheessa. Se oli kamalaa; sanoin kätilölle että josko jotakin kivunlievitystä jossain vaiheessa harkittais, ja kätilö sanoi että eikun alat nyt vaan ponnistaa. Ilmoitin jämäkästi että en ala ponnistaa, haluan kivunlievityksen. Kätilö sanoi että eikun nyt vaan ponnistat, tää lapsi syntyy nyt. Olin että älä vedätä, eikä synny, kaikki kemikaalit, kaasut pillerit ja piikit tänne ny heti! Minä mitään ponnista! Ja siinä mun meuhkatessa lapsi sitten syntyi ja olin aivan että mitä hittoa, mitä tapahtuu, kenen lapsi toi on ja mistä se tuli? 

Eikä ollut siis ensimmäinen lapsi tämä mulle. :)
[/quote]

Apua mä nauroin tälle ihan katketakseni! :D Vaikka ei se oikeasti hauskaa ole siinä tilanteessa kun susta tuntuu, että sä kuolet siihen paikkaan jos et saa kivunlievitystä ja heti - mä ehdin just rojahtaa synnärin lavetille kun tunsin tarvetta ponnista, räyhäsin kätilölle että tuo nyt äkkiä sen lääkärin joka laittaa epiduraalin!! Kätilö kysyi ponnistuttaako ja mä valehtelin ihan pokkana ja sitten kun tää epiduraalihemmo saapui paikalle niin kätilö sanoi sille, että mua ponnistuttaa ja mä siihen huusin "EIKÄ PONNISTUTA LAITA NYT SE EPIDURAALI VAAN JA ÄKKIÄ!!". Siinä sit tovi kiisteltiin kätilön kanssa, että ponnistuttaako vai ei ja epiduraalityyppi onneksi samalla laittoi epiduraalin kun minä pitelin jalkoja ristissä ja kätilö jankutti vieressä. Mulla onneks epiduraali auttaa heti ja parin ponnistuksen jälkeen tyttö putkahti ulos kivutta :)

9/64 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä!

Vierailija
11/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee paska tai lapsi....onneksi oli se jälkimmäinen.

Vierailija
16/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen.

Vierailija
17/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä ilokaasu yllätti toimivuudellaan parin ekan supistuksen aikana ja siinä pää sekaisin miehelleni tokaisin: "I'm high as a kite!". Miestä naurattaa tuo vieläkin ja muisti kysellä toisen synnytyksen aikanakin, pääsinkö taas samoihin korkeuksiin ilokaasun avulla.

Toisen synnytyksen jälkeen olo oli niin hyvä, että kun mieheni kylvetti synnytyssalissa lastamme, ajattelin nousta videoimaan tapahtumaa. Hetken seisoin siinä, kun tunsin,että jalat lähtee alta. Ehdin sanomaan kätilölle, että nyt huippaa ja seuraavaksi tajusin makaavani lattialla. Kamera oli yhä käsissä ja video käynnissä. Tuon kuvaamisen tulosta on hauska edelleen katsella.

Vierailija
18/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
19/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei helevetti oon ihan päissään" - muutaman ilokaasutötsyn jälkeen. Lisäksi pyytelin itkun kanssa moneen kertaan anteeksi kun en osannut pysyä paikallani epiduraalia pistettäessä, automaattisesti vedin selkää kaarelle joka kerta kun neula koski ihoa.

Meilläkään ei muuten ollut niitä jalkatukia synnytyssalin sängyssä. Voimat meinas loppua sukista pidellessä.

Vierailija
20/64 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2