Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävarainen, miksi et osta vaatteitasi käytettynä/kirpputorilta?

Vierailija
30.10.2021 |

Ihmetyttää todella, miksi tätä säästömahdollisuutta ei oteta huomioon. Säästäisi ihan valtavasti rahaa, ja nykyään kirpputoreilta löytää täysin käyttämätöntä, uutta vaatetta JA nykyiset nettikirpparit ovat samanlaisia kuin muutkin nettivaatekaupat. Ei mene siis edes ylimääräistä aikaa kirpputorien kiertelyyn.
Voit hakea hakutoiminnolla mitä vaatetta etsit, missä koossa, värissä ja jopa merkissä.

Tuli tämä tässä taas mieleen, kun rahavaikeuksissa oleva kaveri oli ostanut itselleen talvitakin alennuksesta kaupasta, ja maksanut siitä silti 90 euroa. Ja lapselleen toppatakin myös, senkin alesta, maksoi 45 euroa. Uhkui tyytyväisyyttä kun oli säästänyt ja takit maksoivat nyt "vain" 135 €.

Itse ostin juuri täysin käyttämättömän toppatakin itselleni hintaan 4,70 € ja lapselle 3 hupparia, toppatakin ja käyttämättömät talvikengät yhteishintaan 26 €.

Olen tälle kaverille monesti vihjannut nettikirppiksistä kivijalkakirppisten lisäksi, muttei ikinä oikein sano vihjailuihini mitään. Eikä siis osta kirpputoreilta mitään, eikä käy niissä.

Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, miksei kirppariostelu ole joillekin missään nimessä vaihtoehto? Säästö olisi huikea!

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ruve netin kautta ostelemaan, vaikka joku ylistäis sitä Taivaaseen asti.

Joten jos tarvitsen kengät, menen kyllä suosiolla Tokmannistä ostamaan miesten osastolta, koska naisten osastolta ja kirppareilta ei löydy naisten kenkiä koossa 42-43 joissa ois myöskin levee lesti.

Samaten muutkin vaatteet ostan Tokmanni stä, koska tällä paikkakunnalla jossa asun, niin kirppareilta ei myydä mun koko sille hyviä ja oikeasti kestäviltä vaikuttavia vaatteita.

+ köyhä ei osta mitään 90 euron takkia, vaan katsoo senkin halvimmasta liikkeestä ja katsoo ensin kaikki tarjoukset läpi. Tälläinen fakta loppuun.

Vierailija
42/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita sa halvalla myös käyttämättömänä esim. Alennusmyynneistä. Nykyinen toppatakkini maksoi muistaakseni 55€ ja vieläkin näyttää ja tuntuu hyvältä 4 vuoden jälkeen.

Kirppiksiltä ostaminen on joskus hyvä ja halpa vaihtoehto ja säästät samalla luontoa, mutta itse olen törmännyt siinä ongelmiin. Ihan oikealle kirppikselle mennessä en löydä omaa kokoani tai löydä etsimääni vaatekappaletta. Kirppikselle voi mennä lähinnä tekemään löytöjä, mutta ei sieltä löydä, mitä oikeasti tarvitsee. Nettikirppiksellä minua huijattiin, kun collegepaidan piti olla "käyttämätön" ja paidassa olikin reikä. On myös todella ärsyttävää ja vaivalloista sopia myyjän kanssa tuotteista.

P. S minua vähän ärsyttää tuo vähävaraisten syyllistäminen siitä, että he ostavat liian kalliita vaatteita. Ehkä pidä huoli omiata rahanmenoistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan netistä, cellbesistä vaatteet, jalkineet ostan prismasta kun niitä ei oikein sokkona viitsi tilata. En viitsi missään vaateputiikeissa kierrellä sovittelemassa. Netistä tilaamalla saa kotona sovittaa ja ilmaiseksi palauttaa jos ei sovi. Kun ei matkusteluun ja juottoloihin ei mene rahaa niin on vähävaraisena varaa ostaa vaatteet kengät uutena. Valitsen ihoa vasten tulevat vaatteet materiaalin perusteella. Pitää olla pehmeää puuvillaa ja/tai viskoosia ja mielellään 5% jousto ainetta. En taatusti löytäisi mieleisiäni vaatteita kirpparilta. Polyesteriä saa olla vain päällysvaatteissa. Eikä kelpaa mitään pestyjä lämpönsä menettäneitä vaatteita. 

Vierailija
44/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kirppari kierrokset kun huomasin että monet kirppikset t haisee homeiselta kellarilta. joten kiitos ei.

Vierailija
45/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on syvältä. Maailma hukkuu vaatejätteeseen ja siltä kannalta vaatteiden ostaminen käytettyinä on erittäin järkevää tulotasosta riippumatta. Vähävaraisten panettelu on mautonta provoilua muuten tärkeässä aiheessa.

Vierailija
46/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Kuka tahansa saa laittaa tuonne vaatteitaan ja hinnoitella oman mielen mukaan, joten toki löytyy kallistakin, mutta on paljon todella halpaa merkkivaatettakin.[/quote]

Ne hinnoitellaan siellä puljussa,EI ITSE: Lue sieltä ohjeista.

Oli liian kallis paikka kirppariksi.

Vierailija
47/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on syvältä. Maailma hukkuu vaatejätteeseen ja siltä kannalta vaatteiden ostaminen käytettyinä on erittäin järkevää tulotasosta riippumatta. Vähävaraisten panettelu on mautonta provoilua muuten tärkeässä aiheessa.

MIKSI se muka on JÄRKEVÄÄ! Kuten tuuolla jo kirjoitin,ryppyinen t-paita 6 euroa+postikulut joo...saan prismasta vitosella uuden,siistin samalla kun ostan ruokaa!

Köyhällä ei ole varaa eettisiin valintoihin,ei ainakaan ostamalla ylihintaiseksi hinnoiteltua käytettyä henkkamaukka paitaa!

Vierailija
48/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta löytää jotain jos löytää. Sattumankauppaa. En kyllä pidä 90€ pahana hintana talvitakista. Sitä käyttää helposti viisi vuotta. Jakaa kustannuksen vuositasolle, niin ei tuo päätä huimaa.

Vierailija
49/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vaatteitani hyvin ja minulla on kaapissani yli vuosikymmenen vanhoja vaatteita, jotka ovat vielä täysin siistejä. Silloin harvoin, kun joudun uuden vaatekappaleen ostamaan, valitsen sen huolella ja silloin minulla on varaa siihen laittaa hieman enemmän rahaa, kotona kuljen ikivanhoissa ryysyissä enkä muutoinkaan osta edes joka vuosi uusia vaatteita.

Vierailija
50/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä löytänyt kirpparilta itselle vaatteita. Ei niissä ole pitkiä t-paitoja, kunnollisia toppeja, legginssejä, pitkiä peruspaitoja tms.

Ostan kaikki kaupasta vaikka olen työtön.

Vierailija
51/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!

Kuka tahansa saa laittaa tuonne vaatteitaan ja hinnoitella oman mielen mukaan, joten toki löytyy kallistakin, mutta on paljon todella halpaa merkkivaatettakin.

Ne hinnoitellaan siellä puljussa,EI ITSE: Lue sieltä ohjeista.

Oli liian kallis paikka kirppariksi.

Siis Vähänkäytetyllä? Höpöhöpö! Luehan itse uudestaan. Voit laittaa vaatteet itse myyntiin ja hinnoitella itse. TAI jos laitat vaatteet "myy helposti" - palvelun kautta, SILLOIN kirppismestari kuvaa JA hinnoittelee tuotteesi.

Kuvista näkee lähes suoraan mitkä ovat kirppismestareiden ja mitkä itse myyvien kuvaamia/hinnoittelemia. Kirppismestareilla on tarkat ohjeistukset joiden mukaan tuote on siististi aseteltava ja kuvattava, tuotteen näyttävä kuvassa kokonaan, siistiä yksiväristä taustaa vasten, monta kuvaa, vähintään edestä ja takaa, ja tuotetiedot.

T. Yksi kirppismestari

Vierailija
52/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI se muka on JÄRKEVÄÄ! Kuten tuuolla jo kirjoitin,ryppyinen t-paita 6 euroa+postikulut joo...saan prismasta vitosella uuden,siistin samalla kun ostan ruokaa!

Köyhällä ei ole varaa eettisiin valintoihin,ei ainakaan ostamalla ylihintaiseksi hinnoiteltua käytettyä henkkamaukka paitaa!

Se on jo laadukkaampi keskustelunaihe, että miten saadaan myyntikanavat ja hintataso sellaisiksi, että käytettyjä vaatteita suositaan automaattisesti, varallisuudesta riippumatta, kaupasta ostettujen uusien hikipajavaatteiden sijaan.

Vierailija
53/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus mitä hintoja vähänkäytetty.fi:ssä. 

En ollut uskoa silmiäni: esimerkkinä punaiset tuulihousut (huono kuva, jotkut ryppyiset housut näkyy olevan). Hinta on ollut 42,90 e. Nyt VAIN 18.90 e + postikulut. 

Ja kaikki tämänkin sivun muut tuotteet: https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html

Ihanan kallista!

Juu ei. Pitäkääpä hyvänänne. 

Käytä nyt ihmeessä sivuston rajaustoimintoa ja aseta maksimihintaraja siihen mitä olet valmis maksamaan!

Kuka tahansa saa laittaa tuonne vaatteitaan ja hinnoitella oman mielen mukaan, joten toki löytyy kallistakin, mutta on paljon todella halpaa merkkivaatettakin.

Kokeilinpa piruuttani tuota rajaustoimintoa. 

Laitoin etsintään collegehupparin, kunto ok, koko 40. En vaatinut mitään merkkiä, enkä rajannut hintaa. Sain tulokseksi YHDEN HUPPARIN. 

https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html?p=1&product_list_order=n…

Eipä ole minun tyyliäni. En ottaisi ilmankaan. 

Hain myös neuletunikaa, samoilla kriteereillä eli ei tarvi olla merkkituote, enkä määritellyt hintaa. Sain tulokseksi 3 neuletta. Mielestäni 2 ei edes ollut tunikamallista, vaan toinen oli ainakin selkeästi vain neulepusero. 1 oli musta tunika, en olisi maksanut siitä toistakymppiä, mikä hinta oli. Ei haluamani. 

Turhaa touhua!

Vierailija
54/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin sugarbeibi saitin kautta sponsorin. Saan sitä kautta vaatteita 🤗

Ai, eikö saakaan sokuria?

Vierailija
55/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa vähänkäytetty sivulla, että mitä sieltä löytyy. Täytyy sanoa, että ihmisten pitää opetella kuvaustaitoja. Ei minua huvita ostaa lattialle ryppyyn heitettyä takkia vaikka olisi kuinka halpa ja kuinka hyvässä kunnossa. Samassa kuvassa näkyy vielä likainen toppi ja kuvaajan jalka! Ties minkä ihottuman tuosta saisi! Jotkut vaatteet aivan ylihinnoiteltuja kuntoon nähden ja sitten vielä toimituksesta pitää maksaa. Ei kiitos. Ei ole reilua, että ne joilla rahaa on saavat ostaa mitä haluavat ja sitten _myydä_ käytetyt hikiset rytkynsä niille joilla ei ole muuhun varaa.

Vierailija
56/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonmyötäiset ohuet vaatteet kuten topit ja legginssit ovat kyllä mielestäni sen verran henkilökohtaisia asioita, että niitä en käytettynä ostaisi vaikka olisi pestyjä.

Vierailija
57/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksista löytyy halvalla hyviä, jopa uusia vaatteita.

Vierailija
58/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sen vuoksi että ei ole palautusoikeutta ja kroppa sen mallinen että mikä tahansa vaate ei päälle kauniisti asetu. Lisäksi Vähänkäytetystä kerran tilasin jotain toppeja ja rehellisesti sanoen en käyttäisi sellaisia edes lattialuutuna, olivat niin paskaa laatua, virttyneitä, vanuneita, nukkaisia, rikkinäisiä (näitähän ei tietenkään ilmoituksessa mainittu). Paikallisella kirppiksellä on äärimmäisen harvoin itselle mieluisia ja sopivia vaatteita. Ostan siis kaupan alesta aina, saan sovittaa, eikä tule hutiostoja koskaan. Paljon taloudellisempaa ja kaupan alessa hinnatkin usein edullisempia kuin kirppiksellä (ja kuitenkin täysin uusia vaatteita). Kirppisvaatteita ostan kyllä joskus kankaan vuoksi ja tuunaan siitä jotain ihan muuta.

Vierailija
59/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Jos asut kerrostalossa niin ei auta, että et itse käy kirpputorilla, jos naapuri käy niin ötökät leviävät asunnosta asuntoon.

Vierailija
60/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kirpputorilta vaatteita, mutta ei siellä oikein ole myynnissä kuin paitoja eli muut vaatteet täytyy melkein ostaa kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän