Muita, jotka aistivat toisen energiakentän?
Joskus jonkun ihmisen läheisyydessä on hyvin voimakas "energiakenttä" tai joku muu vastaava tunne, joka tuntuu omassa kehossa fyysisinä aistimuksina. Tätä on vaikea selittää, mutta olen huomannut että oma kehoni reagoi joihinkin ihmisiin voimakkaammin kuin toisiin, voivat olla miehiä tai naisia, tuttuja tai tuntemattomia. Tietääkö joku tästä ilmiöstä jotain?
Vähän spookia...
Kommentit (115)
Avainsana oli tuo "oma". Itse ne mielikuvat luodaan ei ne mistään muualta tule. Useimmat sitten uskovat niihin jonkinlaisina totuuksina. Siitä aiheutuu turhia jännitteitä ihmisten välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan tosi ärsyttävää kun joku kuvittelee pystyvänsä "aistimaan" minkälainen joku ihminen on. Toki ihmisen olemuksesta ja tavasta puhua ja olla voi jotain päätellä mutta ei kukaan pysty etukäteen tietämään vain omassa päässään millainen joku on. Jotkut jotka uskovat pystyvänsä muodostavat vain ennakkoluuloja ja jopa välttelevät täysin tuntematonta ihmistä vain sen takia että kuvittelee tälle niin pahan ja mustan minkälie energian.
Ihmiset muodostavat yleensä ennakkokäsityksen jo perusilmeen perusteella. Se, että muodostaa ennakkokäsityksen tunteen perusteella ei juuri poikkea siitä.
Ja se, että aistii toisen vihamieliset tunteet ei tarkoita sitä, että alkaisi esim. puhua hänestä pahaa selän takana, vaan sitä että tietää olla varovainen. Yleensä käy myöhemmin ilmi, että tämä vihamielinen puhuu muista pahaa.
Ennakkoluuloja on kaikilla, mutta niitä ei pidä siirtää muille, vaan jokainen tehkööt omat päätelmänsä.
Minä olen joko hyvin herkkä mikroilmeille tai sitten aistin energiat. Paras lapsuuden aikainen kaverini sanoi yläasteella, että enkö ole huomannut hänen ilmeettömyyttään. Hänellä oli kasvoissa jokin vika, ei pystynyt ilmehtimään. Minä olin hämmästynyt, en ollut huomannut mitään. Minusta hän oli niinkin muutkin.
Niin, minulla on raskasta olla ihmisten kanssa, koska näen heidän lävitseen. Näen kateuden, vihan, ivallisuuden, surun ja pelon.
Se tulee äänenpainoissa ja mikroilmeissä. Ihminen voi sanoa toista, mutta muu elehdintä kertoo muuta. Tälläinen ristiriitainen viestintä tekee väsyneeksi. Itsekseni ajattelen, että ihminen puhui soopaa. Aina ihminen ei itsekään tiedosta, mitä tuntee tai haluaa.
Vierailija kirjoitti:
mistä näitä hulluja sikiää?
Luokittelet ihmisen hulluksi, jos joku on paljon herkempi kuin sinä? Kaikki mitä et ymmärrä, sitä ei ole?
En minäkään tätä selittää osaa, mutta tiedän, mitä aloittaja tarkoittaa. Itse aistin myös nämä energiakentät, mistä syystä esim. juhlat ym. tilaisuudet, missä on enemmän ihmisiä koolla pienessä.tilassa, ovat todella raskaita minulle.
Onneksi suurin osa ihmisistä on melko neutraaleja energialtaan, mutta joskus kohtaa sellaisia, joiden energia suorastaan vyöryy päälle. Jos se on hyvää energiaa, aivan ihanaa, mutta useimmiten vahva energia on negatiivista.
Muutama esimerkki omasta elämästä. Mies autosta nähtynä, täysin tavallinen isäntämies, jolle isäni teki remonttia tai jotain silloin. En tiennyt ko. henkilöstä yhtään mitään, en edes nimeä, kun hänet näin, mutta välittömästi tuli tunne, että haluan mahdollisimman kauas tästä ihmisestä ja äkkiä. Myöhemmin kun tätä äidille kerroin, kävi ilmi, että ko. henkilö oli tuomittu joskus väkivaltarikoksesta. Mikään ulkonäössä ym. ei tällaiseen viitannut, aivan tavallisen näköinen n. 6-kymppinen mies.
Toinen tapaus kadulla vastaan tullut nuori mies. Kauempaa katsoin, että onpas komea tyyppi ja ihan minun tyyliseni (olin sinkku tuolloin ja haku päällä), mutta kun tuli lähemmäs, hänestä huokui niin voimakas viha, että vieläkin sen muistan. Teki mieli vaihtaa kadunpuolta, yöaikaan olisin varmasti niin tehnytkin, mutta päivällä vilkkaalla kadulla vain kiihdytin vauhtia.
Vastaavia tapahtumia olisi paljonkin, miehiä ja naisia, negatiivista ja positiivista energiaa huokuvia. Tämän ominaisuuteni takia mulla on todella vähän ihmisiä elämässäni. En vaan jaksa sitä energioiden/tunteiden hyökyaaltoa. Erosin vakityöstäkin kerran siksi, että henkilö, jonka kanssa tein töitä samassa tilassa oli niin hirvittävän negatiivinen ja ilkeä energialtaan, vaikka käytökseltään ihan normaali/mukava. Olin aivan poikki aina työpäivien jälkeen pelkästään tämän ihmisen takia. Työ itsessään ei ollut mitenkään raskasta.
Tiedän hyvin, että tämä kuulostaa ihan huuhaalta niille, jotka eivät itse aisti, tai eivät ymmärrä aistivansa, muiden energioita, mutta oikeasti meidän "antennien" elämään vaikuttaa joskus todella paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös äärimmäisen taitava valokuvaamaan ihmisten ilmeitä.
Tiedätkö mistä tämä johtuu, tämä taitavuutenu lukea ihmisten mikroilmeitä? Minulla on lievä asperger, sosiaaliset tilanteet ovat olleet lapsesta tosi haastavia. Minun on pitänyt ponnistella tosi paljon, jotta ymmärrän ihmisiä ja tilanteita. Etsiä normaalista poikkeavia kanavia.
Äidilläni on tämä sama. Olin pitkään kotiäitini hoidossa. Eli tälle on aivan looginen selitys.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään spookia.
Normaalia eikä paranormaalia, mutta koska ilmiötä ei ole helppoa yai mahdollista (vielä?) tutkia tieteellisesti, kulttuurimme kavahtaa sitä.
Saattaa liittyä ihmisen omaan magneettikenttään.
https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/onko_ihmisella_magneettikentta
Ihmisellä on aisteja paljon enemmän kuin ne koulussa opetetut 5, ja joillakin osa aisteista voi olla paljon keskivertoa herkempiä. En tiedä onko sitä edes tutkittu voiko ihminen aistia magneettikenttää.
Kyllähän aisteissa on paljonkin outouksia ja yksilökohtaisia eroja.
Itse olen synesteetikko ja näen musiikin väreinä.
Luvassa on miljoonan dollarin palkinto sille joka pystyy aistimaan toisen energiakentän. Ainoa mitä tarvitsee tehdä on pelkän energiakentän perusteella päätellä kuka on sermin takana, ts et näe kuka siellä on, mutta hänen ympärillään oleva energiakenttä sen paljastaa.
Helppoa rahaa, käykää hakemassa pois.
Minun energiakenttää ei pysty kukaan aistimaan koska sitä ei ole tai se on miinusmerkkinen. t. vähäenerginen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on selvästikin henkimaailman asioita. Ja tosiaan meidän kulttuurissa näitä pidetään aivan huuhaa-juttuina, tietoa on vaikea löytää, tutkimusta ei ole.
Jos tällaisesta tiedettäisiin enemmän, voisi kuvitella että se avaisi aivan uudenlaisia ovia ja näkökulmia ihmisten väliseen kommunikointiin.
Kirilian kuvaus. Aura myös säilyy entisessä muodossaan vaikka puun oksa katkaistaan. Samoin jos ihmisen raaja amputoidaan, säilyy aura raajan ympärillä samanlaisena.
Minä tunnen lievästi eri osissa kehoa toisen energiat. Voimakkaasti seksuaalinen ihminen lähellä saa myös minussa tuntemuksia aikaan. Mahassa tunnen pelkoa, toisen jännitys menee hartioihini. En voisi kuvitella työskenteleväni sairaanhoidossa, tulisin itse sairaaksi ja energiattomaksi siellä.
Tämä. Ihmettelen aina samaa, miten joku voi olla töissä sairaalassa. Arvostettuja ja tärkeitä ammatteja, mutta minulla on sairaalassa käydessä aina todella ahdistava olo.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan tosi ärsyttävää kun joku kuvittelee pystyvänsä "aistimaan" minkälainen joku ihminen on. Toki ihmisen olemuksesta ja tavasta puhua ja olla voi jotain päätellä mutta ei kukaan pysty etukäteen tietämään vain omassa päässään millainen joku on. Jotkut jotka uskovat pystyvänsä muodostavat vain ennakkoluuloja ja jopa välttelevät täysin tuntematonta ihmistä vain sen takia että kuvittelee tälle niin pahan ja mustan minkälie energian.
Kyllä sen tuntee. Yleensä heti. Mä en ole erehtynyt kertaakaan ja ikää on jo yli 50 v.
En mä näitä välttele, joista aistin jotain negatiivista. Jätän vaan tuttavatasolle. Eihän kukaan muutenkaan kaveeraa sellaisten ihmisten kanssa, joista ei tykkää. Tää on vähän sama asia.
Mun kollega on erittäin vahvasti negatiivinen. Sen tunsi kans heti. Vuosien mittaan on selvinnyt, että puhuu pas kaa selän takana, esittää minun ideoita ominaan pomolle, kehuu itseään ja yrittää alentaa mua.
Nykyisin mä en ideoitani ääneen kerro kuin pomolle ja samoin pidän paljon tietoa itselläni. Opin sen häneltä.
Muiden kanssa ollaan tiimi, joka puhaltaa yhteen hiileen. Tää lähin työpari saa puhkua yksin. Mä en enää anna hänen puukottaa selkään.
Vierailija kirjoitti:
Luvassa on miljoonan dollarin palkinto sille joka pystyy aistimaan toisen energiakentän. Ainoa mitä tarvitsee tehdä on pelkän energiakentän perusteella päätellä kuka on sermin takana, ts et näe kuka siellä on, mutta hänen ympärillään oleva energiakenttä sen paljastaa.
Helppoa rahaa, käykää hakemassa pois.
Heh, ei tämä ole mikään show-maailman juttu!
Näin kerran erään maanviljelijän auran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mistä tämä johtuu, tämä taitavuutenu lukea ihmisten mikroilmeitä? Minulla on lievä asperger, sosiaaliset tilanteet ovat olleet lapsesta tosi haastavia. Minun on pitänyt ponnistella tosi paljon, jotta ymmärrän ihmisiä ja tilanteita. Etsiä normaalista poikkeavia kanavia.
Äidilläni on tämä sama. Olin pitkään kotiäitini hoidossa. Eli tälle on aivan looginen selitys.
Kun menin esikouluun, muistan että minun oli vaikea olla siellä. Seurata ohjeita. Olin lievästi autistinen lapsi, joka oli pitkään kotona lievästi autistisen äidin kanssa. Minulle oli ponnistus tulkita eskarissa muita lapsia. Tunsin ja tiesin kokoajan olevani erilainen. Muille helpot asiat olivat minulle vaikeita. Juuri tämä ponnistelu on saanut minut ylitarkaksi lukeman mikroilmmeitä. Se on selviytymiskeino arjessa. Nykyään olen kuullut, että olen paljon ilmeikkäämpi kuin suurin osa ihmisistä ja minulla on hyvä tilannekomiikan taju. Nämä ovat seurausta edellämainitusta.
Hindubudha henkiä joga astanta se liittyy meditoimiseen ja noituuteen selvä näkemiset . Mutta sitten on luonto jossa voi aavistaa sään ja tuulet se on luonnollista . Noituus on kiellettyä . Intian gurut meditoi ja nauraa sitten ennustelee .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisit sitten kertonut sen selityksen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tätä selittää osaa, mutta tiedän, mitä aloittaja tarkoittaa. Itse aistin myös nämä energiakentät, mistä syystä esim. juhlat ym. tilaisuudet, missä on enemmän ihmisiä koolla pienessä.tilassa, ovat todella raskaita minulle.
Onneksi suurin osa ihmisistä on melko neutraaleja energialtaan, mutta joskus kohtaa sellaisia, joiden energia suorastaan vyöryy päälle. Jos se on hyvää energiaa, aivan ihanaa, mutta useimmiten vahva energia on negatiivista.
Muutama esimerkki omasta elämästä. Mies autosta nähtynä, täysin tavallinen isäntämies, jolle isäni teki remonttia tai jotain silloin. En tiennyt ko. henkilöstä yhtään mitään, en edes nimeä, kun hänet näin, mutta välittömästi tuli tunne, että haluan mahdollisimman kauas tästä ihmisestä ja äkkiä. Myöhemmin kun tätä äidille kerroin, kävi ilmi, että ko. henkilö oli tuomittu joskus väkivaltarikoksesta. Mikään ulkonäössä ym. ei tällaiseen viitannut, aivan tavallisen näköinen n. 6-kymppinen mies.
Toinen tapaus kadulla vastaan tullut nuori mies. Kauempaa katsoin, että onpas komea tyyppi ja ihan minun tyyliseni (olin sinkku tuolloin ja haku päällä), mutta kun tuli lähemmäs, hänestä huokui niin voimakas viha, että vieläkin sen muistan. Teki mieli vaihtaa kadunpuolta, yöaikaan olisin varmasti niin tehnytkin, mutta päivällä vilkkaalla kadulla vain kiihdytin vauhtia.
Vastaavia tapahtumia olisi paljonkin, miehiä ja naisia, negatiivista ja positiivista energiaa huokuvia. Tämän ominaisuuteni takia mulla on todella vähän ihmisiä elämässäni. En vaan jaksa sitä energioiden/tunteiden hyökyaaltoa. Erosin vakityöstäkin kerran siksi, että henkilö, jonka kanssa tein töitä samassa tilassa oli niin hirvittävän negatiivinen ja ilkeä energialtaan, vaikka käytökseltään ihan normaali/mukava. Olin aivan poikki aina työpäivien jälkeen pelkästään tämän ihmisen takia. Työ itsessään ei ollut mitenkään raskasta.
Tiedän hyvin, että tämä kuulostaa ihan huuhaalta niille, jotka eivät itse aisti, tai eivät ymmärrä aistivansa, muiden energioita, mutta oikeasti meidän "antennien" elämään vaikuttaa joskus todella paljonkin.
Tämä koko kirjoitus osui ja upposi. Kuulostaa aivan todella tutulle!
Ihmiset muodostavat yleensä ennakkokäsityksen jo perusilmeen perusteella. Se, että muodostaa ennakkokäsityksen tunteen perusteella ei juuri poikkea siitä.
Ja se, että aistii toisen vihamieliset tunteet ei tarkoita sitä, että alkaisi esim. puhua hänestä pahaa selän takana, vaan sitä että tietää olla varovainen. Yleensä käy myöhemmin ilmi, että tämä vihamielinen puhuu muista pahaa.
Ennakkoluuloja on kaikilla, mutta niitä ei pidä siirtää muille, vaan jokainen tehkööt omat päätelmänsä.