Miksi lentoemännillä on pakkomielle iskeä lentokapteeni?
Olen kovasti ihmetellyt tätä valitsevaa trendiä.Jopa ystäväpiirissäni on lentoemäntiä, joiden tarkoitus on iskeä lentokapteeni itselleen. Mikä tämä juttu oikein on? Ymmärrän kyllä, että usein työpaikkaromansseja tulee työpaikoilla, mutta pakkomielettä en ymmärrä.
Ei kai ne edes niin paljoa edes tienaa, vai tienaavatko? Vai mikä juttu tämä on?!
Kommentit (64)
Lentoemon työ vetää puoleensa tietyn tyyppisiä naisia. Usein vähän pinnallisia, luksuksen ja rahan perään olevia, joille on tärkeää että mies tienaa hyvin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:03"]
Lentoemon työ vetää puoleensa tietyn tyyppisiä naisia. Usein vähän pinnallisia, luksuksen ja rahan perään olevia, joille on tärkeää että mies tienaa hyvin.
[/quote]
Lentoemäntiä kutsutaankin tietyissä piireissä taivaan ilolinnuiksi ja harakoiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"]
Mieluummin lentäjä kuin esim lääkäri tai poliisi...
[/quote]
Lääkäriltä vaaditaan sentään älyä, lentäjän työ on enemmän käytännössä opittua
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]Miksen minä sitten ole törmännyt kovinkaan usein älykkääseen lääkäriin?
Kiihottava sellainen kapteenin asu kuin myös armeijan puvut
Minä taas olen luullut, että lentoemojen tavoitteena on pokata joku ykkösluokan matkustaja. Mutta en tosiaan tunne lentoemoja, luulen vain.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
Kokeilepa sitten itse hakea! ;) Lentäjäksi ei muuten ole helppo päästä ja kyllä siinä vaaditaan sitä älyäkin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
Kokeilepa sitten itse hakea! ;) Lentäjäksi ei muuten ole helppo päästä ja kyllä siinä vaaditaan sitä älyäkin.
[/quote]
Veikkaanpa, että lääkäriksi on helpompi päästä. :D
Mä en ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta pakkomielteestä. Olisikohan kyseessä nyt vaan ap:n oma johtopäätös.. :) Enkä ole kuullut myöskään sairaanhoitajien pakkomielteestä lääkäreihin, vaikka sairaanhoitajan olenkin työskennellyt jo 25 vuotta.
Eiköhän kyseessä ole vain se, että jos miehiä ja naisia on samassa työpaikassa, niin suhteita ja liittoja syntyy pakostikin. Nyt kun ajattelen, niin olen urani aikana työskennellyt lukemattomien miespuolisien lääkärien kanssa ja jotkut ovat olleet todella mukavia ja komeitakin. Yhteenkään en ole kuitenkaan edes ihastunut, vaikka muuten olen kyllä herkkä ihastumaan. Ai niin, yhden lääkintävahtimestarin kanssa mulla on ollut suhde. Mutta hänkään ei ole lääkäri. Niin ja yhden miespuolisen sairaanhoitajan kanssa minulla on ollut silmäpeliä :D
Myös entisellä lentoemännällä Norpalla on lentokapteeni mies :)
Tienaahan ne hyvin, ja etuja on paljon. Pääsee myös suht nuorena eläkkeelle.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"] Mieluummin lentäjä kuin esim lääkäri tai poliisi... [/quote] Lääkäriltä vaaditaan sentään älyä, lentäjän työ on enemmän käytännössä opittua [/quote] Kokeilepa sitten itse hakea! ;) Lentäjäksi ei muuten ole helppo päästä ja kyllä siinä vaaditaan sitä älyäkin.
[/quote] erittäin tarkka seula lentäjän koulutukseen
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:10"]Ei kai niitä lääkäri sairaanhoitaja pareja oikeasti ole paljoa, paitsi harlekiini kirjoissa ;)
[/quote]
Ja minun entinen muija.
Etkai sekoittanut ystävällistä asiakaspalvelua flirttiin.
No varmaan lääkäri-lääkäri pariskuntia on enemmän, mutta hyvänä kakkosena tulee kyllä lääkäri-hoitaja pari. Kakhdenkymmenen vuoden kokemuksen syvä rintaääni leikkausosatolta.
Minulla on tuttuvia, jotka hakivat lentoemäntäkoulutukseen, jotta voisivat valmistuttuaan iskeä itselleen lentokapteenin, ja päästä helppoon elämään kiinni. Surullista, mutta totta.
Tiedän muutamia lentoemäntä/lentokapteeni pareja, ettei se ihan urbaanialegendaa ole. Suhteet tietääkseni alkaneet naisen aloitteesta. Että oisko siinä sittenkin jotain perää.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:06"]No varmaan se lentäjän uniformu ja vastuu kiihottaa lentoemäntiä
[/quote] ja palkka. Tosin on siinä ammatissa myös haittansa, lentäjät on usein pitkiä aikoja pois kotoa eikä voi joustaa yhtään aikatauluissa. Siis perheelliselle ikävä tilanne varsinkin jos myös vaimo töissä.