Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään ei enää vastata puhelimeen, sms-viestiin, eikä soiteta takaisin. Onko tämä uusi normaali?

Vierailija
29.10.2021 |

Mun mielestä tämä on jotenkin tosi epäkohteliasta, mutta olenkin keski-ikäinen kalkkis. Juuri tänään kahta eri yhteistyökumppnia tavoittelin (siis työasia, heitäkin hyödyttävä, en siis kaupustellut mitään), ja kumpikaan ei soittanut takaisin vaikka olin soittanut ja laittanut viestin.

Onko tämä sukupolvi-asia? Mulle aikanaan työelämään astuessa oikein teroitettiin että aina pitää soittaa takaisin, aina pitää reagoida jos joku tavoittelee, sillä piittamaton käytös ja yhteydenoton ignorointi on loukkaavaa (niinkuin onkin).
Ja nyt en tarkoita että pitää vastata heti, mutta ylipäätään edes JOSKUS. Nykyään sekään ei ole itsestäänselvää.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiin vastaan aina. Työpuhelimeen tuleviin puheluihin vastaan, jos on aikaa. Sitä on melko harvoin. Paras tapa tavoittaa työasioissa on laittaa sähköpostia ja ehdottaa ajankohtaa puhelulle, mikäli asia ei joudu pelkästään sähköpostilla.

Vierailija
42/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös töissä ettei nuoret osaa hoitaa asioita puhelimitse, esim esitellä itsellä ja asiansa. Saan puheluita välillä no Anu tässä hei, ja kysytään voidaanko hakea jotain. Sen enempää esittelemättä mistä soittaa ja millä asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 v ja en vastaa puhelimeen enkä edes vapaalla tykkää puhua puhelimessa. Työajalla soittelee kaiken maailman kaupustelijat, ei kiinnosta. Löydän tarvitsemani sitten kun tarvitsen. Puhelinsoitto on minusta häiriköintiä ja toisen ajan varastamista. Sähköposti on keksitty, joten käyttäkää sitä ja vastaan siihen sitten kun minulle sopii.

Joku sanoikin, että soitetaan sitten kun on hätä niin voi soittaa.

Vierailija
44/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks "ystävä" (Ei tunnu ystävältä enää) joka ei koskaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Sitten jos sattumalta törmätään niin ei edes yritä selittää, miksi ei vastaa. On todella välinpitämätön. Sitten kun se on vailla minulta jotain (tavaraa lainaan, apua johonkin..) niin se laittaa 19 viestiä peräkkäin ja jos en heti vastaa, niin soittelee ja lopulta tulee oven taakse![/quote

Täys nollatoleranssi lokkeilijalle. Et anna ikinä yhtään mitään.

Vierailija
45/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja puhelinnumeroni on näkyvästi esillä. Se on vain mainostarkoituksissa. Olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen. Se on mielestäni jo uusi normaali.

Kaikki tietävät, että nykyään tulee näitä puheluita, jotka kytketään maksullisiin palveluihin heti kun vastaat. Niillä ei ole hintarajaa. eli minuutin puhelu voi tuoda tonnin laskun ja on oma vikasi jos vastaat. Muutenkin 90% puheluista alkoi olla "kaupustelua". Asiallisia myyjiäkään ei enää ole.

Isoissa yrityksissä on jo muuten tavallista, että keskus ei enää yhdistä kaikille henkilöille lainkaan. Ilmoittaa vaan ettei ole puhelinnumeroa.

Jos joku siis oikeasti haluaa minua tavoitella, voi käyttää muita sähköisiä kanavia. Niistä tulee tieto saman tien ja sitten voin soittaakin. Uskon, että muutaman vuoden sisällä puhelinfirmat lopettavat koko perinteisen äänipuheluliikenteen ylläpidon. Ilmaiset nettivideopuhelut ovat tulevaisuutta.

Vierailija
46/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastannut työnhakijakaan soittooni, kun olisin haastatteluun pyytänyt. Aika erikoista varsinkin kun mun numero oli jo siinä työpaikkailmoituksessa näkyvissä. Miten tuo ihminen meinasi haastatteluun pääsevänsä kun ei uskalla vastata puhelimeen🙄

Vierailija
47/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin puhelimen laatikkoon jo yli vuosi sitten, en ole tarvinnut, turha vekotin T:M42

Vierailija
48/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastannut työnhakijakaan soittooni, kun olisin haastatteluun pyytänyt. Aika erikoista varsinkin kun mun numero oli jo siinä työpaikkailmoituksessa näkyvissä. Miten tuo ihminen meinasi haastatteluun pääsevänsä kun ei uskalla vastata puhelimeen🙄

Ilmoita työvoimatoimistoon jotta se hyväkäs saa karenssia.

