Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään ei enää vastata puhelimeen, sms-viestiin, eikä soiteta takaisin. Onko tämä uusi normaali?

Vierailija
29.10.2021 |

Mun mielestä tämä on jotenkin tosi epäkohteliasta, mutta olenkin keski-ikäinen kalkkis. Juuri tänään kahta eri yhteistyökumppnia tavoittelin (siis työasia, heitäkin hyödyttävä, en siis kaupustellut mitään), ja kumpikaan ei soittanut takaisin vaikka olin soittanut ja laittanut viestin.

Onko tämä sukupolvi-asia? Mulle aikanaan työelämään astuessa oikein teroitettiin että aina pitää soittaa takaisin, aina pitää reagoida jos joku tavoittelee, sillä piittamaton käytös ja yhteydenoton ignorointi on loukkaavaa (niinkuin onkin).
Ja nyt en tarkoita että pitää vastata heti, mutta ylipäätään edes JOSKUS. Nykyään sekään ei ole itsestäänselvää.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on sitä mieltä että ihan sama, en vastaa, ei kiinosta, tavoitelkoot.

Mä olen usein tuommoinen. Selityksenä ehkä se, ettei mulla ole ystäviä. Nämä soittajat ovat yleensä aina jotain vailla, vaatimassa. Päätän itse, annanko heille edes 5 s ajastani.

N64

Vierailija
22/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muiilla ole sellaista toimintoa, että puhelin ei näytä soittajan numeroa, se on helkutin hyvä, siihen voi aina vedota jos ei satu olemaan kuulolla kun soi. Sitäpaitsi näyttö on sen verran rikki ettei tekstiviestit näy, mutta puhelu toimii loistavasti edelleen, juuri heinäkuussa juttelin velipojan kanssa, vähän tuo ihmetteli, miten näin ilman asiaa......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viisikymppisenä muistan ajan, jolloin lankapuhelimeen vastattiin jos sen kuuli. Ei tarvinnut aina olla tavoitettavissa niin kuin nykyään.

Sama juttu vaikka 10v nuorempi olenkin.

Vierailija
24/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita nykyään koskaan takaisin, koska lähes kaikki puheluista on jotain häirintäpuheluita tai kaupustelijoita. Minulla on vastaaja, johon voi jättää viestin. Soitan kyllä, jos vaikka lähettää tekstiviestin ja kertoo siinä asiansa ja kehottaa soittamaan.

Vierailija
25/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle ... työttömyystoimisto tarjosi just tollasta puhelinmyyjän paikkaa. Kieltäydyin kohteliaasti. Arvatkaapa montako lehtitilausta jouduin, aikoinaan, äidiltäni (Altz.) perumaan?

Lue: puhelinkauppiaat on paaria-luokkaa, mun asteikolla.

Vierailija
26/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen asiakaspalvelutyötä ja en todellakaan ole tavoitettavissa virka-aikana kuin silloin tällöin. Työpäivän jälkeen taas vastaan jos siltä tuntuu, mutta jos sille ei tunnu, niin jätän vastaamatta tai saatan laittaa viestin takaisin, että en pääse juuri nyt vastaamaan, mutta laita viestiä mitä asiasi koskee. Sitä kautta on vastattu ehkä viisi kertaa, mutta häiriköt eivät viestejä laita ikinä.

Tänään on soitettu ainakin kaksi kertaa jostakin Myyntitalo Roudasta, ja eilen sieltä yritettiin tavoitella ainakin kerran, mutta en muistanut laittaa numeroa estoon. Minulla ei ole heille mitään sanottavaa.

Minun aikani on tärkeää ja päätän itse miten aikani käytän. Vastaan ihan tasan varmasti oikealla asialla oleville, ystävieni ja perheenjäsenille heti kun voin, muilla ei ole kiire. N47

Vierailija
27/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut pahimmillaan ehkä yli 50 huijauspuhelua päivässä. Alkuun tarkistin jokaisen googlesta, en enää jaksa. Just eilen alkoi taas tulla muutamia.

En yksinkertaisesti soita enää koskaan takaisin numeroihin, jos en tunnista ja tiedä mikä asia on. En jaksa selvittää aina että onko huijaus vai ei.

Nämä huijarit ja soittorobotit pilaa koko puhelimen idean. En edes pidä ääniä päällä aina kun meen jonnekin.

Vierailija
28/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin, piste. Mutta jos tulisi jo viestiä että on yritelty tavoitella asialla x, voisinko soittaa takaisin, niin sitten soittaisin. Puhelimella soittelu nyt vaan ei enää ole nykypäivää.

N30

Vierailija
29/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa kuin oman organisaation tyypeille ja omille perheenjäsenille puheluihin . Istun kokouksissa väh. 4 h päivässä, saan 50-150 sähköpostia päivässä ja joka päivä soi puhelin, yleensä kaupataan jotain turhaa, soittorobotti tai joku soittaa asiasta, jonka voisi hoitaa viestillä tai sähköpostilla.

Omat alaiseni tietävät, että vain jos kyseesssä on todella tärkeä asia,minulle voi soittaa. Muuten minut saa parhaiten kiinni viestillä tai sähköpostilla, niitä pystyn lukemaan ja vastaamaan myös kokouksissa.

Oma ohjanuorani:

Mieti voisiko puhelun sijaan laittaa sähköpostia. Mieti voisiko sähköpostin sijaan laittaa viestin. Mieti voisiko viestin jättää lähettämättä.

Kaikkea viestintää tulee nykyään niin pljon, että puhelut ovat kokoneet inflaation. Ne ovat kuin entinen pennin kolikko - viestintää nekin,mutta mitättömän arvoisia.

Vierailija
30/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut pahimmillaan ehkä yli 50 huijauspuhelua päivässä. Alkuun tarkistin jokaisen googlesta, en enää jaksa. Just eilen alkoi taas tulla muutamia.

En yksinkertaisesti soita enää koskaan takaisin numeroihin, jos en tunnista ja tiedä mikä asia on. En jaksa selvittää aina että onko huijaus vai ei.

Nämä huijarit ja soittorobotit pilaa koko puhelimen idean. En edes pidä ääniä päällä aina kun meen jonnekin.

Mun puhelin on joka yö lentotilassa. Aamulla otan käyttöön, ja sitten kilkattelee operaattorin viestit, 'on soitettu numeroista xxxxxxxxx'. Näin olen säästynyt näiltä huijaussoitoilta. Musta lista ei auta mitään, kun aina laittavat eri numeron. Kerran tsekkasin yhden, mikä näytti tulleen suomalaisesta liittymästä. No ei ollut, vaikka kyseinen numero kuului tietylle proffalle Itä-Suomen yliopistosta. Eli nämä huijarit feikkaavat ihan millä numerolla vain!

Mullekin on parin viikon aikana tullut harvinaisen monta nollasoittoa.

Vierailija
31/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin ikinä. Paitsi viranomaisnumeroihin/jos odotan puhelua. Tämä johtuu juuri siitä, että 99/100 tuntemattomasta soittaja on joku kaupustelija.

Työaikana en vastaa myöskään muihin, kuin lasten hoitopaikasta tuleviin puheluihin. Muilla asioilla ei työaikana ole kiire (enkä niitä pysty työaikana hoitamaan vaikka olisi). Jos on tärkeää asiaa, niin viestillä saa kiinni. Vapaa-ajalla pidän puhelimen äänettömällä, koska en jaksa olla 24/7 tavoitettavissa.

Vierailija
32/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomuus ja takasinsoittamattomuus ja viestien ignooraus ja kaikki tämä on vain taas yksi nykypäivän "next level" itsekkyydessä ja vastuunpakoilussa.

Vierailija
33/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa tuntemattomiin numeroihin, piste. Mutta jos tulisi jo viestiä että on yritelty tavoitella asialla x, voisinko soittaa takaisin, niin sitten soittaisin. Puhelimella soittelu nyt vaan ei enää ole nykypäivää.

N30

Puhelimessa puhuminen on todellakin tätä päivää, mutta nykyään asioiden toimittamiseen on tullut niin paljon muitakin keinoja, että myyntipuhelut ovat ihan mennyttä aikaa.

Jos sinulla ap on siis asiaa, niin koostat asiastasi hyvän kiinnostavan viestin ja lähetät sen tavalla tai toisella. Lopeta puhelimella häiriköinti heti, se vain ketuttaa rankasti ja et saa asiallesi ainakaan mitään myönteistä alkua. Myyntipuhelut ovat siis 1980-luvun meininkiä, ei enää 2021 vuoden tapa edetä. Jos et keksi mitään nykyaikaisempaa tapaa tavoittaa asiakkaita, niin sinulla ja firmalla on ongelma, ei asiakkailla.

Vierailija
34/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaamattomuus ja takasinsoittamattomuus ja viestien ignooraus ja kaikki tämä on vain taas yksi nykypäivän "next level" itsekkyydessä ja vastuunpakoilussa.

Millä vuosikymmenellä elät? Ei nykypäivänä enää edetä soitoilla, mutta jos et ole sitä huomannut, niin et ole kovin fiksu ihminen. Se ei myöskään auta ketään, että syytät ammattitaidottomuudestasi muita. :)

Vierailija
35/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten nykyään ne ammatit jossa pitää soitella, menestyy? Miten enää headhunter saa ketään puhelimella kiinni? Miten vaikka poliisin rikostutkija saa ketään vastaamaan puheluunsa?

Poliisi laittaa ensin tekstiviestin, ellei vastaa.

Vierailija
36/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yhteistyökumppani sellainen, jonka kanssa on aikaisemmin ollut yhteistyötä. Tai onko jokin uusi asia tai ehdotus yhteistyökumppaneille. Jos jokin uusi asia niin voi olla, että eivät vastaa jos ei asiaan ole " pakko" vastata. Muutoin olen sitä mieltä, että soittoihin pitäisi jotain vastata. Jos ei muuta niin vaikka että ei juuri nyt kiinnosta kyseinen asia tms.

Joo olivat tuttuja ja tietävät kyllä kuka olen. Mutta varmaan tosiaan ikäpolvilla erilainen ”käyttäymiskoodisto” puhelimen kanssa. Itse soitan AINA takaisin, oli sit vaikka kaupustelija, sillä pidän loukkaavana ja välinpitämättömänä sitä että ei reagoi. Ap

Eli sinä olet mielestäsi niin tärkeä tapaus, että sinun puheluihisi ja viesteihisi pitäisi reagoida aina ja heti, ja jos ei heti, niin kohta? Sorge, mutta nyt haiskahtaa pahasti siltä, että sinut on pudotettu tärkeiden ihmisten listalta ja olet yhtä tärkeä kuin tuntematon lehtimyyjä. Sen tilanteen olet aiheuttanut ihan itse.

Ei auta suuttua, vaan joko etsiä tämän päivän keinoja pitää yhteyttä yhteistyökumppaneiden suuntaan tai unohtaa bisnekset heidän kanssaan.

Vierailija
37/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä vuosikymmenellä elät? Ei nykypäivänä enää edetä soitoilla, mutta jos et ole sitä huomannut, niin et ole kovin fiksu ihminen. Se ei myöskään auta ketään, että syytät ammattitaidottomuudestasi muita. :)

Olet varmasti hyvin nuori. Et taida tietää esim. yritysmaailmasta mitään. 

Vierailija
38/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kiittää puhelinmyyjiä miksi en vastaa enkä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin.

Mikä ongelma ne puhelinmyyjät teille kaikille puhelupelkoisille on kun niiden takia ei voi puhelimeen vastata?

Eikö teidän intromorttien ja -verttien aivosoluillakin sentään kahta sanaa opi lausumaan: "En osta" tai "Ei kiitos"?

Miten te puhelinfobikot osaatte olla noin avuttomia ja tyhmiä? Kun menette ravintolaan, niin viestittelettekö te sielläkin tarjoilijan kanssa sähköpostin tai tekstiviestien kautta "kun puhuminen ei vaan kertakaikkiaan ole nykyaikaa" ja "kun viestitteleminen on niin paljon kehittyneempi tapa kommunikoida kuin puhuminen"?

Kasvaahan teillä sentään pienet antennit korvienne takana?

Vierailija
39/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pirun ärsyttävää, kun on lähettänyt työhakemuksen ja parin päivän päästä tulee vieraasta numerosta puhelu - vastaat siihen siinä toivossa, että se olisi kutsu haastatteluun, mutta ei, puhelinmyyjähän se siellä.

Vierailija
40/96 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks "ystävä" (Ei tunnu ystävältä enää) joka ei koskaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Sitten jos sattumalta törmätään niin ei edes yritä selittää, miksi ei vastaa. On todella välinpitämätön. Sitten kun se on vailla minulta jotain (tavaraa lainaan, apua johonkin..) niin se laittaa 19 viestiä peräkkäin ja jos en heti vastaa, niin soittelee ja lopulta tulee oven taakse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi