Lue keskustelun säännöt.
Valion kampanja nettikiusaamisesta
09.01.2015 |
Valion kampanjamaitopurkeissa nettikiusaamisesta; mieti ennenkuin painat enteriä. Todella hyvä juttu ja pistää ajattelemaan pitääkö kaikki nega suoltaa tuosta vain.
Itse olen alkanut käyttämään tätä systeemiä. Mietin aina pari kertaa onko joskus ilkeä kirjoitukseni nyt aivan pakko lähettää ja kuka siitä hyötyy? Tulee ainoastaan pahamieli ja häpeä siitä että on mennyt mukaan tällaiseen ilkeilyyn. Kun olen deletoinut kirjoittamani tuntuu paljon paremmalta. Olen myös alkanut suodattaa juttuja tyyliin; jos en pystyisi sanomaan viestiäni kasvotusten - jätän sen kirjoittamatta.
Kommentit (22)
Elämä kasvattaa lasta ja niin on hyvä liika holhous pois
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:55"]
Olen varmaan liian vanha, mutta en ole koskaan käsittänyt tätä nettikiusaamista. Miten sinua voidaan kiusata netissä? Joku sanoi sinulle rumasti internetissä? Well tough shit. Ihme primadonnameininki nykyajalla, kun otetaan nokkiinsa jostain nettikirjoituksesta. Pysykää poissa sieltä netistä, jos siellä kerran kiusataan. Ovatko ihmiset muuttuneet täysin nyhveröiksi, vai mikä on?
[/quote]
Ja pysykää poissa koulusta tai työpaikoilta, jos niissä kerran kiusataan?
[/quote]
Nettiin kun ei ole mikään pakko mennä. Tosielämässä voi vetää niitä kiusaajia pataan, jos ärsyttää. Ja itse en välitä ihmisten juoruista minusta. Kuulostaa minusta vain primadonnailulta ja tyhjästä itkemistä, joka näyttäisi olevan modernien länsimaiden trendi.
[/quote]
Ei ole, mutta pointtini oli, että ongelma ei ratkea olemalla vain poissa netistä. Itselläni nettikiusaaminen aiheutti aikoinaan mielenterveysongelmia, siksi asia on minulle niin tärkeä. Mutta ehkä olen vain länsimainen primadonna. Mitäs välitin muitten mielipiteistä. Olisi ollut helppoa olla välittämättä, jos olisi ollut esim. ystäviä tukena.
[/quote]
Ikävää kannaltasi, mutta ongelma on sinun, eikä minun. Ensimmäinen virheesi oli ylipäätään välittää siitä, mitä muut sanovat tai ajattelevat sinusta. En koskaan muutenkaan reagoi tunteilla mihinkään ja siksi koen elämäni onnelliseksi. Miten sinua kiusattiin netissä, jos saan kysyä?
[/quote]
Missä kohtaa sanoin, että ongelma on sinun eikä minun? En viitsi kertoa laajasti kiusaamisestani, koska en halua tulla tunnistetuksi. Mutta eräs henkilö, johon olin teini-ikäisenä ihastunut, ei ilmeisesti oikein osannut suhtautua tähän ihastumiseeni. Hän rupesi kirjoittelemaan nettiin minusta ilkeitä juttuja. Juttu paisui sellaiseksi, että kaikki kuvittelivat, että minä olin kiusannut tätä ihastustani. Se oli iso juttu sen ikäisenä, kuin siinä oli tunteet niin voimakkaasti mukana. Mutta onnittelut sinulle siitä, että olet osannut elää niin paljon viisaammin kuin minä.
[/quote]
En nyt sanoisi viisammin. Välinpitämättömämmin pikemminkin. Huomasin jo nuorena, että mitä vähemmän välitän, sen onnellisempi olen. Nykyään en stressaa mistään, koska en välitä enää. Ikävää, kun jouduit kiusatuksi. Teinit ovat kovin ilkeitä toisilleen. Toivottavasti voit paremmin nykyään. Taidan olla liian vanha ymmärtämään, enkä oikeastaan edes välitä :)