Tubettaja neuvoo nostamaan veroprosentin tappiin yli 50% jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, ulosotossa ja omaa isot lääkekulut
Näin pääsee kuulemma tt-tuen piiriin ja saa vaikka 5000 euron lääkkeet ilmaiseksi. Järjetön tämä Suomen tukisysteemi.
Kommentit (83)
En tiedä kenestä puhutaan, mutta ainakin PV on täys pelle.
Mies itse sotki asiansa eikä pysty ottamaan vastuuta omista tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
No kai tuollaisesta porsaanreikien metsästämistä Suomen laissa on joillekkin oikeasti myös hyötyä
Vierailija kirjoitti:
tulorekisteri on keksitty josta näkyy bruttotulot ja lienee käytössä sekä Kelassa että ulosottovirastossa. Lisäksi tän jutun nimi on petos ja voi tulla melko kalliiksi kun jää kiinni.
Sitten kun joutuu petoksen vuoksi vankilaan, niin saa siellä ilmaiset lääkkeet ja eväät.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten saa veronpalautuksen ja 0 e toimeentulotukea sille kuukaudelle.
Ei vain sille kuulle vaan isot tulot jaksotetaan monelle kuulle.
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
No jos ei koskaan ole ollut töissä, tai jos eläke muuten jää sinne tonnin pintaan tai alle, niin eihän siitä mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain sille kuulle vaan isot tulot jaksotetaan monelle kuulle.
Mutta kun vouti vie ne palautukset ei ole mistä jakaa
Vierailija kirjoitti:
Tukien hakeminen on niin työlästä että en aina ole jaksanut sitä byrokratiaa käydä läpi vaikka olisin ollut oikeutettukin johonkin tukeen.
No onpa työlästä. Työläämpää täällä on kirjoitella menee sullakin varmaan monta tuntia päivässä kun hakemuksen tekee 5min.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä pummi. Aina kerjäämässä rahaa kanavallaan.
Koska aloittaja ei antanut linkkiä, niin: https://www.youtube.com/watch?v=LSXKNJOL808
Kyllä, PV.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä 5000e lääkkeet Suomessa kukaan maksa kuin lääke katon joka on alle 600e vuodessa.
Kattoa kerryttää vain Kela-korvattavat lääkkeet. Korvauksen ulkopuolelle jää paljon lääkkeitä, halpojakin.
Vierailija kirjoitti:
Koska aloittaja ei antanut linkkiä, niin: https://www.youtube.com/watch?v=LSXKNJOL808
Kyllä, PV.
Mikä tämä nyt oli?
Siis tuohan on yleisesti käytössä huonopalkkaisilla millä muuten tulot jää muutamia kymppejä/satoja yli toimeentulotuen tulorajojen. Tiedän montakin hoitajaa ja siivoojaa joiden veropros on nostettu niin korkealle että saa tt-tukea. Siitä saa sitten tuhansien eurojen hyödyn.
Ja kun vihdoin veronpalautukset tulee niin niillä pärjääkin kivasti normaalilla veroprosentilla taas hetken kunnes laskennallisesti kannattaa nostaa taas toimeentulotukea.
Ihan laillista, mutta ikävä tapa kupata yhteiskunnalta vaan koska silleen saa enemmän ja "ilmasta rahaa".
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tulee bruton mukaan ja Kela näkee kyllä jos veroprosentti on nostettu kohtuuttoman korkeaksi. Heille kun menee kaikki tulotiedot.
Palkkarekisterin tiedot. Vähän eri asia kun tulot. Tai no jos on ikuinen pilkansaajat eikä muuta osaa kuvitellakkaan kun olla jonkun rouva isorouvan renki niin sitten kai se on kaikki tulotiedot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, PV.
Mikä tämä nyt oli?
Videota ei näköjään voi katsoa suoraan tuossa ikkunassa, mutta klikkaa kohtaa "Watch on YouTube" niin video näkyy.
Bruttotulot noihin tukiin vaikuttaa. Nettotuloilla ei ole mitään arvoa koska Kela osaa itsekin laskea oikean veroprosentin. Jos olet ulosotossa niin silloin lähetät joka kuukausi edellisen kuukauden tiliotteen joten ainoastaan tällöin voi päästä ttt:lle. Veronpalautukset puolestaan menevät suoraan verottajalle mutta Kela kyllä tietää nekin.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on yleisesti käytössä huonopalkkaisilla millä muuten tulot jää muutamia kymppejä/satoja yli toimeentulotuen tulorajojen. Tiedän montakin hoitajaa ja siivoojaa joiden veropros on nostettu niin korkealle että saa tt-tukea. Siitä saa sitten tuhansien eurojen hyödyn.
Ja kun vihdoin veronpalautukset tulee niin niillä pärjääkin kivasti normaalilla veroprosentilla taas hetken kunnes laskennallisesti kannattaa nostaa taas toimeentulotukea.
Ihan laillista, mutta ikävä tapa kupata yhteiskunnalta vaan koska silleen saa enemmän ja "ilmasta rahaa".
Ei ihme, että suomen valtionvelka sen kun kasvaa kasvamistaan. Kreikan tiellä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertaluontoinen suurempi summa huomioidaan toimeentulotuessa useiden kuukausien ajan, joten veronpalautusten jälkeen toimeentulotuki voidaan evätä niin pitkäksi aikaa kuin palautusten katsotaan riittävän elämiseen.
Lisäksi jos on pelkästään takuueläkkeellä, siitä ei makseta edes veroja, joten mitään vetoprosenttiakaan ei nostella.
En tiedä millainen laitapuolen kulkija pitää olla, että saa valtion korvaamaan silmälasit. Itse olin vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan sairastumisen vuoksi ja rahat oli todella tiukilla. Sain toimeentulotukea, mutta kun pyysin apua silmälasien hankkimiseen (mulla näkö -5 ollut teinistä lähtien), niin ei onnistu. Eivät korvaa. Mä siis oon käyttänyt vuosia piilareita, mutta ajattelin sitten että tulisi halvemmaksi ostaa vaan lasit nyt kun rahat on muutenkin tiukilla. Tyhmiä luulin. En saanut apua niihin piilareihinkaan.
Tukien hakeminen on niin työlästä että en aina ole jaksanut sitä byrokratiaa käydä läpi vaikka olisin ollut oikeutettukin johonkin tukeen.