Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terapeutti vittuilla

Vierailija
08.01.2015 |

Olen käynyt melkein vuoden terapiassa.Terapeuttini on mies joka on auttanut minua todella paljon selvittämään ajatuksiani.Joillakin kerroilla kuitenkin huomaan että hän on ilkeällä tuulella ja suoraan sanottuna vittuilee.Saa minut tuntemaan itseni huonoksi.Tavallaan ymmärrän että hän suhtautuu negatiivisesti kertomiini asioihin koska ne eivät ole hyviä asioita mitä olen tehnyt.Mutta......Mitä mieltä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa yrittää saada sinut reagoimaan? Näytä,että olet vihainen.

Vierailija
2/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti susta vaan tuntuu siltä, että se vittuilee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa. Kyllä sen pitäisi osata pitää omat tuntonsa ja mielipiteensä omana tietonaan.

Vierailija
4/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänen pitää välillä saada sinut heräämään ja luulen että hän silloin vaan sanoo totuuksia niistä asioista jotka sinä haluat kieltää..

Vierailija
5/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti fiksumpaa kuin lässytys ja ainainen samaa mieltä oleminen.  

Vierailija
6/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on jo auttanut jos tiedostat tekosi paremmin?Ei mukavaa? Tähtää tulevaisuudessa mukavaan ole kaukaa viisas

Vierailija
7/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ammattitaitoinen terapeutti/psykoterapeutti/psykologi/psyk. sh tms. lauo mitään "totuuksia", vaan kysyy oikeita kysymyksiä, johdattelee ja tarjoaa mahdollisia vaihtoehtoja tai sopivia toimintatapoja. joskus ammattilaisen kyseenalaistava tyyli voi ärsyttää, kun joutuu huomaamaan omassa toiminnassaan kehitettävää. joskus ammattilainen ei sovi työhönsä tai ei hallitse itseään. paha siitä täällä avlla on mitään sanoa..

Vierailija
8/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut luki tuossa. Hän siis oli aikaisemmin todella hyvä. Kävimme hänen luonaan joskus aikaisemmin, vuosia sitten.

Jotain outoa muutosta oli siis tapahtunut.

Vierailija
9/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vittuilla. Saa kysellä kysymyksiä ja antaa ajattelemisen aihetta, mutta jos todella koet että terapeutti aukoo sinulle päätään, vika on hänen ammatillisuudessaan. 

Vierailija
11/63 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
12/63 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:50"]Ikinä tarvinnut terapeuttia
[/quote]Tekeekö se susta muita paremman,vahvan ja pärjäävän?Kaikki eivät myöskään elä samanlaista elämää samanlaisine kokemuksineen.Joitakin elämä koettelee enemmän kuin toisia.

Vierailija
14/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:52"]

Ymmärrän, että terapeutti voi tajuta tilanteen väärin, jos se jotenkin epämääräisesti kerrotaan. Ymmärrän myös, että myös terapeutit ovat ihmisiä ja voivat kokeilla erilaisia menetelmiä asiakkaiden herättelyyn. Meille tuo oli vain yksi käyntikerta, jossa tuli nuo kaikki aikasemmin mainitsemani asiat ja se riitti siihen, että me ei enää samalle terapeutille haluttu mennä.

En kokenut, että saan sille lähes 150 eurolle vastinetta, jos terapeutti ei tunnu yhtään kuuntelevan, että mihin haluamme apua. Kerroimme selkeästi, että tarvitsemme apua addiktioon. Terapeutti ei kuitenkaan keskittynyt siihen, että mitä meillä oli kerrottavana vaan kertoi päälle aina omista jutuistaan ja naureskeli muille asiakkailleen.

Harmillista tässä on, että hän on ollut yksi Suomen parhaista terapeuteista.

[/quote]

No ei varmasti ole ainakaan teille paras, jos kokemus on tuo. Ja jos paras tarkoittaa tunnettua, niin yhtäläisyyttä hyvyyden terapeuttina ja tunnettuuden välille ei oikein voi vetää. Monet tunnetut vetää sitä omaa linjaansa, joista ovat tulleet tunnetuiksi, silloinkin jos se ei asiakkaalle oikein sovi.

Vierailija
15/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:05"]

Huomattavasti fiksumpaa kuin lässytys ja ainainen samaa mieltä oleminen.  

[/quote]

Ihan niin kuin terapiassa ei olisi kuin kaksi käyttäytymismallia terapeutille, joko vittuilla tai lässyttää ja olla samaa mieltä. Jos terapeutti ei kykene muuhun kuin noihin käyttäytymismalleihin, on se erittäin ammattitaidoton ja sopimaton terapeutiksi. Sellaisen ihmisen luona ei kannata käydä terapiassa.

Minulla oli erittäin ammattitaitoinen terapeutti (psykologin koulutuksella varustettuna) eikä hän koskaan vittuilllut minulle. Ei myöskään lässyttänyt eikä ollut aina samaa mieltä. Kun terapeutti oli eri mieltä kanssani, hän myös uskalsi sen sanoa ihan asiallisesti.

Vierailija
16/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaisia kokemuksia. Ensin mies oli vuosia sitten tosi hyvä ja asiallinen. Sitten pidin pitkän tauon ja kävin uudestaan. Sitten mies keksi ruveta vittuilemaan ihan suoraan minulle ja käänsi asioita tosi ilkeäksi, jota en ollut ikinä voinut ajatellakaan. Esimerkiksi kun kysyi, että mitä harrastan, niin kerroin, että minulla on lapsia ja käyn töissä ja lisäksi teen hyväntekeväisyystöitä. Siihen totesi, että olet sitten ottanut nuo hyväntekeväisyystyöt, että saat kertoa siitä aina muille ja nostaa omaa egoasi ylemmälle tasolle. Siis mitä? En ollut kertonut koko asiasta kellekään. Salassapidon alaistahan tuo hyväntekeväisyystyökin vielä on. Toki kai saisin kertoa, että sellaista teen, mutta mitäpä silläkään tiedolla kukaan muu tekee, kun en voi kuitenkaan kertoa, että mitä siellä teen. Tyyliin, jos harrastaisin ratsastusta, niin siitä voisinkin kertoa, koska joku innokas voisi vaikka kysyä, että missä ratsastan ja millaisella hevosella jne.

Seuraavaksi terapeutti rupesi kertomaan, miten tyhmiä asiakkaita hänellä on. Joku kuulema käy kertomassa hänelle asioita ja maksaa siitä...

Lopulta mies rupes paljastamaan myös sitä, miten tasapainottomaksi hän itsekin oli muuttunut. Kertoi miten jukisella paikalla haukkui kaikkien kuullen vaimoaan ja lapsiaan ja huusi niille. Tuli sellainen olo, että kumpikohan meistä sitä terapeuttia tarvitseekaan ja oli pakko lopettaa terapia, koska ei terapia toimi, jos olen huolissani terapeutin hyvinvoinnista.

Vierailija
17/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
18/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:48"]Mulla ihan samanlaisia kokemuksia. Ensin mies oli vuosia sitten tosi hyvä ja asiallinen. Sitten pidin pitkän tauon ja kävin uudestaan. Sitten mies keksi ruveta vittuilemaan ihan suoraan minulle ja käänsi asioita tosi ilkeäksi, jota en ollut ikinä voinut ajatellakaan. Esimerkiksi kun kysyi, että mitä harrastan, niin kerroin, että minulla on lapsia ja käyn töissä ja lisäksi teen hyväntekeväisyystöitä. Siihen totesi, että olet sitten ottanut nuo hyväntekeväisyystyöt, että saat kertoa siitä aina muille ja nostaa omaa egoasi ylemmälle tasolle. Siis mitä? En ollut kertonut koko asiasta kellekään. Salassapidon alaistahan tuo hyväntekeväisyystyökin vielä on. Toki kai saisin kertoa, että sellaista teen, mutta mitäpä silläkään tiedolla kukaan muu tekee, kun en voi kuitenkaan kertoa, että mitä siellä teen. Tyyliin, jos harrastaisin ratsastusta, niin siitä voisinkin kertoa, koska joku innokas voisi vaikka kysyä, että missä ratsastan ja millaisella hevosella jne.

Seuraavaksi terapeutti rupesi kertomaan, miten tyhmiä asiakkaita hänellä on. Joku kuulema käy kertomassa hänelle asioita ja maksaa siitä...

Lopulta mies rupes paljastamaan myös sitä, miten tasapainottomaksi hän itsekin oli muuttunut. Kertoi miten jukisella paikalla haukkui kaikkien kuullen vaimoaan ja lapsiaan ja huusi niille. Tuli sellainen olo, että kumpikohan meistä sitä terapeuttia tarvitseekaan ja oli pakko lopettaa terapia, koska ei terapia toimi, jos olen huolissani terapeutin hyvinvoinnista.

[/quote]Järkyttävää!

Vierailija
19/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
20/63 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sinä niin vetäisin terapeuttia turpaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän