Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terapeutti vittuilla

Vierailija
08.01.2015 |

Olen käynyt melkein vuoden terapiassa.Terapeuttini on mies joka on auttanut minua todella paljon selvittämään ajatuksiani.Joillakin kerroilla kuitenkin huomaan että hän on ilkeällä tuulella ja suoraan sanottuna vittuilee.Saa minut tuntemaan itseni huonoksi.Tavallaan ymmärrän että hän suhtautuu negatiivisesti kertomiini asioihin koska ne eivät ole hyviä asioita mitä olen tehnyt.Mutta......Mitä mieltä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terapeuttini vittuili ja kertoi ensin tekstiviestillä (ihan oikeasti) että en enää tarvitse terapeutin palveluita. Vuosia käynyt viikottain ja tuo sattui vielä yhteen elämäni vaikeimpaan hetkeen.

Vierailija
22/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta.

Vierailija
24/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:50"]Jos minä olisin sinä niin vetäisin terapeuttia turpaan.
[/quote]Ois ehkä tarpeen.Terapeutti kattos että ei perkele,sehän on oppinu näyttämään vihantunteensa!

Vierailija
25/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse psykoterapeutti, ja sanoisin että toiset terapiatyylit sopivat toisille, toiset toisille. Jotkut suorastaan kaipaavat sitä, että heille heitetään päin näköä, että ei kuule noin, ja esitetään jopa täysin absurdi kärjistys vastalauseeksi. Joku toinen taas loukkaantuisi syvästi sellaisesta ja vaatisi pehmeämpää lähestymistapaa. 

Saako terapeutti vittuilla? No jossain määrin saa, ainakin yksityinen. Mutta asiakkaat voivat häipyä, jos liikaa vittuilee niin, etteivät asiakkaat koe että siitä on terapeuttista hyötyä. Itselleni on jostain syystä päätynyt asiakaskuntaa, jotka ovat erittäin älykkäitä, korkeasti koulutettuja, ja sen takia juuri omissa ongelmissaan niin valtavasti jumissa. He tulevat terapiaankin asenteella, että et sinä kuule minulle mitään voi kertoa, ja minä itse tiedän että olen lapsuuteni/avioeroni/tms uhri, ja tulen tänne vain valittamaan. Kyllä minulla on joskus tapana ylimieliseen esiintymiseen vastata ehkä joidenkin vittuiluksikin tulkitsemalla tavalla, mutta juuri siksi monet ovat asiakkaitani, että näytän päin näköä, ja vielä kärjistettynä, mikä heidän ajattelussaan mättää.

Vierailija
26/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna piikki.

Vierailija
27/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on Psykoterapeutti, mutta hänen oma mielenterveytensä horjuu niin paljon, että menetti oikeutensa toimia terapeuttina. Mielenterveys horjui jo 10 vuotta sitten, mutta silloin lääkitys ja terapia auttoivat. Nyt ei enää vaemaan voi jatkaa ammatissaan. Kanteluitakinbon tehty.

Vierailija
28/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:56"]

Oma terapeuttini vittuili ja kertoi ensin tekstiviestillä (ihan oikeasti) että en enää tarvitse terapeutin palveluita. Vuosia käynyt viikottain ja tuo sattui vielä yhteen elämäni vaikeimpaan hetkeen.

[/quote]

Lisäisin tuohon vielä.... Lääkärintodistuksessa krooninen masennus, julkisten paikkojen pelko ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Eikä oloni ole mitenkään parantunut, päinvastoin.

Vierailija
29/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden psykiatrin. Kaverini mies. Hän kyselee henkilökohtaisia kiusallisia asioita ja mielellään älykkään peitellysti niistä piikittelee. Todella inhottavalta tuntuu. Välttelen, jos pystyn.
Siis kyselee tahallaan asioita, joista tietää, että ne minua harmittavat. Auttaa ei todellakaan tahdo. Kerran kysyin yhtä pikaneuvoa. Ilmaiseksi ei kuulemma neuvo mitään.

Vierailija
30/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu on tunnetusti taitolaji...

Vierailija
31/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melle avautui, että ei ymmärtänyt, kun meni kiinnostavaa psykologiaa lukemaan, millaiseen työhön päätyy. Sanoi myös, että ärsyttää, kun ihmiset valittaa ongelmistaan. Mikseivöt itse hoida adioitaan ja tee niille ongelmille jotakin.
Yths:n psykologi tuo oli.

Vierailija
33/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:09"]

Olen itse psykoterapeutti, ja sanoisin että toiset terapiatyylit sopivat toisille, toiset toisille. Jotkut suorastaan kaipaavat sitä, että heille heitetään päin näköä, että ei kuule noin, ja esitetään jopa täysin absurdi kärjistys vastalauseeksi. Joku toinen taas loukkaantuisi syvästi sellaisesta ja vaatisi pehmeämpää lähestymistapaa. 

Saako terapeutti vittuilla? No jossain määrin saa, ainakin yksityinen. Mutta asiakkaat voivat häipyä, jos liikaa vittuilee niin, etteivät asiakkaat koe että siitä on terapeuttista hyötyä. Itselleni on jostain syystä päätynyt asiakaskuntaa, jotka ovat erittäin älykkäitä, korkeasti koulutettuja, ja sen takia juuri omissa ongelmissaan niin valtavasti jumissa. He tulevat terapiaankin asenteella, että et sinä kuule minulle mitään voi kertoa, ja minä itse tiedän että olen lapsuuteni/avioeroni/tms uhri, ja tulen tänne vain valittamaan. Kyllä minulla on joskus tapana ylimieliseen esiintymiseen vastata ehkä joidenkin vittuiluksikin tulkitsemalla tavalla, mutta juuri siksi monet ovat asiakkaitani, että näytän päin näköä, ja vielä kärjistettynä, mikä heidän ajattelussaan mättää.

[/quote]

Sinä nyt et ole terpeuttia nähnytkään. Huvittavaa, miten ihmiset jaksaa valehdella ja kuvitella ettei valehtelua muka näy läpi kirjoituksista.

Vierailija
34/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:09"]Olen itse psykoterapeutti, ja sanoisin että toiset terapiatyylit sopivat toisille, toiset toisille. Jotkut suorastaan kaipaavat sitä, että heille heitetään päin näköä, että ei kuule noin, ja esitetään jopa täysin absurdi kärjistys vastalauseeksi. Joku toinen taas loukkaantuisi syvästi sellaisesta ja vaatisi pehmeämpää lähestymistapaa. 

[/quote]Ymmärrän tavallaan sen pointin mitä terapeuttini halusi eli herätellä omatuntoani.Mietin vaan että näkeekö terapeutti sitten aina mitä asiakas kestää.Kun sinne kuitenkin tulee välillä ihmisiä tosi ahdistuneina ja tuskaisina.

Vierailija
35/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käykö joku oikeasti jossain terapiassa!?! Haloo...

Vierailija
37/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi, mutta ihmisiä nekin ovat.

Vierailija
40/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:50"]Siis käykö joku oikeasti jossain terapiassa!?! Haloo...
[/quote]Älähän naura ennenku tipahtaa,sulle voi käydä vielä paaaaaaaahoja asioita........

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä