Tubettaja neuvoo nostamaan veroprosentin tappiin yli 50% jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, ulosotossa ja omaa isot lääkekulut
Näin pääsee kuulemma tt-tuen piiriin ja saa vaikka 5000 euron lääkkeet ilmaiseksi. Järjetön tämä Suomen tukisysteemi.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
🤣 Ei kaikkea propagandaa kannata uskoa.
Vain harvat ja valitut lääkkeet kuuluvat kelakorvauksen piiriin.
Kela päättää ihan itse mitkä lääkkeet siihen kuuluu. Parasta tässä on se, että lääkefirmat joutuvat maksamaan saadakseen lääkkeen kelan listalle.Jos lääkkeesi ei siihen listaan kuulu, saat maksaa sen ihan itse kokonaan, eikä sitä lasketa lääkekulukattoon.
Toki lääkärit yleensä pyrkivät määräämään niitä lääkkeitä, mistä saa kelakorvauksen ja jotka kerryttävät lääkekulukattoa. Aina ei kuitenkaan kelan listalta löydy toimivaa lääkettä.
Suurin osa lääkkeistä on kelakorvattavia, s@@t@n@n v@mm@inen idi@@tti
Se on vaan ksänmaallista kusettaa valtiota, jos löytää keinon, voi sitten ostella talu-TV:tä ja muuta pientä tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
Kela päättää ihan itse mitkä lääkkeet siihen kuuluu. Parasta tässä on se, että lääkefirmat joutuvat maksamaan saadakseen lääkkeen kelan listalle.Jos lääkkeesi ei siihen listaan kuulu, saat maksaa sen ihan itse kokonaan, eikä sitä lasketa lääkekulukattoon.
Toki lääkärit yleensä pyrkivät määräämään niitä lääkkeitä, mistä saa kelakorvauksen ja jotka kerryttävät lääkekulukattoa. Aina ei kuitenkaan kelan listalta löydy toimivaa lääkettä.
Lisäksi lääkefirmat EIVÄT JOUDU MAKSAMAAN siitä, että lääke on kelakorvattava. Niiden pitää hyväksyä lääkkeelle sellainen hinta, jolla kela sen korvaa. Jos hinta on korkeampi, hila voi päättää, että korvauksia ei makseta. Korvattavuudesta siis päättää hila, ja korvaukset maksaa kela. Kela ei päätä korvattavuutta. Hila = sosiaali- ja terveysministeriön alainen lääkkeiden hintalautakunta
Suurin osa ei ilmeisesti tiedä, että ulosotto huomioidaan toimeentulotuessa menona. Eli jos saat vaikka nettopalkkaa 1500€/kk, ja on yksi lapsi, niin ulosotto vie siitä muistaakseni noin 300-400€/kk. Käteen jää 1100€. No, kela laskee toimeentulotuen, että 1100€ ei kata aikuisen ja lapsen perusosaa, eikä vuokraa, joten saat lisäksi toimeentulotukea.
Sanotaan vaikka että vuokra 690€, ja tuloina tuo 1100€ palkka nettona ja lapsilisä (oikeastihan saisi myös asumistukea ja elatusapua, mutta en jaksa laskea niiden kanssa).
Tämä yh tilittäisi siis palkastaan 400€ ulosottoon, ja saisi tilalle toimeentulotukea 579€. Lisäksi sähkölaskut, kotivakuutus, lääkkeet jne, jotka maksetaan perusosan lisäksi. Käytännössä valtio maksaa hänen ulosottoaan pois koko ajan.
Sitten tulee se veronpalautus, se menee kokonaan ulosottoon, eikä lasketa tuloksi ttt:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei ilmeisesti tiedä, että ulosotto huomioidaan toimeentulotuessa menona. Eli jos saat vaikka nettopalkkaa 1500€/kk, ja on yksi lapsi, niin ulosotto vie siitä muistaakseni noin 300-400€/kk. Käteen jää 1100€. No, kela laskee toimeentulotuen, että 1100€ ei kata aikuisen ja lapsen perusosaa, eikä vuokraa, joten saat lisäksi toimeentulotukea.
Sanotaan vaikka että vuokra 690€, ja tuloina tuo 1100€ palkka nettona ja lapsilisä (oikeastihan saisi myös asumistukea ja elatusapua, mutta en jaksa laskea niiden kanssa).
