Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävarainen, miksi et osta vaatteitasi käytettynä/kirpputorilta?

Vierailija
30.10.2021 |

Ihmetyttää todella, miksi tätä säästömahdollisuutta ei oteta huomioon. Säästäisi ihan valtavasti rahaa, ja nykyään kirpputoreilta löytää täysin käyttämätöntä, uutta vaatetta JA nykyiset nettikirpparit ovat samanlaisia kuin muutkin nettivaatekaupat. Ei mene siis edes ylimääräistä aikaa kirpputorien kiertelyyn.
Voit hakea hakutoiminnolla mitä vaatetta etsit, missä koossa, värissä ja jopa merkissä.

Tuli tämä tässä taas mieleen, kun rahavaikeuksissa oleva kaveri oli ostanut itselleen talvitakin alennuksesta kaupasta, ja maksanut siitä silti 90 euroa. Ja lapselleen toppatakin myös, senkin alesta, maksoi 45 euroa. Uhkui tyytyväisyyttä kun oli säästänyt ja takit maksoivat nyt "vain" 135 €.

Itse ostin juuri täysin käyttämättömän toppatakin itselleni hintaan 4,70 € ja lapselle 3 hupparia, toppatakin ja käyttämättömät talvikengät yhteishintaan 26 €.

Olen tälle kaverille monesti vihjannut nettikirppiksistä kivijalkakirppisten lisäksi, muttei ikinä oikein sano vihjailuihini mitään. Eikä siis osta kirpputoreilta mitään, eikä käy niissä.

Kiinnostaisi ihan vilpittömästi tietää, miksei kirppariostelu ole joillekin missään nimessä vaihtoehto? Säästö olisi huikea!

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka olen "vähävarainen" niin en minä mitä tahansa muiden hylkäämää paskaa kelpuuta.

Jos ostan kerralla hyvän uuden itseäni 100% mielyttävän untuvatakin ja maksan siitä vaikka 150 - 200 e, niin ei tuo ole paha hinta. Se on silloin kuitenkinnminulle itselleni täydellinen, ja kestää vuosia.

Kengissä taas olen super nirso, jalalleni käypäisiä kenkiä saa ihan metsästää kun on niin pieni kooltaan ja vaikean muotoinen lestin kannalta. Kaupoissakin saa kiertää hyvän tovin ja jos sattuu sopiva kenkäpari kohdalle niin ei siinnä pari kolme sataa paljoa hetkauta. Kengät kun tulee tarpeeseen.

Säästän sitten aina jostain muusta, niin talous pysyy tasapainossa.

Vierailija
22/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta minähän ostan, jos löytyy hyviä ja sopivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy näin isoja kokoja ja syön suruuni plus lihottava ruoka on halpaa.

Kyllä nettikirppiksillä on isoja kokoja ja toisekseen kausiruoka on halpaa, joten tuo ”lihottava ruoka on halpaa ” on täysin virheellinen väite. Jenkeissä väite pitää paikkansa, ei täällä.

Mitä tarkoittaa nettikirppis? Onko se näitä tori.fi tyylisiä, että joutuu soittamaan ihmisille?

Ei tosiaankaan tarvi soitella, eikä kirjoitella yv av jono-viestejä.

Klikkaat haluamasi tuotteet virtuaaliseen ostoskoriin mitä ostat ja maksat kassalla tai laskulle. Paketti tulee postiin tai automaattiin tai lisähinnasta kotiin.

Ps. Ainakin Vähänkäytetyllä suosittelen käyttämään rajaa-toimintoa, tuotteita on yli 250 000, ei tarvi etsiä neulaa heinäsuovasta!

Hei, kiitos tästä! Mä olen miettinyt samaa, että en jaksa sitä yv/av/ohari pelleilyä, mutta jos se toimiikin näin hyvin, voiin aloittaa ostokset vaikka tänään :).

-eri

Vierailija
24/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin löydän itselleni mitään täysin käyttämätöntä enkä maksa käytetystä uuden hintaa, hinnat nimittäin on useasti ihan järkyttävät kirppiksellä. Mielummin olen ilman niin kauan kun saan ostettua uuden.

Lapselle ostan joskus jotain jos on oikeasti uudenveroista mutta yleensä tuhlaan lapsilisät ihan surutta uusiin vaatteisiin.

Vierailija
25/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaveri ei siis ole tyytynyt kirpparivaatteisiin, joten ap ilmeisesti luulee, ettei kukaan osta vaatteita kirpparilta, koska kysyy: Vähävarainen miksi et osta...

Olen itse ostanut paljonkin vaatteita kirpparilta, mutta viime aikoina homma on laantunut. Syynä on usein julmetun kalliit hinnat. Saan kaupasta uusia jo niillä hinnoilla. Vaatteet kirppareilla on usein myös vanhan mallisia, jopa rikkinäisiä. En kaipaa sellaisia. 

Esimerkkejä hinnoista (kävin juuri toissapäivänä kirpparilla):

- tavalliset t-paidat ja puserot 6-10 e, ei kiitos. 

- housut, farkut 15-20 e ja jopa kalliimpiakin

- takit, kalleimmat ovat useita kymmeniä euroja, näinpä satasenkin takin, joka oli ihan tavallinen maihinnousutakki

- kengät ne vasta kalliita ovatkin ja melkoisen surkean näköisiä. 

Ostin yhden hyvän näköisen, pitkähihaisen collegepuseron. Sen hinta oli 2 e, mutta sain sen eurolla, koska pöydässä oli ale 50%.

Vierailija
26/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Uusista vaatteista ja tekstiileistä on löydetty syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Muistakaa pestä huolellisesti!

Ainahan ne ihoa vasten vaatteet ensin pestään, se kankaan käsittely myrkky niistä pois. 

Vierailija
27/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös en osta koskaan FB-kirppiksiltä, joissa joutuu suoraan kommunikoimaan myyjien kanssa.

Mutta Vähänkäytetystä, Emmystä jne. ostan.

Ja kaikkein eniten ostan UFFin tasarahapäiviltä, sieltä vasta edullisesti saakin.

Vierailija
28/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html?p=1&product_list_order=n…

No, tuossa esim yhden nettikirppiksen naisten vaatteet koossa XXL - XXXXL kategoriassa vähänkäytetyt/täysin käyttämättömät ja uudet.

Löytyy yli 1300 vaatetta. Ei kun selaamaan.

Ohis

Ja postimaksut on valtavat!

Vierailija
29/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kyllä ostettiin (vain) kirppareilta, nykyään ollaan koko perhe ostolakossa. Siinä sitä vasta säästääkin! Moni luopuu mielellään ilmaiseksi lastenvaatteista, ja ollaan tehty myös vaihtokauppoja. Esim. tässä kuussa vaihdoin lautapelin vähän käytettyyn lasten toppapukuun. Luovuus ja onnellisuus on vain kasvanut ostolakossa ja olo on vapautunut, toisin kuin muut ihmiset helposti kuvittelee.

Vierailija
30/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaikka olen "vähävarainen" niin en minä mitä tahansa muiden hylkäämää paskaa kelpuuta.

Jos ostan kerralla hyvän uuden itseäni 100% mielyttävän untuvatakin ja maksan siitä vaikka 150 - 200 e, niin ei tuo ole paha hinta. Se on silloin kuitenkinnminulle itselleni täydellinen, ja kestää vuosia.

Kengissä taas olen super nirso, jalalleni käypäisiä kenkiä saa ihan metsästää kun on niin pieni kooltaan ja vaikean muotoinen lestin kannalta. Kaupoissakin saa kiertää hyvän tovin ja jos sattuu sopiva kenkäpari kohdalle niin ei siinnä pari kolme sataa paljoa hetkauta. Kengät kun tulee tarpeeseen.

Säästän sitten aina jostain muusta, niin talous pysyy tasapainossa.

Muiden hylkäämää paskaa... Voi kun tietäisit miten hyvälaatuista, käyttämätöntä merkkivaatetta ihmiset laittavat nettikirppiksille myyntiin! On toki huonoakin, mutta nettikirppiksellä voi hakutoiminnolla suodattaa "paskan" pois. Klikkaat rajauksiin kuntoluokitukseen "uusi/käyttämätön" ja "vähänkäytetty"-kuntoluokitukset. "hyvä" - kategoriassakin on vielä erittäin käyttökelpoista tuotetta. Sitten klikkaat rajaukseen vaikka merkit mitä haluat, ja kokosi.

T. Yks Vähänkäytetyn kirppismestari, joka kuvasi juuri myyntiin mm. Calvin Kleinin, Hugo Bossin sekä Marimekon käyttämättömiä vaatteita.

Vierailija
31/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. XL koko, niin kirppareilta juuri mitään löydy. Lapsille on löytynyt ja niitä on siten ostettu. Onhan se hyvä kun täysin uutta vaatetta (tai likimain) saa eurolla kahdella. Itselleni en vain läydä mitään koska "aikuisten" kokoja kirppareille ei juuri tule.

Vierailija
32/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 180 cm pitkä, rintava ja pitkäraajainen nainen. Mistä luulet löytyvän kirpputorin, jonka tarjonnalla vaatettaa tällaisen vartalon?

Onnekseni olen erittäin hyvä ompelija, joten minun ei tarvitse tyytyä muilta jääneisiin lumppuihin.

Vierailija
33/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynnistä saa halvemmalla nykyään. Eurot pilaa kirpputorien hinnoittelun. Markan aikaan markan sai. Nyt ei eurolla saa mitään ku jonku haisevat alkkarit. Heinä housut rules

Vierailija
34/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html?p=1&product_list_order=n…

No, tuossa esim yhden nettikirppiksen naisten vaatteet koossa XXL - XXXXL kategoriassa vähänkäytetyt/täysin käyttämättömät ja uudet.

Ohis

Ja postimaksut on valtavat!

Postimaksu 6,90 per paketti, riippumatta kuinka paljon tilaat. Tosin nytkin käynnissä kampanja, jossa saat 1 euron alennusta per aletuote, ja postilulut ILMAISEKSI jos ostat vähintään 10 tuotetta.

Onko valtava hinta?

Vierailija
35/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus mitä hintoja vähänkäytetty.fi:ssä. 

En ollut uskoa silmiäni: esimerkkinä punaiset tuulihousut (huono kuva, jotkut ryppyiset housut näkyy olevan). Hinta on ollut 42,90 e. Nyt VAIN 18.90 e + postikulut. 

Ja kaikki tämänkin sivun muut tuotteet: https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html

Ihanan kallista!

Juu ei. Pitäkääpä hyvänänne. 

Vierailija
36/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html?p

Ohis

No ei noi mitään halpoja olleet! Ryppyinen käytetty t-paita 6 euroa

Henkkajamaukka villatakki 17. Sillä saa jo uuden eikä ole henkkaajamaukkaa...

Vierailija
37/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vähävaraisista varmasti ostaakin vaatteensa kirpputorilta. Aloittajan ei kannata tehdä päätelmiä yhdestä tuntemastaan, jolla ei ole rahankäyttö hanskassa.

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä ötököitä niiden vaatteiden mukana kantaa kotiinsa?

Viikoksi pakkaseen aina kaikki kirpparilta ostettu.

Eikö näin yksinkertainen niksi ole kaikkien tiedossa?

Vierailija
38/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vaikka olen "vähävarainen" niin en minä mitä tahansa muiden hylkäämää paskaa kelpuuta.J suodattaa "paskan" pois. Klikkaat rajauksiin kuntoluokitukseen "uusi/käyttämätön" ja "vähänkäytetty"-kuntoluokitukset. "hyvä" - kategoriassakin on vielä erittäin käyttökelpoista tuotetta. Sitten klikkaat rajaukseen vaikka merkit mitä haluat, ja kokosi.

T. Yks Vähänkäytetyn kirppismestari, joka kuvasi juuri myyntiin mm. Calvin Kleinin, Hugo Bossin sekä Marimekon käyttämättömiä vaatteita.

MIELUUMMIN ostan itselleni UUDEN kuin jonkun vanhan,käytetyn!

Lapsena piti pitää serkkujen ja kylän kakaroitten vanhoja,ei kiitos enää!

Lapselle aikoinaan ostin myös uutta,en sitä pas*aa jota oli...Olihan niitä,kierrätyskauppoja joo...Kiitos ei.

Vierailija
39/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus mitä hintoja vähänkäytetty.fi:ssä. 

En ollut uskoa silmiäni: esimerkkinä punaiset tuulihousut (huono kuva, jotkut ryppyiset housut näkyy olevan). Hinta on ollut 42,90 e. Nyt VAIN 18.90 e + postikulut. 

Ja kaikki tämänkin sivun muut tuotteet: https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet.html

Ihanan kallista!

Juu ei. Pitäkääpä hyvänänne. 

Käytä nyt ihmeessä sivuston rajaustoimintoa ja aseta maksimihintaraja siihen mitä olet valmis maksamaan!

Kuka tahansa saa laittaa tuonne vaatteitaan ja hinnoitella oman mielen mukaan, joten toki löytyy kallistakin, mutta on paljon todella halpaa merkkivaatettakin.

Vierailija
40/83 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki vaatteet alennusmyynneistä ja käytän ne sitten loppuun asti. 

Oletko tämä kaverini? Minäkin käytän vaatteeni loppuun asti, mutta ostan silti kirppiksiltä. Sain juuri talvitakkini 85,30 euroa halvemmalla kuin kaverini, joka osti omansa alesta.

Voisitko sinä vastata kuitenkin itse aloituksen kysymykseen, ihan vilpittömästi haluaisin siis tietää, mikä kirpputoreissa on se "nounou"?

Ap

En halua käyttää toisten vanhoja vaatteita enkä uutenakaan osta mitään kallista ja kaikki tosiaan ostan vielä alennuksesta. Ostan vaatteita kaksi kertaa vuodessa talvi- ja kesäalennuksista, tosin nyt en ole ostanut vaatteita kahteen vuoteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi