Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää, mies hakee lapset kolmelta päiväkodista...

Vierailija
09.01.2015 |

Eikä saa koko iltana aikaiseksi esim. viedä lapsia ulos leikkipuistoon, mistään uintireissusta ja kirjastosta huolimattakaan. Olen itse raskaana ja hyvin huonovointinen. Mies tulee kotiin puoli kolme, juo kahvit ja vilasee aamun lehden ja sitten vasta hakee lapset päiväkodista. Mutta siis ajoissa, noin kolmelta. Tuo suorinta tietä kotiin. Menee yleensä itse vessaan ja istuu siellä kännykkää räpläten, lapset ovat heti keskenään. Mies laittaa ruuan, tyyliin makaronin ja paistaa jauhelihan (mutta hienoa että kuitenkin tekee). Ovat yleensä juuri syöneet kun tulen viideltä kotiin. Olen itse todella huonovointinen työpäivän jälkeen. Lapset siinä vaiheessa jo riekkuvat ja kaipaavat tekemistä, kinuavat kavereita, jotain mukavaa puuhaa... mies alkaa keitellä kahvia ja sanoo, että otetaan ihan rauhakseen, ei sitä ihmeitä jaksa. Eikä saa aikaiseksi viedä leikkipuistoon. Tekisin mielelläni vaikka iltapalan heille valmiiksi, vaikka jatkuvasti käynkin oksentelemassa, mutta suututtaa ettei mies koko iltana viitsi mitään hengaamista enempää.. Kotonakin tosi hiljainen, istuskelee, antaa toki lasten tulla syliin ja voi jotain hetken pelatakin jos lapsi pyytää, muttei mitään oma-alotteisuutta mihinkään. Olisipa se raskaana väsymyksessä/pahoinvoinnissa ja minä hoitaisin lapset :/

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:42"]

Arki on ok ja lasten kanssa arkeen kuuluu, että välillä laitellaan ruokaa ja välillä leikkivät keskenään..sitten viedään ulos leikkimään ja toinen vanhempi voi valmistaa sillä aikaa iltapuuron...sitä se arki on, mutta kyllä siihen pitäisi kummankin vanhemman jaksaa asennoitua. ap

[/quote]

Sullahan selkeä asenneongelma on. Kuuntele itseäsi.

Vierailija
45/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikos lapset mene paivakodissa iltapaivallakin ulos? Ainakin itse hain tosi usein lapset 15.30 maissa ulkoa. Pitakaa lapset hoidossa 16.30 asti, ni ehtivat ulkoilla paivakodilla kavereiden kanssa, ni illat sitten rauhallisempia. Jos se ulkoilu nyt oli se todellinen juttu. Oon vaan hiukkasen epailevalla mielella, kun olen tavannut niin monta naista, joiden lasten isat on vaarassa, koska toimivat toisin kuin nainen toimisi.

Vierailija
46/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä hakemasta ja hae itse

Vierailija
47/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies lapset, laittaa ruoat ja on kotona illat lasten kanssa. Mun mielestä kuulostaa hyvältä! Ei ne vanhemmat ennenkään lapsia viihdyttäneet kaiken aikaa, vapaa-päivinä sitten enemmän. Ja niin sun mies on vielä töissäkin, joten nyt taidat valittaa vähän turhia.

Vierailija
48/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä että haluaisit itse levätä töiden jälkeen niin voit varmaan mennä makkariin ja laittaa oven kiinni, ilmoita että haluat olla hetken rauhassa. 

Miehesi on ihan oikeassa että lapset ei välttämättä trbitse tai jaksa päiväkodin lisäksi kovin paljon mitään ihmeellistä tekemistä. Toki harmi jos vain kerran päivässä pääsevät ulos. Voittehan sopia vaikka että levättyäsi lähdet lasten kanssa iltakävelylle/lähdette kaikki yhdessä JOS mies hoitaa niille vaatteet päälle. Tai vaihtoehtoisesti sovitte että sinä puet lapset jos mies vie ne ulos. 

Vierailija
49/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:29"]Olen kyllä miehesi kanssa samaa mieltä että ei normi arki-iltana tartte ihmeemmin mitään tehdä. Onhan aikuisilla takana työpäivä ja lapsillakin työpäivänsä = tarhapäivä. Eiköhän ne ole siellä hoidossa saaneet puistoilla. [/quote] No näköjään lapsilla ei ole tarpeeksi rankkaa tarhassa kun kinuavat tekemistä ja kavereita. Jos eivät kahdestaan keksi leikkejä niin anna vinkkejä, mutta kyllä ne lapset tylsyyttään ja turhautumistaan alkaa riitelemään. Kyllä munkin mielestä parina päivänä edes jotain aktiviteetteja, edes pari tuntia ulkona. Ei joka päivä voi vaan ottaa rauhallisesti. Lapset kuolee tylsyyteen kotona sisällä.

[/quote]

Toi on just seuraus siitä, että ollaan menty ja kohellettu pää kolmantena jalkana niin ei enää osata muuta.  Liiat aktiviteetit on pilanneet lasten luovuuden ja mielikuvituksen täysin. Ollaan ihan laamaantuneita, jos aikuiset ei kokoajan keksi tekemistä.

[/quote]

Ihan samaa mieltä ! Ja sen saman touhun seurauksen näkee pk.ssakin, kun lapset <8 melkein kaikki) ovat niin levottomia, eivät jaksa keskittyä y,m. Ne on vauvasta totutettu , että koko ajan tapahtuu, pelejä, älyttömiä lasten ohjelmia, kaikenlaisia älyvempaimia ja hoploppia ja koko ajan mennään, harrastetaan ja suoritetaan.

Vierailija
50/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti nyt vähän siltä että sinä olet vähemmän mukana siinä arjessa.

Vierailija
51/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti nyt vähän siltä että sinä olet vähemmän mukana siinä arjessa.

Vierailija
52/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun vähän miettiä omaa väsymystäsi. Raskaus on kuitenkin ihan luonnolinen, eikä niin raskas ponnitus ettei esim jaksaisi lasta ottaa kainaloon rauhottumaan iltaa ja nukkumaan menoon esim kirjaa lukemalla tai leffaa katsomalla. Niin ja lapset voi ottaa mukaa iltapalan tekoon vaikka vuorollaan.

Vierailija
53/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä siis jäänyt jotain aiemmin olleita rutiineja pois nyt kun sä et pysty ja mies ei halua ottaa sun paikkaasi? Mun mielestä on ymmärrettävää, että toivot ettei lasten arki muuttuisi liikaa vaikka sä et olekaan ohjaimissa. Esim. ulkoilun jättäminen täysin ei kyllä käy, kai miehesi tämän ymmärtää? Ehkä uimahalliiin ei kannata lähteä, jos mies kokee, ettei lasten kanssa siellä pärjää, mutta jotain leikkitreffejä ja puistoilua kyllä pitäisi perheen pystyä jatkmaan, vaikka toinen vanhemmista hetkellisesti olisikin "pois pelistä" eli oksentelisi kotona.

Pahoinvointihan voi jatkua vaikka raskauden loppuun saakka (been there, done that, toivottavasti ap pääsee kuitenkin vähemmällä), joten ei lapsilta voi ulkoilua evätä koko odotusaikaa! Ja monet pk:t tekee tuota, että vähänkin huonommilla keleillä eivät ulkoile aamupäivälläkään ja iltapäivällä ulos mennään vasta vähän ennen neljää, joten ap:n lapsetko pitäisi pitää sisähommissa useiden vastaajien mielestä vaikka vauvan syntymään saakka? Jotta ap:n mies voisi istua sohvalla kahvittelemassa joka ilta?

Ap, tajuaako miehesi, ettet jaksa ulkoilla? Tai jaksaisitko ulkoilla, jos mies tarjoaisi lapset valmiissa paketissa ulos ja hoitaisi sisään tulonkin? Eli sun homma olisi vaan seisoa siellä pihalla ja mies voisi sitten sen aikaa sukia partaansa peilin äärellä.

Vierailija
54/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:18"]

Pitäisikö sinun vähän miettiä omaa väsymystäsi. Raskaus on kuitenkin ihan luonnolinen, eikä niin raskas ponnitus ettei esim jaksaisi lasta ottaa kainaloon rauhottumaan iltaa ja nukkumaan menoon esim kirjaa lukemalla tai leffaa katsomalla. Niin ja lapset voi ottaa mukaa iltapalan tekoon vaikka vuorollaan.

[/quote]

Mutta miksi sen oksentelevan pitää tehdä iltapalaa (kun monet hajutkin aiheuttaa vessareissun), jos se kykenevämpi perheenjäsen voisi tämän homman hoitaa? Varmaan ap pärjäisi yksinhuoltajana lasten kanssa, jos olisi pakko, mutta miksi pitäisi repiä itsensä hajalle, jos ei ole pakko? Raskaana ollessa (ja vielä työtätekevänä) se väsymys, kuvotus, oksetus vaan on jotain niin kauheeta, ettei siihen kannata mitään sellaista ekstratekemistä itselleen haalia, minkä terveen kirjoissa oleva puoliso kuitenkin voisi ihan hyvin hoitaa. Raskaus ei ehkä ole sairaus, mutta siinä on tiettyjä vaiheita, jolloin olo saattaa olla pahempi kuin rankassa oksennustaudissa.

Vierailija
55/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:22"]

Onko teiltä siis jäänyt jotain aiemmin olleita rutiineja pois nyt kun sä et pysty ja mies ei halua ottaa sun paikkaasi? Mun mielestä on ymmärrettävää, että toivot ettei lasten arki muuttuisi liikaa vaikka sä et olekaan ohjaimissa. Esim. ulkoilun jättäminen täysin ei kyllä käy, kai miehesi tämän ymmärtää? Ehkä uimahalliiin ei kannata lähteä, jos mies kokee, ettei lasten kanssa siellä pärjää, mutta jotain leikkitreffejä ja puistoilua kyllä pitäisi perheen pystyä jatkmaan, vaikka toinen vanhemmista hetkellisesti olisikin "pois pelistä" eli oksentelisi kotona.

Pahoinvointihan voi jatkua vaikka raskauden loppuun saakka (been there, done that, toivottavasti ap pääsee kuitenkin vähemmällä), joten ei lapsilta voi ulkoilua evätä koko odotusaikaa! Ja monet pk:t tekee tuota, että vähänkin huonommilla keleillä eivät ulkoile aamupäivälläkään ja iltapäivällä ulos mennään vasta vähän ennen neljää, joten ap:n lapsetko pitäisi pitää sisähommissa useiden vastaajien mielestä vaikka vauvan syntymään saakka? Jotta ap:n mies voisi istua sohvalla kahvittelemassa joka ilta?

Ap, tajuaako miehesi, ettet jaksa ulkoilla? Tai jaksaisitko ulkoilla, jos mies tarjoaisi lapset valmiissa paketissa ulos ja hoitaisi sisään tulonkin? Eli sun homma olisi vaan seisoa siellä pihalla ja mies voisi sitten sen aikaa sukia partaansa peilin äärellä.

[/quote]

Ja taisi löytää ap:n mies palstalle, kun heti oli napsahtanut alapeukku tälle...

Vierailija
56/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkikaa lastenvahti ni voitte kumpikin tehdä mitä huvittaa. Kyllä pari lasta tekemistä keksii, hankkikaa leffoja/kirjoja/pleikkari/tietokone/mikkihiiripiano. Kumma sukupolvi tämä, kun pitäisi aina olla puistoissa pörräämässä. Itse sain vaeltaa ulkona miten halusin 5v-> ja kavereita ja tekemistä riitti kyllä aina. Nykyään vanhemmat vievät lapset autolla kouluun ja ulos ei uskalleta päästää, sitten ihmetellään kun eivät selviä elämästä kun kaikki on annettu tarjottimella.

Vierailija
57/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Mutta miksi sen oksentelevan pitää tehdä iltapalaa (kun monet hajutkin aiheuttaa vessareissun), jos se kykenevämpi perheenjäsen voisi tämän homman hoitaa? Varmaan ap pärjäisi yksinhuoltajana lasten kanssa, jos olisi pakko, mutta miksi pitäisi repiä itsensä hajalle, jos ei ole pakko? Raskaana ollessa (ja vielä työtätekevänä) se väsymys, kuvotus, oksetus vaan on jotain niin kauheeta, ettei siihen kannata mitään sellaista ekstratekemistä itselleen haalia, minkä terveen kirjoissa oleva puoliso kuitenkin voisi ihan hyvin hoitaa. Raskaus ei ehkä ole sairaus, mutta siinä on tiettyjä vaiheita, jolloin olo saattaa olla pahempi kuin rankassa oksennustaudissa.
[/quote]

Ap itse antoi kuvan että haluaa miehen ja lapset muualle kotoa. Hän voi sitten uhrautua sen verran että sen puuron keittää. Voi luoja mikä valittaja.

Vierailija
58/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mun mies edes joskus paistais sen jauhelihan ja keittäis makaronin eli ruokkisi lapset. Sille kun riittää että keittää itselleen kahvin kun tulee kotiin. Kun minä tulen joinain päivinä 7 maissa niin lapset ei ole vielä syöneet, ei mies ole sellaista huomannut. Omissa oloissaan on illat. Ei kyllä vie lapsia ulos, uimaan, museoihin tai mitä täällä nyt lueteltiin. Hyvä isä se on silti ja lapset rakastaa iskää vaikka mulla välillä nousee savu korvista. Mut ajattelen että vois olla huonomminkin, vois ryypätä ja räyhätä tai käydä vieraissa. Ei kannata kaikesta valittaa vaan yrittää nähdä se positiivisempi puoli elämästä.

Vierailija
59/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:51"]

Voi kun mun mies edes joskus paistais sen jauhelihan ja keittäis makaronin eli ruokkisi lapset. Sille kun riittää että keittää itselleen kahvin kun tulee kotiin. Kun minä tulen joinain päivinä 7 maissa niin lapset ei ole vielä syöneet, ei mies ole sellaista huomannut. Omissa oloissaan on illat. Ei kyllä vie lapsia ulos, uimaan, museoihin tai mitä täällä nyt lueteltiin. Hyvä isä se on silti ja lapset rakastaa iskää vaikka mulla välillä nousee savu korvista. Mut ajattelen että vois olla huonomminkin, vois ryypätä ja räyhätä tai käydä vieraissa. Ei kannata kaikesta valittaa vaan yrittää nähdä se positiivisempi puoli elämästä.

[/quote]

Huomaa kyllä, ettei täällä palstalla hirveesti oo ns. normaaleja perheitä. Monelle on ihan käsittämätön ajatus, että perheessä voisi ylipäätänsä olla isä ja että tämä isä voisi olla ihan normaalilla aivoituksella ja vuorovaikutustavoilla varustettu. Ei siis monen mielestä saisi valittaa, jos perheessä edes on mies, vaikka tämä olisi lapsille ihan kylmä! Siitä sen sijaan saa valittaa, jos vaimo on miestä kohtaan "kylmä". Mutta lapset, mitä ne nyt muka tarvii, jotain huomioo, hah! -ajattelee moni mies selvästi ja näpelöi varmaan tämän viestin luettuaankin innoissaan miinuspeukkua.

Vierailija
60/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte lisää lapsia jos teillä on jo useampi joita ei kumpikaan jaksa hoitaa? Ne on kuitenkin aika leikitettäviä kouluikään asti ja sittenkin voi joutua kuskaamaan minne milloinkin esim harrastuksiin.