Tämä yh tilittäisi siis palkastaan 400€ ulosottoon, ja saisi tilalle toimeentulotukea 579€. Lisäksi sähkölaskut, kotivakuutus, lääkkeet jne, jotka maksetaan perusosan lisäksi. Käytännössä valtio maksaa hänen ulosottoaan pois koko ajan.
Sitten tulee se veronpalautus, se menee kokonaan ulosottoon, eikä lasketa tuloksi ttt:ssä.
Tämä. Pienituloinen ei käytännössä häviä ulosotossa mitään. Monessa tapauksessa jää jopa voitolle.
Edellinen jatkaa.
En osaa silti sanoa puututtaisiinko siihen, että veroprosentti on selkeästi aivan liian korkea. Joka tapauksessa näin voi kikkailla silloin, kun ttt:n saaminen on siinä rajoilla, että saako vai ei. Nostaa maltillisesti korkeammalle veroprosentin, käteen jää vähemmän, saa ttt ja sen suomat edut (ilmaset lääkkeet), ja myös se veronpalautus lyhentää omaa velkaa kerran vuodessa.
Itse olen siis ulosotossa, mutta mm oman asunnon vuoksi en saa toimeentulotukea vaikka tulot on pienet. Olen nostanut veroprosenttia jonkin verran, ihan vaan siksi että palautuksia tulee varmasti ja velka lyhenee vähän isommalla summalla kerran vuodessa (tänä vuonna veronpalautus oli 1400€).
Kuka ottaa talousneuvoja ulosotossa olevalta ttt-asiakkaalta?
Vierailija kirjoitti:
Toinen ulosotossa oleva joka ei tajua Youtuben ansaintamallia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen laitapuolen kulkija pitää olla, että saa valtion korvaamaan silmälasit. Itse olin vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan sairastumisen vuoksi ja rahat oli todella tiukilla. Sain toimeentulotukea, mutta kun pyysin apua silmälasien hankkimiseen (mulla näkö -5 ollut teinistä lähtien), niin ei onnistu. Eivät korvaa. Mä siis oon käyttänyt vuosia piilareita, mutta ajattelin sitten että tulisi halvemmaksi ostaa vaan lasit nyt kun rahat on muutenkin tiukilla. Tyhmiä luulin. En saanut apua niihin piilareihinkaan.
Itse en ole saanut toimeentulotukea, mutta mielestäni saa uudet lasit joka kolmas vuosi? Sitä pitää anoa ja saa sitten sellaisen lappusen, että mistä ne saa hakea, että jos menee itse ostamaan lasit ilman sitä lappua, ei saa mitään apua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisempiä neuvoja siltä kokemusasiantutijalta varmaan saa kuin, että kysyisi asiaa itse Kelasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lääkkeistä on kelakorvattavia, s@@t@n@n v@mm@inen idi@@tti
No ei pidä paikkaansa, ja jos lääke onkin tarkoitettu johonkin muuhun, kuin ensisijainen tarkoitus, vaikkapa antihistamiini nukahtamiseen, eikä allergiaan, ei korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että kyseessä on PV :D
Varmaankin.
Sinänsä arvotan kyllä kaveria, että hän on omistanut elämänsä systeemille kostamiseen. Ja tekee sen laillisesti, mutta porsaanreikiä käyttäen.
Äly olisi mitä ilmeisimmin riittänyt suht pitkällekin, kun ainakin tekniikasta ymmärtää aika paljon. Etenkin radiotekniikasta, signaalinkäsittelystä yms. Itse opiskellut kaiken. Olisiko sitten jonkinlaista autismia, että on sairaalloisen kiinnostunut tuosta jutusta, mutta muuten elämäntaidot ei ole tarttuneet.
Eikö tää vie oikeuteen kaiken mahdollisen mitä vaan voi viedä ja tekee valituksia valittamisen ilosta? Ainakin sitkeä kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät ole kelakorvattavia niin tuskin niitä toimeentulotukeenkaan välttämättömäksi menoksi hyväksytään?
Miksi ei hyväksyttäisi?
Kela huomioi toimeentulotuessa jos on julkisen puolen reseptillä tehty, vaikka olisi käsikauppatuotekin ja vaikka siihen ei saisi kelakorvausta. Yksityisen reseptejä ei korvaa.
Jos ttt on myönnetty, ei ole merkitystä, vaikka lääkkeet ois määrätty yksityiseltä. Kunhan täyttävät muuten melko väljät ttt een menevän lääkkeen kriteerit (lähinnä ei-kelakorvatta lääke ei mene siihen, jos sen yksi paketti maksaa yli 200€). Näitä on aniharva lääke.
