Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi tykätä siivoamisesta

Vierailija
31.10.2021 |

Olen kuluttanut nyt monta tuntia uunin ja kylpyhuoneen suihkuseinän kuuraamiseen ja lopputulos on se, että ne on edelleen täynnä jotain pinttynyttä likaa joka ei vaan lähde millään keinolla tai välineellä, mä olen ihan rättiväsynyt ja kämppä on täynnä likaisia siivousvälineitä, jotka pitää nyt kuivatella ja siivota pois. Siis en voi tajuta, millainen masokisti tykkää siivoamisesta. Se on maailman turhinta puuhaa. Menee hirveästi aikaa ja energiaa ja silti kaikki on edelleen likaista. Ja jos joskus jotain saakin siistiksi, niin parin päivän päästä se on taas sotkussa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tykkää siivoamisesta, ja siksi sen tekee liian harvoin, tulos on juuri kuvaamasi tilanne: piinttynyttä likaa! Häpeä!

Vierailija
2/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taitolaji. Väärät välineet ja aineet, jos ei lopputulos ole puhdas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen ei ole turhaa.

Vierailija
4/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa. Katso youtubesta ohjeita. Work smarter not harder.

Vierailija
5/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Mielummin elän sotkuisessa asunnossa kuin usein siivotussa puhtaassa.

Vierailija
6/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siivoustekniikkasi luokkaa vesiämpäri, vanha likainen luuttu tai kalsarinlahje?  Ei ihme, ettei tule puhdasta ja ketuttaa.

Vierailija
7/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan selvää taikasienistä (enkä nyt tarkoita niitä mitä kasvaa metsässä...).

Vierailija
8/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ottamaan selvää taikasienistä (enkä nyt tarkoita niitä mitä kasvaa metsässä...).

Nää valkoiset on hyviä. Suosittelen leikkaamaan pienemmiksi paloiksi, jolloin voi helposti ottaa aina uuden, varsinkin keittiöhommissa jos on pienemmästä pinta-alasta kyse.

Vierailija
9/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene montaa tuntia siivoamiseen. 47,5 neliötä ja max tunti menee. Riippuu mitä teen.

Vierailija
10/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso youtubesta sen Aurikatariinan videoita. Hänkin siivoaa mukisematta ties millaisia kaatopaikkakoteja, kyllä sinäkin nyt oman kämppäs saat siivottua.

Vierailija
11/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on todellakin "välineurheilua", sillä hyvillä välineillä saa helposti näyttävää jälkeä.

Pidän siivoamisesta, sillä työn jäljen näkee ja siivoaminen on helppoa ja tuttua puuhaa. Asun yksin, ja vikottain siivoan alle tunnin, mutta toki vien mennessäni astiat koneeseen ja heitän pyykit suoraan koriin.

Vierailija
12/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUnin putsaaminen on uuninputsaamista eikä mitään siivoamista. Siivoaminen on kivaa lopputuloksan takia, mutta vain silloin kun siivoan omia sotkujani. Heti alkaa veetuttaa jos joutuu jonkun toisen sotkuja siivoomaan.

Vierailija
13/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna ei kehtaa saunan siivoa näyttää ehkä demari boomeri siivoojalle. pyyhkeilee suuremmat tovereiden eritteet itse ilmari apunaan. ei ihme kun kokouksiin tulee krapulaisena naama punikin punaisena. kauheassa morkkiksessa menee miljardit ja miljoonatkin sekaisin.

Vierailija
14/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tää nykyaika semmosta ettei saa edes naapurin apua siivoamiseen. Itte on pitänyt nekin hommat tehdä. Kaljaa tai viinaa tarpeeksi niin jaksaa sen uuninkin putsata. 

Mies.

Vierailija
15/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamisessa on monta vaihetta, harva kenties pitää kaikista?

Itse tykkään imuroida, mutta en esim pyyhkiä pölyjä tai kerätä lasten leluja.

Vierailija
16/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen vastuulla on saunan pesu, tekeekin sen hyvin.

Mun vastuulla taas moni muu siivouksessa.

Vierailija
17/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamisessa on monta vaihetta, harva kenties pitää kaikista?

Itse tykkään imuroida, mutta en esim pyyhkiä pölyjä tai kerätä lasten leluja.

Lapset kun ovat siinä iässä, että kävely sujuu ja puheen ymmärtää, niin keräävät itse lelut.

Niillekkin rätti käteen ja ainakin omat innoissaan siivouksen aikana pyyhkivät lelujaan ja pöytäpintoja.

Vierailija
18/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rojua ei ole liikaa ja kaikella on paikkansa, niin siivous on helpompaa, eli vähennä tavaran määrää. Pistät myös tavarat ja vaatteet paikoilleen käytön jälkeen, etkä jätä kaikkea siihen missä se kädestä tippuu.

Tee joka päivä jotain, esimerkiksi kun olet laittanut ruokaa, siivoat pöydän ja tikkaat tiskit, niin ne eivät jää levälleen. Jos uuniin on turahtanut sotkua, niin otat sen tuoreeltaan pois. Helppoa ja nopeaa.

Imurointi on mukavaa hyvällä imurilla, mutta ihan karseaa, jos imuri on joku painava luuska, jossa on pölypussi täynnä ja suulakkeet huonot. Hanki kunnon imuri. Hyvän ammatti-imurin saat hieman yli satasella ja se kestää, kestää ja kestää. Älä ikinä osta mitään kallista ja huonoa Dysonia, sillä sen kanssa siivoamisesta tulee todella paha mieli, korvat tinnittävät pari päivää ja selkä on kipeä huonon työasennon takia. Siivouskaappiisi tulee sen myötä myös läjäpäin täysin turhia omituisia osia, joita et käytä ikinä ja lompakkosi kevenee monella sadalla eurolla ihan turhaan, sillä kerta käytön jälkeen olet valmis heittämään Dysonin jo menemään.

Vessan siivous on mahdottoman helppoa ja nopeaa oikeilla aineilla ja välineillä. Älä ala luraamaan millään etikoilla, sitruunalla ja ruokasoodilla, niiden kanssa menee vain hermot. Osta mielummin joku yksi sopiva aine, tiskiharja ja mikrokuituliinoja läjä. Pese liinat kuumassa vedessä, parhaiten ne tulevat puhtaaksi liki keittämällä, sillä 60 °C ei riitä rasvalian poistoon ja huomaat asian viimeistään peiliä pyyhkiessäsi.

Heitä menemään kaikki kamalat Sinipiiat ja lankamopit, ne vain levittävät likaa. Osta moppi, johon voit laittaa kunnon lattiapyyhkeen ja pese se pyyhe kuumassa joka käyttökerran jälkeen. Ämpäriä et tarvitse muissa siivouspuuhissa kuin saunanpesussa.

Älä käytä pesuainetta liikaa. Jos kuitenkin olet käyttänyt esim. lattioissa, niin sinun pitää käytännöllisesti katsoen pestä se vedellä pois.

Vierailija
19/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen vastuulla on saunan pesu, tekeekin sen hyvin.

Mun vastuulla taas moni muu siivouksessa.

Saunan pesussa menee kaikkinensa noin tunti. Onpas siinä siis miehellä rasittava ja isotöinen homma...

Vierailija
20/26 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun tulee puhdasta ja siistiä. Hyvän lopputuloksen ja viihtyisän kodin eteen kannattaa vähän rehkiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän