Tubettaja neuvoo nostamaan veroprosentin tappiin yli 50% jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, ulosotossa ja omaa isot lääkekulut
Näin pääsee kuulemma tt-tuen piiriin ja saa vaikka 5000 euron lääkkeet ilmaiseksi. Järjetön tämä Suomen tukisysteemi.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
ja ne veronpalautukset kuitataan sitten myös siihen toimeentulotukeen..eikä ulosottolaitoskaan taida ihan tyhmä olla, eli jos jollakin on verpprosentti 50 aletaan ihmettelemään että siitä pitäisi tulla myös enemmän kuitattavaksi ulosottoon. 50% pitää ilmoittaa vuosituloiksi jo varmaan lähemmäs 100t tai jopa ylikin.
Saa kait sitä ihmetellä jos haluaa.
Jokainen voi kuitenkin määrittää veroprosenttinsa sellaiseksi kuin itse tahtoo.
Ei kyllä ole mahdollista mikään tässä ketjussa esitetty. Ulosottoon tosiaan menee veronpalautuskin ja tulorekisterissä näkyy palkat, tulot ja uo-maksutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten saa veronpalautuksen ja 0 e toimeentulotukea sille kuukaudelle.
Kertaluontoinen suurempi summa huomioidaan toimeentulotuessa useiden kuukausien ajan, joten veronpalautusten jälkeen toimeentulotuki voidaan evätä niin pitkäksi aikaa kuin palautusten katsotaan riittävän elämiseen.
Lisäksi jos on pelkästään takuueläkkeellä, siitä ei makseta edes veroja, joten mitään vetoprosenttiakaan ei nostella.
Niin, mutta nyt on kyse ulosotossa olevasta, joka ei niitä veronpalautuksia itselleen saa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen laitapuolen kulkija pitää olla, että saa valtion korvaamaan silmälasit. Itse olin vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan sairastumisen vuoksi ja rahat oli todella tiukilla. Sain toimeentulotukea, mutta kun pyysin apua silmälasien hankkimiseen (mulla näkö -5 ollut teinistä lähtien), niin ei onnistu. Eivät korvaa. Mä siis oon käyttänyt vuosia piilareita, mutta ajattelin sitten että tulisi halvemmaksi ostaa vaan lasit nyt kun rahat on muutenkin tiukilla. Tyhmiä luulin. En saanut apua niihin piilareihinkaan.
Se onkin nimeltään harkinnanvarasita, eikä tule Kelalta, vaan kunnalta. Voit hakea sitä jos olet ttt -asiakas. Me saatiin sitä tytön läppärin hankintaan ja oltaisiin varmaan saatu silmälaseihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain sille kuulle vaan isot tulot jaksotetaan monelle kuulle.
Mutta kun vouti vie ne palautukset ei ole mistä jakaa
Ei välttämättä! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain sille kuulle vaan isot tulot jaksotetaan monelle kuulle.
Mutta kun vouti vie ne palautukset ei ole mistä jakaa
Ei välttämättä! 😁
Jokaikinen veronpalautuseuro menee ulosottoon jos niiden asiakas olet, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
🤣 Ei kaikkea propagandaa kannata uskoa.
Vain harvat ja valitut lääkkeet kuuluvat kelakorvauksen piiriin.
Kela päättää ihan itse mitkä lääkkeet siihen kuuluu. Parasta tässä on se, että lääkefirmat joutuvat maksamaan saadakseen lääkkeen kelan listalle.
Jos lääkkeesi ei siihen listaan kuulu, saat maksaa sen ihan itse kokonaan, eikä sitä lasketa lääkekulukattoon.
Toki lääkärit yleensä pyrkivät määräämään niitä lääkkeitä, mistä saa kelakorvauksen ja jotka kerryttävät lääkekulukattoa. Aina ei kuitenkaan kelan listalta löydy toimivaa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei kysele veroprosenttia, sille riittää tieto nettotuloista.
No joo mut sitten veronpalautukset otetaan tuloina huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
Kela päättää ihan itse mitkä lääkkeet siihen kuuluu. Parasta tässä on se, että lääkefirmat joutuvat maksamaan saadakseen lääkkeen kelan listalle.Jos lääkkeesi ei siihen listaan kuulu, saat maksaa sen ihan itse kokonaan, eikä sitä lasketa lääkekulukattoon.
Toki lääkärit yleensä pyrkivät määräämään niitä lääkkeitä, mistä saa kelakorvauksen ja jotka kerryttävät lääkekulukattoa. Aina ei kuitenkaan kelan listalta löydy toimivaa lääkettä.
Jos eivät ole kelakorvattavia niin tuskin niitä toimeentulotukeenkaan välttämättömäksi menoksi hyväksytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei kysele veroprosenttia, sille riittää tieto nettotuloista.
No joo mut sitten veronpalautukset otetaan tuloina huomioon.
Etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela päättää ihan itse mitkä lääkkeet siihen kuuluu. Parasta tässä on se, että lääkefirmat joutuvat maksamaan saadakseen lääkkeen kelan listalle.Jos lääkkeesi ei siihen listaan kuulu, saat maksaa sen ihan itse kokonaan, eikä sitä lasketa lääkekulukattoon.
Jos eivät ole kelakorvattavia niin tuskin niitä toimeentulotukeenkaan välttämättömäksi menoksi hyväksytään?
Miksi ei hyväksyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ne palautukset menee suoraan ulosottoon niin ei vaikuta lainkaan tt-tukeen
Lainanmaksua ei huomioida menona ttt:ssä.
Mutta ulosotto huomioidaan, jos pidätetään suoraan palkasta. Siksi ei pidä maksaa ulosottoon suoraan ja ohittaa palkanmaksua. Se häpeä pitää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ne veronpalautukset kuitataan sitten myös siihen toimeentulotukeen..eikä ulosottolaitoskaan taida ihan tyhmä olla, eli jos jollakin on verpprosentti 50 aletaan ihmettelemään että siitä pitäisi tulla myös enemmän kuitattavaksi ulosottoon. 50% pitää ilmoittaa vuosituloiksi jo varmaan lähemmäs 100t tai jopa ylikin.
Saa kait sitä ihmetellä jos haluaa.
Jokainen voi kuitenkin määrittää veroprosenttinsa sellaiseksi kuin itse tahtoo.
Ei kelan elätit. Parin prosentin nosto on ok, mutta isompiin varmasti puututaan ajan kanssa ja käsketään kohtuullistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hyväksyttäisi?
Kela huomioi toimeentulotuessa jos on julkisen puolen reseptillä tehty, vaikka olisi käsikauppatuotekin ja vaikka siihen ei saisi kelakorvausta. Yksityisen reseptejä ei korvaa.
Suomessa on olemassa Kela-korvattavissa lääkkeissä maksukatto, joten kenenkään maksettavaksi ei tule tuhansien eurojen lääkekuluja. Silmälaseihin saa maksusitoumuksen halvimpiin mahdollisiin.
Jos veroprosentti on tolkuton, ulosotto vie koko palautuksen. Ihan sama, saisiko sen sitten itselleen työttömyyskorvauksena vai toimeentulotukena.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on olemassa Kela-korvattavissa lääkkeissä maksukatto, joten kenenkään maksettavaksi ei tule tuhansien eurojen lääkekuluja. Silmälaseihin saa maksusitoumuksen halvimpiin mahdollisiin.
Jos veroprosentti on tolkuton, ulosotto vie koko palautuksen. Ihan sama, saisiko sen sitten itselleen työttömyyskorvauksena vai toimeentulotukena.
Kaikki lääkkeet eivät ole kelakorvattavia kuten tässäkin ketjussa on useasti mainittu
Vierailija kirjoitti:
Ja laskennallisesti pidemmällekin, kun se tilin saldo vaikuttaa ttt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laskennallisesti pidemmällekin, kun se tilin saldo vaikuttaa ttt.
Ei ole mitään palautuksia!!!
Ja todennäköisesti vielä 0€ sen jälkeenkin!😂 ylijäämä nääs katotaan kanssa...