Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni on lihonut kahdessa vuodessa 11kg?!

Vierailija
05.01.2015 |

Miten se voi olla mahdollista??

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nappasin 10 kg lisää vuodessa muuttamatta mun elintapoja mitenkään. Paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaikki kilpirauhasvaivojen kanssa taistelevat tietätävät miten ttumaista näitä kiloja on saada pois kun aineenvaihdunta ei toimi normaalisti (itsellä annos vielä säädösvaiheessa). Onneksi jo saanut kiloja pois, mutta tiukassa ovat.

Vierailija
62/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 08:32"]

Helppo ihmetellä, jos on itse saanut hyvät geenit. 11 kg kahteen vuoteen on "hidas tahti", vaikka onhan se jo kokonaisuudessaan paljon "läskiä". Minulle tulee helposti parissa viikossa 3-5 kg lomaillessa ja sekin jää, jos en palaa heti ruotuun. On kyllä varmasti nestettä pitkälti ja lähtee parissa viikossa poiskin, jos liikkuu paljon ja karsii turhat hiilarit pois.

[/quote]

Näinpä, ne on ne huonot geenit, jotka lihottaa.
[/quote]
Pointti oli pikemminkin se, että toiset eivät liho sitten millään. Me muut lihomme kyllä, jos emme mieti elintapojamme. Onhan toki elämä värikkäämpää, jos vääristelee tahallaan kaikkien sanomiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihominen on ystävyytenne ainoa kriteeri - toivottavasti ei. Onko hän käynyt kilpirauhaskokeissa, sitä kannattaa ehdottaa, jos hän on itsekin huolestunut tilanteesta. Ystävä on ystävä, älä tee asiasta ongelmaa, ellei se ole hänelle ongelma. Ystävä kuuntelee, eikä mittaa senttejä ja kiloja, tai arvostele ulkonäköä.

Vierailija
64/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
65/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi millaisia pömppöjä täällä onkaan. Kilokaupalla turvotaan vuodessa ja vielä vähätellään asiaa, yök!

Vierailija
66/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin parissa vuodessa liki 40kg, minusta se on jo paljon!

Vierailija
67/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kg tuossa ajassa on todella paljon, se on prosentuaalisesti paljon. Psyykkisiä ongelmia taustalla?

Vierailija
68/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:42"]

Itse lihoin parissa vuodessa liki 40kg, minusta se on jo paljon!

[/quote]

Tuon on pljon, lisäksi se on JÄRKYTTÄVÄÄ! Lähes keskivertonaisen painon tuplaantuminen, heräsitkö spykoosista ja aloit tekemään sen kadottamiseksi jotain?

Vierailija
69/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin syömään masennuslääkkeitä ja lihoin 20kg 2 vuodessa, vaikka kävin 1h lenkin illassa ja säännöllistin syömiseni.. Lääkärissä lopulta sanoivat, että johtuu lääkkeistä..
Heti kun lopetin lääkkeet alkoi paino pudota vaikka en mtn sen eteen tehnyt. Naamasta ja mahasta lähti ensin turvotus, ja sitten alkoi tippua kilot vauhtia 6kg kahdessa kuukaudessa :) enää ei ole kokoajan nälkä ja painokin alkaa olla normaalirajoissa :)) joten älä tuomitse ennenkuin tiedät koko tarinan.

Vierailija
70/70 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:54"]

Itse aloin syömään masennuslääkkeitä ja lihoin 20kg 2 vuodessa, vaikka kävin 1h lenkin illassa ja säännöllistin syömiseni.. Lääkärissä lopulta sanoivat, että johtuu lääkkeistä.. Heti kun lopetin lääkkeet alkoi paino pudota vaikka en mtn sen eteen tehnyt. Naamasta ja mahasta lähti ensin turvotus, ja sitten alkoi tippua kilot vauhtia 6kg kahdessa kuukaudessa :) enää ei ole kokoajan nälkä ja painokin alkaa olla normaalirajoissa :)) joten älä tuomitse ennenkuin tiedät koko tarinan.

[/quote]

Huolimatta lääkityksestäsi, pari faktaa. Säännöllistit syömisesi, ei riitä säännöllistäminen vaan oikean energiamäärän syöminen.

Lenkkeilit tunnin lenkin illassa. Liikunta vain auttaa painonhallinnassa ja sekin pitää olla riittävän kuormittavaa, esimerkiksi hidas kävelylenkki kuluttaa hyvin vähän kaloreita.

Huolimatta siitä, että lihoaako joku lääkkeiden tai muun vuoksi, se on silti, no olkoon sanomatta.