Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään tietää miksi en kelvannut kummiksi :-(

Vierailija
09.01.2015 |

Veljälläni ja hänen vaimollaan on neljä lasta 1-12 vuotiailta.Olen aina toivonut,että minua pyydettäisiin kummiksi.Kysyin veljeltäni miksi en kelpaa kummiksi,vastaus oli,ettei vaimonsa luota minuun,koska olen sairastanut vakavan masennuksen kymmenen vuotta sitten ja olin suljetulla vuoden päivät.Teen vastuullista työtä lasten ja nuorten parissa ja silti en kelpaa.Siskoani taas pyydettiin kummiksi.Itkettää tämä tilanne,ajattelin poikkaista välit veljen perheeseen kokonaan.Olen 29- vuotias ja elän avioliitossa.Mitä tekisitte asemassani ?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:53"]

Me pyydettiin viikon varoitusajalla ystävä kummiksi, kun aluperin kummiksi ajateltu perui. Jouduttiin vähän syostuttelemaan, koska ei vaikuttanut innokkaalta ja sanoi ettei aio hoitaa kummin velvollisuuksia, vaan ihan tulee kun ei saada ketään muuta. Nyt ei pidä lapseen mitään yhteyttä, eikä osta synttäŕi, eikä joululahjoja. Vituttaa tuollainen käytös.

[/quote]

Mitä sitten odotit? :DD Vain nainen on noin pöljä.

Vierailija
2/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hullu, aina hullu. On minunkin veljeni 'ollut' juoppo. Enkä edes harkitse häntä lasteni kummiksi, heh heh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:53"]

Me pyydettiin viikon varoitusajalla ystävä kummiksi, kun aluperin kummiksi ajateltu perui. Jouduttiin vähän syostuttelemaan, koska ei vaikuttanut innokkaalta ja sanoi ettei aio hoitaa kummin velvollisuuksia, vaan ihan tulee kun ei saada ketään muuta. Nyt ei pidä lapseen mitään yhteyttä, eikä osta synttäŕi, eikä joululahjoja. Vituttaa tuollainen käytös.

[/quote]

No Einstein, oliko yllätys?

Vierailija
4/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko kummi vai ei..

Vierailija
5/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sä kuitenkin täti! Iloitse siitä ja kyllähän tätinäkin saat lahjoa veljesi lapsia ja käydä heitä tapaamassa. On itseasiassa vapauttavampaa kun ei ole kummin velvoitteita. Saa muistaa tai olla muistamatta miten itselle sopii.

Vierailija
6/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen siskolla oli samanlainen syy (mulla ei mitään sairauksia) tosin se ei kertonut sitä mulle vaan anopille joka sitten vahingossa lipsautti jossain sempaloissa. Sisko sitten paikkaili että kun meidän suhde oli niin heikolla pohjalla (avoliitto) ja asutaan niin kaukana, halusi että kumilla ja kummilapselle on läheinen suhde.

nyt sitä vituttaa kun me viedään mun siskon ja veljen lapsia (ollaan kummit) joka paikkaan, lisäksi meillä on vielä  2 muuta kummilasta joita hoidetaan usein ja tehdään retkiä linnanmäelle, laivalle tms.

suutuspäissään pisti mulle viestiä että voi sitä heidänkin lapsia joskus johonkin viedä ja hoitaa, vastasin vaan että ihan tarpeeksi on hommaa kummilapsissakin ja että ollaan miehen kanssa kanssa sovittu että kummilapsen mene e etusijalle ja käydään siskonlapsia kyllä aina moikkaamassa kun sielläpäin ajellaan.

Vierailija
7/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ottaa sitten kummiksi kuitenkin toinen siskos. Kaikkia puolispiden sisaruksia pitäisi kohdella tasaouolisesti,jos yksi ei kelpaa kummiksi,niin sitten ei oteta muitakaan. Ja ihan kuka vaan voi masentua tai sairastua muuten,en ymmärrä tuollaista syytä ettei kelpaa kummiksi jos joskus olkut masentunut!Aika tökeröä ja sivistymätöntä käytöstä aikuisilta ihmisilyä,asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan.... Elä kuitenkaan välejä katkaise,ei kannata alentua itse samalle tasolle!

Vierailija
8/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi kummiksi. Nykyään kummi on lahjakone ja harvoin jotain muuta!

Vierailija
9/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä vouhotusta kummiudesta

Vierailija
10/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kelvannut yhdenkään sisaruksen lapsen kummiksi. Syy on Se että minulla on monta ennestään, mutta olis Se ollu hienoa jos joku sisaruksista olis pyytäny. Nyt on taas ristiäiset ja mietin et menenkö ollenkaan. Olen meidän perheessä ainut joka ei ole sisaruksen lapselle kummina

Vierailija
11/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma siskonikin on entinen mt-potilas ja olen hänelle sanonut etten uskalla valita kummiksi. hän kyllä ymmärsi asian täysin.

Vierailija
12/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kapinoin enkä mennyt riparille. Naimisiin mennessä se vähän kirpaisi, mutta nyt kun ihmiset ympärillä saavat lapsia ja pyytävät kummiksi olen siitä vain iloinen. Hyvä syy kieltäytyä kummin kunniasta. En haluaisi missään nimessä olla kummi ystävien tms lapsille. Siskon lapset erikseen, ovat läheisiä ja lähellä sydäntä muutenkin. 

Vierailija
13/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:53"]Me pyydettiin viikon varoitusajalla ystävä kummiksi, kun aluperin kummiksi ajateltu perui. Jouduttiin vähän syostuttelemaan, koska ei vaikuttanut innokkaalta ja sanoi ettei aio hoitaa kummin velvollisuuksia, vaan ihan tulee kun ei saada ketään muuta. Nyt ei pidä lapseen mitään yhteyttä, eikä osta synttäŕi, eikä joululahjoja. Vituttaa tuollainen käytös.
[/quote]

Miksi alapeukut?

Vierailija
15/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kummius teillä tarkoittaa? Meillä kummit käy silloin tällöin kylässä ja tuo lahjat jouluna ja synttäreinä. Yksi kummi myös toimii joskus lapsenvahtina mutta se ei liity kummiuteen vaan siihe että on ystäväni ja asuu lähellä. Eipä kummiuteen mun mielestä paljon luottoa tarvita :D

Vierailija
16/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kummin tarkoitushan on huolehtia lapsen hengellisestä kasvatuksesta, sitähän kummeilta kasteen yhteydessä kysytään. Ja aikanaan, kun nimi oli vielä uskomusten takia salaisuus, kummin taakka oli valtava: lupautumalla kummiksi tämä lupautui kantamaan vastuun kummilapsestaan, ettei tämä anna itseään saatanalle. Miettikääpä sitä, nykypäivän kummiuden perään itkevät. Tuohon rinnastettavaa vastuuta, mitä se sitten ikinä voisikaan vuonna 2015 olla, harva suostuisi itselleen ottamaan. 

Minä en ymmärrä ap:ta ollenkaan. En ymmärrä, miksi juuri sinut olisi pakko kenenkään kummiksi pyytää? Vanhemmilla saa olla syynsä, jonka perusteella he kummit valitsevat ja jättävät valitsematta. Tuollainen itku ja uhkaus välien katkaisemisesta on lapsellista (ja toisaalta kertoo, ettei kälysi ihan väärässäkään taida olla). 

Vierailija
18/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:53"]Me pyydettiin viikon varoitusajalla ystävä kummiksi, kun aluperin kummiksi ajateltu perui. Jouduttiin vähän syostuttelemaan, koska ei vaikuttanut innokkaalta ja sanoi ettei aio hoitaa kummin velvollisuuksia, vaan ihan tulee kun ei saada ketään muuta. Nyt ei pidä lapseen mitään yhteyttä, eikä osta synttäŕi, eikä joululahjoja. Vituttaa tuollainen käytös. [/quote] Miksi alapeukut?

[/quote]

Kysytkö ihan tosissasi? 

Vierailija
19/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita olla välittämättä,mun lasten kummit on ihan täyspäisiä,muttei niitä kiinnosta kummilapsiinsa yhteyttä pitää,että ei ne asiat ole aina sitä miltä näyttävät.olet täti ja ole ylpeä siitä,tädin kultia <3

Vierailija
20/84 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat on niin yleisiä, ettei se voi millään olla primäärinen, todellinen syy. Uskon, että ihan henkilökemiat vaikuttavat. Ap voisi vielä kysyä veljeltään, haluaako hän, että hän on enää lasten kanssa missään tekemisissä, kun kerran ei mt-ongelmaisen seura kelpaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi