Muita, jotka aistivat toisen energiakentän?
Joskus jonkun ihmisen läheisyydessä on hyvin voimakas "energiakenttä" tai joku muu vastaava tunne, joka tuntuu omassa kehossa fyysisinä aistimuksina. Tätä on vaikea selittää, mutta olen huomannut että oma kehoni reagoi joihinkin ihmisiin voimakkaammin kuin toisiin, voivat olla miehiä tai naisia, tuttuja tai tuntemattomia. Tietääkö joku tästä ilmiöstä jotain?
Vähän spookia...
Kommentit (115)
Olen joskus miettinyt voiko kyseessä olla jokin alkukantainen vaisto, sellainen joka on toisilla säilynyt, kun suurimmalla osalla sitä ei enää ole. Vaisto ajalta ennen puhekykyä?
Voi hyvä luoja. Onneksi en tunne yhtään tuollaista hörhöä, joka kuvittelee tietävänsä ihmisen luonteen ja ajatukset vaikka ei ole vaihdettu sanaakaan.
Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Onneksi en tunne yhtään tuollaista hörhöä, joka kuvittelee tietävänsä ihmisen luonteen ja ajatukset vaikka ei ole vaihdettu sanaakaan.
Pelottavaa.
Et voi tietää mitä tuntemasi ihmiset tuntevat ja ajattelevat. Kaikki eivät kerro kokemuksistaan. Muut toisaalta voivat tuntea sinut paremmin kuin luuletkaan.
Kannattaa pelätäkin.
Kyllähän muiden ihmisten feromoneista, ilmeistä, eleistä, puheesta jne saa jonkinmoisen vaikutelman, onko tämä henkilö esim uhkaava, ilkeä ja paha vai onko rento, mukava ja hyväntahtoinen. Toki pitää ymmärtää, että joskus jollain vain on pinna kireällä ja muita huolia, niin ei se aina tarkoita, että negat kohdistuisivat varsinaisesti sinuun. Voi olla vain huono päiväkin.
Kyllähän tunteet tarttuu. Kun olet tekemisissä tasapainoisten, iloisten ja itsensä kanssa sinut olavien ihmisten kanssa, on itselläsikin kevyempää ja kivempaa. Ja päinvastoin.
Energia on ehkä liian mystinen termi, mutta kyllähän me jokainen tiedostaen ja tiedostamatta säteilemme fiiliksiä muihin ja teemme päätelmiä toisista. Kai se on vanhaa perua. Onko tämä ihminen vihollinen ja uhka vai hyvä ja vaaraton ihminen.
Liian hätiköidysti vedettyjä johtopäötöksiä ei kannata tehdä, mutta kyllä itsellänikin herkkä vaistoni on usein ollut oikeassa, kun on sitten ollut pidempään jonkun kanssa tekemisissä vaikka työelämässä.
Aluksi pyrin aina suhtautumaan neutraalisti, mutta niiden seuraa alan vältellä, keiden seurassa tulee paha olo, vaikken osaisi ihan eritelläkään mistä se johtuu. Joskus se taas on ihan ilmiselvää miksi, ja mitä viboja se toinen säteilee ympärilleen (kylmyyttä, pahantahtoisuutta / lämpöä, hyväntahtoisuutta). Kuuntelen tunteitani huolella siinä, keiden seuraan hakeudun tai en.
Kyllä. Olin havainnut eräästä ihmisestä jotenkin ikävää ja kireää energiaa. Mietin sitä itse asiassa toissayönä juuri. Ja olin oikeassa, koska hän räjähti seinälläni eräästä aika tulenarasta aiheesta.
48 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ole nämä kuuluisat feromonit, jotka tekevät toisista yksilölle puoleensavetäviä ja toisista uhkaavia.
En usko että on feromonien kanssa mitään tekemistä. Ne on jotain parinvalinta juttuja. En voi lisääntyä naisen kanssa, mutta aistin myös naisten "energiakenttiä".
Miten minä olisin pystynyt aistimaan feromonit auton sisälle, kun kaikki ovet oli kiinni, esimerkiksi? (Esimerkkini väkivaltarikolliseksi paljastuneesta isännästä ketjussa aiemmin.)
Saan myös noissa "tunnista psykopaatti" valokuvatesteissä aina kaikki oikein. Pahuus välittyy kyllä valokuvankin kautta, jos osaa katsoa. Silmät ovat sielun peili on paikkansapitävä sanonta. Psykoopaateilla on tyhjät silmät. Katselkaa huviksenne joskus kuvia ihmisistä, jotka on tuomittu esim. murhista ja todettu psykopaateiksi. Heitä yhdistää katse. Se on tyhjä. Ei ole vihaa, ei ylimielisyyttä, ei mitään, pelkkää tyhjää.
Minun on oikeasti aika vaikea ymmärtää, ettei joku aisti mitään muista ihmisistä muuta kuin sen, mitä ihminen ilmeillään, puheellaan ja käytöksellään tuo julki, kun olen itse tällainen "eläimen vaistoinen", ettei minua voi millään korulauseilla ja päälleliimatuilla hymyillä huijata.
Turha tätä on kuitenkaan edes yrittää selittää sellaiselle, joka on päättänyt, ettei ihmisellä voi olla muita aisteja kuin 5 yleisesti tunnustettua, eikä minkäänlaisia vaistoja niin järjetöntä kuin niiden kieltäminen onkin. Miksi kieltää ja yrittää selittää jollain feromoneilla ym. jotain, minkä pystyisi valjastamaan itselleen avuksi ja voimavaraksi, jos sen olemassa olon hyväksyisi?
Vaikka tämä on usein todella raskas "lahja" ja ainakin omalla kohdallani rajoittaa valtavasti sosiaalista elämää, on tästä ollut vuosien varrella myös paljon hyötyä. Olen osannut lopettaa myrkylliset ihmissuhteet heti lähtökuoppiinsa, jo siinä vaiheessa, kun toinen on vielä ollut aivan tavallisen ja mukavan, hurmaavankin, oloinen, noin esimerkiksi. Työelämässä tietysti joutuu joskus sietämään negatiivisia ja inhottavia ihmisiä, koska työstä ei voi aina noin vain lähteä, eikä työkavereita valita.
Olet oikeassa. Psykopaateilla ja narskuilla saattaa olla petoeläimen tapaiset silmät, ilkeät ja tunteettomat. Tai vaan tyhjä, lievästi harottava välinpitämätön katse.
Kävin eilen Heiskasen taidenäyttelyssä Ateneumissa.
Olin aiemmin nähnyt kuvan jolla näyttelyä mainostettiin, siis kuvan hänestä itsestään. Mietin että onkohan tuo sellainen, mitä kuvasta välittyy, vai jotain ihan muuta.
No teoksista välittyi minulle todella ahdistava tunnelma.
Hänen silmänsä näyttävät ahdistuneen ja piinatun ihmisen silmiltä, ja hän yrittää varmaankin teoksellaan näyttää meille sitä omaa henkilökohtaista helvettiään.
Herkille en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
48 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ole nämä kuuluisat feromonit, jotka tekevät toisista yksilölle puoleensavetäviä ja toisista uhkaavia.
En usko että on feromonien kanssa mitään tekemistä. Ne on jotain parinvalinta juttuja. En voi lisääntyä naisen kanssa, mutta aistin myös naisten "energiakenttiä".
Miten minä olisin pystynyt aistimaan feromonit auton sisälle, kun kaikki ovet oli kiinni, esimerkiksi? (Esimerkkini väkivaltarikolliseksi paljastuneesta isännästä ketjussa aiemmin.)
Saan myös noissa "tunnista psykopaatti" valokuvatesteissä aina kaikki oikein. Pahuus välittyy kyllä valokuvankin kautta, jos osaa katsoa. Silmät ovat sielun peili on paikkansapitävä sanonta. Psykoopaateilla on tyhjät silmät. Katselkaa huviksenne joskus kuvia ihmisistä, jotka on tuomittu esim. murhista ja todettu psykopaateiksi. Heitä yhdistää katse. Se on tyhjä. Ei ole vihaa, ei ylimielisyyttä, ei mitään, pelkkää tyhjää.
Minun on oikeasti aika vaikea ymmärtää, ettei joku aisti mitään muista ihmisistä muuta kuin sen, mitä ihminen ilmeillään, puheellaan ja käytöksellään tuo julki, kun olen itse tällainen "eläimen vaistoinen", ettei minua voi millään korulauseilla ja päälleliimatuilla hymyillä huijata.
Turha tätä on kuitenkaan edes yrittää selittää sellaiselle, joka on päättänyt, ettei ihmisellä voi olla muita aisteja kuin 5 yleisesti tunnustettua, eikä minkäänlaisia vaistoja niin järjetöntä kuin niiden kieltäminen onkin. Miksi kieltää ja yrittää selittää jollain feromoneilla ym. jotain, minkä pystyisi valjastamaan itselleen avuksi ja voimavaraksi, jos sen olemassa olon hyväksyisi?
Vaikka tämä on usein todella raskas "lahja" ja ainakin omalla kohdallani rajoittaa valtavasti sosiaalista elämää, on tästä ollut vuosien varrella myös paljon hyötyä. Olen osannut lopettaa myrkylliset ihmissuhteet heti lähtökuoppiinsa, jo siinä vaiheessa, kun toinen on vielä ollut aivan tavallisen ja mukavan, hurmaavankin, oloinen, noin esimerkiksi. Työelämässä tietysti joutuu joskus sietämään negatiivisia ja inhottavia ihmisiä, koska työstä ei voi aina noin vain lähteä, eikä työkavereita valita.
Olet oikeassa. Psykopaateilla ja narskuilla saattaa olla petoeläimen tapaiset silmät, ilkeät ja tunteettomat. Tai vaan tyhjä, lievästi harottava välinpitämätön katse.
Vähän sellainen että valot on päällä mutta ketään ei ole kotona. Tyhjä kuori, jossa välillä vierailee eri asteisia henkiä, jotka käyvät testaamassa onko niiden käytökselle mitään rajoja.
Silloin kun omegle oli uusi niin kävin siellä keskustelemassa. Keskustelin kerran niitä näitä yhden oululaisen kanssa. Kertoili Viherahosta ja jääkiekosta ym muuta... Seuraavana päivänä menin uudestaan omegleen. Yhteys muodostui ja toinen sanoi jotain "Hello" "How are you" tai jtn. Vastasin siihen että "ei oo totta sä oot se Oululainen tyyppi". Ja toinen vastas että "Mitä vi**ua! Mistä tiesit missä asun?"
Omeglessa oli kuitenkin porukkaa ympäri maailman että en osaa sanoa että mistä tiesin kuka siellä oli...
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään spookia.
Normaalia eikä paranormaalia, mutta koska ilmiötä ei ole helppoa yai mahdollista (vielä?) tutkia tieteellisesti, kulttuurimme kavahtaa sitä.
On tämä ennenkin jo tiedetty. Ettekö ole oppineet normaaleja asioita lapsuudestanne lähtien?
On myös vaikea tutkia valehtelevia ihmisiä, tulee valheellisia tuloksia.
Usalaisilla on 110 volttia, helppo tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niiden energioissa on toisenlaista? Siis niillä, joilla se voimakas kenttä.
Mikäkö. Sen tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niiden energioissa on toisenlaista? Siis niillä, joilla se voimakas kenttä.
Mitä tahansa. Yleisimmin tunnutaan kertovan kuinka kaikissa ihmisissä on jotakin pahaa koska itselle tulee epämiellyttävä olotila.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan metrin päähän ulottuu jokaisen energiakenttä. Sitä mitä heijastaa ulospäin saa myös itse takaisin.
Mistähän tälläinen tieto? Ja miten sovellatte käytäntöön näitä tietoja? Tietoa tuntuu olevan enemmän kuin laki sallii.
Mä herään usein tunteeseen että aistin jonkun muun läsnäolon. Sit hetken kuluttua kuulen kun joku perheenjäsen menee vessaan tai juomaan vettä. Eli herään kun joku läheinen herää vaikka tämä ei olisi vielä päästänyt ääntäkään. Myös kun lapset olivat vauvoja ja heräilivät öisin, heräsin aina hetkeä ennen kuin vauva heräsi ja aloitti kitinän.