Vierailija
49/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siis rekryän työntekijöitä useita vuodessa ja haluan soittaa haastattelukutsun, koska siinä puhelimessa voi jo alustavasti jutella ja kuulee jo äänestä tiettyjä asioita henkilöstä. Sitä paitsi jos sähköpostilla laittaa haastatteluajan ja se ei sitten käykään, niin hankalaa on sopia usean kanssa aikoja. Puhelimella saa heti vastauksen -jos ne vastaisi. Eräs 19v ei vastannut, muut on vastanneet.

Vierailija
50/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kuuntele ääniviestejä. Niitä ei pitäisi edes voida jättää minulle ja jos joskus voi, jotain on mennyt toisin kuin tarkoitin mutta en saa edes tietää asiasta. Ei tulisi pieneen mieleenikään mutta vaikka tajuaisin viestejä jätetyn, en mitenkään ehtisi kuunnella. Samasta syystä seuraan vain painettuja uutisia.

Vierailija
51/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sähköpostiviestillä saa parhaiten kiinni. Sitä kautta voi myös sopia puhelinsoittoajan.

Vierailija
52/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siis rekryän työntekijöitä useita vuodessa ja haluan soittaa haastattelukutsun, koska siinä puhelimessa voi jo alustavasti jutella ja kuulee jo äänestä tiettyjä asioita henkilöstä. Sitä paitsi jos sähköpostilla laittaa haastatteluajan ja se ei sitten käykään, niin hankalaa on sopia usean kanssa aikoja. Puhelimella saa heti vastauksen -jos ne vastaisi. Eräs 19v ei vastannut, muut on vastanneet.

Soitteletko salaisesta puhelinnumerosta? Itselläni fonecta näyttää soittajan numeron ja tiedot selkeästi, jos sellaisia on. Jos taas ei ole, niin en vastaa, sillä 99% en tarvitse soittajan tarjoamia asioita.

Katsoin Fonectan tiedoista, että muitaman viikon sisällä esim. Myyntitalo Routa on tavoitellut minua neljä kertaa, en vastannut, koska ei huvittanut ja olin töissä.

"Salainen numero" 0409240706 tai suurinpiirtein sama numero, on tavoitellut useamman kerran ja Kuka soitti palvelun kautta näkyi, että numeroa on etsitty yli 500 kertaa ja joku oli kirjoittanut, että Sanoma on tavoitellut. Minä en halua tulla heidän tavoittelemakseen kuitenkaan, sillä saan netin kautta mitä tarvitsen.

"Numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon" -numerosta on soiteltu ja sitä numeroa googlatessa ihan mielenkiinnosta näkyi, että numeroa on muutkin vilkaisseet peräti 13 463 kertaa. Joo, tuo soittajan on varmasti minullekin tosi tärkeä ja tarvitsen heidän lehteään ehdottomasti, en ole vain tiennyt tarvitsevani sitä. Toinen samantapainen numero on myös tavoitellut ja sitä porukka on googlannut myös yli 2000 kertaa. En vastannut.

Vastaan mielelläni ystävien ja tuttavien puhelinsoittoihin ja soittelen myös heidän suuntaansa silloin kun on aikaa. Jos heillä ei ole aikaa, niin ei se haittaa ollenkaan, töitä minulla on jo liikaakin, joten mitään bisnespuheluita en tarvitse.

Vierailija
53/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo on pian 60 ja en ole eläissäni työelämässä tavannut niin hidasta vastaajaa. Hän saattaa unohtaa vastata tärkeisiinkin asioihin. Esimerkkinä viime perjantaina olisi pitänyt jättää tarjous, hän unohti sen, no ok minäkin unohdin mutta mun työaika loppui ja mulla oli menoja kun hän oli vielä puhelimassa puhumassa täysin töihin liittymätöntä asiaa. Hän valittaa aina kuinka se ja se on kova puhumaan, tosiasiassa aina itse aloittaa sen niitä näitä puhelun ja muut joutuvat lopettamaan. Mutta sähköposteihin saattaa mennä päiviä että vastaa, jos ylipäätään vaivautuu niitä edes lukemaan. 

Vierailija
54/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttu numero niin soitan takaisin 99% varmuudella heti kun ehdin. Muuten tarkistan soittajan tiedot, jos tuttu tai tarpeellinen niin soitan.

Vierailija
55/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä ja puhelinnumeroni on näkyvästi esillä. Se on vain mainostarkoituksissa. Olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen. Se on mielestäni jo uusi normaali.

Kaikki tietävät, että nykyään tulee näitä puheluita, jotka kytketään maksullisiin palveluihin heti kun vastaat. Niillä ei ole hintarajaa. eli minuutin puhelu voi tuoda tonnin laskun ja on oma vikasi jos vastaat. Muutenkin 90% puheluista alkoi olla "kaupustelua". Asiallisia myyjiäkään ei enää ole.

Isoissa yrityksissä on jo muuten tavallista, että keskus ei enää yhdistä kaikille henkilöille lainkaan. Ilmoittaa vaan ettei ole puhelinnumeroa.

Jos joku siis oikeasti haluaa minua tavoitella, voi käyttää muita sähköisiä kanavia. Niistä tulee tieto saman tien ja sitten voin soittaakin. Uskon, että muutaman vuoden sisällä puhelinfirmat lopettavat koko perinteisen äänipuheluliikenteen ylläpidon. Ilmaiset nettivideopuhelut ovat tulevaisuutta.

Tämä. Sama juttu minullakin ja olen yrittäjä. Jos joku asiakkaaksi ajatteleva soittaa, niin hänen olisi hyvä soittaa ihan näkyvästä puhelinnumerosta, josta löytyy nimitiedot. Jos sellaisia ei ole, niin en vastaa.

Meille tulee jo ne lehdet mitä haluamme ja saamme niiden hinnat, tarjoukset ja muut asiat hoidettua netin kautta, jos tarvetta on. En myöskään tarvitse kotiimme ilmastointikanavien nuohousta, uutta keittiötä tai kattoremonttia. Yritykseni ei halua tilata lähipäiväkodille värityskirjoja tai ulkoleikkiohjeita, en halua myöskään yritykseni asiakkaille jääkaappimagneetteja tai mainoskyniä. En vaikka saisin samassa paketissa heille myös pikkuruiset taskulamput.

Vierailija
56/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin. Jos soitto tulee tuntemattomasta numerosta, niin tarkastan ensin Fonectassa kuka soitti ja sen jälkeen mietin soitanko takaisin.

Vierailija
57/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin työntekijät lopettivat vastaamasta puheluihin, kun alkoi koronaetätyö. Asioiden hoitaminen meni ihan mahdottomaksi, eikä sähköposti tuottanut parempaa tulosta.

Kyllä sitten vaivautuivat soittamaan, kun korkeimmalta oikeudelta tuli yhteydenotto. Alkoi virkamiestäkin työnteko kiinnostamaan.

Vierailija
58/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sama juttu minullakin ja olen yrittäjä. Jos joku asiakkaaksi ajatteleva soittaa, niin hänen olisi hyvä soittaa ihan näkyvästä puhelinnumerosta, josta löytyy nimitiedot. Jos sellaisia ei ole, niin en vastaa.

Meille tulee jo ne lehdet mitä haluamme ja saamme niiden hinnat, tarjoukset ja muut asiat hoidettua netin kautta, jos tarvetta on. En myöskään tarvitse kotiimme ilmastointikanavien nuohousta, uutta keittiötä tai kattoremonttia. Yritykseni ei halua tilata lähipäiväkodille värityskirjoja tai ulkoleikkiohjeita, en halua myöskään yritykseni asiakkaille jääkaappimagneetteja tai mainoskyniä. En vaikka saisin samassa paketissa heille myös pikkuruiset taskulamput.

Jos yrittäjä ei vaivaudu vastaan puheluun ostan palvelun toiselta yrittäjältä, jota uudet asiakkaat kiinnostaa.

Vierailija
59/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ei ehdi vastaamaan puheluihin eikä viesteihin, kun on kuulemma niin kiireiset aikataulut ja blaablaa.

Sanoin kaverille, ettei tuota tuttua saa millään kiinni, niin kaveri laittoi viestiä mun puolesta. Tuttu luki viestin sekunnissa ja soitti takaisin kolmessa sekunnissa.

Joten se niistä kiireistä ja aikatauluista. Eipä tarvitse tuota tuttua enää arvostaa.

Vierailija
60/96 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kiittää puhelinmyyjiä miksi en vastaa enkä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin.

Mikä ongelma ne puhelinmyyjät teille kaikille puhelupelkoisille on kun niiden takia ei voi puhelimeen vastata?

Eikö teidän intromorttien ja -verttien aivosoluillakin sentään kahta sanaa opi lausumaan: "En osta" tai "Ei kiitos"?

Miten te puhelinfobikot osaatte olla noin avuttomia ja tyhmiä? Kun menette ravintolaan, niin viestittelettekö te sielläkin tarjoilijan kanssa sähköpostin tai tekstiviestien kautta "kun puhuminen ei vaan kertakaikkiaan ole nykyaikaa" ja "kun viestitteleminen on niin paljon kehittyneempi tapa kommunikoida kuin puhuminen"?

Kasvaahan teillä sentään pienet antennit korvienne takana?

Puhelinmyyjälle ensimmäinen "ei kiitos" on vasta kehoitus myydä enemmän ja parantaa tajoustaan. Eiväthän he mielellään anna asiakkaalle edes puheenvuoroa, vaan alkavat pajattaa saman tien loputonta litaniaansa. Mitään kielteistä vastausta ei oteta todesta kuitenkaan. Keskustelu heidän kanssaan on kuin seinille puhuisi, joten usein laitan mieluummin punaista luuria suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi