Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän homeopatiaan tai horoskooppeihin uskovia ihmisiä tyhminä.

Vierailija
04.01.2015 |

Pelkästään tuo piirre kertoo tyypistä todella paljon. Jos kuulen jonkun harrastavan homeopaattisia hoitoja tai selittävän käytöstään "tämmösiä me vesimiehet/leijonat/kalat ollaan", en välitä tutustua tyyppiin yhtään paremmin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei haittaa, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, joka toivottavasti perustuu omiin kokemuksiin eikä pelkkiin uskomuksiin tai muiden "tutkimuksiin". Homeopatia on oman kokemukseni mukaan erinomainen apu moneen vaivaan, kuten myös energiahoito, vyöhyketerapia jne. Mikään ei auta kaikkeen, täytyy löytää sopiva hoitomuoto. Joskus tarvitaan koululääketiedettäkin, mutta perin harvoin kuitenkin. Itse olen tarvinnut sitä viimeksi v. 1989, sen jälkeen olen pärjännyt vaihtoehtohoidolla, kuten kaikki lapsemmekin, vanhin on nyt 19 v. Lapsemme eivät siis koskaan ole käyneet lääkärissä minkään sairauden takia.

Nykyään teen itsekin vaihtoehtohoitoja työkseni, innostuin juuri näiden omakohtaisten hyvien kokemusten takia. Voin kertoa sinulle, että suurin osa asiakkaistani on nimenomaan korkeasti koulutettuja, mutta kaikkien ammattiryhmien edustajia löytyy. Nykyään asiakkaina on enimmäkseen naisia, mutta koko ajan miestenkin määrä nousee.

Itse asuin aikoinaan Saksassa ja siellä tutustuin vaihtoehtohoitohin, jotka siellä olivat ihan arkipäivää myös sairaaloissa. Ainakin siihen aikaan lääkärit pystyivät siellä opiskelemaan perinteisiä hoitoja nykylääketieteen lisäksi. Ystäväni synnytti ihan virallisessa synnytyssairaalassa, joka oli erikoistunut luonnonmukaiseen synnyksen hoitoon. Suomi on todellinen takapajula tässäkin asiassa, vain valveutunut ihminen osaa ottaa selvää kaikista vaihtoehdoista ja saada itselleen apua. Kukin tietysti valitsee itselleen sopivan hoitomuodon, harmi vaan, että nämä viralliset hoidot tulevat meille kaikille järkyttävän kalliiksi.

Vierailija
22/23 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:44"]Ap, ei haittaa, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, joka toivottavasti perustuu omiin kokemuksiin eikä pelkkiin uskomuksiin tai muiden "tutkimuksiin". Homeopatia on oman kokemukseni mukaan erinomainen apu moneen vaivaan, kuten myös energiahoito, vyöhyketerapia jne. Mikään ei auta kaikkeen, täytyy löytää sopiva hoitomuoto. Joskus tarvitaan koululääketiedettäkin, mutta perin harvoin kuitenkin. Itse olen tarvinnut sitä viimeksi v. 1989, sen jälkeen olen pärjännyt vaihtoehtohoidolla, kuten kaikki lapsemmekin, vanhin on nyt 19 v. Lapsemme eivät siis koskaan ole käyneet lääkärissä minkään sairauden takia.

Nykyään teen itsekin vaihtoehtohoitoja työkseni, innostuin juuri näiden omakohtaisten hyvien kokemusten takia. Voin kertoa sinulle, että suurin osa asiakkaistani on nimenomaan korkeasti koulutettuja, mutta kaikkien ammattiryhmien edustajia löytyy. Nykyään asiakkaina on enimmäkseen naisia, mutta koko ajan miestenkin määrä nousee.

Itse asuin aikoinaan Saksassa ja siellä tutustuin vaihtoehtohoitohin, jotka siellä olivat ihan arkipäivää myös sairaaloissa. Ainakin siihen aikaan lääkärit pystyivät siellä opiskelemaan perinteisiä hoitoja nykylääketieteen lisäksi. Ystäväni synnytti ihan virallisessa synnytyssairaalassa, joka oli erikoistunut luonnonmukaiseen synnyksen hoitoon. Suomi on todellinen takapajula tässäkin asiassa, vain valveutunut ihminen osaa ottaa selvää kaikista vaihtoehdoista ja saada itselleen apua. Kukin tietysti valitsee itselleen sopivan hoitomuodon, harmi vaan, että nämä viralliset hoidot tulevat meille kaikille järkyttävän kalliiksi.
[/quote]

Naurahdin, kun laitoin sanan tutkimuksiin heittomerkkien sisään. Uskottavuutesi ropisi tiehensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:30"]Keski-Euroopassa homeopatiaa käytetään lääketieteen rinnalla sairaalassa kuin sairaalassa. Suomi on aika takapajuinen maa vaihtoehtolääketieteen yhdistämisessä koululääketieteeseen. Mutta ehkä tilanne muuttuu seur 20 vuoden aikana.
[/quote]Niin... juurikin viidentoista kuvaamasta syystä. Kun potilaalla on tunne että hoidetaan, se on tyytyväisempi. Esim. tilanteessa jossa toimivaa hoitoa ei ole tai potilas on niin ahdistunut "lääkkeettömyyteen", että jotain pitää antaa. Sokeri ja vesi ovat ihan hyviä placeboja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä