Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää, mies hakee lapset kolmelta päiväkodista...

Vierailija
09.01.2015 |

Eikä saa koko iltana aikaiseksi esim. viedä lapsia ulos leikkipuistoon, mistään uintireissusta ja kirjastosta huolimattakaan. Olen itse raskaana ja hyvin huonovointinen. Mies tulee kotiin puoli kolme, juo kahvit ja vilasee aamun lehden ja sitten vasta hakee lapset päiväkodista. Mutta siis ajoissa, noin kolmelta. Tuo suorinta tietä kotiin. Menee yleensä itse vessaan ja istuu siellä kännykkää räpläten, lapset ovat heti keskenään. Mies laittaa ruuan, tyyliin makaronin ja paistaa jauhelihan (mutta hienoa että kuitenkin tekee). Ovat yleensä juuri syöneet kun tulen viideltä kotiin. Olen itse todella huonovointinen työpäivän jälkeen. Lapset siinä vaiheessa jo riekkuvat ja kaipaavat tekemistä, kinuavat kavereita, jotain mukavaa puuhaa... mies alkaa keitellä kahvia ja sanoo, että otetaan ihan rauhakseen, ei sitä ihmeitä jaksa. Eikä saa aikaiseksi viedä leikkipuistoon. Tekisin mielelläni vaikka iltapalan heille valmiiksi, vaikka jatkuvasti käynkin oksentelemassa, mutta suututtaa ettei mies koko iltana viitsi mitään hengaamista enempää.. Kotonakin tosi hiljainen, istuskelee, antaa toki lasten tulla syliin ja voi jotain hetken pelatakin jos lapsi pyytää, muttei mitään oma-alotteisuutta mihinkään. Olisipa se raskaana väsymyksessä/pahoinvoinnissa ja minä hoitaisin lapset :/

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti aktiivinen, käytän uimassa, harrastuksissa, kavereilla mutta nyt en kykene kuin työt suorittamaan jotenkin ja oksentamaan muut ajat, toki välillä töissäkin. Olisi reilua että terve isä ulkoilisi lasten kanssa, kuitenkin iltadun luen vaikka miten oksettaisi ja halailen toki, kyselen ja juttelen minkä pystyn. Ap

Vierailija
62/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:48"]

Olen normaalisti aktiivinen, käytän uimassa, harrastuksissa, kavereilla mutta nyt en kykene kuin työt suorittamaan jotenkin ja oksentamaan muut ajat, toki välillä töissäkin. Olisi reilua että terve isä ulkoilisi lasten kanssa, kuitenkin iltadun luen vaikka miten oksettaisi ja halailen toki, kyselen ja juttelen minkä pystyn. Ap

[/quote]

miksi teette lisää lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehesi kuulostaa järkimieheltä. Lisäksi ihmettelen, onko todellakin hyväksi lapselle olla jatkuvasti ohjattua toimintaa ensin tarhassa ja sitten kotona puistoiluineen, museoineen (!?) ja uimahalleineen. Minusta tärkeämpää on olla vanhempana läsnä, kuin ottaa pääasialliseksi tehtäväkseen varjella lapsia tylsyydeltä ja viihdyttää pitkin päivää.

Tietenkin on ikävää, jos työpäivän jälkeen lapset jäävät täysin oman onnensa nojaan, mutta en näe myöskään itua tuollaisessa arjen muuttamisessa hektiseksi ja elämyskeskeiseksi. Kun joskus se arjen hienous voi oikeasti olla siinä, että muksu rakentelee palikoilla ja tietää, että isä ja äiti ovat paikalla ja heihin saa kontaktin.

Mutta keskustelkaa ihmeessä miehesi kanssa, mitä ylipäätään odotatte hyvältä vanhemmuudelta. Molempien toki tulee saada äänensä kuuluviin, kun kerran yhteinen "projekti" nimeltä perhe kerran on kyseessä.

Vierailija
64/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, meillä tapahtuu noin paitsi mä haen lapset aina kl 15 ja hoidan myös ruokailun, ei ole mikään helppo rasti aina, olisi ihanaa joskus tulla vaan töistä kotiin ja lapset olisi jo syöneinä kotona ja ruoka valmiina. Mutta tietty mä haen kun pääsen aikaisemmin aina.  Mies tulee sitten kl 17. Eipä talviaikaan mitään ihmettä lasten tehdä enää pk:n jälkeen jos on vapaailta, lapsilla harrastuksia parina iltana. Vapaailtana kl 18-20 välissä käydään itse sitten vuoron perään urheilemassa. Hanki lapsillesi harrastus mihin mies vie, ei kukaan loka-maaliskuussa jaksa illalla hämärässä ulkoilla jossain puistossa, lumitöitä joskus tehdään lasten kanssa iltaisin.

Vierailija
65/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät ole olemassa VAIN niitä lapsia varten, vaan myös vanhemmalla saa olla oma elämä, eikä koko arjen tarvitse pyöriä lapsen ja ohjelman keksimisen ympärillä. Joka hetken ei tarvitse olla mikään toiminnantäyteinen elämys lapselle sen enempää kuin aikuisellekaan! Tylsyyden hetket kumminkin ovat niitä joissa lapsen luovuus ja mielikuvitus saavat haasteita ja pääsevät kehittymään.

Vierailija
66/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi häiritsemään mua kun ap jossain viestissä valitti että ERI IKÄISET lapset joutuu leikkimään keskenään. Miksi se on huono juttu?

Vierailija
67/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi tajuaa lähteä tollasen lehmän luota ja saada naisen joka ei valita siitä että tekee perheessä työt.

Vierailija
68/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, mä ymmärrän sua, mäkin lähinnä vuorotellen oksensin ja nukuin illat töiden jälkeen raskauspahoinvoinnin aikana. Huom. raskauspahoinvoinnin aikana! Miksi muutaman kuukauden väliaikaisen tilan vuoksi lapset pitäisi jättää tekemättä? Haloo.

Vierailija
69/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
70/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
71/71 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ongelma on se ulkoilu. Jos se on niin tärkeää, hakekaa lapset vasta neljältä, niin saavat ulkoilla tarhassa. Minusta tällaisilla keleillä riittää ulkoilu kerran päivässä. Iltaisin lapset leikkivät keskenään, kun ovat olleet päivän erossa. Toki myös pelaavat ja katsovat telkkaria, ja sitten on tietenkin harrastuksia 1-5 kertaa viikossa per lapsi.