Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutusketju. Tuntemattomien ihmisten töykeät/loukkaavat sanomiset.

Vierailija
28.10.2021 |

Eli peukku ylös jos mielestäsi tuo asia on loukkaava ja peukku alas jos se ei ole niin paha.
Onko sinulla kokemuksia jossa joku ihminen on kokenut oikeudekseen arvioida/haukkua elämäntapaasi, ulkonäköäsi tai jotain muuta asiaa tuntematta sinua ollenkaan?

Voit kertoa niistä kokemuksistasi täällä.

Ap aloittaa.

Muistan kun olin noin 13 vuotiaana lapsena istumassa bussiin erään naisen viereen. Päätin ystävällisesti hymyillä naiselle ja sain vastaukseksi "Jos et osaa olla irvistelemättä ei tarvitse tähän viereen tulla".

Olin 13 vuotiaana hyvin arka hymystäni ja hymyilin yleensä suu kiinni niin että hampaat eivät näy. Olin kuitenkin päättänyt tälläkertaa hymyilla ns "normaalisti".

Arvatkaapa olenko yrittänyt ystävällisesti hymyillä enään?

Toinen tapaus tapahtu silloin kun "kummitätini" ( Perheestämme etäytynyt nainen joka ei ole ollut kanssamme tekemisissä tai tunne perhettäni ollenkaan) Tuli "vierailulle" oman lapsensa kanssa. Vierailu = jutteli vanhempieni kanssa tai haukkui ja arvosteli lelujani ja moitti minua.

No sama henkilö joka antaa 5v lapselle lahjaksi sisustustavaroita. ( Eli vitivalkoisia kirjaimia josta muodostui lapsen nimi). Lasken hänet tuntemattomaksi ihmiseksi.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sun naamalle on tapahtunut?"

No, akne. 

Vierailija
2/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli teininä sellainen goottivaihe. Muistan edelleen kuinka eräs nuori nainen tokaisi minulle kaupassa että "Helvettiim sinunlaisesi ihmisen pitääkin joutua"

Gootti ei ole sama asia kuin saatananpalvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin treffeillä ja sain kuulla treffikumppaniltani

"Et taida paljoo meikata? Jos meikkaisit sun naamasta voi ehkä pitääkkin"

Ei tullu uusia treffejä.

Vierailija
4/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kipeänä joutunut lähtemään kauppaan (ennen Korona-aikaa) enkä ollu jaksanut laittautua kunnolla.

Kaupassa tuli vastaan sellanen ylimielisen olonen äiti lapsensa kanssa. Yhtäkkiä äiti osoitti minua ja sanoi lapsenneen "Katso nyt tarkkaan Lassi-Lyydiä tuollainen työtön sinusta tulee jos et opiskele kunnolla"

Hyvä opetus paitsi että tämä "työtön" sattui olemaan korkeakoulutettu lääkäri.

Vierailija
5/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia kokemuksia nelosen kanssa.

"Katsoppas kun tuolla on tollane tosi laiha poika. Taitaa olla hintti vegaani"

Ei kun olen oikeasti vain hyvin liikunallinen eikä paino oikeasti nouse jos en syö hirveän isoja määriä ruokaa.

Vierailija
6/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle oli hevi osastolla joku rouva todennut että "apinalta sä näytätkin"

Vierailija
7/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ostamassa vastasyntyneelle vaippoja ja muuta mitä vauvan kanssa nyt tarvitsee. Kassalla takana ollut rouva tokaisi että kyllä maailmassa on jotain vikaa kun kaltaiseni hampuusi saa lapsia.

Mulla oli farkut ja kauluspaita päällä ja olin samalla viikolla käynyt parturissakin. En sitten kysellyt mikä tarkalleen habituksessani hampuusiin viittasi.

Vierailija
8/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa olin jollakin kurssilla käymässä jossakin museossa tai vastaavassa. Tämän paikan työntekijä tokaisi laukkuni olevan liian iso. Siis ihan normaali koululaukku oli. Tuon jälkeen lopetin kokonaan repun käytön. Nykyään en käytä edes käsilaukkua. Lisäksi joku tokaisi vaatteeni liian kirjaviksi. Nykyään käytän lähes pelkästään yksivärisiä mustia vaatteita.

Vierailija
9/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kuusikymppisillä suku kokoontui mökille ja aina yhtä kohtelias täten tokaisi "ei millään pahalla, mutta oot lihonut ihan törkeän näköiseksi" Olin turvoksissa syöpähoitojen vuoksi, että piristi kyllä mukavasti juhla tunnelmaa. PS. Miten muuten tuon voi ottaa kuin pahalla? Olisiko minun kenties pitänyt vuolaasti kiitellä tästä kommentista?

Vierailija
10/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kokemuksia bussista.

Eräässä täpötäydessä bussissa eräs vanha rouva seisoi koko matkan koska hän ei halunnut "istua terroristin vieressä"

Kyllä olen tummaihoinen mutta se ei tee minusta terrorostia.

Vierailija
11/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Milloin on laskettu aika?", tokaisi tuntematon mies kun ryystin lonkeroa baaritiskillä (mulla on suolistosairaus jonka takia vatsa voi joskus turvota).

Vierailija
12/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä sun naamalle on tapahtunut?"

No, akne. 

Kuulen saman setin aina, kun joku näkee mut ilman meikkiä.

Vierailija
13/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päästään seonnut arabimies torilla osoitteli sormella kaikkia nuoria naisia tyttöjä koululaisia lähinnä ja huusi katsokaa miten ne pukeutuu ....niillä kun oli farkut 👖 ja hihaton t-paita lämmin ilma ja alkukesä. Niinkuin meillä eletään ilmaston mukaan . Ei voi loukata toisia ihmisiä keskellä päivää julkisesti näin ja vielä jostain vaatteista nykyajan yhteiskunnassa . Pitää ne uskonnot pysyä omissa tiloissa tiukasti eikä uhkailla muiden vapautta.

Vierailija
14/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sä näytät noin väsyneeltä?" kun en meikannut aamulla

Vierailija
15/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esiteininä vielä vähän lapsenpyöreä. 12--vuotias koirani kuoli, oli siis ollut minulla syntymästäni saakka. Itkin eläinlääkäristä tultuani ja naapurin vanha nainen tokaisi minulle "mitä siinä portaat kun ite tapatit koiras kun et sinä lyllerö sitä edes hoitanut" Ja koira sai ihan normaalit lenkit, ruuat, turkinhoidon ja muut. Pidin itseäni monta vuotta syyllisenä koiran kuolemaan kunnes kuulin että nainen on mt-ongelmainen sekakäyttäjä.

Vierailija
16/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin päivänä naurattaa tämä (tapahtuman aikaan ei todellakaan naurattanut):

Olin pienellä paikkakunnalla ison tehtaan johtoryhmässä hallintojohtaja ja ”silmäätekevä” paikkakunnalla (pienessä paikassa pääsee silmäätekeväksi aika pienestäkin).

Olin äitiyslomalla ja kahden lapsen kanssa tuplavaunuilla paikallisessa marketissa. Eiköhän siihen ilmesty laitapuolen kulkija, sotkuisen alkkisen näköinen mies joka alkaa huutaa mulle suoraa huutoa. Siis näin:

”S**tana tekin sossun elätit teette noita äpäräkersoja jotka me veronmaksajat elätetään, onko noilla edes isää, ja miten kehtaat maksattaa kaiken muilla!”

Menin ihan vaikeaksi ja kaupan aulassa kaikki kääntyi katsomaan, osa tietenkin tunnisti minut, mutta se karjuva denso tietenkään ei.

Oli todella nöyryytetty olo ja koska olin saanut aina arvostavaa kohtelua, menin jotenkin aivan lukkoon. Hävetti saakelisti vaikka eihän se mun syy ollut.

Nyt naurattaa, silloin ei. Mielestäni tuo oli hyvä ajankuva siitä, miten lapsivihamielinen yhteiskunta meillä on. Kun random spurgu kokee oikeudekseen alkaa raivoamaan tuntemattomalle äidille lapsineen.

Vierailija
17/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti kun minun piti lapsena lukea runo isoäitini syntymäpäivänä.

Minulla oli silloin paha ärrävika ja runon päätteeksi erään tuntematon sukulainen tokaisi että "Jos lapsi on niin laiska ettei jaksa Ärrää opetella niin ei siitä isona mitään tule".

Ärrävika johtui siitä että purentani on liian takana.

Vierailija
18/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna -78 sisä-Suomessa kesäleirillä, jonka aikana täytin 10-v. Olin tosi pieni ja hoikka, melko rääpäle. Joukko meitä tyttöjä asui sellaisessa aitassa ja oltiin päiväsaikaan siinä, olisko uimasta tultu tms. Yhtäkkiä pieni joukko poikia ryntää sinne, lupaa kysymättä. Meikäläisen tuurilla olin juuri yläosattomana siinä ainoana... Yksi meikäläisen ikäinen jantteri siinä kovaan ääneen tuumaa: "Eipä ollut tisseissä mitään näkemistä"... Pikkasenko v...uttanut nyt aikuisena, etten marssinut silloin suoraan leirin järjestäjien luo, vaatimaan rangaistusta moisesta. Mutta kun oli niin kiltiksi kasvatettu... Alkusoittoa häirinnälle, joka sitten vasta pääsikin vauhtiin, kun rinnuksissa muutaman vuoden päästä oli nähtävää.

Vierailija
19/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mokaa itse oman ketjunsa, miten peukutat kolmea tarinaa?

Vierailija
20/69 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli esimerkkejä jonka avulla ihmiset tietää minkälaisia tarinoita tänne kaivataan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän