Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hieman noloa teit tai sanoit synnytyksen

Vierailija
09.01.2015 |

aikana?

Minä kehuin kätilöille kuinka hyvä mieheni on sängyssä :)

Miten ihanaa oli tehdä poikaa ja nyt saan kärsiä siitä kun se oli niin kivaa,höpötin.

Kertoilin ihan yksityiskohtia mitä teemme ja sanomme.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pikkarit pois jalasta.

Vierailija
42/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aaiiiihhh perse repee"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tehnyt mitään hullua, mut mies teki.  Synnytys oli niin pitkä että miestä alkoi jo vähän tylsistyttää. Sittenkun suppareita tuli ihan nonstoppina siihen tuli sitten joku opiskelija kysymään, että mites tääll jaksellaan. Mun mies pisti välittömästi päälle iskemisvaihteen, otti käyttöön makuukamariäänensä ja vastasi että eipä tässä valittamista. Siis multahan sitä kysyttiin, minähän siinä synnytin, ja mies iskettelee henkilökuntaa mun silmien alla! Ja juuh, varmaan on ihan hirveän rankkaa odotella että lapsi syntyy ja istuskella keinutuolissa ja lukea TM:ää ja käydä välillä mäkkärillä, mutta pukkuisen ois voinut miettiä silti.

Vierailija
44/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämössä "mullon peli kesken" ja taju uuestaan pois...

Vierailija
45/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:41"]Heräämössä "mullon peli kesken" ja taju uuestaan pois...
[/quote]

Miksi sulle tehtiin hätäsektio?

Vierailija
46/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo kun löi 18 ja synnytystä oli takana yli 15h, minä vaan mietin ääneen, että sieltä alkais Emmerdale.

Vierailija
47/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puristin jalkoja kiinni kun nuorimmainen oli syntymässä. Kätilö huusi mulle parikin kertaa, että avaa A.... ne jalat, että vauva pääsee syntymään ja lopuksi oikeen karjasi että NYT NE JALAT AUKI :D ton jälkeen vasta tajusin ! Vauva tuli niin vauhdilla etten ollu itse yhtään tehtävieni tasalla ja musta tuntui et mä oikeesti halkeen... taisin yhden puolhuolimattoman ponnistuksen tehdä jalkojen avaamisen jälkeen ja vedet meni samalla kun vauva syntyi. Ponnistusvaihe kesti 2min ja tohon aikaan sisältyi vielä se hengitysteiden puhdistus, koska lapsivesi oli vihreää....pyysin naureskellen kätilöltä anteeksi synnytyksen jälkeen, kun en avannut jalkojani :D

Vierailija
48/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:41"]Heräämössä "mullon peli kesken" ja taju uuestaan pois...
[/quote]

[/quote]
Vauva ei laskeutunu ja sen sydänäänet hävis...

Vierailija
49/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:33"]Jälkikäteen ajatellen taisin potkia kätilöitä aika lujaa ponnistaessa. Oli rankka ponnistusvaihe kyllä muutenkin. Ensin kätilöt pyysivät ottamaan sukista tukea ja ponnistamaan siten, mutta en saanut siihen tarpeeksi voimaa, niin sitten he sanoivat, että voin tukea jalat heidän kylkiin. En ymmärrä miksi synnytyssängyissä ei ole jalkatukia...
[/quote] on niissä...

Vierailija
50/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössötin " z on jännä kirjain se tuntuu hauskalta suussa, hei kokeilkaa zzzzzz" (ilokaasu muuten toimii.. :D )

Ponnistusvaiheessa huusinkin sitten että nyt tulee paska enkä voi pidättää, onneks tuli vaan pieni, suloinen poika :D

Synnytyksen jälkeen eka kysymys oli että enkai mä päästäny alleni :D en kuulemma.

Vierailija
51/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:49"]

Ponnistusvaihe kesti 2min ja tohon aikaan sisältyi vielä se hengitysteiden puhdistus, koska lapsivesi oli vihreää....pyysin naureskellen kätilöltä anteeksi synnytyksen jälkeen, kun en avannut jalkojani :D

[/quote]

Sulla on ollut niin nopea synnytys, ettei ihme jos pää ei ole pysynyt perässä.:) Mulla oli viiden minuutin synnytys, enkä ajatellut ollenkaan synnyttää vielä siinä vaiheessa. Se oli kamalaa; sanoin kätilölle että josko jotakin kivunlievitystä jossain vaiheessa harkittais, ja kätilö sanoi että eikun alat nyt vaan ponnistaa. Ilmoitin jämäkästi että en ala ponnistaa, haluan kivunlievityksen. Kätilö sanoi että eikun nyt vaan ponnistat, tää lapsi syntyy nyt. Olin että älä vedätä, eikä synny, kaikki kemikaalit, kaasut pillerit ja piikit tänne ny heti! Minä mitään ponnista! Ja siinä mun meuhkatessa lapsi sitten syntyi ja olin aivan että mitä hittoa, mitä tapahtuu, kenen lapsi toi on ja mistä se tuli? 

Eikä ollut siis ensimmäinen lapsi tämä mulle. :)

Vierailija
52/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka ei meinannu irrota ja kätilö paineli mahaa tosi ronskisti. Ja sieltä tuli varmaan yheksän kuukauden ilmat! Voi luoja että nolotti vaan kun on puudutettuna niin minkäs teet!

Vierailija
53/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vittu, repes" sit mentiin ompelusaliin.

Vierailija
54/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:52"]aikana?

Minä kehuin kätilöille kuinka hyvä mieheni on sängyssä :)

Miten ihanaa oli tehdä poikaa ja nyt saan kärsiä siitä kun se oli niin kivaa,höpötin.

Kertoilin ihan yksityiskohtia mitä teemme ja sanomme.
[/quote]

Paskansin ponnistaessa. Ja kyllä, se oli noloa vaikka kuulemma normaalia ja varsin tavallista.

Vierailija
55/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ilokaasuhöyryissä kysyin sitten hoitsulta uutta satsia saadessani et "saako näitä ostettua kotiin?", noh ei saanut joten painelin sitten myöhemmin synnytyssairaalasta ulos vauvan kanssa, enkä ilokaasupömpelin.. Onneksi :-D

Vierailija
56/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:41"]Heräämössä "mullon peli kesken" ja taju uuestaan pois...
[/quote]

[/quote]

Minutkin nukutettiin vaikkei ollut hätäsektio.Tilanteet on erilaisia, kaikki ei aina mene oppikirjan mukaan.

Vierailija
57/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/64 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin sitä että perse repeää ja en tahdo paskoa alleni....kätilö vain nauroi :D

Vierailija
59/64 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nolosta mutta ainakin mieleenpainuva neljäs synnytys. Mentiin saliin ja kalvot raapaistiin auki. Supparit alkoivat ja muuttuivat rajuksi. Vedin ilokaasua sisään antaumuksella ja kun päästin maskista irti sain aivan hillittömän hysteerisen naurukohtauksen :D. Olin kuin mikki hiiri merihädässä kiinni siinä maskissa koko avautumisen ajan ja suppareiden välillä hihitin. Välillä tarjoilin miehellekin kaasua että sillä ois ollu yhtä hauskaa kuin mulla. Tunnin päästä sattui niin paljon että pyysin särkylääkettä. Kätilö sanoi, että ei oo muutakuin Panadolia koska sulla on jo paikat auki. Eikun ponnistamaan ja silloinkin vedin sitä ilokaasua enkä meinannu antaa maskia pois ollenkaan. :D Terve tyttö syntyi helposti ja kätilöt sanoivat että eivät tienneetkään miten hauskaa synnyttäminen voi olla ja meinasivat pitää lopettajaisbileet salissa ilokaasuhanat täysillä :D (synnytyssairaala oli lakkautusuhan alla).

Vierailija
60/64 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusin " NYT SAATANA ULOS!!!" niin että ihmiset varmaan miettivät, onko siellä synnytys vai manaus menossa .  itkin myös että "anteeksi, mie pissasin" kun lapsivedet poksahtivat synnytyssänkyyn :D