Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin VAAN yksi lapsi? Eikö ole hienoa, kun

Vierailija
18.08.2014 |

joku edes miettii maapallon liikakansoitusta?

Se, että lapsista saa ilmaista rahaa, saa monen kuvittelemaan itsensä tärkeäksi lisääntyjäksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, ketä kiinnostaa.

Vierailija
2/27 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me emme ole lapsia rahan takia tehneet, miksi olisimmekaan olemme taloudellisesti roimasti pakkasen puolella kun kolme lasta hankittiin. Suomi tarvitsee uusia kansalaisia. Meidän ei tarvitse rajoittaa syntyvyyttäämme jos jossain Afrikassa ei tajuta kohtuuden rajaa. Minulle yksi lapsi olisi todellakin VAIN yksi lapsi mutta jollekin toiselle se on riittävästi. Mitä tällaisesta kinaamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen suunnattoman kiitollinen siitä, että olen nyt raskaana. Olen 39-vuotias ja mahdollista on, että lapsi jää ainoaksi. Mutta ei todellakaan ole olo, että vaan yksi lapsi vaan ihanaa, meidän osaksi tuli niin suuri siunaus, että mekin saadaan lapsi! Jokainen lapsi on suuri lahja.

Vierailija
4/27 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, kukin tehköön sen verran lapsia kun haluaa. Tai jättäköön tekemättä, ei ole muiden asia alkaa sitä asiaa puimaan.

Vierailija
5/27 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, ilmainen raha = lapsilisä, ei vaikuttanut meillä ainakaan hetkeäkään kun lapsilukua on mietitty.

Kolme lasta ja tämä ns. ilmainen raha on kuin pieru saharassa kun mietitään lasten kuluja.

Vierailija
6/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne, joilla on vain yksi lapsi arvostavat sitä yhtä lastaan enemmän kuin ne, joille useampi lapsi on joku itsestäänselvyys ja perusoletus. Ikävää, että lasten saaminen ja hankkiminen on jotain kilpailua.

Kun kuuntelee ihmisten juttuja, niin onhan se vähän sellaista oman omaisuuden esittelyä monessa asiassa: "Käytiin tuossa MIEHEN/VAIMON kanssa (aha, sulla on kumppani) MÖKILLÄ (aha, semmonenkun löytyy). Siellä me soudettiin VENEELLÄ (aha...). LAPSET (niin, on sitten tullut hankittua muutama lapsikin) leikkivät pihalla ja niistä oli toisilleen niin hyvin seuraa, että saatiin juotua iltapäiväkahvitkin ihan rauhassa (mitäpä muuta? ;)) Ei meille sovi kerrostaloasuminen (okei...). Se on niin kallistakin asua vuokralla Helsingissä. Ette te ole ajatelleet toista lasta? (tota noin... kysytkö sinä nyt meidän petipuuhista, häpeäisit...) Pitäähän sitä olla lapselle kaveri (joo, ymmärrän ettei nuo teidän muksut halua kaveerata mun muksun kanssa, kun niillä on toisensa). Mitä jos se ainoa lapsi kuolee? (mitä jos sinun kaikki lapset kuolevat?) On niin mukavaa kun talo on täynnä elämää (joo, ymmärrän, että ollaanhan me vähän tylsä ja ankea porukka). Mä niin toivon, että tekin saisitte samaa onnea kuin me on saatu (... ja teidän leuhka asenne myös? Pidätkö elämääni niin surkeana omasi rinnalla...) mutta onhan se yksi lapsi myös siunaus (joopajoo, sääli sinä miljonääri vielä lisää ja onnittele 10 000 lottovoiton saanutta luuseria, että tosi kiva kun tekin olette saanut tuollaisen pikkuvoiton...)"

Vierailija
7/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:12"]

No me emme ole lapsia rahan takia tehneet, miksi olisimmekaan olemme taloudellisesti roimasti pakkasen puolella kun kolme lasta hankittiin. Suomi tarvitsee uusia kansalaisia. Meidän ei tarvitse rajoittaa syntyvyyttäämme jos jossain Afrikassa ei tajuta kohtuuden rajaa. Minulle yksi lapsi olisi todellakin VAIN yksi lapsi mutta jollekin toiselle se on riittävästi. Mitä tällaisesta kinaamaan...

[/quote]

Olet kyllä koko lailla väärässä. Meitä on koko paljon liikaa koko pallolla, lähes joka paikassa täällä. Tämäkään maa ei realistisesti ottaen ruoki omaa väestöään, etenkään nykyisellä ruokavaliolla. Saati sitten jos muiden luonnonvarojen kulutuksesta puhutaan.

Sitten kun lapsesi elävät afrikkalaista elintasoa todeksi, voit yrittää esittää, että väitteessäsi olisi ideaa.

Vierailija
8/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisilla ei ole sitä yhtäkään :/

Vierailija
9/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap kun on VAAN yksi lapsi! 

Vierailija
10/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:19"]

Olet kyllä koko lailla väärässä. Meitä on koko paljon liikaa koko pallolla, lähes joka paikassa täällä. Tämäkään maa ei realistisesti ottaen ruoki omaa väestöään, etenkään nykyisellä ruokavaliolla. Saati sitten jos muiden luonnonvarojen kulutuksesta puhutaan.

Sitten kun lapsesi elävät afrikkalaista elintasoa todeksi, voit yrittää esittää, että väitteessäsi olisi ideaa.

[/quote]

Lasteni ikä taitaa olla lähempänä keskivertopalstalaista (kuin oma ikäni), joten eivät taida kuulua tuohon ryhmään sen enempää kuin me muutkaan aikuiset. Mutta otan kantaa, vaikken ole lainaamasi.

Kuitenkin häviävän pieni vähemmistö olisi sitä mieltä, että lisääntyminen tulisi lopettaa kokonaan. Joten kysymys on siitä, miten lisääntyminen maapallolla hoidetaan.

Vierailija
11/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi ja olen usein toivonut sisaruksia. Silti uskon itse haluavani vain yhden lapsen, koska yhden kanssa pääsee helpommalla ja kyllä ilman sisaruksiakin voi kasvaa onnelliseksi ja tasapainoiseksi.

Vierailija
12/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:02"]

Ehkä ne, joilla on vain yksi lapsi arvostavat sitä yhtä lastaan enemmän kuin ne, joille useampi lapsi on joku itsestäänselvyys ja perusoletus. Ikävää, että lasten saaminen ja hankkiminen on jotain kilpailua.

Kun kuuntelee ihmisten juttuja, niin onhan se vähän sellaista oman omaisuuden esittelyä monessa asiassa: "Käytiin tuossa MIEHEN/VAIMON kanssa (aha, sulla on kumppani) MÖKILLÄ (aha, semmonenkun löytyy). Siellä me soudettiin VENEELLÄ (aha...). LAPSET (niin, on sitten tullut hankittua muutama lapsikin) leikkivät pihalla ja niistä oli toisilleen niin hyvin seuraa, että saatiin juotua iltapäiväkahvitkin ihan rauhassa (mitäpä muuta? ;)) Ei meille sovi kerrostaloasuminen (okei...). Se on niin kallistakin asua vuokralla Helsingissä. Ette te ole ajatelleet toista lasta? (tota noin... kysytkö sinä nyt meidän petipuuhista, häpeäisit...) Pitäähän sitä olla lapselle kaveri (joo, ymmärrän ettei nuo teidän muksut halua kaveerata mun muksun kanssa, kun niillä on toisensa). Mitä jos se ainoa lapsi kuolee? (mitä jos sinun kaikki lapset kuolevat?) On niin mukavaa kun talo on täynnä elämää (joo, ymmärrän, että ollaanhan me vähän tylsä ja ankea porukka). Mä niin toivon, että tekin saisitte samaa onnea kuin me on saatu (... ja teidän leuhka asenne myös? Pidätkö elämääni niin surkeana omasi rinnalla...) mutta onhan se yksi lapsi myös siunaus (joopajoo, sääli sinä miljonääri vielä lisää ja onnittele 10 000 lottovoiton saanutta luuseria, että tosi kiva kun tekin olette saanut tuollaisen pikkuvoiton...)"

[/quote]

Kuulostaa aika kateelliselta nuo kuuntelijan mietteet. Mitähän sitä voisi toisilleen ihan tavallisista elämän asioista puhua jos ne kääntyvät noin? Minun ystäväpiiri ja itsekkin koostun tuollaisista jutuista ja voin suoraan sanoa, ettei minulla käy päässä tuollainen keskustelu, enkä millään usko että heilläkään. Toistemme lasten määrään tosin ei puututa.

Vierailija
13/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:05"]joku edes miettii maapallon liikakansoitusta?

Se, että lapsista saa ilmaista rahaa, saa monen kuvittelemaan itsensä tärkeäksi lisääntyjäksi.

[/quote]kukin taplaa tyylillaan. Itse en voisi kuvitellakkaan yksilapsista arkea. Meilla nelja ihanaa lasta, ja ovat korvaamattomia kaikkine oikkuineen. En muuten saa peninniakaan lapsistani.

Vierailija
14/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:02"]Ehkä ne, joilla on vain yksi lapsi arvostavat sitä yhtä lastaan enemmän kuin ne, joille useampi lapsi on joku itsestäänselvyys ja perusoletus. Ikävää, että lasten saaminen ja hankkiminen on jotain kilpailua.

[/quote]Tuosta kirjoituksesta huokuu katkeruus. Miksi kuulosta niin artyneelta? Yhdelle sopii iso perhe, toiselle pieni. Tunnut tarttuvan toisten sanomisiin joka kaanteessa.....kateuden kantamana? Ole onnellinen mita itsellesi on suotu!

Vierailija
15/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisaan....itsestaanselvyys? Hah...ei pitanyt saada yhta ainokaista laakarin mukaan. Toivoton tilanne...syntyi nelja. Pida kuule olettamukset itsestaanselvyyksista itsellasi. Ainiin, ja lapseni ovat toistensa parhaita ystavia, ja vaikka muutakin seuraa kay kylassa, on muulloin toistensa seura korvaamaton.

Vierailija
16/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitää sitä yksilapsista perhettä vähätellä? Hyvällä ystävälläni on yksi lapsi, itse olin pitkään yksilapsinen ja kyllä se vähän kummastuttaa, miten sitä yksilapsisuutta on koko ajan kommentoitava negatiivisesti ihan tuntemattomienkin toimesta.

Tyypillisiä oat nämä "ei me ainakaan oltaisi voitu tehdä vain yhtä lasta"-kommentit ja päälle ne "leikkivät keskenään" ja "hoitavat meitä aikuisena". Ihan käsittämätöntä, miten muiden valintaa pitää päivitellä. Ikinä ei se yksilapsinen julista, mjiten yököttävää on katsella niitä kolmea lasta riitelemässä mutta toisinpäin ilmeisesti saa sanoa mitä vaan.

Vierailija
17/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:45"]Olen ainoa lapsi ja olen usein toivonut sisaruksia. Silti uskon itse haluavani vain yhden lapsen, koska yhden kanssa pääsee helpommalla ja kyllä ilman sisaruksiakin voi kasvaa onnelliseksi ja tasapainoiseksi.

En tiedä pääseekö helpommalla, jokaisessa tilanteessa on puolensa. Itse olen kotona viihtyvä tyyppi, joten olen kiitollinen siitä että sain kaksi lasta pienellä ikäerolla, kun niillä on aina seuraa/leikkikaveria toisistaan, en vain jaksaisi olla jatkuvasti puistoissa tai kyläilemässä jotta ainoa lapseni saisi leikkiä muidenkin kanssa. Mutta yhden lapsen huomioiminen muuten olisi varmasti helpompaa.

[/quote]

Vierailija
18/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:25"]Ja toisilla ei ole sitä yhtäkään :/

[/quote] Nii.. :(

Vierailija
19/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on ja oon hyvin kiitollinen ollut hänestä. Ei ollut itsestään selvyys saada tervettä lasta riski-iässä. 

Vierailija
20/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta 27vuotias, ja poikamme 5½v, en halua toista, me olemme ja tulemme olemaan yksilapsinen perhe. Uskon, että pystyn tarjoamaan yhdelle enemmän (kaiken tarpeellisen ja hieman extraa, ei lelliitä) kuin se että heitä olisi kaksi tai useampi. Olen varsin tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta  minusta on myös ihana jos toiset haluavat ison perheen. Tämä on päätökseni ja toiset tekee omansa.