Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit, jos mies pyytäisi isältäsi kättäsi?

Vierailija
07.01.2015 |

Minä olisin huvittunut ja ehkä hieman vaivaantunut, koska mielestäni tuo on todella vanhanaikaista. Isäni reaktio olisi varmaan jotain "no mitäs sinä sitä minulta kysyt", sellaiseen lakoniseen ja vaivaantuneeseen sävyyn. :D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ei kuolleet vastaa urpo

Vierailija
42/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:48"]

Minun mies oli pyytänyt isältäni kättäni ja olin jotenkin hämmentynyt tästä :D herttainen ele kyllä. Isäni oli ilmeisesti ollut myös hämillään ja oli vain todennut minun olevan aikuinen ihminen ja tekeväni parhaaksi näkeväni ratkaisun. Oli hän kuitenkin todennut, että hyvä pari olemme :)

[/quote]

Herttainen? Eikö ennemmin loukkaava. Mies pitää sinua ns. alempiarvoisena joka ei pysty tekemään itse omia päätöksiään, vaan asiat pitää sopia miesten kesekn...

[/quote]

Anteeksi, mutta onko pakko ylianalysoida? 
Mutta jos kokee tarpeelliseksi loukkaantua ainakin varmuudeksi jos ei muuten, niin siitä vain. 

Ohis

[/quote]

Kovin moni ei pidä romanttisena sitä ajatusta, että nainen on mieheltä miehelle kulkevaa omaisuutta, jolla ei ole omaa päätäntävaltaa. Voi toki olla että joillan (sinulla?) on moisia alistumisfantasioita, mutta älä kuvittele että se olisi kovin yleistä.

[/quote]

Edelleen: kaikesta voi pahoittaa mielensä, jos oikein ammatikseen ottaa. Minulle tuollainen asia on sen verran jonninjoutava, että en ota pultteja mihinkään suuntaan. Jos haluat vielä tästä kommentista mennä henkilökohtaisuuksiin, kaikin mokomin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kylla "Kysy luvan" mun isalta ja mun mielesta se oli huomaavaista, itse asiassa yhta lukuun ottamatta kaikkien siskojen miehet on kysyneet :)

Vierailija
44/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan se isäpappa vastata antamalla tilinumeron ja käskemällä panna sinne vähän myötäisiä! :D

Ei kai tuollaista kauppatavara-traditiota enää tehdä, varsinkaan Suomessa..?

Vierailija
45/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:58"]

Miten joku kuvittelee että tuo on perinne, ellei sitten kuulu angloamerikkalaiseen perinteeseen esim. jenkkisulhasen kautta? Pohjoismainen perinne tuo ei ole ollenkaan.

Onko ihmiset näin pihalla omasta kulttuurihistoriasta? Suomessa avioituminen on aina hoidettu tasa-arvoisin "kosiomenoin".

[/quote]

No keskustelkaas nyt sitten samaan hengenvetoon siitä, saako pohjoismainen morsian käyttää valkoista hääpukua. :)

[/quote]

Isoäidilläni vielä oli perinteinen musta puku naimisiin mennessään mutta eiköhän valkoinen ole aika "länsimaalainen" hääväri, että voi sitä täällä Pohjolassakin käyttää ;)

Vierailija
46/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin silmät päästäni. En suostuisi menemään naimisiin, koska tuo teko todistaisi elämänarvomme liian erilaisiksi.

Vierailija
47/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä? Eihän sillä käden pyytämisellä ole nykyään mitään tekemistä luvan saamisen kanssa. Ennemmin se on sitä, että mies kertoo tulevan morsiamen isälle, että tässä ollaan nyt tosissaan. Musta se on ennemminkin tapa ilmoittaa tulevista häistä.

Ei se ennenvanhaankaan mennyt niin, että morsian olisi ollut täysin tietämätön siitä, että naimisiin tässä ollaan menossa. Aika usein oli kyllä sovittu ja yhdessä pelättiin mitä se isäpappa asiaan sanoo. (Ja kuten joku sanoikin, on kyllä ihan suomalainenkin tapa). 

Me oltiin jo hääpaikka varattu kun mies kävi "pyytämässä kättä". Virallisesti kosikin mua vasta sen jälkeen, samana päivänä, mutta siis hääpaikka oli jo varattu...

Vierailija
48/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:43"]

Siis hä? Eihän sillä käden pyytämisellä ole nykyään mitään tekemistä luvan saamisen kanssa. Ennemmin se on sitä, että mies kertoo tulevan morsiamen isälle, että tässä ollaan nyt tosissaan. Musta se on ennemminkin tapa ilmoittaa tulevista häistä.

[/quote]

Mitä se sille morsiammen isälle kuuluu? Ja muilleko ei sitten tarvitse ilmoittaa häistä?

Vierailija
49/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on  jo ikuollut , mutta jos mieheni (16 vuotta yhdessä 4 lasta) olisi pyytänyt häneltä kättäni hän olisi nauranut  ja sanonut, että turha luulla että ton flikan kanssa tulee yhtään mitään jos häneltä lupaa tarvit

Vierailija
50/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen tuon olevan enemmän sellainen näytön paikka mieheltä näyttää tulevalle apelle, mikä on miehiään ja että on ihan tosissaan tyttären suhteen. Näyttää siis rehdiltä ja kunnolliselta. Vaatii varmasti rohkeutta joten en usko, että oma isä ainakaan pitäisi mitenkään negatiivisena asiana keskustelua vaikka ei hänen lupaansa tarvitsekaan kysyä.

Vierailija
51/51 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysynyt mitään isältä. Mutta isä oli kuulemma etukäteen suunnittelut jo, mitä sanoisi jos kysymään tultaisiin. Siinä on vähän haaveilijan vikaa, laitan samaan kategoriaan haaveistä tyttäristä soittamassa pianoa vaaleissa kesämekoissa ja jääteen siemailusta samalla kun katselee takaterassilta aukeavia hedelmäviljelyksiä. :D (meillä ei ole pianoa, kumpikaan tyttäristä ei osaa soittaa ja takapihan terassilta näkyy korkeintaan naapurin vehnäpelto)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi