Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yliopisto työläämpää ja vaikeampaa kuin amk?

Vierailija
31.10.2021 |

Ja nyt puhutaan tiedon määrästä eikä esim kuinka paljon on ryhmätöitä antisosiaaliselle. Meneekö opiskeluun enemmän aikaa yliopistossa per päivä, luennot, kotitehtävät, lukeminen?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yli tuplat mitä amk. Yliopisto ja lukio pitkällä matikalla ja fyssalla about samaa tasoa kun huomioi iän jolloin ne käy. AMK on matalaa mutta hyvä koska siellä on ne amispojat jotka ei tajua matikasta tai kielistä tyyliin mitään.

Vierailija
2/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä opiskelee... Mä opiskelin ensin tradenomiksi, sitten kasvatustieteitä yliopistossa. Opiskelu oli erilaista, mutta yhtä helppoa. Veikkaisin että joku muu ala amk tai yo olisi ollut helpompaa tai vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee yli tuplat mitä amk. Yliopisto ja lukio pitkällä matikalla ja fyssalla about samaa tasoa kun huomioi iän jolloin ne käy. AMK on matalaa mutta hyvä koska siellä on ne amispojat jotka ei tajua matikasta tai kielistä tyyliin mitään.

Tampereen AMK:ssa tuota testattiin käytännössä. Kaikkien hämmästykseksi amispohjaiset pärjäsivät kaikissa aineissa lukiopohjaisia paremmin.

Vierailija
4/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä opiskelee... Mä opiskelin ensin tradenomiksi, sitten kasvatustieteitä yliopistossa. Opiskelu oli erilaista, mutta yhtä helppoa. Veikkaisin että joku muu ala amk tai yo olisi ollut helpompaa tai vaikeampaa.

Tämä. Luuleeko aloittaja ettei aloja tarvitse mainita, esim. valmistuuko suunnittelemaan ydinvoimaloita vai huolehtimaan lapsista...

Vierailija
5/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konetekniikan opinnoista on itsellä kokemusta molemmista.

Opiskelin ensin vuoden amk:ssa kun en päässyt yliopistoon, mutta vaihdoin teknilliseen yliopistoon sitten kun pääsin sisään. Pelkästään ekan vuoden opintoja voin siis verrata, mutta niiden osalta yliopisto oli haastavampi. Kurssisisällöt olivat syvällisempiä ja tentit vaikeampia, pakollisia laskuharjoituksia ja harkkatöitä enemmän.

Vierailija
6/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opiskellut AMK:ssa bioanalyytikoksi ja myöhemmin yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä. AMK opinnot oli koomisen helppoja ja vähän aikaa vieviä verrattuna yliopistoon. Mutta toki AMK suhteen eroa opinnoilla, esim luulisin että insinööriopinnot olisi ollut noita minun hoitajaopintoja aikaa ja vaivaa vaativampia.

Vierailija
7/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Vain amk:ta väheksyvät vastaukset kelpaa.

Ap

Vierailija
8/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkean käyneenä ja kahden yliopiston käyneen ystävän kanssa keskusteltuani sanoisin, että kyllä amk:issa on helpompaa kuin yliopistossa. Itse opiskelin tradenomiksi, toinen kaveri opiskeli maantiedettä ja toinen venäjää. Erityisesti kielipuolella sai olla jatkuvasti tekemässä jotakin. Amk:issä riitti, että kävi luennoilla, tai edes osalla niistä ja suoritti kokeen. Ei tarvinnut lukea monia kirjoja yhtä koetta varten tai kirjoittaa tolkuttoman pitkiä esseitä, vaikka toki kielissä niitä tarvitsi edelleen, mutta taso oli varmasti alempaa kuin yliopistossa, koska lukion käyneenä tuntui siltä, että mentiin niiden amistasoisten tasolla, eli alempana kuin jopa lukio-opinnoissa. Toki tämä koski vain osaa oppiaineista.

Vierailija
9/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ei voi enää plagioida Wikipediasta ja muualta tekstejä kenenkään siihen puuttumatta. Ihan itse joutuu kirjoittamaan kaiken.

Vierailija
10/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ei voi enää plagioida Wikipediasta ja muualta tekstejä kenenkään siihen puuttumatta. Ihan itse joutuu kirjoittamaan kaiken.

Amkissa sit voi vai? Haha

Vierailija
11/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen AMK:ssa tuota testattiin käytännössä. Kaikkien hämmästykseksi amispohjaiset pärjäsivät kaikissa aineissa lukiopohjaisia paremmin.

Tuota on melkoisen vaikeaa uskoa. Itse muistan opiskeluajoilta, että me lukion käyneet, sekä pitkän matikan ja laajan fyssan lukeneet pärjäsimme paljon paremmin kaikissa laskemista vaativissa aineissa. Amiksen käyneet sitten pärjäsivät paremmin käytännönläheisissä aineissa.

Vierailija
12/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois varmaan vastata jotta mitäs luulet, ap?

Vierailija
13/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta tradenomi ja KTM. Rehellisesti sanottuna KTM vaati vähemmän työtä, tähän vaikutti varmasti myös työkokemus jota oli kertynyt ennen KTM-tutkinnon suorittamista.

Vierailija
14/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan riippuu paljon koulusta ja alasta :) ja mitä verrataan. koska ammattikorkea on pääsääntösesti käytännönläheisempi kuin yliopisto.

Vierailija
15/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amkissa sit voi vai? Haha

Voi ihan vapaasti. Parhaimmillaan voit kopioida kurssikaverin tehtävän, eivätkä opettajat huomaa eikä välitä mitään. Yo:lla tuollaisesta pääsee kuulemistilaisuuteen ja saa joko varoituksen tai erotuksen määräajaksi.

Vierailija
16/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä mua. Tähän on ihan looginen selitys:

Kaikki lukiolaiset ei todellakaan ole penaalin terävimpiä vaan sinne menee moni vähän miettimään mitä haluaisi tehdä, ja mini rääpii sen lukion aika heppoisilla tiedoilla tai opiskelutaidoilla läpi --, ja ne opiskelijat just valitsee suosiolla AMK (lukiohan ei valmista mihinkään ammattiin...)

Toisaalta kaikki amikset ei todellakaan jatka minnekään vaan ainoastaan ne motivoituneimmat. Amiksille AMK on LISÄkoulutus yhden ammatin päälle.

Ihmeellistä, että tämä "hämmästytti kaikkia" (muita paitsi ilmeisesti minua)

T. Yläkoulun ja lukion ope "ei niin kovatasoisessa koulussa"

Vierailija
17/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasta sulla kokemusta? Ei taida olla kummastakaan.

Vierailija
18/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas Tampereen AMK:ssa amispohjaiset ei pärjää yhtään sen paremmin kuin lukiopohjaiset, päinvastoin. Etenkin kaikki kirjoitustehtävät ja kielet tuottaa niille suuria vaikeuksia.

Vierailija
19/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki alasta. Harvemmin AMK:ssa joutuu kirjottamaan 20 sivun esseitä yhdelle kurssille mitä yliopistossa voi joutua tekemään ainakin humanistisessa ja valtsikassa. Eli yliopistossa on kyllä enemmän duunia ja vaikeampaa. Sinänsä turha vertailla näitä, koska yliopistolla ja AMK:lla on vähän eri funktiot. Yliopistossa tehdään tiedettä ja AMK:ssa koulutetaan ihmisiä käytännönläheisemmin työelämä tähtäimenä.

Vierailija
20/103 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistisessa on varmasti helpomaa kun jossain teknisessä amiksessa eli riippuu mitä opiskelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme