kaunis lapsi on usein aikuisena tavallinen
Onko kukaan muu huomannut tätä, että lapsena kauniista ihmisistä tulee vanhempana ns. "rumempia" ja "rumille" lapsille käy päin vastoin?
Vai kuvittelenko vain?
Tarkoitus ei ole loukata ketään, en ihan vakavissani tämän asian kanssa ole. Tämä yuli vain mieleen tuosta yhdestä ketjusta jossa äiti valittaa lapsensa ulkonäöstä.
Kommentit (32)
Itse olin sinne vähän yli 11-vuotiaaksi enkelinkasvoinen kaunotar, mutta jo 13-vuotiaana olin keskivertoa paljon rumempi. Nyt olen 19 ja ainakaan minun meikkaustaitoni eivät riitä saamaan naamastani edes perusnättiä. Jotenkin naamani on kauhean pöhöttyneen, tumpelon ja mummomaisen näköinen, vaikka elämäntapani on hyvät. Hiukseni ovat säilyneet kauniina
No siis minä olin lapsena kaunis. Nukenkasvoinen. Povattiin suuren luokan kaunotarta.
Arvaa tuliko? Ei tullut. Nätti minä olen vieläkin, jos vähän paklaan, mutta ei jumalauta kukaan kaunottareksi kehuisi jos näkisi minut esmes nyt. Vaikka piirteet on toki samat, niin aikuisuuden tuomat muutokset (ihon kuulaus on kadonnut huit helvettiin, ihon värikin on epätasainen, juonteita näkyy) häivyttää sen "upeuden" aika kevyesti. Hiusten värikin on tummunut varmaan 10 astetta siitä tuhkanvaaleasta tähän maantienharmaaseen.
Jäin vieläpä lyhyenlännäksi eli ohisektori tuli mulle tässä hommassa.
Ei pitänyt omalla kohdalla. Tosi suloinen lapsena ja ihan kaunis aikuisena. Tosin lapsenkasvoinen 28.v asti. Edelleen yli 30 näytän reilusti nuoremmalta. Näkemykseni perustan toisilta saatuun infoon.
Olin lapsena tavallisen näköinen, nuorena erittäin kaunis (muiden mielestä), ja nyt taas aika tavallisen näköinen. Meikillä saan jonkin verran pelastettua, mutta ilman meikkiä ruma jopa.
Kyllä, olen huomannut saman. Saksan kielessä on tälle joku sanontakin, "rumista tytöistä kasvaa kauniita naisia" tms.
Mä olin lapsena susi ruma, nykyään kaunis. Hassua sanoa näin itsestä, ei sovi suomalaiseen mentaliteettiin. Mutta siis olen tienannut ihan mukavasti mallin töillä.
Mäkin luulin et tää oli vaan omassa päässäni :D
Joku ruma katkerana teki aloituksen.
Minä olen ollut ruma lapsi ja nyt olen ruma aikuinen. Lapsena minulla oli iso possun nenä eikä tuo ole muuttunut nyt vanhempana yhtään pienemmäksi. Uskoisin että jos lapsena on sirot kauniit piirteet kasvoissa, ne kyllä säilyvät myös aikuisenakin.
Huomattu on, ja omakohtaista kokemustakin löytyy. Mulla on yks hyvä ystävä, joka oli peruskoulussa ihan todella nätti, ja suunnilleen jokaisen pojan unelma. Mä taas vaatimaton hiirulainen. Lukiossa mun ulkonäkö muuttui, ja rumat piirteet jotenkin silottui ja musta tuli ihan nätti. Kun taas ystäväni jotenki, en osaa sanoa, rumentui. Nykyään hän on se tavallinen hiirulainen, ja minä nätti ja naisellinen. (ikää nyt 21-v.) Ja lapsena olin oikeesti kamalan näköinen hevosnaama. :D
Minä olen ollut kaunis ja söpö vauva, vielä ekan luokan kuvassa olen suloinen. 8-vuotiaana aloin rumentua ja nyt olen harmaa. Saa minusta meikkaamalla jotain, mutta ei silläkään ihmeitä tehdä.
Damn. Mun lapsi 3v on tosi kaunis, muidenkin kuin minun mielestä. Samoin erään ystäväni lapsi. Toivon että joskus poikkeus vahvistaa säännön :)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:02"]Damn. Mun lapsi 3v on tosi kaunis, muidenkin kuin minun mielestä. Samoin erään ystäväni lapsi. Toivon että joskus poikkeus vahvistaa säännön :)
[/quote]
Eihän sitä rumentumista aina tapahdu tietenkään, aika yleistä se vain tuntuy kuitenkin olevan. Kaikki ovat silti kauniita omalla tavallaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:02"]Damn. Mun lapsi 3v on tosi kaunis, muidenkin kuin minun mielestä. Samoin erään ystäväni lapsi. Toivon että joskus poikkeus vahvistaa säännön :)
[/quote]
Eihän sitä rumentumista aina tapahdu tietenkään, aika yleistä se vain tuntuy kuitenkin olevan. Kaikki ovat silti kauniita omalla tavallaan.
Ap
[/quote]
Äh, y-kirjain. Kännykkäkirjoitus takkuilee.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:02"]Damn. Mun lapsi 3v on tosi kaunis, muidenkin kuin minun mielestä. Samoin erään ystäväni lapsi. Toivon että joskus poikkeus vahvistaa säännön :)
[/quote]
Ap
[/quote]
Sanoisin paremminkin että söpöys/rumuus lapsena ei tarkoita sitä että on kaunis/ruma aikuisena. Ei siis että se olisi sääntö ja poikkeus.
Tottakai sitä muuttuu kasvonpiirteiltäänkin vanhetessan jo paljon. Onhan se nyt selvä että lapsena näyttää eriltä. Esim. Tytöillä leuka kasvaa kokoa aika vanhaksi asti, olikohan jopa ihan 10 vuotiaaksi. Hammaslääkärin kanssa joskus siitä oli puhetta rautojen laiton yhteydessä. Lapsilla usein leuka on luonnostaan vähän "syvällä" ja posket suhteettoman suuret. Niitä piirteitä kuitenkin pidetään lapsella kauniina, mutta ei aikuisella.