Terveyskeskuksessa asiointi, aina yhtä "ihanaa"
Lääkäri jota ei kiinnosta ja joka haluaa minusta mahdollisimman nopeasti eroon. Minkä takia ihmiset opiskelee lääkäriksi? Rahan? Halu auttaa tuntuu olevan ainakin kateissa.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:00"]Olen saanut hyvää palvelua.
[/quote]
Hyvä että edes joku :) ap
Tiedän tunteen, itse kävin muutaman kerran lääkärillä erinäisten oireiden takia, ja aina vaan (ilman verikokeita yms.) totesivat että stressiä, ahdistuneisuutta, lepää enemmän ja yritä olla stressaamatta. Lopulta hakeuduin yksityiselle ->kilpirauhasen liikatoimintaa ->edessä erittäin todennäköisesti kilpirauhasten poisto
Tekisi mieli käydä valittamassa terveyskeskukseen, mutta turhaahan se olisi..
Ne saa isommat rahat kun antaa taudin kehittyä syöväksi. Niillä on sopimukset lääketehtaiden kanssa, mitä sairaampi potilas ja mitä enemmän syö lääkkeitä, sitä isommat bonarit lääkäreille.
Ajan saaminen se vasta hankalaa onkin.
Omassa terveyskeskuksessa asiointi: soitto aamulla ajanvaraukseen, aika parin tunnin päähän. Kävely terveyskeskukseen ja jotain 5-10 min odottelu riippuen siitä tuliko aiemmin kuin piti. Lääkärissä asiointi 15min. Apteekin kautta kotiin.
Hankalaksi homma menee jos pitää ottaa kokeita. Labra on nykyään eri lääkäriasemalla ja siellä ei ole samalle päivälle ajanvarausta. Eli sinne noin 100 ihmisen jonoon istuksimaan pariksi tunniksi. Toisaalta jos joutuu isompiin kokeisiin niin pitää mennä vielä kauemmas vielä isomman sairaalan päivystykseen ja siellä odottelua on senkin edestä.
Käy yksityisellä tai työterveydessä jos on. Säästyy palstakin näiltä joka päivä tulevilta tk-valituksista.
Meillä Tampereella on vaikeaa saada aikaa. Todella ärsyttää aina ajan varaaminen terveyskeskukseen. Labraankin on jono jotain 2 tuntia tosiaankin.
Ensimmäinen vaihe on saada ajanvarauksen kerberokselta aika. Jos sen saa niin voi huokaista helpotuksesta koska kerberoksen mielestä kaiken voi hoitaa laastarilla, Bunanalla ja Mobilatilla.
Seuraava vaihe on itse lääkärilläkäynti. Lääkärin naama vääntyy inhosta kun näkee sairauksista ja lääkityksestä turvonneen ruhoni. Sitten kun selitän jotain vaivaa, ensimmäinen diagnoosi on ylipaino. Kovan vänkäämisen jälkeen pääsen labraan ja siellä paljastuu että crp on tapissa ja räkänäytekään ei ole taivaan mannaa.
Menen taas terveyskeskukseen hakemaan antibioottireseptiä ja virkaintoinen immeinen pyytää luukulla kelakorttia tai henkareita varmistaakseen että ilmoittamani sotu pitää paikkansa. Saan reseptin, kiitän ja lähden apteekkiin.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:44"]
Seuraava vaihe on itse lääkärilläkäynti. Lääkärin naama vääntyy inhosta kun näkee sairauksista ja
Menen taas terveyskeskukseen hakemaan antibioottireseptiä ja virkaintoinen immeinen pyytää luukulla kelakorttia tai henkareita varmistaakseen että ilmoittamani sotu pitää paikkansa. Saan reseptin, kiitän ja lähden apteekkiin.
[/quote]
Mikä ihmeen virkaintoinen??! :D se nyt on vaan helpompi lukea siitä kortista ne henkilötiedot eikä varmasti mee väärin.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:23"]
Mulla oli monta vuotta raudanpuuteanemia, eikä hemoglobiini meinannut nosta pysyvästi. Sitten se nousi normaaleihin lukemiin, eikä enää seurattu. Oireet vaan ei kadonneet... Siihen lääkäri ei osannut sanoa mitään. Noh, määräs nyt kuitenkin verikokeisiin, että saa nähdä. Ap
[/quote]
Johtuiko anemia varmasti raudanpuutteesta. Anemiaan on muitakin syitä, esim. B-12 vitamiinin puute, joka aiheuttaa pernisiöösin anemian. Oireina mm. käsien/jalkojen puutumista.
[/quote]
Mun anemiana ei ole löytynyt syytä, syön rautaa, B-12 vitamiinia jotta rauta imeytyisi paremmin, eipä juurikana auta. Mitäpä tässä enää tekee muuta kuin sopeutuu kun ei ketään kiinnosta mitä tilanteelle pitäisi tehdä. Varikokeita on otettu kaikki mahdolliset.
[/quote]
Mulla otetaan ilmeisesti yleensä verenkuva. Vuosi sitten lääkäri taisi sanoa, että ferritiini - pitoisuus matalahko, mutta hg 135. Ja se siitä. Multa on tutkittu vatsavaivojen + vuosia jatkuneen matalan hg:n takia mm keliakia, sekä verikokeissa että tähystämällä. Löytyi "vaan' kroonista gastriittia tms. Kolonoskopiassakin kävin, todettiin ibs. Pitänee ostaa jotain vatsaystävällistä rautaa + b-vitamiinia. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:50"]
Kumpaate siis viime vaaleissa äänestitte, niitä jotka kannattavat korkeampaa kunallisveroprosenttia ja lyhyempiä jonoja tk:n, vai matalampaa veroprosenttia ja pidempiä jonoja?
[/quote]
Vi**u se veroprosentti auta yhtään mitään, vaikka nostais 95 prosenttiin.
Mä valitin, etten pysty kävelemään. Monta kertaa sanoin, että nyt on jotai häikkää pahasti, toinen jalak ei pidä. Aina tutkimus oli, että pedille makaamaan, lääkäri nostaa mun koiven kattoon, ja toteaa, että oletpas notkea. Plus verikokeet. Verikokeissa ei mitään vikaa.
Menin loppujen lopuksi OMT-fyssalle: 5 minuuttia ja diagnoosi: Nikamakaarenhöltymä ja nikamasiirtymä. Mene lääkärille lapun kanssa, ja pyydä kuvauksiin. No, niinhän se oli.
Jännityspäänsärkyä mulle on tarjoiltua parikymmentä vuotta. Suunnilleen itkua vääntänyt, etteikö vois kuvata, kun minusta se ei ole sitä. No, sit sain tuon selän tutkijalta lähetteen kaularankakuvaukseen. Siellä on luunokkamuodostumaa, välilevynpullistuman alkuja yms.
Kieli ja nielu turpoo aina silloin tällöin. Lekuri oli sitä mieltä, että paniikkihäiriö. Ai paniikkihäiriö turvottaa kieltä?! Haista vee...
Ja kaikkea muuta. Ihan turha mennä enää terveyskeskukseen. Tyttärellä on onneksi vakuutus, ja käy yksityisellä.
[/quote]
Paransiko magneettikuvaus jännityspäänsäryn?
[/quote]
Eiköhän tuolle pässille selitetty juurikin sen lääkärin toimesta minkä takia kuvauksesta ei ole hyötyä. Toisin sanoen kuvaaminen ei hänen tapauksessaan muuttanut hoitoa millään lailla ja silti hän itkee kuinka häntä on väärin hoidettu kun ei heti kuvattu tyhjänpäiväisiä vaivojaan.
Pitää jatkaa vielä, että kun olo on pahimmillaan, tulee mieleen, että miten selviän sitten kun töissä olen. Tai miten voin ikinä perustaa perheen, kun olo on näin uupunut. En mitenkään. Välillä olen pelännyt kroonista väsymysoireyhtymää ja ties mitä lisämunuaisten uupumusta... Eilen yritin tsempata itseäni ja käydä kuntosalilla. Ei paljon virkistänyt, päinvastoin. Kotona oli niin uupunut olo, hyvä että jaksoin laittaa takin naulakkoon. Parisuhdettakin välillä koettelee, kun en jaksa tehdä oikein mitään. Haluaisin, mutta on niin uupunut olo. Tuskaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:44"] Seuraava vaihe on itse lääkärilläkäynti. Lääkärin naama vääntyy inhosta kun näkee sairauksista ja Menen taas terveyskeskukseen hakemaan antibioottireseptiä ja virkaintoinen immeinen pyytää luukulla kelakorttia tai henkareita varmistaakseen että ilmoittamani sotu pitää paikkansa. Saan reseptin, kiitän ja lähden apteekkiin. [/quote] Mikä ihmeen virkaintoinen??! :D se nyt on vaan helpompi lukea siitä kortista ne henkilötiedot eikä varmasti mee väärin.
[/quote]
Kai nyt suurin osa aikuisista ihmisistä osaa oman sotunsa ja muistaa nimensä :D ?
[/quote]
Ihan hyvä että katsovat henkkarit, se on myös sinun turvallisuutesi takia. On sekopäitä jotka käyttävät hyväksi toisten sotuja...
Missähän ne mu lääkeyhtiön bonusrahat viipyy, ei oo tilillä näkyny vaikka lääkkeitä määrää joka päivä.
T.Lääkäri
Sanoin että päässä vikaa, ei uskonut. Menin seuraavana päivänä uudestaan sekoilemaan samalle lekurille ja sanoin että päässä vikaa. Sain kaikki kokeet, ekg, mri, verikokeet, psykologiset, aivosähkökäyrät, pissatestit. Ja jokapäivälle viikon ajaksi ajan johki kriisipäivystykseen. Nyt olen joutunu käymää jo vuoden hullujen sairaalassa, eikä suostu lopettaa vaikka olen terve kuin pukki ollut aina. Eli mielestäni sain monipuolista hoitoa hyvin helposti. Sanoin vaan että päässä vikaa lekurille ja jo oli testiä ja haastattelua kymmenillä eri ihmisillä. Lääkkeitäki anto mut en niihi koskenu tikullakaan.
Välillä homma toimii paremmin ja välillä huonommin.
Viimeksi joutuessani lääkärin puheille oli oikeinkin ilo asioida ja yrittää selvittää mystisiä oireita. Lääkäri oli ulkomaalaistaustainen, jäätävän komea mies. Mikäs siinä ollessa.. ;)
Kaiken lisäksi tämä lääkäri oli sympaattinen ja todella huolissaan ja teki kyllä kaikkensa jotta saisin selvyyden oireisiini.
Sillä kerralla jäi kyllä hyvä mieli tk:n toiminnasta.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:36"]
Meillä Tampereella on vaikeaa saada aikaa. Todella ärsyttää aina ajan varaaminen terveyskeskukseen. Labraankin on jono jotain 2 tuntia tosiaankin.
Varaa aika netin kautta, tietämätön!
[/quote]
Mä oon jonottanut 4 tuntia labraan, joskus ylikin, Tampereella. Oon ottanu lukemista mukaan :)
[/quote]
Mene käymään yksityisellä, maksaa kyllä, mutta saat kerralla asiat kuntoon ja voit lopettaa yämän asian valittamisen.
Olen saanut hyvää palvelua.