Vähävarainen, miksi et osta vaatteitasi käytettynä/kirpputorilta?
Ihmetyttää todella, miksi tätä säästömahdollisuutta ei oteta huomioon. Säästäisi ihan valtavasti rahaa, ja nykyään kirpputoreilta löytää täysin käyttämätöntä, uutta vaatetta JA nykyiset nettikirpparit ovat samanlaisia kuin muutkin nettivaatekaupat. Ei mene siis edes ylimääräistä aikaa kirpputorien kiertelyyn.
Voit hakea hakutoiminnolla mitä vaatetta etsit, missä koossa, värissä ja jopa merkissä.
Tuli tämä tässä taas mieleen, kun rahavaikeuksissa oleva kaveri oli ostanut itselleen talvitakin alennuksesta kaupasta, ja maksanut siitä silti 90 euroa. Ja lapselleen toppatakin myös, senkin alesta, maksoi 45 euroa. Uhkui tyytyväisyyttä kun oli säästänyt ja takit maksoivat nyt "vain" 135 €.
Itse ostin juuri täysin käyttämättömän toppatakin itselleni hintaan 4,70 € ja lapselle 3 hupparia, toppatakin ja käyttämättömät talvikengät yhteishintaan 26 €.
Olen tälle kaverille monesti vihjannut nettikirppiksistä kivijalkakirppisten lisäksi, muttei ikinä oikein sano vihjailuihini mitään. Eikä siis osta kirpputoreilta mitään, eikä käy niissä.
Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, miksei kirppariostelu ole joillekin missään nimessä vaihtoehto? Säästö olisi huikea!
Kommentit (83)
Miten niin en muka osta?
Mutta kaikkea sieltä ei saa. Istuvia housuja joudun ostamaan uutena kaupasta.
En raaski kun kuluvat niin helposti. Mielenrauha on parempi kun ostaa uutena ja tietää suurin piirtein, ettei vaatetta ole käytetty niin paljon. Ellei kirpparimyyjä ole luotettava.
Miksi ihmeessä jumitat yhdessä ylihinnoitetussa ryppyisessä paidassa??
Itse en juurikaan nettikirppiksiä ole käyttänyt, käyn ihan tavallisilla itsepalvelukirppiksillä... ja niille ylihinnoitetuille myyntipaikoille on olemassa tosi kätevä ratkaisu: kävele ohi! Seuraavalla paikalla voikin sitten löytyä esimerkiksi Ralph Laurenin virheetön neuletakki 3 eurolla, kuten minä löysin jonkin aikaa sitten. Tai vaikka aito, ehjä Hermès-silkkihuivi eurolla. Toistaiseksi loistavin löytöni kirppikseltä :) Joku oli laittanut kasan mummon vanhoja huiveja myyntiin, eikä huomannut, että seassa meni myös Hermès'n vintagea.