No mitä väliä sen on, onko aniharva vai usea, jos pitää sitä lääkettä lääkärin mielestä ottaa?
Tätä se on kun eläkeläisellä ei riitä takuueläke lääkkeisiin, koska saavat just sen verran rahaa, etteivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen, joka korvaisi kaiken, että kiitos vain SDP:lle tästä nerokkaasta takuueläkeuudistuksesta! Kohta varmaan tämäkin pieni verokikkailu köyhiltä ja sairailta kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten saa veronpalautuksen ja 0 e toimeentulotukea sille kuukaudelle.
Kuulemma ne palautukset menee suoraan ulosottoon niin ei vaikuta lainkaan tt-tukeen
Lainanmaksua ei huomioida menona ttt:ssä.
Mutta ulosotto huomioidaan, jos pidätetään suoraan palkasta. Siksi ei pidä maksaa ulosottoon suoraan ja ohittaa palkanmaksua. Se häpeä pitää kestää.
Huomioidaan se vaikka ei pidätettäisi suoraan palkasta. Kuitti maksusta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Bruttotulot noihin tukiin vaikuttaa. Nettotuloilla ei ole mitään arvoa koska Kela osaa itsekin laskea oikean veroprosentin. Jos olet ulosotossa niin silloin lähetät joka kuukausi edellisen kuukauden tiliotteen joten ainoastaan tällöin voi päästä ttt:lle. Veronpalautukset puolestaan menevät suoraan verottajalle mutta Kela kyllä tietää nekin.
Toimeentulotuessa katsotaan nettotulot.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on yleisesti käytössä huonopalkkaisilla millä muuten tulot jää muutamia kymppejä/satoja yli toimeentulotuen tulorajojen. Tiedän montakin hoitajaa ja siivoojaa joiden veropros on nostettu niin korkealle että saa tt-tukea. Siitä saa sitten tuhansien eurojen hyödyn.
Ja kun vihdoin veronpalautukset tulee niin niillä pärjääkin kivasti normaalilla veroprosentilla taas hetken kunnes laskennallisesti kannattaa nostaa taas toimeentulotukea.
Ihan laillista, mutta ikävä tapa kupata yhteiskunnalta vaan koska silleen saa enemmän ja "ilmasta rahaa".
No jos palkallaan ei tule toimeen, niin minusta on ihan oikein toimia noin. Kyllä ne kaikkein varakkaimmat on ne jotka näitä verokikkailuja osaa eniten hyödyttää ja heillä siihen ei ole edes todellista tarvetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on yleisesti käytössä huonopalkkaisilla millä muuten tulot jää muutamia kymppejä/satoja yli toimeentulotuen tulorajojen. Tiedän montakin hoitajaa ja siivoojaa joiden veropros on nostettu niin korkealle että saa tt-tukea. Siitä saa sitten tuhansien eurojen hyödyn.
Ja kun vihdoin veronpalautukset tulee niin niillä pärjääkin kivasti normaalilla veroprosentilla taas hetken kunnes laskennallisesti kannattaa nostaa taas toimeentulotukea.
Ihan laillista, mutta ikävä tapa kupata yhteiskunnalta vaan koska silleen saa enemmän ja "ilmasta rahaa".
No jos palkallaan ei tule toimeen, niin minusta on ihan oikein toimia noin. Kyllä ne kaikkein varakkaimmat on ne jotka näitä verokikkailuja osaa eniten hyödyttää ja heillä siihen ei ole edes todellista tarvetta!
No ei se oikein ole mutta inhmillistä toki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että suomen valtionvelka sen kun kasvaa kasvamistaan. Kreikan tiellä ollaan.
Huolehdi mieluummin siitä rahasta minkä Suomi kippaa ulkomaille. Tuo kikkailu mitä tavan pienituloiset tekee hyödyttää heitä antaen motivaation jaksaa kituuttaa pienellä palkalla. Lisäksi se raha palautuu keirtoon ja sitä kautta valtion pohjattomaan kassaan.
Jos ttt on myönnetty, ei ole merkitystä, vaikka lääkkeet ois määrätty yksityiseltä. Kunhan täyttävät muuten melko väljät ttt een menevän lääkkeen kriteerit (lähinnä ei-kelakorvatta lääke ei mene siihen, jos sen yksi paketti maksaa yli 200€). Näitä on aniharva lääke.