Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajien lomat

Vierailija
06.01.2015 |

Olen opettaja. Työpäiväni ovat lyhyitä, yleensä 6 tuntisia. Lomailen palkallisesti vuodessa 14 viikkoa, eli kolme ja puoli kk.

Kysyttävää?

Kommentit (240)

Vierailija
1/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa nyt mitään kysymisen arvoista ollut. Jokainenhan tuon tietää. SItten on toki opettajia, jotka tekevät työnsä kunnolla eikä tuo kuusi tuntia riitä mihinkään.

Vierailija
2/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:03"]

Olen opettaja. Työpäiväni ovat lyhyitä, yleensä 6 tuntisia. Lomailen palkallisesti vuodessa 14 viikkoa, eli kolme ja puoli kk.

Kysyttävää?

[/quote]

jos olisit opettaja, niin et olisi kirjoittanut noin :)

terveisin ihan oikea opettaja

p.s. jokainen opettajan töitä tehnyt (enkä tarkoita nyt satunnaisia sijaisuuksia, vaan pitkäkestoista hommaa) tietää, ettei työpäivän tunnit ole sama aika kuin oppitunnit. Suunnitteluun, materiaaleihin, palavereihin, tukeen (palaverit, paperien tekemiset, arviot jne), wilmaan, kodin ja koulun yhteistyöhön (tämä kattaa mm, kaikenlaisen yhteydenpidon koteihin, vanhempaintapaamiset, vanhempainillat jne.) + kaikkeen muuhun menee ihan kiitettävästi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee töitä lomalla. Työni on mukavaa. Ainoa miinus on liian lyhyet välitunnit ja koulunkäyntiavustajat.

Vierailija
4/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin opettaja, mutta lomaa ei kyllä ole noin paljon. On vain opetuksetonta aikaa, jonka palkka on tienattu jo aiemmin vuoden aikana. Kaikkihan tuon voisivat itselleen järjestää, pyytävät vaan palkatonta vapaata ja säästävät sitä varten tai jos työnantaja suostuu, jakavat tehdyn työn palkan myös vapaakuukausille. Järjestelykysymys.

Vierailija
5/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"]

Kysyttävää?

[/quote]

p.s. jokainen opettajan töitä tehnyt (enkä tarkoita nyt satunnaisia sijaisuuksia, vaan pitkäkestoista hommaa) tietää, ettei työpäivän tunnit ole sama aika kuin oppitunnit. Suunnitteluun, materiaaleihin, palavereihin, tukeen (palaverit, paperien tekemiset, arviot jne), wilmaan, kodin ja koulun yhteistyöhön (tämä kattaa mm, kaikenlaisen yhteydenpidon koteihin, vanhempaintapaamiset, vanhempainillat jne.) + kaikkeen muuhun menee ihan kiitettävästi aikaa.

[/quote]

Olen ihan oikeasti opettaja.

olet oikeassa, vanhempainilta syksyisin on rasittava.

Olen siitä huolimatta lomalla 3.5 kk. Etkö sinä ole?

Vierailija
6/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas paljon te muut lomailette?

ap

Vierailija
7/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin pitkä (ja komea) kouluavustaja!

Vierailija
8/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaajathan ovat oikein hyödyllisiä. Niillähän voi teettää paljon ihan itselle kuuluvaa työtä... 

Ymmärrän toki jos vajakki on niin menee hankalaksi.

Vierailija
9/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttävää?

Eikö yhtään hävetä olla noin paska ope? Kunnolla työnsä hoitavalla eivät päivät mitenkään ole noin lyhyitä, ja yläkoulussa/lukiossa jo arvioitavien tuotosten määrä on sellainen, että viisi päivää viikossa ei edes riitä. Terv.alanvaihtoa harkitseva lukion äikänope

[/quote]

Vierailija
10/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:23"]

Kysyttävää?

Eikö yhtään hävetä olla noin paska ope? Kunnolla työnsä hoitavalla eivät päivät mitenkään ole noin lyhyitä, ja yläkoulussa/lukiossa jo arvioitavien tuotosten määrä on sellainen, että viisi päivää viikossa ei edes riitä. Terv.alanvaihtoa harkitseva lukion äikänope

[/quote]

[/quote]

Hävettää ihan kamalasti. Lomailen silti hyvällä omatunnolla.

Vierailija
11/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opettaja. En voi koskaan valita, milloin lomani on. Haluaisin lomailla elokuussa. En haluaisi lomailla viikoilla 43 tai 10 (syys- ja talviloma), koska silloin on lunta (jep, täällä on). Ulkomaanmatkat ovat aina koulujen lomien aikaan kalliita. 

Työpäivän aikana en voi syödä silloin, kun minulla on nälkä, vaan silloin, kun luokalle on määrätty ruokailu. Jusun vahtimaan lapsia, joilla on niin kamalat ruokatavat, että pma ruokahaluni menee. En pääse vessaan silloin, kun on tarve. Minulla on välituntivalvontoja ja vessaan on usein jono. Välitunnit menevät usein asioiden selvittelyyn (oppilaiden riitoihin, vanhemmille vastaamiseen jne). 

Silti pidän työstäni. Palkkaus on kuitenkin niin huono (muut samanmittaisen yliopisto koulutuksen käyneet saavat suurempaa palkkaa), että jos lomat ja lyhyet työpäivät menettäisin, vaihtaisin alaa. En tee työtä hyväntekeisyyttäni, vaan maksaakseni asuntolainan ja ostaakseni ruokaa perheelleni. 

Vierailija
12/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:19"]

Kuinkas paljon te muut lomailette?

ap

[/quote]

niin, 28 pv?

Vierailija
13/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"]

Kysyttävää?

[/quote]

[/quote]

Olen ihan oikeasti opettaja.

olet oikeassa, vanhempainilta syksyisin on rasittava.

Olen siitä huolimatta lomalla 3.5 kk. Etkö sinä ole?

[/quote]

en ole, olen opetuksettomalla ajalla, kuten joku jo ketjussa aiemmin selitti. Olet ilmeisesti sijainen tai määräaikainen, jos olet noin paljon lomalla. Vakituisessa työsuhteessa tilanne on toinen.

Vierailija
14/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:03"]Olen opettaja. Työpäiväni ovat lyhyitä, yleensä 6 tuntisia. Lomailen palkallisesti vuodessa 14 viikkoa, eli kolme ja puoli kk.

Kysyttävää?
[/quote]

Miksi teet noin vähän töitä? Eikö sinulla ole ammatillista kunnianhimoa? Vastuuta oppilaista ja oppimisesta? Kiinnostusta työtäsi kohtaan?

-toinen ope

Vierailija
15/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetukseton aika= loma. En tee töitä lomalla, kuten sanoin.

Tokihan voisin suunnitella vaikka koko kesän. Mökkeilen mielummin.

en myöskään ole sijainen.

Vierailija
16/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:19"]Kuinkas paljon te muut lomailette?

ap
[/quote]

Keskimäärin kesälomaa n. 6-7 viikkoa ja talvilomaa viikko-kaksi, puhelinta/mailia vilkaisen kerran päivässä ja bongaan kiireelliset asiat. Päälle kymmenen-viistoista päivää muita vapaita. Työnantaja tarjoaa lisäksi 6-10 viikkoa vuodessa ulkomaanmatkoja jotka ovat osittain työtä, osittain huvia. Muuten mukavaa mutta ellei tule tulosta tulee kenkää. Terv. Markkinointijohtaja

Vierailija
17/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:03"]Olen opettaja. Työpäiväni ovat lyhyitä, yleensä 6 tuntisia. Lomailen palkallisesti vuodessa 14 viikkoa, eli kolme ja puoli kk. Kysyttävää? [/quote] Miksi teet noin vähän töitä? Eikö sinulla ole ammatillista kunnianhimoa? Vastuuta oppilaista ja oppimisesta? Kiinnostusta työtäsi kohtaan? -toinen ope

[/quote]

Sinäkö siis 24/7 pyörität päässäsi työasioita? Sairasta. Kukaan ei pidä sinua parempana opettajana, vaikka luopuisit _opetuksettomasta_ ajastasi.

Vierailija
18/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:19"]Kuinkas paljon te muut lomailette?

ap
[/quote] tesin mukaan ymmärtänet opena

Vierailija
19/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla kateellinen, jos en voisi kuvitella kuinka kamalaa on opettaa luokkaa vuodesta toiseen. Ei minun juttuni. Opettajien ei varmasti kauheasti kannata brassailla näillä vuosilomillaan, koska kuntatalous keksii kyllä säästökohteet aika nopeasti, sieltä mistä on vielä mahdollista kiristää. 

Vierailija
20/240 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:19"]Kuinkas paljon te muut lomailette? ap [/quote] tesin mukaan ymmärtänet opena

[/quote]

ymmärrän. Otan osaa.