Ärsyttävää, mies hakee lapset kolmelta päiväkodista...
Eikä saa koko iltana aikaiseksi esim. viedä lapsia ulos leikkipuistoon, mistään uintireissusta ja kirjastosta huolimattakaan. Olen itse raskaana ja hyvin huonovointinen. Mies tulee kotiin puoli kolme, juo kahvit ja vilasee aamun lehden ja sitten vasta hakee lapset päiväkodista. Mutta siis ajoissa, noin kolmelta. Tuo suorinta tietä kotiin. Menee yleensä itse vessaan ja istuu siellä kännykkää räpläten, lapset ovat heti keskenään. Mies laittaa ruuan, tyyliin makaronin ja paistaa jauhelihan (mutta hienoa että kuitenkin tekee). Ovat yleensä juuri syöneet kun tulen viideltä kotiin. Olen itse todella huonovointinen työpäivän jälkeen. Lapset siinä vaiheessa jo riekkuvat ja kaipaavat tekemistä, kinuavat kavereita, jotain mukavaa puuhaa... mies alkaa keitellä kahvia ja sanoo, että otetaan ihan rauhakseen, ei sitä ihmeitä jaksa. Eikä saa aikaiseksi viedä leikkipuistoon. Tekisin mielelläni vaikka iltapalan heille valmiiksi, vaikka jatkuvasti käynkin oksentelemassa, mutta suututtaa ettei mies koko iltana viitsi mitään hengaamista enempää.. Kotonakin tosi hiljainen, istuskelee, antaa toki lasten tulla syliin ja voi jotain hetken pelatakin jos lapsi pyytää, muttei mitään oma-alotteisuutta mihinkään. Olisipa se raskaana väsymyksessä/pahoinvoinnissa ja minä hoitaisin lapset :/
Kommentit (71)
"Kotonakin tosi hiljainen, istuskelee, antaa toki lasten tulla syliin ja voi jotain hetken pelatakin jos lapsi pyytää, muttei mitään oma-alotteisuutta mihinkään."
No miksi niille lapsille tarvitsisi kokoajan oma-aloitteisesti keksiä jotain sirkushuveja? Lapset ovat olleet pitkän päivän hälinän keskellä, kyllä ne osaa pyytää ja kysyä kun huvittaa pelailla. Silloin mies myös tekee, joten miksi kaivat ongelmia tyhjästä?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:37"]
No miksi se mies kotosalla räpeltää puhelinta, istuu hiljakseen kahvia juoden, räpeltää naamaansa vessan peilin edessä...miksei edes ole mukana arjessa ja puhu lastensa kanssa? ap
[/quote]
Luovuttanut?! Kyllästynyt?! Tehnyt niin tai näin niin sinä olet ollut häneen tyytymätön?!
Eri-ikäisten leikkiä keskenään? Minkä ikäiset lapset ovat?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:42"]Arki on ok ja lasten kanssa arkeen kuuluu, että välillä laitellaan ruokaa ja välillä leikkivät keskenään..sitten viedään ulos leikkimään ja toinen vanhempi voi valmistaa sillä aikaa iltapuuron...sitä se arki on, mutta kyllä siihen pitäisi kummankin vanhemman jaksaa asennoitua. ap
[/quote]
Niin, sinä et näköjään jaksa asennoitua. Ihme valittaja, sääliksi käy miestäsi.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:42"]
Arki on ok ja lasten kanssa arkeen kuuluu, että välillä laitellaan ruokaa ja välillä leikkivät keskenään..sitten viedään ulos leikkimään ja toinen vanhempi voi valmistaa sillä aikaa iltapuuron...sitä se arki on, mutta kyllä siihen pitäisi kummankin vanhemman jaksaa asennoitua. ap
[/quote]
Lapsien on hyvä oppia sitä tylsyyttäkin.
Ei vanhempi ole mikään leikittäjä pääasiallisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:29"]Olen kyllä miehesi kanssa samaa mieltä että ei normi arki-iltana tartte ihmeemmin mitään tehdä. Onhan aikuisilla takana työpäivä ja lapsillakin työpäivänsä = tarhapäivä. Eiköhän ne ole siellä hoidossa saaneet puistoilla. [/quote] No näköjään lapsilla ei ole tarpeeksi rankkaa tarhassa kun kinuavat tekemistä ja kavereita. Jos eivät kahdestaan keksi leikkejä niin anna vinkkejä, mutta kyllä ne lapset tylsyyttään ja turhautumistaan alkaa riitelemään. Kyllä munkin mielestä parina päivänä edes jotain aktiviteetteja, edes pari tuntia ulkona. Ei joka päivä voi vaan ottaa rauhallisesti. Lapset kuolee tylsyyteen kotona sisällä.
[/quote]
Toi on just seuraus siitä, että ollaan menty ja kohellettu pää kolmantena jalkana niin ei enää osata muuta. Liiat aktiviteetit on pilanneet lasten luovuuden ja mielikuvituksen täysin. Ollaan ihan laamaantuneita, jos aikuiset ei kokoajan keksi tekemistä.
No en minäkään mitään samanikäistä seuraa pitkän päivän jälkeen jaksa lapsille haalia joka ikinen päivä... Arki-illat saa olla rentoja ilman ylimääräisiä kaverimuksuja kotona.
Tuli kylla sellainen olo, etta hakemalla haet vikaa miehen toimista, kun toimii toisin kuin sina toimisit.
Voi luoja miten saamaton valittaja.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:37"]
No miksi se mies kotosalla räpeltää puhelinta, istuu hiljakseen kahvia juoden, räpeltää naamaansa vessan peilin edessä...miksei edes ole mukana arjessa ja puhu lastensa kanssa? ap
[/quote]Miksi teet hänen kanssaan lapsia kun et selvästikään ole tyytyväinen?
[/quote]
Mun mies on välillä tuollainen, hyvä isä silti. Työpäivän jälkeen usein tosi väsynyt, pe varsinkin paha päivä. Raskaana ollessani ja lepoa kaivatessani otin tietsikan ja menin makkariin ja pistin oven kiinni. Mennessäni sanoin, että nyt saatte hetken luvan pärjätä keskenänne ( siis isä ja lapset ). Näin helppoa se on.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:29"]Olen kyllä miehesi kanssa samaa mieltä että ei normi arki-iltana tartte ihmeemmin mitään tehdä. Onhan aikuisilla takana työpäivä ja lapsillakin työpäivänsä = tarhapäivä. Eiköhän ne ole siellä hoidossa saaneet puistoilla. [/quote] No näköjään lapsilla ei ole tarpeeksi rankkaa tarhassa kun kinuavat tekemistä ja kavereita. Jos eivät kahdestaan keksi leikkejä niin anna vinkkejä, mutta kyllä ne lapset tylsyyttään ja turhautumistaan alkaa riitelemään. Kyllä munkin mielestä parina päivänä edes jotain aktiviteetteja, edes pari tuntia ulkona. Ei joka päivä voi vaan ottaa rauhallisesti. Lapset kuolee tylsyyteen kotona sisällä.
[/quote]
Toi on just seuraus siitä, että ollaan menty ja kohellettu pää kolmantena jalkana niin ei enää osata muuta. Liiat aktiviteetit on pilanneet lasten luovuuden ja mielikuvituksen täysin. Ollaan ihan laamaantuneita, jos aikuiset ei kokoajan keksi tekemistä.
[/quote]
No on jotain siltä väliltä kuin vaan kohellus ja lamaantuminen. Mun lapset ainakin innostuu kun tehdään juttuja yksin, ja jaksaa myös paremmin leikkiä yksin kun ei aina tarvitse keksiä itse. Välillä on monta tuntia huoneessaan yksin lelujen kanssa, välillä leikitään yhdessä tai mennään kirjastoon tai museoon tai puistoon ja sen jälkeen jaksaa taas istua yksin huoneessa vaikka kirjan kanssa. Tasapainoa.
haluaisit siis illalla olla rauhassa kotona ja siksi heidät pois kämpästä? sano sitten suoraan, mitä haluat.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:55"]
Kyllä ulkoilu on tärkeää!
[/quote]
No on joo, mutta lapset ulkoilee päivittäin siellä tarhassakin. Se, ettei lapsia vie PUISTOON illalla ei ole haitaksi.
Ihan hyvin voi siinä kotipihassakin olla. Eikä ap sanonut ettei koskaan veisi esim siihen kotipihaan.
En tajua joitain näitä vastauksia tai ap:täkään nyt ihan. Siis mun mielestä sun mies kuulostaa ihan kelpo isältä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:18"]
Eikä saa koko iltana aikaiseksi esim. viedä lapsia ulos leikkipuistoon, mistään uintireissusta ja kirjastosta huolimattakaan. Olen itse raskaana ja hyvin huonovointinen. Mies tulee kotiin puoli kolme, juo kahvit ja vilasee aamun lehden ja sitten vasta hakee lapset päiväkodista. Mutta siis ajoissa, noin kolmelta. Tuo suorinta tietä kotiin. Menee yleensä itse vessaan ja istuu siellä kännykkää räpläten, lapset ovat heti keskenään. Mies laittaa ruuan, tyyliin makaronin ja paistaa jauhelihan (mutta hienoa että kuitenkin tekee). Ovat yleensä juuri syöneet kun tulen viideltä kotiin. Olen itse todella huonovointinen työpäivän jälkeen. Lapset siinä vaiheessa jo riekkuvat ja kaipaavat tekemistä, kinuavat kavereita, jotain mukavaa puuhaa... mies alkaa keitellä kahvia ja sanoo, että otetaan ihan rauhakseen, ei sitä ihmeitä jaksa. Eikä saa aikaiseksi viedä leikkipuistoon. Tekisin mielelläni vaikka iltapalan heille valmiiksi, vaikka jatkuvasti käynkin oksentelemassa, mutta suututtaa ettei mies koko iltana viitsi mitään hengaamista enempää.. Kotonakin tosi hiljainen, istuskelee, antaa toki lasten tulla syliin ja voi jotain hetken pelatakin jos lapsi pyytää, muttei mitään oma-alotteisuutta mihinkään. Olisipa se raskaana väsymyksessä/pahoinvoinnissa ja minä hoitaisin lapset :/
[/quote]
Mitä ihmettä kitiset? Ei kannata tehdä lisää lapsia jos edellistenkin kanssa on vaativaa. Lapsiluku kuulostaa teillä olevan jo täysi.
Arki on ok ja lasten kanssa arkeen kuuluu, että välillä laitellaan ruokaa ja välillä leikkivät keskenään..sitten viedään ulos leikkimään ja toinen vanhempi voi valmistaa sillä aikaa iltapuuron...sitä se arki on, mutta kyllä siihen pitäisi kummankin vanhemman jaksaa asennoitua. ap