Miehen vanhemmat suosii taloudellisesti miehen siskoa
Miehen sisko odottaa esikoista. Hänelle miehen vanhemmat osti monen tonnin lastenvaunut. Miehelleni ostivan 30v lahjaksi Gantin pussilakanasetit. Mies ei kuulemma suostu noita käyttämään.
Onko tämä epäreilua miestöäni kohtaan vai ei.
Kommentit (90)
Mies aikoo heittää nuo lakanat roskiin mun mielestä ne on ihan jees
Itsekin suosin(lahjan arvo) veljeä enemmän kuin siskoani vaikka olenkin kummi, lähinnä sen takia että toinen osaa käyttää rahat fiksusti kun taas toinen tuhlaa ne mihin sattuu🤷
Palkanmaksussakin yleensä suositaan niitä, jotka tekevät töitä, vs. niitä, jotka lorvailevat. Miehelläsi taitaa olla vähän vääristynyt kuvitelma, että he ansaitsevat asioita siksi, että sisko tekee työt. Lapsena varmaan olisi hakannut nuo lastenvaunut siskoiltaan, nyt valittaa vaan sinulle
Sama meillä, veljellä on kolme lasta ja mulla ei yhtään. Mun rikkaat vanhemmat sanoi, että autetaan me suakin joskus. Enpä ole mitään nähnyt.
Mitä asia edes sinulle kuuluu?
Voihan se olla niin, että sisko tarvitsee enemmän tukea. Meillä ainakin se menee niin, että matalapalkkaiset lapset saavat enemmän tukua kuin ne, jotka tienaavat enemmän. Onko reilua, en tiedä, mutta näin tehdään.
Usein vanhemmat antavat enemmän sille lapselle, jolla on omiakin lapsia. Niin on meilläkin. Enkä minä lastenvaunuista kateellinen ole, mutta kun meinasi kesämökin antaa sisarelleni, niin silloin jo sanoin asiasta.
Tuntuu olevan yleistä. Mies ei ole enää tekemisissä vanhempiensa kanssa, sisarensa saa hoitaa vanhukset. Rahaa ja tavaraa on siirtynyt sisarelle surutta vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asia edes sinulle kuuluu?
Voihan se olla niin, että sisko tarvitsee enemmän tukea. Meillä ainakin se menee niin, että matalapalkkaiset lapset saavat enemmän tukua kuin ne, jotka tienaavat enemmän. Onko reilua, en tiedä, mutta näin tehdään.
Jos olisit mun äiti. Sulla olisi tuon ulostulon jälkeen yksi lapsi vähemmän elämässäsi
Vierailija kirjoitti:
Mies aikoo heittää nuo lakanat roskiin mun mielestä ne on ihan jees
Ilmankos mies ei saa lahjoja. Ei osaa arvostaa ja vanhemmat tietää sen.
Ja taas yksi vinkuiita vouhkaamassa. He saavat antaa rahansa vaikka kulkukoirille, ei kuulu sulle.
Onko teillä lapsia? Ehkä tekin saatte ne tonnin vaunut, kun on sen aika. Jos ei, niin tyytykää kiltisti niihin lakanoihin, eiköhän niihinkin ole kulunut rahaa ja lopettakaa toi kateellisuus.
Miehen ikisinkku lapseton pikkusisko (50+ v.) lypsää vanhemmiltaan rahaa minkä ehtii ja kuvittelee perheellisten veljiensä tekevän samoin, ihan käsittämätön tyyppi.
Mekin saimme vaunut, ne siirtyivät hyväkuntoisina seuraavaksi veljen esikoiselle.
Kuinka monta lasta te olette saaneet? Ettekö te saaneet lasten syntyessä mitään?
Vanhemmat auttoivat paljon veljeni lapsiperhettä ja mielestäni se oli täysin ok. En kai minä nyt lapsille kateellinen ollut, kun vanhemmat heille paljon tavaraa ostivat. Ei tullut mielenkään, että minua pitäisi auttaa samassa suhteessa.
Koska vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta ostaa juuri samanhintaisia lahjoja aikuisille lapsilleen tai ostaa lahjoja ollenkaan, ei tuohon ole mitääm sääntöjä eikä lahjojen suhteen "tarvitse" olla reilu. Mitä väliä sillä lopulta on, ostivatko lahjaksi tuhansien eurojen lastenvaunut vai kirppikseltä satasen vaunut? Pointti oli, että ostivat tarpeellisen käyttöesineen. Mutta kuitenkin kyse vielä aika pienistä summista. Eri asia olisi, jos toiselle ostettaisiin kymppitonnien auto.
Kukaan ei ole perusteluvelvollinen siitä, miten omat rahansa käyttää. Ja tämähän on lahja myös tulevalle lapsenlapselle. Onko teillä lapsia?
Paljon pahempaaki on.