Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi tykätä siivoamisesta

Vierailija
31.10.2021 |

Olen kuluttanut nyt monta tuntia uunin ja kylpyhuoneen suihkuseinän kuuraamiseen ja lopputulos on se, että ne on edelleen täynnä jotain pinttynyttä likaa joka ei vaan lähde millään keinolla tai välineellä, mä olen ihan rättiväsynyt ja kämppä on täynnä likaisia siivousvälineitä, jotka pitää nyt kuivatella ja siivota pois. Siis en voi tajuta, millainen masokisti tykkää siivoamisesta. Se on maailman turhinta puuhaa. Menee hirveästi aikaa ja energiaa ja silti kaikki on edelleen likaista. Ja jos joskus jotain saakin siistiksi, niin parin päivän päästä se on taas sotkussa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, höpö höpö. Sinipiikojakin on erilaisia, oma mikrokuituinen on todella kätevä ja pesen sen mikrokuitusienen aina käytön jälkeen 60 astessa pesukoneessa. Ja se riittää mainiosti kyllä pesuliinoillekin, ei todellakaan tarvitse keitellä.

Dysonillakin on monenlaisia imureita. Itse ostin v11:n ja se on ihan loistopeli. Tehokas ja näppärä, imuroin eteisen, keittiön ja olohuoneen sillä joka päivä viidessä minuutissa. Helppo napata siivouskomerosta latauksesta. Toki sen käyttö vaatii hiukan harjaannusta, koska siinä on johdolliseen imuriin verrattuna pidempi jäykkä runko, mutta kaikkeen harjaantuu. Enää en vaihtaisi johdolliseen imuriin.

Pesuaineita ei kyllä yksi riitä. Lika on erilasta keittiössä kuin kylpyhuoneessa. Toiseen tehoaa emäksinen pesuaine, toiseen hapan.Emäksisellä irtoaa rasvainen liha, happamalla kalkkipitoinen lika.

https://www.martat.fi/marttakoulu/kodinhoito/siivous/siivousaineiden-va…

Vierailija
22/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siivotaan miehen kanssa yhdessä niin homma käy nopeasti. Mies siirtelee huonekaluja ym painavaa ja mä imuroin ja moppaan. Just siivottiin lasiveranta. Yksi kantaa huonekalut, viherkasvit ym pois ja putsaa ne, pyyhkii niistä pölyt, vaihtaa kasvit tarpeen mukaan isompiin ruukkuihin ym. Toinen samaan aikaan siivoaa verannan. Sitten yhdessä tuodaan puhtaat romppeet puhtaaseen huoneeseen. Siivoaminen on kivaa kun se tehdään yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että joku tykkää. Näkee heti selvän lopputuloksen ja siistissä kodissa on aina kivempi olla.

Minä tykkään järjestelystä ja sellaisesta, imuroinnista ja pesemisestä en välitä. Mutta haluan asua siistissä kodissa, sotkuisuus ahdistaa, niin siivoan joka päivä jonkun verran.

Vierailija
24/26 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies kirjoitti: ”Se on tää nykyaika semmosta ettei saa edes naapurin apua siivoamiseen. Itte on pitänyt nekin hommat tehdä. Kaljaa tai viinaa tarpeeksi niin jaksaa sen uuninkin putsata.”

Koskas on naapurit tulleet siivoomaan? Kyllä se on myös vanhoina aikoina ollut jokaisen oma asia!

Vierailija
25/26 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, jotenkin todella turhauttavaa puuhaa. Olen kyllä harjaantunut eikä koti pääse kauheaksi ikinä, mutta just joku tuommoinen kylppärin hinkkaus on niin plaah. Tai keittiön kaappien/laatikoiden/jääkaapin siivous, menee niin paljon aikaa kun pitää siirrellä ensin kaikki tavarat pois ja sitten takaisin, ja ne on sit viikon päästä taas likaiset.. Perus nopea viikkosiivous on ihan ok, kun näkee työnsä jäljen nopeasti. Joskus tympäisee kyllä siivota muiden (=lasten) sotkuja ja kuunnella samalla valitusta siitä miksi pitää aina siivota ja ei huvittaisi, kun vaadin että lastenhuoneet pitäisi pystyä kerran viikossa imuroimaan.

Vierailija
26/26 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pukee Ranskalaisen sisäkön asun ja korkkarit ja autan meikkaamaan.

Puhdasta tulee ja kaikki nauttii :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän