Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo mafia!!

Vierailija
08.01.2015 |

Viiksekäs sossumutsi Porvoosta, jonka kaksi ekaa lasta huostaanotettu.

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:15"]

Olen ADHD ja kahden lapsen äiti. Tuntuu pahalta lukea miten ADHD-äidit yleistetään. Itse pidän lapseni ja kodin puhtaina, teen terveellistä ruokaa (toki välillä myös herkutellaan), koti on kaunis ja sisustus harkittu, oma ulkonäköni on siisti ja huoliteltu. Eikä minulla ole elämänhallinnassa muita ongelmia kuin se etten osaa arvostaa rahaa, siksi rakas aviomieheni hoitaa meillä kaikki raha-asiat. Missä kohtaa edes sanottiin kyseisellä äidillä olevan ADHD? Olen varmaan erikoinen ihminen, mutta minun kävi lähinnä sääliksi sitä äitiä. Lapsen ilo oli selvästikin äidin ilo. Varmaan tuo äiti kaipaisi tukea arjenhallintaan, ei arvostelua/haukkuja.

[/quote]

Minäkin olen ADHD ja kahden lapsen äiti, lisäksi yksinhuoltaja. Tunnistin itsessäni sannamaisia piirteitä kun katsoin tuota mummomafiaa. Minulle ainakin järjestyksenpito on järjettömän vaikeaa. Mulle on ominaista se että touhotan menemään koko ajan hiki hatussa, mutta oikeasti en saa mitään valmista aikaan. Ikäänkuin harhaudun tahtomattani pois toiminnasta jolla on ollut joku päämäärä. Esimerkiksi: laitan pyykkiä kuivumaan, huomaan parittoman sukan ja mieleeni juolahtaa että olen nähnyt samanlaisen parittomien sukkien laatikossa. Lähden katsomaan laatikolle joka on vaatekaapissani. Silmäni osuu tunikaan jonka helma repsottaa. Päätän että se pitää korjata. Otan ompelukoneen esiin. Muistan että myös rinkka on rikki ja ompelua vailla. Alan muistella viime kesän vaellusreissua ja sitä kuinka hemmetisti yöllä palelsi. Tuumin että uudet makuupussit on varmaankin ostettava ja niin nökötän sitten tietokoneella vertailemassa kolmen vuodenajan makuupussien mukavuuslämpötiloja. Ja edelleen on pyykit märkänä koneessa.

Olen oppinut hallitsemaan jonkin verran ajankäyttöäni. Ennenkuin istuin koneelle, pakotin itseni pitämään ensin yhden tiskien raivaus-tuokion joka kestää 15 minuuttia. Toinen 15 minuuttia meni puhtaiden pyykkien viikkaukseen ja 10 minuuttia yleiseen järjestelyyn. Joudun siis pinnistelemään ja tietoisesti aikatauluttamaan toimintaani että saan asiat tehdyksi.

Vierailija
2/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se Sanna itse olla täällä kommentoimassa. ;) Ite ängetään lärvi telkkariin ja sitten itketään kun ei kansa silittelekkään päätä. NO IHME!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tuo kaupungin vuokra-asunto, eihän niitä yleensä saa maalata (korkeintaan valkoisella)?

Vierailija
4/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:08"]Ensin ajattelin, että hemmetin wt, mutta mitä pidemmälle ohjelma meni, niin sitä enemmän alkoi vituttaa naisen vanhemmat. On mahtanut olla mukava lapsuus, kun ei ole opetettu mitään normaaleja kotiin liittyviä asioita, laitettu yhdessä ruokaa jne. Eikä varmaan luettu satuja tai leikitty yhdessä. Muutenkin tuntui siltä, että naisen itsetunto oli lyöty ihan maan rakoon. Hemmetti vieköön! Monta kertaa riittäisi se, että joku oikeasti välittäisi ja kasvattaisi lapsensa kunnon aikuiseksi! Ei noin isoa muutosta olisi tullut, jos vika pelkästään olisi ollut naisessa itsessään.
[/quote]
Sannan perheen tuntevana hän ja siskonsa asuvat molemmat tollasessa paskakasassa (asuu muuten edelleen), heidän äidillään on aina siistiä ja veljellään myös. Sanna siskonsa kanssa on välinpitämättömiä ja kiittämättömiä. Heille pitäisi kaikki kantaa eteen.

Ja Sanna ei ole raskaana
[/quote]

Kukakohan säkin luulet olevas ku niin tunnet ???
[/quote]

Vain Sannaa itseään voisi askarruttaa tuollainen kysymys. ;)

Vierailija
5/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:08"]Ensin ajattelin, että hemmetin wt, mutta mitä pidemmälle ohjelma meni, niin sitä enemmän alkoi vituttaa naisen vanhemmat. On mahtanut olla mukava lapsuus, kun ei ole opetettu mitään normaaleja kotiin liittyviä asioita, laitettu yhdessä ruokaa jne. Eikä varmaan luettu satuja tai leikitty yhdessä. Muutenkin tuntui siltä, että naisen itsetunto oli lyöty ihan maan rakoon. Hemmetti vieköön! Monta kertaa riittäisi se, että joku oikeasti välittäisi ja kasvattaisi lapsensa kunnon aikuiseksi! Ei noin isoa muutosta olisi tullut, jos vika pelkästään olisi ollut naisessa itsessään.
[/quote]
Sannan perheen tuntevana hän ja siskonsa asuvat molemmat tollasessa paskakasassa (asuu muuten edelleen), heidän äidillään on aina siistiä ja veljellään myös. Sanna siskonsa kanssa on välinpitämättömiä ja kiittämättömiä. Heille pitäisi kaikki kantaa eteen.

Ja Sanna ei ole raskaana
[/quote]

Kukakohan säkin luulet olevas ku niin tunnet ???
[/quote]

Vain Sannaa itseään voisi askarruttaa tuollainen kysymys. ;)

[/quote] Sanna, totuus satuttaa? Mee vaikka siivoomaan

Vierailija
6/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ihmetteli, että yhdellä lapsella noin paljon leluja.

Siinähän oli kolnen lapsen lelut!

Vierailija
7/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna on yhes facebookin vauvaryhmas ja siel just selittaa et mummot ei tehny mitaan konkreettista vaan hanen naapuri.just toi kertoo asenteesta jo paljon..

Vierailija
8/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollenkaan varaa arvostella Sannaa, koska arjen sujuminen on tiukkaa pusertamista itsellakin. Olen tietoinen ongelmastani ja vaikka saan kodin pidetty suurinpiirtein puhtaana, ei se ihan helppoa ole... Ja lapsuuteni oli normaali. Aiti opetti kaiken kodinhoitoon ja ruoanlaittoon liittyvan. Monet on myos ruotineet ankarastikin epajarjestelmallisyyttani. Paaasiassa vanhemmat. Vaikka arsyttaisi miten, en koskaan sanoisi heille pahasti.

Vierailija
9/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ihmetteli, että yhdellä lapsella noin paljon leluja.

Siinähän oli kolmen lapsen lelut!

Vierailija
10/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton nyt arvaa että paskaa tulee niskaan. Mun mielestä sannan kämppä ei mitenkään kauhean paha ollut ja en ihan tajua miten se oli lapselle vaarallinen??? Aika tavallista ja ongelmahan on kun sitä kamaa on ympäriinsä niin se siivoamisen aloittaminen on vaikeaa. Meillä on aina olleet vaatteet sun muut ympäri lattioita ja missä sattuu ja meitä on asunut aina vaan naisia. Törkyinen kämppä on mun mielestä sellainen jossa on ruuan tähteitä kaikkialla ja kaatunut juomia ja niihin jää jalka kiinni ja röökin tumppeja siellä täällä. Mulla on kaveri joka ei juuri tiskaa vaan huuhtelee kun ei huvita tiskata ja ei sille mitään sairauksia ole tullut ja on siis myös nainen jos siinä nyt jollekin kellarissa eläneelle jotain uutta on. Ruuissa on vaikka monilla paljon sellaista mitä ei pysty syömään ja mä olen sanonut ennenkin että kouluruokailu pitäis lopettaa ja antaa ruokaraha. 

Vierailija
11/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:52"]

Muuten tapaukseen sen kummemmin puuttumatta ihmettelen mistä rahat jotka mahdollistavat tällaisen elämän? Ei viitsi tiskata  -  ostaa uusia tuttipulloja ja astiota.  Ei viitsi pestä pyykkiä  -ostaa uusia vaatteita.

Todella outo kuvio.  Olisi mukava nähdä "leikkaamaton versio" kys. ohjelmasta.

[/quote]

Niin tämä Sanna on niin fiksu että osaa vaatia sossuta. Ei tavallisen YH äidin rahat tuohon tavaramäärään ja sotkuun riittäisi. Ei kukaan niin tyhmä voi olla että ilmaiseksi tuota kämpää siivoaa. 

Vierailija
12/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:18"]

Sanna on jo 29-vuotias. Ulkonäöstä päättelin paljon nuoremmaksi, mutta Iltalehden (-sanomien?) jutusta ikä selvisi.

[/quote]

Minä taas luulin yli kolmekymppiseksi!

Vierailija
13/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelin minäkin: Onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa?

Vierailija
14/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Kyllähän tuo ohjelma ajatuksia herätti. Ensiksi lähinnä tuli ihmetys, että kuinka kukaan voi asua noin? Ymmärrän, että kun on masentunut niin ei saa aikaan välillä mitään mutta pakkohan sitä on tsempata edes lapsen vuoksi, kyllä moni masentunut jaksaa asunnon pitää siistinä ja edes jotain ruokaakin tehdä vaikka ei paljon missään jaksaisi käydäkään välillä. Jos ei jaksa kotia pitää siistinä tai lapselle antaa kunnollista ruokaa niin miten voi jaksaa olla lapselle hyvä muutenkaan? Mua niin harmitti sen lapsen puolesta, että huonoa ruokaa saanut ja tuollaisessa kaaoksessa joutunut asumaan, ei tuollainen tee hyvää kenenkään psyykelle, on tutkittu että mieli ei ns. lepää samoin kaaoksessa kuin siisteydessä. Lapsen ilme miten oli onnellinen uudesta huoneestaan, se herkisti todella. Pieni viaton lapsi joka ansaitsee sen siistin värikkään huoneensa ja terveellisen ruuan, ikävää oli hieman myös se miten lapselle ei voi lukea omien ikävien kokemusten vuoksi... Ymmärtäähän sen tuonkin kai, mutta olisi hyvä käsitellä menneitä jotta niiden ei tarvitsisi määritellä nykyisyyttä ja tulevaisuutta.

Toivon, että tuo nainen saisi elämäänsä sen avun jota tarvitsee ja jotta tuo pieni lapsi saisi elää tasapainoisempaa tulevaisuutta jatkossa, siistissä kodissa ja monipuolista ruokaa. Ihmetyttää hieman se, että miksi saatu kolmas lapsi jos kaksi edellistä jouduttu antamaan pois... Ymmärrän että elämässä voi tulla vaikeita hetkiä että on parempi antaa lapsi pois, mutta miksi sitten vielä lapsia jos ei edellisistäkään ole pystynyt huolehtimaan? Kova näyttää olevan kohtalo naisella, ymmärtää miten on tuollaiseen elämään päätynyt ja taustojen perusteella kärsinyt elämässään nuorempana, se usein näkyy sitten aikuisuudessakin. Mutta pääasia on ettei luovuta, että alkaa työstämään ongelmiaan ja menneisyyttään ja tsemppaa parempaan tulevaisuuteen. Se kämppä vaikutti sille, että on luovutettu mutta toivottavasti saa otteen takaisin ns. normaaliin elämään tuon uudistuksen myötä. En oikein edes tiedä mitä ajatella tuosta ohjelmasta, mutta toivottavasti nuo mummot auttoivat tuota nuorta naista ja hänellä olisi parempi tulevaisuus.

Vierailija
15/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:46"]Ton nyt arvaa että paskaa tulee niskaan. Mun mielestä sannan kämppä ei mitenkään kauhean paha ollut ja en ihan tajua miten se oli lapselle vaarallinen??? Aika tavallista ja ongelmahan on kun sitä kamaa on ympäriinsä niin se siivoamisen aloittaminen on vaikeaa. Meillä on aina olleet vaatteet sun muut ympäri lattioita ja missä sattuu ja meitä on asunut aina vaan naisia. Törkyinen kämppä on mun mielestä sellainen jossa on ruuan tähteitä kaikkialla ja kaatunut juomia ja niihin jää jalka kiinni ja röökin tumppeja siellä täällä. Mulla on kaveri joka ei juuri tiskaa vaan huuhtelee kun ei huvita tiskata ja ei sille mitään sairauksia ole tullut ja on siis myös nainen jos siinä nyt jollekin kellarissa eläneelle jotain uutta on. Ruuissa on vaikka monilla paljon sellaista mitä ei pysty syömään ja mä olen sanonut ennenkin että kouluruokailu pitäis lopettaa ja antaa ruokaraha. 
[/quote]

No tuollahan OLI tumppeja lattialla. Ja ruokailuvälineitä ja vanhoja ruoantähteitä.

Vierailija
16/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:49"]

Samaa ajattelin minäkin: Onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa?

[/quote]

Tietenkin jos elää tynnyrissä niin kaikki ihmetyttää. Ihan tavalliselta vaikutti. 

Vierailija
17/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:46"]

Ton nyt arvaa että paskaa tulee niskaan. Mun mielestä sannan kämppä ei mitenkään kauhean paha ollut ja en ihan tajua miten se oli lapselle vaarallinen??? Aika tavallista ja ongelmahan on kun sitä kamaa on ympäriinsä niin se siivoamisen aloittaminen on vaikeaa. Meillä on aina olleet vaatteet sun muut ympäri lattioita ja missä sattuu ja meitä on asunut aina vaan naisia. Törkyinen kämppä on mun mielestä sellainen jossa on ruuan tähteitä kaikkialla ja kaatunut juomia ja niihin jää jalka kiinni ja röökin tumppeja siellä täällä. Mulla on kaveri joka ei juuri tiskaa vaan huuhtelee kun ei huvita tiskata ja ei sille mitään sairauksia ole tullut ja on siis myös nainen jos siinä nyt jollekin kellarissa eläneelle jotain uutta on. Ruuissa on vaikka monilla paljon sellaista mitä ei pysty syömään ja mä olen sanonut ennenkin että kouluruokailu pitäis lopettaa ja antaa ruokaraha. 

[/quote]

No jos et ymmärrä miten tuo asunto ei ole terve ympäristö kellekään niin taitaa olla sullakin jotain samantapaisia taipumuksia. Ensinnäkin, jotain likaisia astioita ja ruokia kaikki tasot täynnä, VAIPPOJA käytettyjä pyörimässä nurkissa, tumppeja lattioilla, ruokaa ja ties mitä tahroja monessa paikkaa, wc järkyttävässä kunnossa ja mikä sotku... Tuollainen olisi jo terveysriski, saati mitä tuo tekee mielelle. Ihminen tutkitusti voi paremmin siistissä ja puhtaassa kodissa jossa on hyvä hengittää ja tavaramäärä hallinnassa, kaoottinen koti luo kaoottisempaa mieltä. Miten tuollainen koti muka voi olla tavallista kellekään? Silloin kannattaisi jo hakea apua, koska useimmiten tuollaiset kodit ovat niillä joilla on jotain mielenterveydellisiä sairauksia. Kukaan normaali ihminen ei noin pystyisi asumaan masentumatta.

On sulla kyllä erikoinen kaverikin joka vain vettä käyttää tiskatessa, toivottavasti edes tulikuumaa, yäk... Jos ihminen on ns. normaali niin ruokavaliokin on silloin aika monipuolinen, jos on kauheasti juttuja joista ei pidä niin taitaa olla jotain muitakin ongelmia silloin, monilla on inhokkinsa ja niitä voi muutamia olla mutta jos ruokavalio on  kärjistetysti tyyliin ettei suostu syömään kuin perunaa, herkkuja, spagettia, lihapullia, nugetteja ja tomaattia, niin ei ole normaalia.

Vierailija
18/251 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:46"]Ton nyt arvaa että paskaa tulee niskaan. Mun mielestä sannan kämppä ei mitenkään kauhean paha ollut ja en ihan tajua miten se oli lapselle vaarallinen??? Aika tavallista ja ongelmahan on kun sitä kamaa on ympäriinsä niin se siivoamisen aloittaminen on vaikeaa. Meillä on aina olleet vaatteet sun muut ympäri lattioita ja missä sattuu ja meitä on asunut aina vaan naisia. Törkyinen kämppä on mun mielestä sellainen jossa on ruuan tähteitä kaikkialla ja kaatunut juomia ja niihin jää jalka kiinni ja röökin tumppeja siellä täällä. Mulla on kaveri joka ei juuri tiskaa vaan huuhtelee kun ei huvita tiskata ja ei sille mitään sairauksia ole tullut ja on siis myös nainen jos siinä nyt jollekin kellarissa eläneelle jotain uutta on. Ruuissa on vaikka monilla paljon sellaista mitä ei pysty syömään ja mä olen sanonut ennenkin että kouluruokailu pitäis lopettaa ja antaa ruokaraha.  [/quote] No tuollahan OLI tumppeja lattialla. Ja ruokailuvälineitä ja vanhoja ruoantähteitä.

[/quote]

Meni multa ohi sitten. Ei se mun mielestä ollut törkynen kämppä vaan ihan tyypillinen sellanen jossa vaatteet jää sinne tänne ja sitten niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa. Eikä ne ruokailuvälineet tainneet olla teräviä. Ainoa mikä mua ihmetytti oli energiajuomien määrä kun niissä on ihan hirveesti kofeiinia. Mä itse kävisin varmaan ylikierroksilla koko ajan enkä nukkuis juuri ollenkaan. Eikä ollut kummonen lihamakaroonilaatikko ja en usko että sitä maultaankaan oli.  

Vierailija
19/251 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:49"] Ei kai itse oikeasti kutsunut kotiaan HALLITUKSI KAAOKSEKSI, eihän?
[/quote]

Minulle ainakin "hallittua kaaos" tarkoittaa epäjärjestystä, muiden mielestä kamalaa kaaosta, mistä itse hyvinkin helposti ja nopeasti löydän etsimäni. Jos kotini on viimeisen päälle siivottu, en löydä tarvitsemaani yhtä helposti.
Ja olen aivan tavallinen, terve, parikymppinen nainen.

No totta, ei jaksossa nähty asunto ehkä ollut enää "hallittu kaaos", vaan pikemminkin kaatopaikka. Toivotaan että neiti oppi jotain mummoilta.

Vierailija
20/251 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:39"]Voi taivas!! Onko tuollasia ihmisiä oikeasti olemassa?
[/quote] onhan meitä ihmisiä erittäin paljon ja kaikilla omat jutut oli sitten ADHD ja myös ilman ADHD - takin. Ei saisi aina yleistää, että ihmisillä joilla on joku diagnoosi käyttäytyvät tuolla tavoin, kuin Mummomafiassa ollut Sanna. Koska esim. alkoholiakin käyttävät ihmiset, niidenkin kodit ovat sikolättejä. Mutta se on kyllä totta!, että lapsia käy sääliksi! Monilla tavoilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi