Mikä autolla ajamisessa pelottaa joitain?
Tuli eräästä toisesta keskustelusta vaan mieleen, kun jengi ulisi etteivät ole kortin ajamisen jälkeen uskaltaneet ajaa autoa. Jos menevät rattiin, niin joutuvat paniikkiin, saavat ahdistuskohtauksen ja itku tulee.
Siis mitä vattua? Uskomattomia vässyköitä. Miten uskaltavat ovesta pihalle mennä, kun liikenteessä voi sattua ihan mitä vaan jalankulkijallekin.
Kertokaa joku, että mikä siinä tarkalleen ottaen pelottaa. En vain itse ymmärrä tällaisia luusereita:D
Kommentit (27)
Pelkään sitä, että ajan epähuomiossa jonkun viattoman jalankulkijan päälle.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:24"]
Ylivarovaisena voisin pitää vaikka mummelia, joka ajoi keskellä tietä, niin että meni vastaantulijoiden kaistalle. Luultavasti pelkäsi liian reunassa ajamista.
[/quote]
Olen liikenteen parissa töissä ja valitettavasti näitä on paljon. Ketään syrjimättä olen ehdottomasti sitä mieltä, että +75v ihmisten pitäisi käydä todistamassa ajotaitonsa jossain muualla kun lääkärillä. 15v kun tätä hommaa tehnyt, niin uskomattomia suorituksia näkee.
Viime viikolla pysäytin yhden vanhemman papan ja kun annoin hänelle luvan lähteä, niin hän vain huudatti autoa paikallaan. Ihmettelin mikä nyt on ennen kun huomasin, että hänellä ei ole vaihde päällä. Huudatti paikallaan tuijotti minua ja ihmetteli miksei auto liiku.
Hurjia ajosuorituksia näkee tietenkin jokaisessa ikäryhmässä, mutta nuoremilla se on usein välinpitämättömyyttä eikä ajotaitojen täydellistä puuttumista/unohtamista.
[/quote] USAssa ainakin 75+ joutuu ajokokeeseen kun uusii korttiaan, miksi ei sitten Suomessa? Elama menisi erittain hankalaksi jos ei saisi/osaisi ajaa autoa.
Kaikille naille avuttomille: Ostakaa automaattivaihteinen auto, ei sammu valoissa ja navigaattori auttaa perille. Siis nama on jo keksitty!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:55"]
USAssa ainakin 75+ joutuu ajokokeeseen kun uusii korttiaan, miksi ei sitten Suomessa? Elama menisi erittain hankalaksi jos ei saisi/osaisi ajaa autoa.[/quote]
Suomessa käydään vain lääkärissä joka toteaa onko henkilö tarpeeksi hyvässä kunnossa ajamaan autoa. Mitään ajokokeita Suomessa ei ole, ja siksi täällä voi jatkaa ajoa vaikka ei enää muistaisi kumpi on jarru ja kumpi kaasu.
Mulla oli hetken aikaa pelko lähtee ajamaa autolla. Taustalla paha kolari jossa olin kuskina. Pakoilin autolla ajoa vuoden kunnes kaverini pakotti mut ajamaan autollaan.
Motareita välttelen edelleen ja pelkään niitä kuollakseni. Toki ajan motaria pitkin jos en muuten pääse perille, mut en mä niitten kans kyl mikää ylin ystävä ole. Enkä koskaan tule varmaan olemaankaan.
Olen ollut muutamassa läheltä piti -tilanteessa. Lähinnä niin, että olen meinannut törmätä jalankulkijaan, jota en ole huomannut tarpeeksi ajoissa. Sitten on ollut myös hirveä ja peuraa. Ja kaistanvaihto-ongelmia. Ja aina uudelle reitille lähtiessäni teen jonkun ajovirheen tai useampia. Aina. Enkä edes itse välttämättä huomaa virheitä. Siksi teen yleensä aina ns. harjoitusajon jonkun kanssa, jos on pakko ajaa uutta reittiä. Olen surkea kuski. Lisäkis kykyni eksyä on aivan omaa luokkaansa. Minusta on ihan oikein, että jännitän autolla ajamista. Jos en sitä tekisi, olisin varmaankin ruumis.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:11"]
Mulla oli hetken aikaa pelko lähtee ajamaa autolla. Taustalla paha kolari jossa olin kuskina.
[/quote]
Mä olen joutunut moottoripyörä onnettomuuteen josta olin 2 viikkoa teholla. Mitään pelkoja tai trumoja siitä ei jäänyt ja ajan pyörällä edelleen. En tiedä miksi vai johtuuko siitä, että muisti meni enkä muista koko onnetomuuspäivästä mitään.
Mulla oli autokoulussa kammottava ajo-opettaja, inhottava ja ilkeä nainen. Ekalla ajotunnilla (vaikka oli kaikki käyty teoriassa jo läpi) mua jännitti aivan hulluna. Siinä sitte kysyin ehkä vähän tyhmiäkin kysymyksiä, joihin tämä nainen ei vastannut. Mitään ajo-ohjeita ei antanut, jos liikenteessä kysyin jotain (esim kummalla kaistalla mun nyt pitää ajaa, kun en koskaa tienny mihin seyraavaksi pitää kääntyä) nii ei siihenkään virkkonut mitään. Pelkäsin ja inhosin ajotunteja, silti kaikesta epävarmuudesta huolimatta sain kortin ekalla yrityksellä. Ajotunneista jäi todella epävarma olo, ja vaikka ajoinkin (ja ajan edelleen) päivittäin, niin silti jännitin ja stressasin sitä, saatoin jopa menettää yöunet jos tiesin että huomenna pitää ajaa parkkihalliin/tehdä mäkilähtö/ajaa ruuhkassa jne. Pikkuhiljaa, nyt kun kortin saannista on kohta 2v olen alkanut ajamaan "rohkeammin", eli en stressaa tai pelkää ajaa pahassakaan ruuhkassa, ja jopa nautin ajamisesta, etenkin kesäiltoina. :)
Kaikki vaan ei oo samanlaisia, toisia jännittää joku sellainen asia joka itselle on ihan normaali.