Nykyään ei enää vastata puhelimeen, sms-viestiin, eikä soiteta takaisin. Onko tämä uusi normaali?
Mun mielestä tämä on jotenkin tosi epäkohteliasta, mutta olenkin keski-ikäinen kalkkis. Juuri tänään kahta eri yhteistyökumppnia tavoittelin (siis työasia, heitäkin hyödyttävä, en siis kaupustellut mitään), ja kumpikaan ei soittanut takaisin vaikka olin soittanut ja laittanut viestin.
Onko tämä sukupolvi-asia? Mulle aikanaan työelämään astuessa oikein teroitettiin että aina pitää soittaa takaisin, aina pitää reagoida jos joku tavoittelee, sillä piittamaton käytös ja yhteydenoton ignorointi on loukkaavaa (niinkuin onkin).
Ja nyt en tarkoita että pitää vastata heti, mutta ylipäätään edes JOSKUS. Nykyään sekään ei ole itsestäänselvää.
Kommentit (96)
No jos on työasia niin soittaisin, mutta muuten ajattelen kyllä että jos soittajalla on asiaa niin soittaa se uudestaan. En voi tietää jos joku on soittanut, että kuka se on, onko lehtikauppias vai gallupintekijä. terveisin toinen kalkkis 60 v.
Vierailija kirjoitti:
No jos on työasia niin soittaisin, mutta muuten ajattelen kyllä että jos soittajalla on asiaa niin soittaa se uudestaan. En voi tietää jos joku on soittanut, että kuka se on, onko lehtikauppias vai gallupintekijä. terveisin toinen kalkkis 60 v.
Täähän se ois. Eikä aina jaksa vastata tutullekaan.
Onko yhteistyökumppani sellainen, jonka kanssa on aikaisemmin ollut yhteistyötä. Tai onko jokin uusi asia tai ehdotus yhteistyökumppaneille. Jos jokin uusi asia niin voi olla, että eivät vastaa jos ei asiaan ole " pakko" vastata. Muutoin olen sitä mieltä, että soittoihin pitäisi jotain vastata. Jos ei muuta niin vaikka että ei juuri nyt kiinnosta kyseinen asia tms.
Mun mielestä on myös kohteliasta soittaa takaisin .jos ei heti ehdi soittaa, niin varmaan kuitenkin jossain vaiheessa tulee aikaa soittaa.
Ärsyttää suunnattomasti ei-kiireellisissä työasioissa soittelevat.
Jos soitetaan, niin silloin asialla pitää olla kiire ja hätä ja katastrofi ja tulipalo.
Jos ei nuo asiat täyty, niin sitten laittakoot sähköpostia niin voi reagoida siihen sitten kun joutaa
Jaa-a, olen 32v nainen ja aina vastaan/soitan takaisin heti kun ehdin. Joskus on niin kiire että menee seuraavaan päivään, pakko priorsoida kiireellisimmät. Joillain se viestitulva on oikeasti niin järkyttävä että vastaaminen saattaa yksinkertaisesti jopa unohtua, tai sitten reagoiminen kestää parikin päivää. Vapaa-aikaansakaan ei vaan voi jatkuvasti uhrata työasioille, muuten uupuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko yhteistyökumppani sellainen, jonka kanssa on aikaisemmin ollut yhteistyötä. Tai onko jokin uusi asia tai ehdotus yhteistyökumppaneille. Jos jokin uusi asia niin voi olla, että eivät vastaa jos ei asiaan ole " pakko" vastata. Muutoin olen sitä mieltä, että soittoihin pitäisi jotain vastata. Jos ei muuta niin vaikka että ei juuri nyt kiinnosta kyseinen asia tms.
Joo olivat tuttuja ja tietävät kyllä kuka olen. Mutta varmaan tosiaan ikäpolvilla erilainen ”käyttäymiskoodisto” puhelimen kanssa. Itse soitan AINA takaisin, oli sit vaikka kaupustelija, sillä pidän loukkaavana ja välinpitämättömänä sitä että ei reagoi. Ap
Nuoriso on sitä mieltä että ihan sama, en vastaa, ei kiinosta, tavoitelkoot.
Voit kiittää puhelinmyyjiä miksi en vastaa enkä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin.
Mullakin on käsittämätön viesti/puhelutulva töissä, mutta silti myös aina soitan takaisin. En ehkä ehdi joka kerta samana päivänä mutta viimeistään seuraavana. Se, jos ei korvaansa lotkauta, osoittaa toiselle sen että pitäisin häntä yhdentekevänä, arvottomana ja vähäpätöisenä. En halua tällaista tunnekokemusta kellekään.
Taidan vaan olla vähemmistössä nykyään… välillä tuntuu että käytöstavat on kadonneet tyystin.
Näin viisikymppisenä muistan ajan, jolloin lankapuhelimeen vastattiin jos sen kuuli. Ei tarvinnut aina olla tavoitettavissa niin kuin nykyään.
Yleensä soittelijat on puhelinmyyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Voit kiittää puhelinmyyjiä miksi en vastaa enkä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin.
En puhunut tuntemattomista numeroista pelkästään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olivat tuttuja ja tietävät kyllä kuka olen. Mutta varmaan tosiaan ikäpolvilla erilainen ”käyttäymiskoodisto” puhelimen kanssa. Itse soitan AINA takaisin, oli sit vaikka kaupustelija, sillä pidän loukkaavana ja välinpitämättömänä sitä että ei reagoi. Ap
Minusta kaupustelijan soitto pyytämättä on loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaupustelijan soitto pyytämättä on loukkaava.
Ei ole, hän tekee vain työtään.
Miten muuten nykyään ne ammatit jossa pitää soitella, menestyy? Miten enää headhunter saa ketään puhelimella kiinni? Miten vaikka poliisin rikostutkija saa ketään vastaamaan puheluunsa?
Ei vastannut koska on perjantai. Kysy maanantaina uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin viisikymppisenä muistan ajan, jolloin lankapuhelimeen vastattiin jos sen kuuli. Ei tarvinnut aina olla tavoitettavissa niin kuin nykyään.
Mutta siihen vastattiin. (Paitsi että olen itsekin joutunut töissä jättämään vastaamatta kun ei voi palvella asiakkaita ja puhua puhelimessa samaan aikaan.)
Nyt katsotaan kuka siellä soittaa, jaa enpä nyt viitsi, en tunne, ei kiinnosta.
En vastaa puhelimeen, koska se häiritsee työntekoa. Jos soittaja on jättänyt minulle viestin, jossa selittää lyhyestimiksi soitti ja pyytää minua ottamaan yhteyttä niin toki sitten teen kun minulla on sopiva hetki siihen. En ole töissä hätäpalvelukeskuksessa enkä asiakaspalvelussa, joten en näe syytä miksi minun pitäisi koko ajan olla tavoitettavissa.
En arvosta lainkaan, jos joku ei soita kohta takaisin, jos on tavoitellut.