Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävarainen, miksi et osta vaatteitasi käytettynä/kirpputorilta?

Vierailija
30.10.2021 |

Ihmetyttää todella, miksi tätä säästömahdollisuutta ei oteta huomioon. Säästäisi ihan valtavasti rahaa, ja nykyään kirpputoreilta löytää täysin käyttämätöntä, uutta vaatetta JA nykyiset nettikirpparit ovat samanlaisia kuin muutkin nettivaatekaupat. Ei mene siis edes ylimääräistä aikaa kirpputorien kiertelyyn.
Voit hakea hakutoiminnolla mitä vaatetta etsit, missä koossa, värissä ja jopa merkissä.

Tuli tämä tässä taas mieleen, kun rahavaikeuksissa oleva kaveri oli ostanut itselleen talvitakin alennuksesta kaupasta, ja maksanut siitä silti 90 euroa. Ja lapselleen toppatakin myös, senkin alesta, maksoi 45 euroa. Uhkui tyytyväisyyttä kun oli säästänyt ja takit maksoivat nyt "vain" 135 €.

Itse ostin juuri täysin käyttämättömän toppatakin itselleni hintaan 4,70 € ja lapselle 3 hupparia, toppatakin ja käyttämättömät talvikengät yhteishintaan 26 €.

Olen tälle kaverille monesti vihjannut nettikirppiksistä kivijalkakirppisten lisäksi, muttei ikinä oikein sano vihjailuihini mitään. Eikä siis osta kirpputoreilta mitään, eikä käy niissä.

Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, miksei kirppariostelu ole joillekin missään nimessä vaihtoehto? Säästö olisi huikea!

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Jos asut kerrostalossa niin ei auta, että et itse käy kirpputorilla, jos naapuri käy niin ötökät leviävät asunnosta asuntoon.

Työttömyystukia ollaan taas leikkaamassa joten pakko ostaa kirpputorilta.

Vierailija
62/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin ei auta, että et itse käy kirpputorilla, jos naapuri käy niin ötökät leviävät asunnosta asuntoon.

Luteet leviävät asunnosta asuntoon, osa tuo niitä myös ulkomaanmatkoilta. Hotellihuoneessa kannattaa pitää matkalaukku kiinni ja vaatteet siellä ja kotona laukku kuumaan saunaan kahdeksi tunniksi. Hotellihuoneessa kannattaa tarkistaa onko sängyssä mustia pisteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Mainostat, että olet ostanut kirpparilta "käyttämättömiä" vaatteita. Eli ei sinullekaan ne käytetyt kelpaa.

Muunmuassa käyttämättömiä. Kelpaa myös käytetyt toki, en missään sanoisi ettei kelpaisi. Siistiä pitää kyllä olla, ja onkin. Pointti on kuitenkin siinä että kirpputoreilta löytyy HALVALLA, JOPA täysin käyttämätöntä vaatetta. Ja ihmettelen miksi ihmiset eivät halua kirppareilta ostaa.

Jos eteesi laitetaan kaksi uutta talvitakkia, toinen maksaa 90 € ja toinen 4,70 €, muuta eroa ei ole kuin ostopaikka, niin en jaksa käsittää miksi jotkut haluavat silti maksaa sen 90 euroa, vaikka rahat on tiukilla?

Ap

Mistä sinulle kuitenkin tulee mieleeni kuva

"ihmettelen miksi ihmiset eivät halua kirppareilta ostaa"

Minä taas ihmettelen, miksi joku voi sanoa, ettei ihmiset halua ostaa kirpparilta" kun kuitenkin kirpputoreja on lähes joka kulmalla ja niissä tavara vaihtaa omistajaa.

Jos ihmiset eivät ostaisi, eihän kirpparilta olisi.

Vai kuvitteletko oikeasti, että vain sinä olet ainoa asiakas? Et ole.

Vai viittaatko aloituksessa jokin muuhun?

Vierailija
64/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan löydä niistä vaatteita, joita haluan käyttää. Nyt etsinnässä villakangastakki. Bossin Cedania tai Ted Baker Rose (tai näitä vastaava) ois mieluinen. Jos ostan jonkun epämieluisen, tiedän sen jäävän pitämättä. Ei ole kauhean ekologinen vaihtoehto ostaa vain siksi, että sattuu saamaan halvalla.

Vierailija
65/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luteet leviävät asunnosta asuntoon, osa tuo niitä myös ulkomaanmatkoilta. Hotellihuoneessa kannattaa pitää matkalaukku kiinni ja vaatteet siellä ja kotona laukku kuumaan saunaan kahdeksi tunniksi. Hotellihuoneessa kannattaa tarkistaa onko sängyssä mustia pisteitä.

Myös turkiskuoriaiset leviävät ilmastointikanavien kautta, ne syövät tietynlaisiin tekstiileihin reikiä.

Vierailija
66/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanutkin, esimerkiksi untsikkatakin 15€. Mutta yleensä en löydä kokoani, olen pitkä ja läski. Monesti köyhät ovat lihavia ja ne isot vaatteet häviää hyllyistä ekaksi.

Mulla ois pitkän ja pulleamman vaatteita kaapin täydeltä paljon mm. takkeja, joita käytetty suunnilleen pari kertaa. Oon miettinyt kannattaako laittaa Toriin tai Huutoon tms myyntiin.

Vierailija
67/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huonosti miesten S-M kokoisia ja naisten L kokoisia vaatteita myynnissä.

Vierailija
68/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko. En ole käynyt missään kaupassakaan ainakaan 8vuoteen. Ruoat tilaan kotiin. En todellakaan kykene menemään kiertelemään mitään kirppareita.

Nettikirppareilta en uskalla ostaa, koska ei ikinä tiedä sopiiko ne vaatteet varmasti päälle. Eikä voi myöskään tietää, onko ne vaatteet varmasti sellaisia kuin kuvissa, eli että ei ole reikiä jne. En ota riskiä.

Lisäksi, köyhän ei yleensä kannata ostaa halpaa. Mulla on tietty vaatemerkki esim. ulkoiluvaatteissa, jota suosin ja jonka olen vuosien kokemuksella todennut laadukkaaksi. Tilaan sen merkkiset vaatteet tutusta verkkokaupasta.

Mä tarvin myöskin erikoispohjalliset kengät. Ne maksaa. En voi vaan ostaa kirpparilta jotain 5euron perus lenkkareita, ellen välttämättä halua saada jalkoja kipeiksi.

Vierailija
69/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähävarainen, mutta olen jo vuosia ostanut itselleni liki kaikki vaatteet (ei alusvaatteet, eikä sukat) kirpparilta. Mulla on hyvä lähikirppari ja käyn siellä usein. En asu Suomessa.

Mä olen säästänyt varmaan useita kymmeniä tuhansia euroja vuosien mittaan. Viimeksi ostin itselleni villakangastakin talveksi, pellavahousut ja -liivin, 3 mekkoa, paidan, kaulakorun ja silkkihuivin. Maksoin noista 30€. Oli alennuspäivät eli kaikki puoleen hintaan.

Ostan myös lapsille, tosin tytär enää harvemmin kelpuuttaa. Sieppaa kyllä mielellään mun kaapista itselleen jotain.

Laskin juuri, että pelkästään pojan paidat olis kaupasta ostettuna maksaneet yli 3000€. Ja nuo on siis ne, joita käyttää edelleen. Poika on jo lukioikäinen ja tuskin enää paljoa kasvaa, joten nuo menee kauan.

Mä ostan vain hyviä, laadukkaita merkkejä ja uuden veroisia vaatteita. Ihmettelen suuresti, että tuolla kirpparilla ei enempää ihmisiä pyöri. Nuorisoa on kyllä alkanut näkymään enemmän kuin aikaisemmin. Aikuiset näyttävät ajattelevan, että kirpparit on köyhille. Ja vähävaraiset ostavat mielummin uutta jostain halpisketjusta.

Hyvä mulle. Mä ostan mielummin uudenveroisen Max Maran takin 3 eurolla kuin maksan kymppejä uudesta halpistakista.

Vierailija
70/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon samaa kuin tuossa jo muutama muukin; ei löydy minun kokoani (48) kirpputoreilta. Tai sitten ne ovat jonkun kuolinpesästä 70- luvulta olkatoppauksineen, karmeine väreineen ja liehukkeineen.

Vierailija
71/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksien ongelma on että myyjät miettii "ei tässä oo ku pieni reikä, yks repeemä ja vähän kulumaa ja venymään niin kyllä tästä uuden hinnan saa"

Vierailija
72/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikirppiksien ongelma on että myyjät miettii "ei tässä oo ku pieni reikä, yks repeemä ja vähän kulumaa ja venymään niin kyllä tästä uuden hinnan saa"

Tai sitten "tämä oli trendikäs ihan vasta, vain vajaa 10 v sitten, eikä edes ole pidetty sen jälkeen, joten ihan ku uus". Jossain vahankaytetty.fi:ssa ne kaikki vaatteet on sellaisia, ettei vastaavia näy enää kenenkään päällä. Ne eivät myöskään ole mitään ajattoman tyylikkäitä.

Vierailija
73/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas mitään halpaketjujen käytettyjä trikoovaatteita ei pidä edes myydä. Käytön jälkeen vaikka matonkuteiksi tai räteiksi mutta ei enää myyntiin. Niillä ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään.

Vierailija
74/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on tehnyt hyvät kaupat.  Ostan kyllä käytettyä vaatetta, mutta en talvitakkeja, näissä usein on kaulus niin pinttynyt ettei saa puhtaaksi.  Huivi aina itsellä käytössä. 

Vierailija
75/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin niin mielelläni, jos paikkakunnalla olisi siisti käytettyjen lastenvaatteiden myymälä. Netistä en osta. En valitettavasti voi ottaa meille myrkkypesuainekatkuista pyykkiä, jota pesen sen kymmenettä kertaa ja edelleen se vaahtoaa siitä myrkkypesuaineesta. Lisäksi pelottaa jos vaatteiden mukana tulee tuhoilaisia. Niiden kanssa saattaa joutua todella pahoihin ongelmiin.

Todellakaan en haluaisi ostaa kaikkea uutena, varsinkaan halpisketjujen ryysyjä, kun tiedostan ne ongelmat. Eikä nekään erityisen halpoja edes enää ole.

Vierailija
76/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut koko lapsuuteni isosiskolleni pieneksi jääneissä vaatteissa ja kengissä. Sisko sai aina uutta ja minä käytettyä. Sopii arvata, kummalla meistä on parempi itsetunto.

Aikuisena en halua enää käyttää kenenkään vanhoja vaatteita tai kuluneita kenkiä, joten kirpputorit eivät innosta.

Ostan uutta. Olen sen ansainnut.

Vierailija
77/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen erittäin lämpimästi UFF:in tasarahapäiviä. Ne taitaa olla parhaillaankin käynnissä.

Viimeksi esim. ostin kaksi oman tyylistä Noshin tunikaa, joissa ei käytön jälkiä, 2€/kpl.

Toki vietän siellä yleensä noin tunnin penkomassa, että tuleehan sille tunnille jonkinlainen tuntipalkka. Rekit pitää selata läpi, että löytää helmet sieltä seasta.

Mielestäni silti ehdottomasti hyvä diili, kun huomioidaan vielä se, että säästää planeettaa samalla.

Vierailija
78/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja käytän ne sitten loppuun asti. 

Oletko tämä kaverini? Minäkin käytän vaatteeni loppuun asti, mutta ostan silti kirppiksiltä. Sain juuri talvitakkini 85,30 euroa halvemmalla kuin kaverini, joka osti omansa alesta.

Voisitko sinä vastata kuitenkin itse aloituksen kysymykseen, ihan vilpittömästi haluaisin siis tietää, mikä kirpputoreissa on se "nounou"?

Ap

En ole kaverisi enkä tuo edellinen kommentoija. Mutta kaverisi takin ovh on oletettavasti ollut 150-180 euroa. Tuskin kukaan myy tuon hintaista takkia vitosella. Eli pointtini on, että en usko takkienne olleen ihan identtiset ja yhtä ajanmukaiset. Emmystä ja Vähäkäytetystä ostavat lähinnä henkilöt, joiden ideologia on kierrättäminen. Tästä pointsit heille.

Vierailija
79/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja käytän ne sitten loppuun asti. 

Oletko tämä kaverini? Minäkin käytän vaatteeni loppuun asti, mutta ostan silti kirppiksiltä. Sain juuri talvitakkini 85,30 euroa halvemmalla kuin kaverini, joka osti omansa alesta.

Voisitko sinä vastata kuitenkin itse aloituksen kysymykseen, ihan vilpittömästi haluaisin siis tietää, mikä kirpputoreissa on se "nounou"?

Ap

En ole kaverisi enkä tuo edellinen kommentoija. Mutta kaverisi takin ovh on oletettavasti ollut 150-180 euroa. Tuskin kukaan myy tuon hintaista takkia vitosella. Eli pointtini on, että en usko takkienne olleen ihan identtiset ja yhtä ajanmukaiset. Emmystä ja Vähäkäytetystä ostavat lähinnä henkilöt, joiden ideologia on kierrättäminen. Tästä pointsit heille.

Emmystähän siis kyllä halutessaan saa yhtä priimaa merkkitavaraa kuin alennusmyynneistä, mutta hintakin on sitten osapuilleen sama. Eli hyödyksi itselle jää enää ilo omasta ekologisuudesta.

Vierailija
80/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä vähävarainen, mutta olen ollut. En ole silti koskaan käynyt kirpputoreilla, En näe sitä järkevänä itselleni. Silti, vaatteisiin käytetty raha on vuositasolla sangen pieni. 

En seuraa lainkaan muotia, joten kaikki vaatteet mitä hankin ovat ajattomia. Toiseksi kaikki vaatteet mitä ostan ovat tarkan harkinnan tulosta. Ostan juuri tietyn vaatteen. Toisinaan käytän paljonkin aikaa ostopäätöksen tekemiseen. En siis koskaan lähde hankkimaan vain uutta talvitakkia, vaan vertailen ensin useampaa vaihtoehtoa, ja valinnan jälkeen valitsen paikan mistä sen hankin.

Ja vaatteet käytän sitten käytännössä loppuun. Minulla on edelleen käytössä vaatekappale jonka hankin 1997. Se on edelleen täysin hyvä ja koska se on ajatonta tyyliä, kukaan ei näe sitä mitenkään vanhana. Tuo on tietysti ääriesimerkki. Yleensä vaatteet eivät kestä ihan noin kauan, mutta useita vuosia kuitenkin. Nykyiset kengät on ostettu 2013.

Koska valitsen vaatteet tuolla tavalla kuin esitin, todennäköisyys että löytäisin sellaisen kirrputorilta on lähes olematon. Lisäksi, kirpputorivaatteet joutuu oletettavasti syynäämään aina hyvin tarkasti ettei niissä ole jotain vikoja jotka eivät ensivilkaisulla näy. Jos joku myy vähän käytetyn tai lähes uuden talvitakin hintaan 4,95 € kuten joku taisi sanoa, ainakin itselleni herää kysymys miksi. Jos se kerran on kuin uusi, miksi joku myy sen viidellä eurolla?

Minulla on myös tapana värjätä vaatteita kun väri alkaa haalistumaan. Farkut ovat sen jälkeen taas kuin uudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi